- 31.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Teško mi je na jednostavan način objasniti pogrešku s dionic...
- 31.10.2025 Span s više nego dvostruko većom dobiti
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 05.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi treći dan u crvenom, Čakovečki mlinovi u fokusu
- 05.11.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi u minusu treći dan zaredom
- 05.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 05.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se oprezno trgovanje, u fokusu svjetske burze
- 05.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar snažno porastao
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 03.11.2025 Skok Ryanairove dobiti u ljetnim mjesecima
- 31.10.2025 Erste u prvih devet mjeseci s 200 milijuna eura neto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 05.11.2025 Središnje banke u rujnu neto kupile 39 tona zlata
- 05.11.2025 Blagi pad proizvođačkih cijena u europskoj industriji u rujnu
- 05.11.2025 Primorac kazao da rast plaća treba ograničiti, najavio nove trezorce
- 05.11.2025 VW planira u Kini razvijati čipove za autonomna vozila
- 05.11.2025 Norveška suspendirala preporuke o prodaji etički sporne imovine
EKONOMIJAObjavljeno: 22.11.2010
Kako dalje ulagati u razvoj prometa da se potakne gospodarski rast?
| Podijeli sadržaj: | ||||
Dok dio stručnjaka upozorava da se u promet dosad previše ulagalo, a autoceste su još neisplative, iz prijevozničke branše poručuju kako Vlada treba tražiti investitore koji bi nastavili građevinske prometne projekte te dodatno upiru prstom u zastarjelu željeznicu
Hitno trebamo naći investitore za kapitalne prometne objekte
Vlast se mora pod hitno pobrinuti da se obave razgovori s potencijalnim investitorima i strateškim partnerima na svjetskom tržištu novca glede gradnje kapitalnih objekata prometne infrastrukture kao što su pruga Rijeka - Zagreb - Botovo i modernizacija pruge Zagreb - Tovarnik, gradnja kanala Dunav - Sava i završetak započete mreže autocesta Split - Dubrovnik - Karasovići, Rijeka - Žuta Lokva, Podravski Y, regulacija prometnog tijeka rijeke Save, gradnja željezničkog tunela kroz Učku i modernizacija pruge Zagreb - Split - Zadar te gradnja nove pruge Zagreb - Maribor.
Nužna je razvojna platforma za modernizaciju željeznice
Jačanje izvoznoga gospodarstva u Hrvatskoj nije moguće bez konkurentnih proizvoda na čiju cijenu izravno utječu transportni troškovi. Sustav željezničkog transporta koji imamo u Republici Hrvatskoj nije u stanju ispunjavati upravo tu funkciju. S druge strane jedan je dio hrvatskoga gospodarstva izravno vezan na željeznički transportni sektor. Ako bi se na strateški i operativno kvalitetno osmišljenoj razvojnoj platformi željezničkog sektora krenulo u proces njegove održive modernizacije, to bi omogućilo cijeli niz pozitivnih procesa u državi, prije svega za taj dio gospodarstva.
Razviti luku Rijeka i izgraditi logistički centar u Zagrebu
Izgradnja logističko-distributivnog centra je od regionalne važnosti ne samo na području prometnog nego i gospodarskog utjecaja Hrvatske jer se pozitivno utječe na položaj države u mreži intermodalnih logističkih centara u EU. Godišnje kroz RH prođe oko 1,000.000 kamiona koji odlaze po robu u europske luke Hamburg i Rotterdam. Omogućavanjem daljnjeg razvoja pretovarnih kapaciteta luke Rijeka i gradnjom logističko-distributivnog centra s kontejnerskim terminalom u Zagrebu taj bi se broj mogao utrostručiti. Nužna je regionalna suradnja ne samo prometnih sustava nego i ljudi.
Najprije moramo zaustaviti pogrešne projekte kao Pelješki most
Hrvatski prometni sustav je najveći generator stanja u društvu, a kad su u pitanju investicije u promet, mislim da je najvažnije najprije zaustaviti neke od njih, poput mosta za Pelješac. Mi smo zapravo preinvestirali u promet, i to u pogrešne projekte. Zbog takvoga prometnog sustava godišnje gubimo 5 do 10 milijardi eura. Treba pokrenuti razvoj prometa na širem području gradova i uvesti sustav vinjeta kako bi se autoceste više koristile. Sad bi dnevni promet na autocestama morao biti barem 16.000 vozila da bi bile isplative, no to je slučaj možda na 100 do 150 kilometara autocesta.
Treba integrirati zračne luke s drugim vrstama prometa
Nužno je zaposliti postojeće resurse, pa makar i zaduživanjem, a svaka će se kuna uložena u promet, a pritom mislim na sve vidove prometa, sutra sigurno višestruko vratiti cijelom gospodarstvu. Činjenica je da se dosad nije previše investiralo u zračni promet, no nije to kočnica njegova razvoja. Nužna je integracija zračnih luka s drugim vrstama prometa. Dobar primjer je Njemačka u kojoj je svaki aerodrom povezan željeznicom i autocestom za razliku od Hrvatske gdje su zračne luke rijetko povezane autocestom, a željeznicom nisu uopće i bilo bi opravdano ulagati u taj segment.
Hitno trebamo naći investitore za kapitalne prometne objekte
Vlast se mora pod hitno pobrinuti da se obave razgovori s potencijalnim investitorima i strateškim partnerima na svjetskom tržištu novca glede gradnje kapitalnih objekata prometne infrastrukture kao što su pruga Rijeka - Zagreb - Botovo i modernizacija pruge Zagreb - Tovarnik, gradnja kanala Dunav - Sava i završetak započete mreže autocesta Split - Dubrovnik - Karasovići, Rijeka - Žuta Lokva, Podravski Y, regulacija prometnog tijeka rijeke Save, gradnja željezničkog tunela kroz Učku i modernizacija pruge Zagreb - Split - Zadar te gradnja nove pruge Zagreb - Maribor.
Nužna je razvojna platforma za modernizaciju željeznice
Jačanje izvoznoga gospodarstva u Hrvatskoj nije moguće bez konkurentnih proizvoda na čiju cijenu izravno utječu transportni troškovi. Sustav željezničkog transporta koji imamo u Republici Hrvatskoj nije u stanju ispunjavati upravo tu funkciju. S druge strane jedan je dio hrvatskoga gospodarstva izravno vezan na željeznički transportni sektor. Ako bi se na strateški i operativno kvalitetno osmišljenoj razvojnoj platformi željezničkog sektora krenulo u proces njegove održive modernizacije, to bi omogućilo cijeli niz pozitivnih procesa u državi, prije svega za taj dio gospodarstva.
Razviti luku Rijeka i izgraditi logistički centar u Zagrebu
Izgradnja logističko-distributivnog centra je od regionalne važnosti ne samo na području prometnog nego i gospodarskog utjecaja Hrvatske jer se pozitivno utječe na položaj države u mreži intermodalnih logističkih centara u EU. Godišnje kroz RH prođe oko 1,000.000 kamiona koji odlaze po robu u europske luke Hamburg i Rotterdam. Omogućavanjem daljnjeg razvoja pretovarnih kapaciteta luke Rijeka i gradnjom logističko-distributivnog centra s kontejnerskim terminalom u Zagrebu taj bi se broj mogao utrostručiti. Nužna je regionalna suradnja ne samo prometnih sustava nego i ljudi.
Najprije moramo zaustaviti pogrešne projekte kao Pelješki most
Hrvatski prometni sustav je najveći generator stanja u društvu, a kad su u pitanju investicije u promet, mislim da je najvažnije najprije zaustaviti neke od njih, poput mosta za Pelješac. Mi smo zapravo preinvestirali u promet, i to u pogrešne projekte. Zbog takvoga prometnog sustava godišnje gubimo 5 do 10 milijardi eura. Treba pokrenuti razvoj prometa na širem području gradova i uvesti sustav vinjeta kako bi se autoceste više koristile. Sad bi dnevni promet na autocestama morao biti barem 16.000 vozila da bi bile isplative, no to je slučaj možda na 100 do 150 kilometara autocesta.
Treba integrirati zračne luke s drugim vrstama prometa
Nužno je zaposliti postojeće resurse, pa makar i zaduživanjem, a svaka će se kuna uložena u promet, a pritom mislim na sve vidove prometa, sutra sigurno višestruko vratiti cijelom gospodarstvu. Činjenica je da se dosad nije previše investiralo u zračni promet, no nije to kočnica njegova razvoja. Nužna je integracija zračnih luka s drugim vrstama prometa. Dobar primjer je Njemačka u kojoj je svaki aerodrom povezan željeznicom i autocestom za razliku od Hrvatske gdje su zračne luke rijetko povezane autocestom, a željeznicom nisu uopće i bilo bi opravdano ulagati u taj segment.
Izvor: poslovni.hr
- 31.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Teško mi je na jednostavan način objasniti pogrešku s dionic...
- 31.10.2025 Span s više nego dvostruko većom dobiti
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 05.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi treći dan u crvenom, Čakovečki mlinovi u fokusu
- 05.11.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi u minusu treći dan zaredom
- 05.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 05.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se oprezno trgovanje, u fokusu svjetske burze
- 05.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar snažno porastao
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 03.11.2025 Skok Ryanairove dobiti u ljetnim mjesecima
- 31.10.2025 Erste u prvih devet mjeseci s 200 milijuna eura neto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 05.11.2025 Središnje banke u rujnu neto kupile 39 tona zlata
- 05.11.2025 Blagi pad proizvođačkih cijena u europskoj industriji u rujnu
- 05.11.2025 Primorac kazao da rast plaća treba ograničiti, najavio nove trezorce
- 05.11.2025 VW planira u Kini razvijati čipove za autonomna vozila
- 05.11.2025 Norveška suspendirala preporuke o prodaji etički sporne imovine
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 05.11. 16:00 | 3773,96 | -12,74 |
-0,34 |
|
| CROBEX10* | 05.11. 15:32 | 2402,64 | -8,87 |
-0,37 |
|
| CROBEX10tr* | 05.11. 15:32 | 2763,62 | -10,20 |
-0,37 |
|
| ADRIAprime* | 05.11. 16:00 | 2947,81 | -6,25 |
-0,21 |
|
| CROBISTR* | 05.11. 16:31 | 185,5491 | 0,02 |
0,01 |
|
| CROBIS* | 05.11. 16:31 | 99,2044 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| CKML | 11,60 € |
1,75% |
336.012,30 € |
| KODT2 | 3.340,00 € |
-2,34% |
242.500,00 € |
| KODT | 3.450,00 € |
-1,43% |
236.540,00 € |
| KOEI | 658,00 € |
-0,60% |
149.416,00 € |
| ZITO | 19,50 € |
-1,52% |
111.302,60 € |
| HT | 41,70 € |
-0,24% |
107.643,90 € |
| RIVP | 6,38 € |
0,31% |
102.615,38 € |
| PODR | 157,50 € |
-0,94% |
77.019,50 € |
| ZABA | 24,20 € |
-0,41% |
68.136,40 € |
| ADPL | 19,90 € |
-0,50% |
66.205,05 € |
| Redovni dionički promet: | 1.956.237,11 € |
| Redovni obveznički promet: | 8.296,56 € |
| Sveukupni promet: | 5.466.283,67 € |


