- 12.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi povećali dobitke na tjednoj razini
- 12.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u minusu uz uvećan promet
- 12.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle drugi dan zaredom
- 12.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Azijski indeksi prate rast Wall Streeta, do...
- 12.12.2025 Na tržištu kriptovaluta zavladala je kriza
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 17.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, trgovanje oprezno
- 17.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se nastavak mirnog trgovanja
- 17.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze blago porasle, trgovanje oprezno
- 17.12.2025 WALL STREET: Blagi pad treći dan zaredom
- 17.12.2025 Nagađanja o mirovnom sporazumu spustila cijene nafte prema 59 dolara
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 16.12.2025 Trgovinski višak eurozone osjetno veći u listopadu
- 16.12.2025 Zapošljavanje u SAD-u gotovo stagniralo u studenom
- 16.12.2025 Građani za ′trezorce′ ukupno uplatili 1,47 milijardi eura
- 16.12.2025 Gospodarstvo eurozone usporilo na kraju godine - PMI
- 16.12.2025 Pritisak na obrtnike u vezi e-Računa je nedopustiv i nezakonit
EKONOMIJAObjavljeno: 09.09.2010
Agresivna politika poticaja nije izvukla SAD
| Podijeli sadržaj: | ||||
Dok američko gospodarstvo šepa prema drugoj obljetnici stečaja Lehman Brothersa, anemičan rast ostavio je nezaposlenost u glibu blizu deset posto s malim izgledima za skoro znatnije poboljšanje. Dok se približavaju kongresni izbori u studenom, Amerikanci se ljutito pitaju zašto Vladina hiperagresivna politika poticaja nije preokrenula loše stvari. Što se može još učiniti? Iskren odgovor, ali onakav kakav malo birača želi čuti jest da ne postoji čaroban štapić. Bilo je potrebno više od desetljeća da se iskopa današnja rupa, pa će i izlazak iz nje potrajati neko vrijeme. Kako smo Carmen Reinhart i ja upozorili u našoj knjizi koja je izašla 2009., u kojoj govorimo o 800 godina dugoj povijesti financijskih kriza (s ironičnim naslovom "Ovaj put je drukčije"), polagan, dugotrajan oporavak s održivom nezaposlenošću je ostavština duboke financijske krize.
Kako povećati zaposlenost?
Zašto je tako teško naglo povećati zaposlenost nakon financijske krize? Jedan od razloga, naravno, jest taj da financijskom sustavu treba vremena da ozdravi, a time i da krediti opet započnu teći normalno. Upumpavanje golemih sredstava poreznih obveznika u financijske monstrume ne rješava dublji problem poražavajuće razine prerastrošnosti društva. Amerikanci su se zaduživali i kupovali dok nisu poplavili u licu, misleći da će stalno podizanje cijena na tržištu nekretnina za stanovanje oprati sve financijske grijehe. Ostatak svijeta ulijevao je novac u SAD, što je stvorilo privid da je život besplatan. Čak i sada mnogi Amerikanci vjeruju da je jednostavno rješenje za probleme nacije da se smanje porezi i poveća privatna potrošnja. Rezanje poreza svakako nije loše kao princip, posebice kao potpora dugoročnom ulaganju i rastu. Međutim, postoji nekoliko problema u "evanđelju" o nižim porezima. Prvo, ukupan dug javnog sektora već se opasno približio razini od 119 posto BDP-a, a takav je vrhunac dosegnut nakon Drugoga svjetskog rata. Neki strastveno tvrde da sada nema vremena da se brinemo o budućim dužničkim problemima, ali ipak smatram da nam bilo kakva realistična procjena srednjoročnog rizika ne dopušta jednostavno odbacivanje takve brige. Drugi problem sa smanjenjem poreza jest taj da će ono imati samo ograničeno dobar utjecaj na potražnju u kratkom roku, s tim da bi privatni sektor snosio znatan dio sredstva za sanaciju pretjerano loše zaduženih bilanci. Na kraju je tu pitanje pravednosti.
Prema nekim izračunima, gotovo polovica svih Amerikanaca ne plaća porez na dohodak pa bi rezanje poreza iskrivilo vrlo nejednake raspodjele dohotka. Odgoda održavanja jednakosti dohotka jedna je od mnogih neuravnoteženosti koju je izgradilo američko gospodarstvo tijekom pretkriznog buma. Ako se ta rana zagnoji, političke posljedice mogu biti ozbiljne, uključujući trgovinski protekcionizam, a možda i socijalne nemire. Oni koji misle da bi vlada trebala olabaviti u vezi s privatnom potrošnjom naglašavaju da postoji obilje rastućih projekata - točka koja bi trebala biti očita svakome tko je upoznat s američkom pohabanom infrastrukturom. Isto tako transferi do državne i lokalne uprave, koje imaju ustavno ograničen opseg za posuđivanje, pomoći će usporiti otpuštanja učitelja, vatrogasaca i policije. Ali, nažalost, ni kejnzijansko upravljanje potrošnjom nije lijek za sve. Niti vlada uvijek može biti poslodavac posljednje instancije. Dok smanjenje poreza povećava dugoročnu produktivnost, širenje državnog sektora jedva može biti recept za gospodarsku vitalnost. Sigurno ima mnogo korisnih aktivnosti koje vlada može poduzeti u tržišnoj ekonomiji, ali pomahnitala orgija poticane potrošnje ne pridonosi racionalnoj raspravi o tome što bi to trebalo biti. I naravno, tu je opet pitanje golemoga nacionalnog duga.
Podizanje inflacije
Politika zemalja G20, čiji je cilj postupna stabilizacija rasta državnog duga i njegovo usklađivanje s rastom nacionalnog dohotka do 2016., čini se razumnim pristupom balansiranju kratkoročnih poticaja protiv dugoročnih financijskih rizika, pa čak i po cijeni dugoročnije nezaposlenosti. Dok se Amerika suočava s granicama fiskalne politike, monetarna politika može učiniti više, kako je to precizirao predsjednik Saveznih rezervi (Fed) Ben Bernanke u nedavnom govoru u Wyomingu. S oslabljenim kreditnim tržištima, Fed bi mogao kupiti više državnih obveznica ili dugova privatnog sektora. Bernanke je ukazao na mogućnost privremenog podizanja Fedove srednjoročne ciljane inflacije. S obzirom na veliku prezaduženost javnog i privatnog sektora koja je pred nama, kao i mog nepovjerenja u sposobnost američkoga političkog i pravnog sustava, dvije ili tri godine blago povišene inflacije čini mi se kao najbolja od mnogih loših opcija i daleko poželjnija od deflacije. Dok se Fed dvoumi u vezi s kompromitiranjem svoje dugoročne neovisnosti, ne vjerujem da će se prije nego što sve bude gotovo iskoristiti svi alati koje je zacrtao Bernanke. Amerikanci će morati biti strpljivi mnogo godina koliko će financijskom sektoru biti potrebno da povrati svoje zdravlje i dok se gospodarstvo polako ne izbavi iz svoje rupe. Vlada svakako može pomoći, ali svi trebamo biti oprezna što se tiče brzih rješenja.
Kako povećati zaposlenost?
Zašto je tako teško naglo povećati zaposlenost nakon financijske krize? Jedan od razloga, naravno, jest taj da financijskom sustavu treba vremena da ozdravi, a time i da krediti opet započnu teći normalno. Upumpavanje golemih sredstava poreznih obveznika u financijske monstrume ne rješava dublji problem poražavajuće razine prerastrošnosti društva. Amerikanci su se zaduživali i kupovali dok nisu poplavili u licu, misleći da će stalno podizanje cijena na tržištu nekretnina za stanovanje oprati sve financijske grijehe. Ostatak svijeta ulijevao je novac u SAD, što je stvorilo privid da je život besplatan. Čak i sada mnogi Amerikanci vjeruju da je jednostavno rješenje za probleme nacije da se smanje porezi i poveća privatna potrošnja. Rezanje poreza svakako nije loše kao princip, posebice kao potpora dugoročnom ulaganju i rastu. Međutim, postoji nekoliko problema u "evanđelju" o nižim porezima. Prvo, ukupan dug javnog sektora već se opasno približio razini od 119 posto BDP-a, a takav je vrhunac dosegnut nakon Drugoga svjetskog rata. Neki strastveno tvrde da sada nema vremena da se brinemo o budućim dužničkim problemima, ali ipak smatram da nam bilo kakva realistična procjena srednjoročnog rizika ne dopušta jednostavno odbacivanje takve brige. Drugi problem sa smanjenjem poreza jest taj da će ono imati samo ograničeno dobar utjecaj na potražnju u kratkom roku, s tim da bi privatni sektor snosio znatan dio sredstva za sanaciju pretjerano loše zaduženih bilanci. Na kraju je tu pitanje pravednosti.
Prema nekim izračunima, gotovo polovica svih Amerikanaca ne plaća porez na dohodak pa bi rezanje poreza iskrivilo vrlo nejednake raspodjele dohotka. Odgoda održavanja jednakosti dohotka jedna je od mnogih neuravnoteženosti koju je izgradilo američko gospodarstvo tijekom pretkriznog buma. Ako se ta rana zagnoji, političke posljedice mogu biti ozbiljne, uključujući trgovinski protekcionizam, a možda i socijalne nemire. Oni koji misle da bi vlada trebala olabaviti u vezi s privatnom potrošnjom naglašavaju da postoji obilje rastućih projekata - točka koja bi trebala biti očita svakome tko je upoznat s američkom pohabanom infrastrukturom. Isto tako transferi do državne i lokalne uprave, koje imaju ustavno ograničen opseg za posuđivanje, pomoći će usporiti otpuštanja učitelja, vatrogasaca i policije. Ali, nažalost, ni kejnzijansko upravljanje potrošnjom nije lijek za sve. Niti vlada uvijek može biti poslodavac posljednje instancije. Dok smanjenje poreza povećava dugoročnu produktivnost, širenje državnog sektora jedva može biti recept za gospodarsku vitalnost. Sigurno ima mnogo korisnih aktivnosti koje vlada može poduzeti u tržišnoj ekonomiji, ali pomahnitala orgija poticane potrošnje ne pridonosi racionalnoj raspravi o tome što bi to trebalo biti. I naravno, tu je opet pitanje golemoga nacionalnog duga.
Podizanje inflacije
Politika zemalja G20, čiji je cilj postupna stabilizacija rasta državnog duga i njegovo usklađivanje s rastom nacionalnog dohotka do 2016., čini se razumnim pristupom balansiranju kratkoročnih poticaja protiv dugoročnih financijskih rizika, pa čak i po cijeni dugoročnije nezaposlenosti. Dok se Amerika suočava s granicama fiskalne politike, monetarna politika može učiniti više, kako je to precizirao predsjednik Saveznih rezervi (Fed) Ben Bernanke u nedavnom govoru u Wyomingu. S oslabljenim kreditnim tržištima, Fed bi mogao kupiti više državnih obveznica ili dugova privatnog sektora. Bernanke je ukazao na mogućnost privremenog podizanja Fedove srednjoročne ciljane inflacije. S obzirom na veliku prezaduženost javnog i privatnog sektora koja je pred nama, kao i mog nepovjerenja u sposobnost američkoga političkog i pravnog sustava, dvije ili tri godine blago povišene inflacije čini mi se kao najbolja od mnogih loših opcija i daleko poželjnija od deflacije. Dok se Fed dvoumi u vezi s kompromitiranjem svoje dugoročne neovisnosti, ne vjerujem da će se prije nego što sve bude gotovo iskoristiti svi alati koje je zacrtao Bernanke. Amerikanci će morati biti strpljivi mnogo godina koliko će financijskom sektoru biti potrebno da povrati svoje zdravlje i dok se gospodarstvo polako ne izbavi iz svoje rupe. Vlada svakako može pomoći, ali svi trebamo biti oprezna što se tiče brzih rješenja.
Izvor: poslovni.hr
- 12.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi povećali dobitke na tjednoj razini
- 12.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u minusu uz uvećan promet
- 12.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle drugi dan zaredom
- 12.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Azijski indeksi prate rast Wall Streeta, do...
- 12.12.2025 Na tržištu kriptovaluta zavladala je kriza
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 17.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, trgovanje oprezno
- 17.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se nastavak mirnog trgovanja
- 17.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze blago porasle, trgovanje oprezno
- 17.12.2025 WALL STREET: Blagi pad treći dan zaredom
- 17.12.2025 Nagađanja o mirovnom sporazumu spustila cijene nafte prema 59 dolara
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 16.12.2025 Trgovinski višak eurozone osjetno veći u listopadu
- 16.12.2025 Zapošljavanje u SAD-u gotovo stagniralo u studenom
- 16.12.2025 Građani za ′trezorce′ ukupno uplatili 1,47 milijardi eura
- 16.12.2025 Gospodarstvo eurozone usporilo na kraju godine - PMI
- 16.12.2025 Pritisak na obrtnike u vezi e-Računa je nedopustiv i nezakonit
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 17.12. 10:11 | 3835,51 | 13,06 |
0,34 |
|
| CROBEX10* | 17.12. 10:11 | 2449,38 | 10,30 |
0,42 |
|
| CROBEX10tr* | 17.12. 10:11 | 2817,38 | 11,85 |
0,42 |
|
| ADRIAprime* | 17.12. 10:12 | 2953,09 | 5,61 |
0,19 |
|
| CROBISTR* | 16.12. 16:31 | 185,3753 | 0,01 |
0,01 |
|
| CROBIS* | 16.12. 16:31 | 98,8306 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| INGR | 2,28 € |
6,54% |
39.841,72 € |
| KOEI | 690,00 € |
0,00% |
30.382,00 € |
| HT | 41,30 € |
1,47% |
27.991,80 € |
| DLKV | 8,64 € |
0,93% |
12.149,32 € |
| KODT2 | 3.540,00 € |
-0,56% |
10.620,00 € |
| ATGR | 44,40 € |
-0,89% |
8.880,00 € |
| KOTR2 | 1.080,00 € |
-1,82% |
6.530,00 € |
| PODR | 155,00 € |
0,65% |
5.890,00 € |
| ADRS | 117,00 € |
0,00% |
5.850,00 € |
| ADRS2 | 77,60 € |
0,52% |
3.880,00 € |
| Redovni dionički promet: | 155.051,94 € |
| Redovni obveznički promet: | 0 € |
| Sveukupni promet: | 155.051,94 € |


