- 18.07.2025 Cijene nafte porasle iznad 70 dolara, ulagače brine opskrba ...
- 18.07.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi i ovog tjedna zabilježili rast, Končar E...
- 18.07.2025 Financijska imovina kućanstava premašila 107 milijardi eura
- 18.07.2025 Stranci u svibnju kupili 146 mlrd dolara američkih državnih ...
- 18.07.2025 Zemlje uz ′Pojas i put′ činile polovinu kineske ...
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 02.01.2025 Indeksni fond ili samostalno ulaganje u dionice
- 30.12.2024 Capital Breeder - umanjena naknada za upravljanje
- 22.07.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 21.07.2025. - OTP Invest
- 21.07.2025 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - lipanj 2025.
- 16.07.2025 Komentar tržišta - Eurizon Asset Management Croatia - lipanj 2025.
- 15.07.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - lipanj 2025.
- 15.07.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 14.07.2025. - OTP Invest
- 22.07.2025 MIROVINCI TJEDNO: U prošlom tjednu svi mirovinski fondovi porasli
- 21.07.2025 TJEDNI PREGLED: Fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom u većini
- 21.07.2025 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - lipanj 2025.
- 15.07.2025 MIROVINCI TJEDNO: U većini mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 14.07.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.07.2025 ZSE DANAS: Crobexi nastavljaju pozitivan niz, promet uvećan
- 23.07.2025 ZSE INTRADAY: Uz solidan promet, Crobexi skliznuli s rekordnih razina
- 23.07.2025 EU tržišta OTVARANJE: Nada u trgovinski dogovor potaknula burze
- 23.07.2025 ZSE OTVARANJE: U fokusu poslovni rezultati kompanija
- 23.07.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Ulagače ohrabrio dogovor SAD-a i Japana
- 23.07.2025 Prihod General Motorsa blago pao u drugom tromjesečju
- 23.07.2025 JGL u šest mjeseci s neto dobiti od 30 milijuna eura, skok za 50 posto
- 23.07.2025 Unicredit grupa u drugom kvartalu s 3,3 milijarde eura neto dobiti
- 23.07.2025 Niže cijene nafte nagrizle prihod norveškog Equinora
- 22.07.2025 Zaba u prvom polugodištu s dobiti od 258 milijuna eura
- 23.07.2025 Podravkino Žito prodaje konditorsko poslovanje i jača fokus na pekarstvo
- 23.07.2025 APN dosad odobrio povrat poreza na prvu nekretninu u visini od 3,65 milijuna eura
- 23.07.2025 Irska najavljuje 112 milijardi eura ulaganja u infrastrukturu
- 23.07.2025 Prodaja ispod nabavne cijene loša je za OPG-ove, male trgovce i građane
- 23.07.2025 Kineske banke pojačale kreditiranje malih i srednjih tehnoloških poduzeća
EKONOMIJAObjavljeno: 22.11.2010
Kako dalje ulagati u razvoj prometa da se potakne gospodarski rast?
Podijeli sadržaj: | ||||
Dok dio stručnjaka upozorava da se u promet dosad previše ulagalo, a autoceste su još neisplative, iz prijevozničke branše poručuju kako Vlada treba tražiti investitore koji bi nastavili građevinske prometne projekte te dodatno upiru prstom u zastarjelu željeznicu
Hitno trebamo naći investitore za kapitalne prometne objekte
Vlast se mora pod hitno pobrinuti da se obave razgovori s potencijalnim investitorima i strateškim partnerima na svjetskom tržištu novca glede gradnje kapitalnih objekata prometne infrastrukture kao što su pruga Rijeka - Zagreb - Botovo i modernizacija pruge Zagreb - Tovarnik, gradnja kanala Dunav - Sava i završetak započete mreže autocesta Split - Dubrovnik - Karasovići, Rijeka - Žuta Lokva, Podravski Y, regulacija prometnog tijeka rijeke Save, gradnja željezničkog tunela kroz Učku i modernizacija pruge Zagreb - Split - Zadar te gradnja nove pruge Zagreb - Maribor.
Nužna je razvojna platforma za modernizaciju željeznice
Jačanje izvoznoga gospodarstva u Hrvatskoj nije moguće bez konkurentnih proizvoda na čiju cijenu izravno utječu transportni troškovi. Sustav željezničkog transporta koji imamo u Republici Hrvatskoj nije u stanju ispunjavati upravo tu funkciju. S druge strane jedan je dio hrvatskoga gospodarstva izravno vezan na željeznički transportni sektor. Ako bi se na strateški i operativno kvalitetno osmišljenoj razvojnoj platformi željezničkog sektora krenulo u proces njegove održive modernizacije, to bi omogućilo cijeli niz pozitivnih procesa u državi, prije svega za taj dio gospodarstva.
Razviti luku Rijeka i izgraditi logistički centar u Zagrebu
Izgradnja logističko-distributivnog centra je od regionalne važnosti ne samo na području prometnog nego i gospodarskog utjecaja Hrvatske jer se pozitivno utječe na položaj države u mreži intermodalnih logističkih centara u EU. Godišnje kroz RH prođe oko 1,000.000 kamiona koji odlaze po robu u europske luke Hamburg i Rotterdam. Omogućavanjem daljnjeg razvoja pretovarnih kapaciteta luke Rijeka i gradnjom logističko-distributivnog centra s kontejnerskim terminalom u Zagrebu taj bi se broj mogao utrostručiti. Nužna je regionalna suradnja ne samo prometnih sustava nego i ljudi.
Najprije moramo zaustaviti pogrešne projekte kao Pelješki most
Hrvatski prometni sustav je najveći generator stanja u društvu, a kad su u pitanju investicije u promet, mislim da je najvažnije najprije zaustaviti neke od njih, poput mosta za Pelješac. Mi smo zapravo preinvestirali u promet, i to u pogrešne projekte. Zbog takvoga prometnog sustava godišnje gubimo 5 do 10 milijardi eura. Treba pokrenuti razvoj prometa na širem području gradova i uvesti sustav vinjeta kako bi se autoceste više koristile. Sad bi dnevni promet na autocestama morao biti barem 16.000 vozila da bi bile isplative, no to je slučaj možda na 100 do 150 kilometara autocesta.
Treba integrirati zračne luke s drugim vrstama prometa
Nužno je zaposliti postojeće resurse, pa makar i zaduživanjem, a svaka će se kuna uložena u promet, a pritom mislim na sve vidove prometa, sutra sigurno višestruko vratiti cijelom gospodarstvu. Činjenica je da se dosad nije previše investiralo u zračni promet, no nije to kočnica njegova razvoja. Nužna je integracija zračnih luka s drugim vrstama prometa. Dobar primjer je Njemačka u kojoj je svaki aerodrom povezan željeznicom i autocestom za razliku od Hrvatske gdje su zračne luke rijetko povezane autocestom, a željeznicom nisu uopće i bilo bi opravdano ulagati u taj segment.
Hitno trebamo naći investitore za kapitalne prometne objekte
Vlast se mora pod hitno pobrinuti da se obave razgovori s potencijalnim investitorima i strateškim partnerima na svjetskom tržištu novca glede gradnje kapitalnih objekata prometne infrastrukture kao što su pruga Rijeka - Zagreb - Botovo i modernizacija pruge Zagreb - Tovarnik, gradnja kanala Dunav - Sava i završetak započete mreže autocesta Split - Dubrovnik - Karasovići, Rijeka - Žuta Lokva, Podravski Y, regulacija prometnog tijeka rijeke Save, gradnja željezničkog tunela kroz Učku i modernizacija pruge Zagreb - Split - Zadar te gradnja nove pruge Zagreb - Maribor.
Nužna je razvojna platforma za modernizaciju željeznice
Jačanje izvoznoga gospodarstva u Hrvatskoj nije moguće bez konkurentnih proizvoda na čiju cijenu izravno utječu transportni troškovi. Sustav željezničkog transporta koji imamo u Republici Hrvatskoj nije u stanju ispunjavati upravo tu funkciju. S druge strane jedan je dio hrvatskoga gospodarstva izravno vezan na željeznički transportni sektor. Ako bi se na strateški i operativno kvalitetno osmišljenoj razvojnoj platformi željezničkog sektora krenulo u proces njegove održive modernizacije, to bi omogućilo cijeli niz pozitivnih procesa u državi, prije svega za taj dio gospodarstva.
Razviti luku Rijeka i izgraditi logistički centar u Zagrebu
Izgradnja logističko-distributivnog centra je od regionalne važnosti ne samo na području prometnog nego i gospodarskog utjecaja Hrvatske jer se pozitivno utječe na položaj države u mreži intermodalnih logističkih centara u EU. Godišnje kroz RH prođe oko 1,000.000 kamiona koji odlaze po robu u europske luke Hamburg i Rotterdam. Omogućavanjem daljnjeg razvoja pretovarnih kapaciteta luke Rijeka i gradnjom logističko-distributivnog centra s kontejnerskim terminalom u Zagrebu taj bi se broj mogao utrostručiti. Nužna je regionalna suradnja ne samo prometnih sustava nego i ljudi.
Najprije moramo zaustaviti pogrešne projekte kao Pelješki most
Hrvatski prometni sustav je najveći generator stanja u društvu, a kad su u pitanju investicije u promet, mislim da je najvažnije najprije zaustaviti neke od njih, poput mosta za Pelješac. Mi smo zapravo preinvestirali u promet, i to u pogrešne projekte. Zbog takvoga prometnog sustava godišnje gubimo 5 do 10 milijardi eura. Treba pokrenuti razvoj prometa na širem području gradova i uvesti sustav vinjeta kako bi se autoceste više koristile. Sad bi dnevni promet na autocestama morao biti barem 16.000 vozila da bi bile isplative, no to je slučaj možda na 100 do 150 kilometara autocesta.
Treba integrirati zračne luke s drugim vrstama prometa
Nužno je zaposliti postojeće resurse, pa makar i zaduživanjem, a svaka će se kuna uložena u promet, a pritom mislim na sve vidove prometa, sutra sigurno višestruko vratiti cijelom gospodarstvu. Činjenica je da se dosad nije previše investiralo u zračni promet, no nije to kočnica njegova razvoja. Nužna je integracija zračnih luka s drugim vrstama prometa. Dobar primjer je Njemačka u kojoj je svaki aerodrom povezan željeznicom i autocestom za razliku od Hrvatske gdje su zračne luke rijetko povezane autocestom, a željeznicom nisu uopće i bilo bi opravdano ulagati u taj segment.
Izvor: poslovni.hr
- 18.07.2025 Cijene nafte porasle iznad 70 dolara, ulagače brine opskrba ...
- 18.07.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi i ovog tjedna zabilježili rast, Končar E...
- 18.07.2025 Financijska imovina kućanstava premašila 107 milijardi eura
- 18.07.2025 Stranci u svibnju kupili 146 mlrd dolara američkih državnih ...
- 18.07.2025 Zemlje uz ′Pojas i put′ činile polovinu kineske ...
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 02.01.2025 Indeksni fond ili samostalno ulaganje u dionice
- 30.12.2024 Capital Breeder - umanjena naknada za upravljanje
- 22.07.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 21.07.2025. - OTP Invest
- 21.07.2025 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - lipanj 2025.
- 16.07.2025 Komentar tržišta - Eurizon Asset Management Croatia - lipanj 2025.
- 15.07.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - lipanj 2025.
- 15.07.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 14.07.2025. - OTP Invest
- 22.07.2025 MIROVINCI TJEDNO: U prošlom tjednu svi mirovinski fondovi porasli
- 21.07.2025 TJEDNI PREGLED: Fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom u većini
- 21.07.2025 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - lipanj 2025.
- 15.07.2025 MIROVINCI TJEDNO: U većini mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 14.07.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.07.2025 ZSE DANAS: Crobexi nastavljaju pozitivan niz, promet uvećan
- 23.07.2025 ZSE INTRADAY: Uz solidan promet, Crobexi skliznuli s rekordnih razina
- 23.07.2025 EU tržišta OTVARANJE: Nada u trgovinski dogovor potaknula burze
- 23.07.2025 ZSE OTVARANJE: U fokusu poslovni rezultati kompanija
- 23.07.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Ulagače ohrabrio dogovor SAD-a i Japana
- 23.07.2025 Prihod General Motorsa blago pao u drugom tromjesečju
- 23.07.2025 JGL u šest mjeseci s neto dobiti od 30 milijuna eura, skok za 50 posto
- 23.07.2025 Unicredit grupa u drugom kvartalu s 3,3 milijarde eura neto dobiti
- 23.07.2025 Niže cijene nafte nagrizle prihod norveškog Equinora
- 22.07.2025 Zaba u prvom polugodištu s dobiti od 258 milijuna eura
- 23.07.2025 Podravkino Žito prodaje konditorsko poslovanje i jača fokus na pekarstvo
- 23.07.2025 APN dosad odobrio povrat poreza na prvu nekretninu u visini od 3,65 milijuna eura
- 23.07.2025 Irska najavljuje 112 milijardi eura ulaganja u infrastrukturu
- 23.07.2025 Prodaja ispod nabavne cijene loša je za OPG-ove, male trgovce i građane
- 23.07.2025 Kineske banke pojačale kreditiranje malih i srednjih tehnoloških poduzeća
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q2 - 2025)
(koji na 30.06.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
Capital Breeder | +25,00% | 3 | |||||
Global Kapital | +23,59% | 4 | |||||
InterCapital SEE Equity - klasa B | A | +22,32% | 3 |
Fondovi | Trajanje akcije | Info |
OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Društvo InterCapital Asset Management donijelo je odluku o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve fondove kojima upravlja ICAM. Sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi InterCapital fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u InterCapital Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
Prospekt i pravila ZB Invest Funds krovnog UCITS fonda ZB CEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB conservative 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Asia Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB euroaktiv Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2025 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2030 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2040 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2055 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Portfolio 70 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB global 50 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB trend Podaci o fondu Ključne informacije - KIID |
Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
CROBEX* | 23.07. 16:00 | 3784,39 | 8,63 |
0,23 |
|
CROBEX10* | 23.07. 16:00 | 2366,21 | 6,70 |
0,28 |
|
CROBEX10tr* | 23.07. 16:00 | 2722,83 | 7,60 |
0,28 |
|
ADRIAprime* | 23.07. 16:00 | 2848,23 | 24,39 |
0,86 |
|
CROBISTR* | 23.07. 16:31 | 184,3093 | 0,01 |
0,00 |
|
CROBIS* | 23.07. 16:31 | 99,247 | 0,00 |
0,00 |
Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
7SLO | 47,50 € |
1,06% |
2.162.926,70 € |
KOEI | 580,00 € |
0,00% |
613.382,00 € |
KODT | 3.910,00 € |
1,03% |
287.110,00 € |
KODT2 | 3.880,00 € |
2,11% |
145.280,00 € |
ADRS2 | 82,80 € |
-1,90% |
137.948,00 € |
7CRO | 32,95 € |
0,15% |
136.905,30 € |
GRNL | 8,40 € |
-1,18% |
91.513,00 € |
MONP | 7,85 € |
0,00% |
66.450,25 € |
ZABA | 26,10 € |
-1,51% |
62.328,80 € |
DLKV | 6,90 € |
0,58% |
61.973,30 € |
Redovni dionički promet: | 4.168.508,42 € |
Redovni obveznički promet: | 222.962,00 € |
Sveukupni promet: | 6.974.470,42 € |