- 31.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 30.10.2025 Janaf u prvih devet mjeseci s 10 posto nižom dobiti
- 30.10.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u minusu, ING-GRAD dobitnik d...
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 04.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u crvenom uz uvećan promet
- 04.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi pali drugi dan zaredom
- 04.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pale više od 1 posto
- 04.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 04.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze pale, dolar ojačao
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 03.11.2025 Skok Ryanairove dobiti u ljetnim mjesecima
- 31.10.2025 Erste u prvih devet mjeseci s 200 milijuna eura neto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 04.11.2025 Izvještaj OECD-a o korporativnom upravljanju prvi put uključio Hrvatsku
- 04.11.2025 Gotovo polovina Amerikanaca smatra trgovinski manjak znakom krize
- 04.11.2025 Uprava Panamskog kanala računa na ukapljeni naftni plin
- 04.11.2025 Rusija najavljuje novu luku na Volgi
- 04.11.2025 Šušnjar primio veleposlanicu SAD-a: Snažnija suradnja u energetici i ulaganjima
EKONOMIJAObjavljeno: 09.08.2010
Luksuz se ipak našao na internetu
| Podijeli sadržaj: | ||||
U otmjenom svijetu luksuznih stvari dugo se mislilo da trgovini nije mjesto na internetu. Usto, postojao je džentlmenski dogovor s robnim kućama da neće izravno ciljati na bogatije kupce.
No, onda je došla recesija, a sve su finese pale u vodu. Robne kuće snizile su cijene torbicama koje su inače koštale 1200 dolara, a luksuzne su linije strahovale od gubitka statusa ekskluzivnosti. Ovog će rujna, 10 godina nakon što je većina robnih marki otvorila internetske trgovine, stranica marcjacobs.com krenuti s maloprodajom. “Toliko sam bio iziritiran prošle godine da sam poželio da naša roba nikome nije došla u ruke”, rekao je Robert Duffy, direktor i potpredsjednik izvršnog odbora tvrtke Marc Jacobs. “Sve su robne kuće zapale u paniku i počele obezvrjeđivati ponudu.” I drugi su luksuzni brendovi, naprimjer Jimmy Choo, Hugo Boss, Lancôme, St. John, Kiehl’s, Lilly Pulitzer, Donna Karan i La Perla, već krenuli ili će uskoro krenuti s prodajom proizvoda putem interneta. Iako to možda razbjesnjuje robne kuće i privlači kupce koje je već odbio uporni pogled bahatih prodavača, koga briga dokle god ljudi kupuju po punoj cijeni? “Recesija je proizvođače natjerala da krenu za zaradom gdje god mogu”, kaže Jeffrey Max, iz vršni direktor tvrtke Venda koja upravlja tehnologijom koju koriste stranice za trgovinu putem interneta. Osim što je pristupačna, trgovina internetom omogućuje veću zaradu jer se odjeća izravno prodaje kupcu i nema posrednika koji bi uzeo svoj dio. Usto, robne marke same mogu nadzirati cijene i usklađivanje stilova. Kad je devedesetih godina krenula prodaja putem interneta većina se luksuznih brendova nije niti obazirala na tu mogućnost. “Luksuzne robne marke bile su pomalo inertne i oklijevale su s upuštanjem u prodaju putem interneta jer nisu znale kako bi prenijele i stvorile iskustvo koje treba biti bogato”, kaže Mark Brashear, izvršni direktor tvrtke Hugo Boss, koja je u travnju uvela prodaju putem interneta. Međutim, kad je tržište luksuza prošle godine počelo propadati, došlo je do promjene stavova.
“Sofisticirana i moderna internetska trgovina s visokim stupnjem zaštite podataka stajat će vas nekoliko stotina tisuća dolara, što je vjerojatno znatno manje od pravnih troškova koje biste platili ako želite produžiti najam za trgovinu na Petoj aveniji”, kaže Max. Prema podacima konzultantske tvrtke Bain & Company, 2009. godine industrija luksuznih dobara pala je za 8 posto, na manje od 230 milijardi dolara, a smatralo se da će prodaja luksuzne robe putem interneta porasti za 20 posto. Odjednom su sve one robne marke koje su dizale nos na spomen trgovine putem interneta počele djelovati nepromišljeno. Posljednjim je protivnicima interneta borba s robnim kućama bila kap koja je prelila čašu. Robne su kuće naručile previše robe za 2009. godinu i ostale su im hrpe odjeće koju nisu uspjeli prodati jer je potrošnja opala. Trgovine su drastično srezale cijene, a to je značilo nižu zaradu za proizvođača te moguće narušavanje imidža tvrtke jer su se majice od 500 dolara počele prodavati po cijeni od 200 dolara. Krajem srpnja trgovine za maloprodaju luksuzne robe potreslo je još loših vijesti jer su podaci za lipanj, u usporedbi s prethodnom godinom, pokazali da su luksuzne robne kuće ostvarile slabiji rezultat od robnih kuća opće namjene. Za razliku od snobovskih butika, internetske stranice spremno dočekuju bilo koga. “Mislim da im nije cilj ikoga isključiti”, kaže Jem Ripley, potpredsjednik izvršnog odbora marketinške tvrtke SapientNitro koja dizajnira stranice Hugo Bossa i Kiehl’sa. Robne kuće krenule su s jačanjem programa vjernosti te nude popuste i provode agresivnu kampanju putem elektroničke pošte. No, robne marke uzvraćaju udarac tako što posebne proizvode prodaju isključivo na internetu. Kad su ga upitali misli li da će trgovci maloprodajom biti ljuti, Robert Duffy iz tvrtke Marc Jacobs rekao je da ga to ne brine. “Ja bih se trebao ljutiti što oni nude naše proizvode na svojim stranicama”, dodao je.
No, onda je došla recesija, a sve su finese pale u vodu. Robne kuće snizile su cijene torbicama koje su inače koštale 1200 dolara, a luksuzne su linije strahovale od gubitka statusa ekskluzivnosti. Ovog će rujna, 10 godina nakon što je većina robnih marki otvorila internetske trgovine, stranica marcjacobs.com krenuti s maloprodajom. “Toliko sam bio iziritiran prošle godine da sam poželio da naša roba nikome nije došla u ruke”, rekao je Robert Duffy, direktor i potpredsjednik izvršnog odbora tvrtke Marc Jacobs. “Sve su robne kuće zapale u paniku i počele obezvrjeđivati ponudu.” I drugi su luksuzni brendovi, naprimjer Jimmy Choo, Hugo Boss, Lancôme, St. John, Kiehl’s, Lilly Pulitzer, Donna Karan i La Perla, već krenuli ili će uskoro krenuti s prodajom proizvoda putem interneta. Iako to možda razbjesnjuje robne kuće i privlači kupce koje je već odbio uporni pogled bahatih prodavača, koga briga dokle god ljudi kupuju po punoj cijeni? “Recesija je proizvođače natjerala da krenu za zaradom gdje god mogu”, kaže Jeffrey Max, iz vršni direktor tvrtke Venda koja upravlja tehnologijom koju koriste stranice za trgovinu putem interneta. Osim što je pristupačna, trgovina internetom omogućuje veću zaradu jer se odjeća izravno prodaje kupcu i nema posrednika koji bi uzeo svoj dio. Usto, robne marke same mogu nadzirati cijene i usklađivanje stilova. Kad je devedesetih godina krenula prodaja putem interneta većina se luksuznih brendova nije niti obazirala na tu mogućnost. “Luksuzne robne marke bile su pomalo inertne i oklijevale su s upuštanjem u prodaju putem interneta jer nisu znale kako bi prenijele i stvorile iskustvo koje treba biti bogato”, kaže Mark Brashear, izvršni direktor tvrtke Hugo Boss, koja je u travnju uvela prodaju putem interneta. Međutim, kad je tržište luksuza prošle godine počelo propadati, došlo je do promjene stavova.
“Sofisticirana i moderna internetska trgovina s visokim stupnjem zaštite podataka stajat će vas nekoliko stotina tisuća dolara, što je vjerojatno znatno manje od pravnih troškova koje biste platili ako želite produžiti najam za trgovinu na Petoj aveniji”, kaže Max. Prema podacima konzultantske tvrtke Bain & Company, 2009. godine industrija luksuznih dobara pala je za 8 posto, na manje od 230 milijardi dolara, a smatralo se da će prodaja luksuzne robe putem interneta porasti za 20 posto. Odjednom su sve one robne marke koje su dizale nos na spomen trgovine putem interneta počele djelovati nepromišljeno. Posljednjim je protivnicima interneta borba s robnim kućama bila kap koja je prelila čašu. Robne su kuće naručile previše robe za 2009. godinu i ostale su im hrpe odjeće koju nisu uspjeli prodati jer je potrošnja opala. Trgovine su drastično srezale cijene, a to je značilo nižu zaradu za proizvođača te moguće narušavanje imidža tvrtke jer su se majice od 500 dolara počele prodavati po cijeni od 200 dolara. Krajem srpnja trgovine za maloprodaju luksuzne robe potreslo je još loših vijesti jer su podaci za lipanj, u usporedbi s prethodnom godinom, pokazali da su luksuzne robne kuće ostvarile slabiji rezultat od robnih kuća opće namjene. Za razliku od snobovskih butika, internetske stranice spremno dočekuju bilo koga. “Mislim da im nije cilj ikoga isključiti”, kaže Jem Ripley, potpredsjednik izvršnog odbora marketinške tvrtke SapientNitro koja dizajnira stranice Hugo Bossa i Kiehl’sa. Robne kuće krenule su s jačanjem programa vjernosti te nude popuste i provode agresivnu kampanju putem elektroničke pošte. No, robne marke uzvraćaju udarac tako što posebne proizvode prodaju isključivo na internetu. Kad su ga upitali misli li da će trgovci maloprodajom biti ljuti, Robert Duffy iz tvrtke Marc Jacobs rekao je da ga to ne brine. “Ja bih se trebao ljutiti što oni nude naše proizvode na svojim stranicama”, dodao je.
Izvor: poslovni.hr
- 31.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 30.10.2025 Janaf u prvih devet mjeseci s 10 posto nižom dobiti
- 30.10.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u minusu, ING-GRAD dobitnik d...
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 04.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u crvenom uz uvećan promet
- 04.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi pali drugi dan zaredom
- 04.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pale više od 1 posto
- 04.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 04.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze pale, dolar ojačao
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 03.11.2025 Skok Ryanairove dobiti u ljetnim mjesecima
- 31.10.2025 Erste u prvih devet mjeseci s 200 milijuna eura neto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 04.11.2025 Izvještaj OECD-a o korporativnom upravljanju prvi put uključio Hrvatsku
- 04.11.2025 Gotovo polovina Amerikanaca smatra trgovinski manjak znakom krize
- 04.11.2025 Uprava Panamskog kanala računa na ukapljeni naftni plin
- 04.11.2025 Rusija najavljuje novu luku na Volgi
- 04.11.2025 Šušnjar primio veleposlanicu SAD-a: Snažnija suradnja u energetici i ulaganjima
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 04.11. 16:00 | 3786,70 | -18,17 |
-0,48 |
|
| CROBEX10* | 04.11. 16:00 | 2411,51 | -11,28 |
-0,47 |
|
| CROBEX10tr* | 04.11. 16:00 | 2773,82 | -12,97 |
-0,47 |
|
| ADRIAprime* | 04.11. 16:00 | 2954,06 | -9,15 |
-0,31 |
|
| CROBISTR* | 04.11. 16:31 | 185,5297 | 0,06 |
0,03 |
|
| CROBIS* | 04.11. 16:31 | 99,2007 | 0,02 |
0,02 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 662,00 € |
-1,19% |
590.100,00 € |
| ADRS2 | 78,00 € |
-0,76% |
207.023,20 € |
| PODR | 159,00 € |
0,63% |
164.732,00 € |
| HT | 41,80 € |
-0,48% |
133.161,10 € |
| ZABA | 24,30 € |
0,00% |
119.034,50 € |
| KODT | 3.500,00 € |
-0,57% |
108.500,00 € |
| HPB | 298,00 € |
-0,67% |
105.058,00 € |
| RIVP | 6,36 € |
0,00% |
86.469,20 € |
| ERNT | 190,00 € |
-0,52% |
82.566,50 € |
| ADPL | 20,00 € |
-3,38% |
81.259,60 € |
| Redovni dionički promet: | 2.194.212,01 € |
| Redovni obveznički promet: | 20.390,70 € |
| Sveukupni promet: | 2.214.602,71 € |


