NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 23.05.2012

Za posao s Francuzima morate imati do 15 posto niže cijene

U organizaciji Hrvatske gospodarske komore jučer je održan seminar pod nazivom ''Kako poslovati s Francuskom''. Na seminaru je bilo 105 predstavnika hrvatskih kompanija, a organiziran je radi boljeg upoznavanja domaćih poduzetnika s francuskim tržištem i načinima kako doći do poslovnih partnera u Francuskoj.

''Da bismo bili konkurentni i ušli u posao s Francuzima, cijena mora biti 10-15 posto niža od one koju mogu naći na francuskom tržištu'', rekao je Tomislav Vilović, voditelj prodaje za francusko tržište AD Plastika. AD Plastik s francuskim kompanijama posluje već niz godina, a prepoznao ih je Renault još u ratnim vremenima te im je pomogao da dođu na tržišta Rusije i Rumunjske, gdje je AD Plastik otvorio svoje proizvodne pogone. Vilović je rekao i da je teško ući na listu dobavljača, a kada ste jednom unutra, neprestano morate raditi na procesu unaprjeđenja proizvoda, kao i na produktivnost. ''Oni očekuju pad cijena od 3,4 posto u godinu dana. Osim toga morate biti pouzdani i uvijek korak ispred konkurencije. Pratiti ih i doći s gotovim rješenjima'', dodao je Vilović.

Smanjivanje deficita

Iako je već treću godinu zaredom vidljivo konstantno smanjivanje deficita u robnoj razmjeni s Francuskom, predstavnici hrvatskih tvrtki naglašavaju da bi robni deficit možda bio i manji kada bi postojala pravna legislativa. ''Osnovni problem je što nema pravnog okvira kao npr. u Njemačkoj. Bilateralnim sporazumom trebao bi biti riješen kontingent za radne dozvole kako bismo znali prava naših radnika i firmi u Francuskoj'', rekao je predstavnik zagrebačke kompanije Unima, koja već 20-ak godina uspješno posluje i na njemačkom tržištu.
Također je napomenuo kako je dodatni problem za hrvatske tvrtke nepostojanje ugovora s Francuskom za detaširane radnike (radnici koji rade za hrvatske kompanije u inozemstvu). ''Direktivom bi trebalo propisati broj detaširanih radnika i njihovo radno vrijeme jer u Francuskoj radni tjedan traje samo 35 radnih sati, što bi bio dodatan trošak u složenijim poslovima.''
S obzirom na to da i nakon ulaska Hrvatske u EU mogućnosti rada i dobivanja radnih dozvola i detašmana za hrvatske radnike u zemljama EU ovisi isključivo o odluci svake zemlje članice te se takvi dogovori rješavaju na bilateralnoj razini između Hrvatske i svake pojedine zemlje EU. S Francuskom Hrvatska još uvijek nema takav ugovor, tako da je poslovanje hrvatskih kompanija na francuskom tržištu uvelike otežano.

Dobar partner

Francuska je važan gospodarski partner Republike Hrvatske, a o tome dovoljno govore i podaci da su primjerice šesti najveći investitor, osmi u ukupnoj robnoj razmjeni, šesti po broju turista... ''Ukupna francuska ulaganja u RH u razdoblju od 1993. do 2011. godine iznosila su 1,37 milijardi eura, odnosno 5,3 posto ukupnih inozemnih ulaganja u RH u tom razdoblju'', rekla je Sunčanica Skupnjak-Kapić, direktorica Sektora za međunarodne odnose HGK, i dodala da nas Francuzi lagano otkrivaju u turizmu, kao i našu gastronomsku ponudu i mediteranski mentalitet. ''Francuzi Hrvatsku sve više prepoznaju kao destinaciju za odmor, tako su 2011. godine Hrvatsku posjetila ukupno 394.482 francuska turista, što je povećanje od 1,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ostvareno je više od 1,48 milijuna noćenja, što znači da francuski turist u prosjeku provede četiri dana u Hrvatskoj.''

Pozitivni primjeri

Hrvatska je privlačno i dinamično tržište za francuske ulagače zbog svojeg geografskog položaja u regiji i kvalitetne radne snage. To je prepoznala i tvrtka Saint Jean Industries koja na hrvatskom tržištu posluje već sedam godina. Tvrtka je fokusirana na autoindustriju, a u tvornici u Slavonskom Brodu, u kojoj je zaposleno 217 radnika, proizvode se aluminijski dijelovi.

''U Hrvatskoj smo ulagali zbog državnih subvencija, izvrsne lokacije, ljudskih potencijala (jeftina, efikasna i višejezična radna snaga), odlične prometne infrastrukture'', rekao je David Jankovic, financijski kontroler u SJI-u. SJI planira 2013. sagraditi još jednu tvornicu koja bi zapošljavala 400 ljudi, a investicija je vrijedna 50 milijuna eura. Nije odlučeno hoće li tvornica biti u Hrvatskoj ili Slovačkoj. ''Nadamo se potpori Vlade i očekujemo puno od Zakona o poticajima'', zaključio je Jankovic.

Seminaru su prisustvovali i francuski veleposlanik u Hrvatskoj Jerome Pasquier te zamjenik hrvatskog veleposlanika u Francuskoj Goran Štefanić, koji su naglasili važnost dobrih bilateralnih odnosa i iskazali zadovoljstvo francusko-hrvatskom suradnjom.
''Potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu iz 2010. godine izraz je povjerenja prema nama. Hrvatska je jedina zemlja koja nije članica EU s kojom su

Francuzi potpisali ugovor'', rekao je Štefanić i obavijestio prisutne da će u rujnu u Parizu biti održan festival Republike Hrvatske. Festival će trajati četiri mjeseca i predstavljat će sve sfere društvenog života od kulture, sporta i znanosti do gospodarstva. Zamjenik veleposlanika pozvao je hrvatske gospodarstvenike da se priključe i predstave se u sklopu festivala.

Vlasnica tvrtke Jadranka s.a.r.l. za poslovno savjetovanje na francuskom tržištu Jadranka Guy rekla je da je bitno predstavljati se Francuzima na njihovu jeziku, tako da bi svi katalozi i prezentacije trebale biti na jeziku zemlje u kojoj se tvrtka predstavlja. ''Naše se tvrtke često fokusiraju na proizvod, a zaborave prezentaciju. Ako nismo agresivni, naši proizvodi nikada neće ugledati francusko tržište, a prilika ima. Konkurenti su vam francuske tvrtke, strane tvrtke koje već posluju u Francuskoj i uvoznici poput Kine.''

Guy je naglasila i da bi se hrvatske tvrtke trebale okrenuti internetskoj prodaji jer kad Hrvatska uđe u EU, dobivaju šansu da svoje proizvode direktno bez prepreke prodaju na tržištu EU.

Izvor: business.hr
Ključne riječi:
EU ~ Francuska ~ HGK ~ Produktivnost ~ Tržište ~ Ulaganja

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q3 - 2025)(na kraju Q3 - 2025)

(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +37,22%  3
Global Kapital +35,58%  4
Erste SEE Equity - klasa B A +33,74%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,15610 0,00
0,24%
GBP
0,88110 0,00
0,05%
CHF
0,93120 0,00
-0,04%
JPY
176,99000 -0,16
-0,09%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
130,96 €
06.11.2025
0,24%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Erste AM fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 07.11. 16:00  3745,87
-19,36
-0,51
CROBEX10* 07.11. 16:00  2387,77
-11,80
-0,49
CROBEX10tr* 07.11. 16:00  2746,52
-13,57
-0,49
ADRIAprime* 07.11. 15:52  2963,17
-0,65
-0,02
CROBISTR* 07.11. 16:31  185,5997
0,01
0,01
CROBIS* 07.11. 16:31  99,2044
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:07:56 07.11.2025)
(17:07:56 07.11.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
640,00 €
-2,44%
1.499.278,00 €
KODT2
3.260,00 €
-1,21%
466.940,00 €
KODT
3.350,00 €
-2,05%
217.950,00 €
PODR
161,00 €
1,90%
206.521,00 €
ERNT
190,00 €
-1,04%
102.573,50 €
IG
57,00 €
-1,72%
82.748,40 €
7SLO
49,77 €
0,44%
78.537,06 €
RIVP
6,40 €
0,31%
72.267,08 €
HT
41,80 €
0,00%
66.098,30 €
ADPL
19,40 €
-2,51%
54.077,40 €
Redovni dionički promet:   
3.220.116,34 €
Redovni obveznički promet:   
0 €
Sveukupni promet:   
3.220.116,34 €