- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazn...
- 05.09.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili značajan tjedni rast, Končar...
- 05.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze na putu blagih tjednih dobitaka
- 05.09.2025 HUP za ′depolitizaciju′ usklađivanja minimalne p...
- 05.09.2025 Zapošljavanje u SAD-u stagniralo u kolovozu
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 08.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 8.9.2025. - OTP Invest
- 02.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 1.9.2025. - OTP Invest
- 28.08.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - srpanj 2025.
- 26.08.2025 Dionice nastavljaju s rastom, unatoč oprezu investitora
- 25.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 25.08.2025. - OTP Invest
- 09.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 08.09.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minusu
- 01.09.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 10.09.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi u plusu šesti dan zaredom, promet solidan
- 10.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, čeka se smanjenje kamata
- 10.09.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se smirivanje tržišta, stagnacija Crobexa
- 10.09.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze prate rast Wall Streeta
- 10.09.2025 WALL STREET: Novi rekordi
- 01.09.2025 Oštar pad dobiti kineskog proizvođača električnih vozila
- 28.08.2025 Rast dobiti i prihoda Nvidije premašio 50 posto
- 27.08.2025 Lego s rekordnom prodajom u prvoj polovici godine
- 26.08.2025 Spotify uvodi novu uslugu kako bi privukao veći broj korisnika
- 26.08.2025 Zagrebački holding lani s dobiti od 27,2 milijuna eura
- 10.09.2025 Turistički dolasci u prvoj polovici 2025. porasli na 690 milijuna
- 09.09.2025 Na kraju kolovoza u HZMO-u 36,7 tisuća osiguranika više nego lani
- 09.09.2025 Francuska očekuje bolju berbu u ovoj godini
- 09.09.2025 Izmjene Zakona o trgovini nužne u nizu aspekata
- 09.09.2025 Nizozemski proizvođač strojeva za čipove ulaže u francusku kompaniju za AI
PREPORUKEObjavljeno: 26.01.2016

IJF za reforme koncentrirane na rashode i javni dug
Podijeli sadržaj: | ||||
Institut za javne financije (IJF) objavio je u utorak publikaciju "Vladi i Saboru Republike Hrvatske", u kojoj saborskim zastupnicima i Vladi preporučuje sveobuhvatne, a ne parcijalne reformske zahvate, uz koncentraciju na rashodnu stranu proračuna i upravljanje javnim dugom.
"Od nove se Vlade očekuje da ne nastavi s parcijalnim, nekoordiniranim, neutemeljenim i nedovoljno planiranim zahvatima, već da - uz podršku Sabora - definira strateške prioritete države, mudro upravlja javnim financijama, provede reforme teritorijalnog i fiskalnog ustroja države, poreznog sustava, sustava javnih investicija, državnih potpora, mirovinskog, zdravstvenog, obrazovnog i sustava socijalne skrbi. Ključna je koncentracija na rashodnu, a ne samo na prihodnu stranu proračuna. Sve reforme je neophodno javnosti obrazložiti, jer se bez razumijevanja i javne podrške, ni najbolje zamišljene reforme ne mogu kvalitetno provesti", sažetak je preporuka IJF-a novoj Vladi i saborskim zastupnicima.
Uz naglasak da Hrvatska prvenstveno treba dobiti nacionalnu strategiju razvoja za razdoblje do 2020., iz Instituta kao ključno područje na koje se nova Vlada treba fokusirati navode financijsko upravljanje, prvenstveno upravljanje javnim dugom.
Hrvatska će, podsjećaju iz IJF-a, od 2016. do 2025. prosječno godišnje morati plaćati oko 20 milijardi kuna glavnice i kamata javnog duga, što će, primjerice, 2016. iznositi oko 6 posto BDP-a. Za usporavanje rasta javnog duga, odnosno njegova smanjivanja, drže u Institutu, treba donijeti zakon o javnom dugu i strategiju upravljanja javnim dugom, uspostaviti odnose povjerenja i kvalitetne koordinacije mjera i instrumenata za vođenje fiskalne i monetarne politike između HNB-a i Vlade, odnosno Ministarstva financija, posebice kod plasmana državnih obveznica, razvoja tržišta javnog duga, te svih operacija i transakcija koje uključuju zaduživanje države i likvidnost financijskog sustava, ali i osnažiti odjel Ministarstva financija za upravljanje javnim dugom.
Za smanjenje javnog duga država bi trebala, smatraju u Institutu, kvalitetnije upravljanje državnom financijskom imovinom (dionicama i udjelima u trgovačkim društvima), koja je značajna, ali država od nje ostvaruje niske prihode.
Stoga smatraju da je neophodno da se za dio javne infrastrukture iskoriste koncesije i inicijalne javne ponude za prodaju trgovačkih društava, kao i da se definiraju konkretna strateška trgovačka društva i njihova javna misija koja se treba uklapati u
dugoročnu strategiju razvoja. Smatraju i da treba utvrditi koje su djelatnosti od javnog interesa, a koje tržišne, kako bi se smanjila potreba državnog podupiranja trgovačkih društava koja se mogu prepustiti tržištu, ali i utvrditi stvarnu vrijednost i upravljati financijskom imovinom u vlasništvu države i lokalnih jedinica te ubrzati privatizaciju dijela tvrtki u kojima država i lokalne jedinice imaju udjele.
U IJF-u drže i da je Hrvatskoj neophodan politički konsenzus za utvrđivanje broja i optimalne veličine županija, gradova i općina, a potom provedba temeljite reforme teritorijalnog i fiskalnog ustroja države.
Nužnost cjelovite porezne reforme
Uz napomenu kako je hrvatski "porezni sustav pod utjecajem interesnih skupina i potrebe države da financira stalno rastuće rashode", u Institutu drže da je neophodno provesti analizu cjelokupnog poreznog sustava i definirati njegove slabosti.
U okviru temeljite i dobro promišljene reforme sveukupnog poreznog sustava, bez parcijalnih zahvata u sustav, naglašavaju iz IJF, strukturu poreznih prihoda treba usmjeravati na povećanje konkurentnosti i to smanjivanjem poreza na dohodak i doprinosa, kako bi se snizili troškovi rada i potaknula potražnja za radom, porast zaposlenosti, cjenovna konkurentnost izvoznika i posljedično rast gospodarstva. Pritom je, ističu, poželjnije smanjivati doprinose poslodavaca, nego porez na dohodak i doprinose posloprimaca, jer se time ostvaruju izravniji učinci na troškove rada i potražnju za radom.
Izostale prihode zbog smanjenja doprinosa, pak, treba kompenzirati smanjenjem rashodne strane proračuna te uvođenjem novih poreza ili povećanjem već postojećih poreza koje se smatra manje štetnim za gospodarski rast, poput poreza na nekretnine, nasljedstvo i darove, potrošnju i ekoloških poreza.
Pritom upozoravaju da se porez na nekretnine ne može uvoditi bez temeljitih priprema te da treba unaprijed definirati koje će se vrste nekretnina oporezivati, po kojem kriteriju, tko će utvrđivati osnovice i stope, koliki se prihodi očekuju i kome će pripadati, navode iz IJF uz naglasak da taj "porez svakako treba biti progresivan, tako da obveznici s većom ekonomskom snagom snose i veći relativni porezni teret".
O nižem PDV-u nakon što se riješi deficit
PDV, kao najznačajniji porezni prihod, koji čini oko 63 posto ukupnih poreznih prihoda državnog proračuna, drže u Institutu, ne treba dirati sve dok postoji proračunski deficit.
"Tek s provedbom reformi u drugim područjima može doći do povećanja zaposlenosti, učinkovitosti gospodarstva i rasta BDP-a, čime bi se uz smanjenje udjela državne potrošnje u BDP-u kroz određeno vrijeme stvorili uvjeti za smanjenje opće stope PDV-a", smatraju i IJF-u.
Štoviše, pozivaju da se preispita opravdanost postojanja sadašnjih sniženih stopa PDV-a te da se ne proširuje broj proizvoda i usluga na koje bi se primijenila snižena stopa jer se time smanjuju prihodi, otežava preciznost definiranja oporezivih proizvoda te su veće mogućnosti porezne evazije.
Umjesto toga, predlažu da se ispita mogućnost povećanja trošarine na duhanske proizvode, ali i utvrdi visina zastarjelih nenaplaćenih poreza i doprinosa koje treba otpisati i usmjeriti se na naplatu mogućih dugovanja, uz poduzimanje mjera za sprječavanje nastanka novih dugova.
Predlažu i izradu registra poreznih izdataka, odnosno poreznih izuzeća, olakšica, odbitaka, oslobođenja i umanjenja, koji su brojni i predstavljaju izgubljene prihode proračuna, ali i redovno ažuriranje registra neporeznih prihoda, te usporednom provedbom reforme javne uprave, pravosuđa i lokalne uprave, restrukturiranjem javnih trgovačkih društava i prodajom dionica i udjela u trgovačkim društvima koja za državu nisu od strateškog interesa racionalizirati njihov broj i visinu.
Potrebno je, dodaju, i smanjiti ukupne državne potpore, restrukturirati javna trgovačka društva, a državne potpore također javno objavljivati kroz registar.
Za unapređenje mirovinskog sustava koji, kako navode, pridonosi ranom izlasku s tržišta rada i obiluje nejednakostima, a očekivani dugoročni udio prosječne mirovine u prosječnoj plaći je među najnižima u EU-u, što povećava rizik od siromaštva u starosti, predlažu destimuliranje odlazaka u prijevremenu starosnu mirovinu smanjivanjem mirovina ostvarenih prema posebnim propisima.
Predlažu i reformiranje prava ′opasnih i teških′ profesija, a naglašavaju i da ne treba "zanemarivati značaj drugog i trećeg mirovinskog stupa, prije svega uspostavom sustava mjerenja uspješnosti upravljanja sredstvima drugog stupa, ispitivanjem učinkovitosti državnog poticanja trećeg stupa i promicanjem financijske pismenosti građana kako bi bili što svjesniji individualne odgovornosti za primanja u starosti".
"Pred Vladom i Saborom su itekako ozbiljni izazovi provođenja strukturnih reformi, nužnih za poticanje gospodarskog rasta i smanjenje fiskalnih neravnoteža. Vlada će, uz podršku Sabora, morati usuglašeno i žurno donijeti konkretne kratkoročne i dugoročne strategije, planove i programe reformi, te ustrajati na njihovoj provedbi bez obzira na očekivane otpore interesnih skupina. Pritom svi moraju biti svjesni da neće biti ni omiljeni ni popularni, no zemlju iz ekonomske krize ne može izvesti ništa osim ozbiljnih, strukturnih reformi koje će voditi povećanju učinkovitosti javnog sektora i čitavog gospodarstva, fiskalnoj konsolidaciji, povećanju konkurentnosti, zapošljavanju i ekonomskom rastu.", ističu iz Instituta za javne financije.
"Od nove se Vlade očekuje da ne nastavi s parcijalnim, nekoordiniranim, neutemeljenim i nedovoljno planiranim zahvatima, već da - uz podršku Sabora - definira strateške prioritete države, mudro upravlja javnim financijama, provede reforme teritorijalnog i fiskalnog ustroja države, poreznog sustava, sustava javnih investicija, državnih potpora, mirovinskog, zdravstvenog, obrazovnog i sustava socijalne skrbi. Ključna je koncentracija na rashodnu, a ne samo na prihodnu stranu proračuna. Sve reforme je neophodno javnosti obrazložiti, jer se bez razumijevanja i javne podrške, ni najbolje zamišljene reforme ne mogu kvalitetno provesti", sažetak je preporuka IJF-a novoj Vladi i saborskim zastupnicima.
Uz naglasak da Hrvatska prvenstveno treba dobiti nacionalnu strategiju razvoja za razdoblje do 2020., iz Instituta kao ključno područje na koje se nova Vlada treba fokusirati navode financijsko upravljanje, prvenstveno upravljanje javnim dugom.
Hrvatska će, podsjećaju iz IJF-a, od 2016. do 2025. prosječno godišnje morati plaćati oko 20 milijardi kuna glavnice i kamata javnog duga, što će, primjerice, 2016. iznositi oko 6 posto BDP-a. Za usporavanje rasta javnog duga, odnosno njegova smanjivanja, drže u Institutu, treba donijeti zakon o javnom dugu i strategiju upravljanja javnim dugom, uspostaviti odnose povjerenja i kvalitetne koordinacije mjera i instrumenata za vođenje fiskalne i monetarne politike između HNB-a i Vlade, odnosno Ministarstva financija, posebice kod plasmana državnih obveznica, razvoja tržišta javnog duga, te svih operacija i transakcija koje uključuju zaduživanje države i likvidnost financijskog sustava, ali i osnažiti odjel Ministarstva financija za upravljanje javnim dugom.
Za smanjenje javnog duga država bi trebala, smatraju u Institutu, kvalitetnije upravljanje državnom financijskom imovinom (dionicama i udjelima u trgovačkim društvima), koja je značajna, ali država od nje ostvaruje niske prihode.
Stoga smatraju da je neophodno da se za dio javne infrastrukture iskoriste koncesije i inicijalne javne ponude za prodaju trgovačkih društava, kao i da se definiraju konkretna strateška trgovačka društva i njihova javna misija koja se treba uklapati u
dugoročnu strategiju razvoja. Smatraju i da treba utvrditi koje su djelatnosti od javnog interesa, a koje tržišne, kako bi se smanjila potreba državnog podupiranja trgovačkih društava koja se mogu prepustiti tržištu, ali i utvrditi stvarnu vrijednost i upravljati financijskom imovinom u vlasništvu države i lokalnih jedinica te ubrzati privatizaciju dijela tvrtki u kojima država i lokalne jedinice imaju udjele.
U IJF-u drže i da je Hrvatskoj neophodan politički konsenzus za utvrđivanje broja i optimalne veličine županija, gradova i općina, a potom provedba temeljite reforme teritorijalnog i fiskalnog ustroja države.
Nužnost cjelovite porezne reforme
Uz napomenu kako je hrvatski "porezni sustav pod utjecajem interesnih skupina i potrebe države da financira stalno rastuće rashode", u Institutu drže da je neophodno provesti analizu cjelokupnog poreznog sustava i definirati njegove slabosti.
U okviru temeljite i dobro promišljene reforme sveukupnog poreznog sustava, bez parcijalnih zahvata u sustav, naglašavaju iz IJF, strukturu poreznih prihoda treba usmjeravati na povećanje konkurentnosti i to smanjivanjem poreza na dohodak i doprinosa, kako bi se snizili troškovi rada i potaknula potražnja za radom, porast zaposlenosti, cjenovna konkurentnost izvoznika i posljedično rast gospodarstva. Pritom je, ističu, poželjnije smanjivati doprinose poslodavaca, nego porez na dohodak i doprinose posloprimaca, jer se time ostvaruju izravniji učinci na troškove rada i potražnju za radom.
Izostale prihode zbog smanjenja doprinosa, pak, treba kompenzirati smanjenjem rashodne strane proračuna te uvođenjem novih poreza ili povećanjem već postojećih poreza koje se smatra manje štetnim za gospodarski rast, poput poreza na nekretnine, nasljedstvo i darove, potrošnju i ekoloških poreza.
Pritom upozoravaju da se porez na nekretnine ne može uvoditi bez temeljitih priprema te da treba unaprijed definirati koje će se vrste nekretnina oporezivati, po kojem kriteriju, tko će utvrđivati osnovice i stope, koliki se prihodi očekuju i kome će pripadati, navode iz IJF uz naglasak da taj "porez svakako treba biti progresivan, tako da obveznici s većom ekonomskom snagom snose i veći relativni porezni teret".
O nižem PDV-u nakon što se riješi deficit
PDV, kao najznačajniji porezni prihod, koji čini oko 63 posto ukupnih poreznih prihoda državnog proračuna, drže u Institutu, ne treba dirati sve dok postoji proračunski deficit.
"Tek s provedbom reformi u drugim područjima može doći do povećanja zaposlenosti, učinkovitosti gospodarstva i rasta BDP-a, čime bi se uz smanjenje udjela državne potrošnje u BDP-u kroz određeno vrijeme stvorili uvjeti za smanjenje opće stope PDV-a", smatraju i IJF-u.
Štoviše, pozivaju da se preispita opravdanost postojanja sadašnjih sniženih stopa PDV-a te da se ne proširuje broj proizvoda i usluga na koje bi se primijenila snižena stopa jer se time smanjuju prihodi, otežava preciznost definiranja oporezivih proizvoda te su veće mogućnosti porezne evazije.
Umjesto toga, predlažu da se ispita mogućnost povećanja trošarine na duhanske proizvode, ali i utvrdi visina zastarjelih nenaplaćenih poreza i doprinosa koje treba otpisati i usmjeriti se na naplatu mogućih dugovanja, uz poduzimanje mjera za sprječavanje nastanka novih dugova.
Predlažu i izradu registra poreznih izdataka, odnosno poreznih izuzeća, olakšica, odbitaka, oslobođenja i umanjenja, koji su brojni i predstavljaju izgubljene prihode proračuna, ali i redovno ažuriranje registra neporeznih prihoda, te usporednom provedbom reforme javne uprave, pravosuđa i lokalne uprave, restrukturiranjem javnih trgovačkih društava i prodajom dionica i udjela u trgovačkim društvima koja za državu nisu od strateškog interesa racionalizirati njihov broj i visinu.
Potrebno je, dodaju, i smanjiti ukupne državne potpore, restrukturirati javna trgovačka društva, a državne potpore također javno objavljivati kroz registar.
Za unapređenje mirovinskog sustava koji, kako navode, pridonosi ranom izlasku s tržišta rada i obiluje nejednakostima, a očekivani dugoročni udio prosječne mirovine u prosječnoj plaći je među najnižima u EU-u, što povećava rizik od siromaštva u starosti, predlažu destimuliranje odlazaka u prijevremenu starosnu mirovinu smanjivanjem mirovina ostvarenih prema posebnim propisima.
Predlažu i reformiranje prava ′opasnih i teških′ profesija, a naglašavaju i da ne treba "zanemarivati značaj drugog i trećeg mirovinskog stupa, prije svega uspostavom sustava mjerenja uspješnosti upravljanja sredstvima drugog stupa, ispitivanjem učinkovitosti državnog poticanja trećeg stupa i promicanjem financijske pismenosti građana kako bi bili što svjesniji individualne odgovornosti za primanja u starosti".
"Pred Vladom i Saborom su itekako ozbiljni izazovi provođenja strukturnih reformi, nužnih za poticanje gospodarskog rasta i smanjenje fiskalnih neravnoteža. Vlada će, uz podršku Sabora, morati usuglašeno i žurno donijeti konkretne kratkoročne i dugoročne strategije, planove i programe reformi, te ustrajati na njihovoj provedbi bez obzira na očekivane otpore interesnih skupina. Pritom svi moraju biti svjesni da neće biti ni omiljeni ni popularni, no zemlju iz ekonomske krize ne može izvesti ništa osim ozbiljnih, strukturnih reformi koje će voditi povećanju učinkovitosti javnog sektora i čitavog gospodarstva, fiskalnoj konsolidaciji, povećanju konkurentnosti, zapošljavanju i ekonomskom rastu.", ističu iz Instituta za javne financije.
Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Podijeli sadržaj: | ||||
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazn...
- 05.09.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili značajan tjedni rast, Končar...
- 05.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze na putu blagih tjednih dobitaka
- 05.09.2025 HUP za ′depolitizaciju′ usklađivanja minimalne p...
- 05.09.2025 Zapošljavanje u SAD-u stagniralo u kolovozu
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 08.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 8.9.2025. - OTP Invest
- 02.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 1.9.2025. - OTP Invest
- 28.08.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - srpanj 2025.
- 26.08.2025 Dionice nastavljaju s rastom, unatoč oprezu investitora
- 25.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 25.08.2025. - OTP Invest
- 09.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 08.09.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minusu
- 01.09.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 10.09.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi u plusu šesti dan zaredom, promet solidan
- 10.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, čeka se smanjenje kamata
- 10.09.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se smirivanje tržišta, stagnacija Crobexa
- 10.09.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze prate rast Wall Streeta
- 10.09.2025 WALL STREET: Novi rekordi
- 01.09.2025 Oštar pad dobiti kineskog proizvođača električnih vozila
- 28.08.2025 Rast dobiti i prihoda Nvidije premašio 50 posto
- 27.08.2025 Lego s rekordnom prodajom u prvoj polovici godine
- 26.08.2025 Spotify uvodi novu uslugu kako bi privukao veći broj korisnika
- 26.08.2025 Zagrebački holding lani s dobiti od 27,2 milijuna eura
- 10.09.2025 Turistički dolasci u prvoj polovici 2025. porasli na 690 milijuna
- 09.09.2025 Na kraju kolovoza u HZMO-u 36,7 tisuća osiguranika više nego lani
- 09.09.2025 Francuska očekuje bolju berbu u ovoj godini
- 09.09.2025 Izmjene Zakona o trgovini nužne u nizu aspekata
- 09.09.2025 Nizozemski proizvođač strojeva za čipove ulaže u francusku kompaniju za AI
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q2 - 2025)
(koji na 30.06.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
Capital Breeder | +25,00% | 3 | |||||
Global Kapital | +23,59% | 4 | |||||
InterCapital SEE Equity - klasa B | A | +22,32% | 3 |
Fondovi | Trajanje akcije | Info |
OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Društvo InterCapital Asset Management donijelo je odluku o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve fondove kojima upravlja ICAM. Sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi InterCapital fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u InterCapital Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
CROBEX* | 10.09. 11:10 | 3794 | 14,90 |
0,39 |
|
CROBEX10* | 10.09. 11:04 | 2433,15 | 13,91 |
0,57 |
|
CROBEX10tr* | 10.09. 11:04 | 2798,76 | 15,78 |
0,57 |
|
ADRIAprime* | 10.09. 11:10 | 2984,06 | 5,09 |
0,17 |
|
CROBISTR* | 09.09. 16:31 | 184,8423 | 0,07 |
0,04 |
|
CROBIS* | 09.09. 16:31 | 99,2119 | 0,03 |
0,03 |
Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
KOEI | 704,00 € |
2,03% |
631.844,00 € |
ADPL | 16,45 € |
3,79% |
223.706,40 € |
DLKV | 8,12 € |
3,05% |
172.578,82 € |
7SLO | 51,27 € |
0,55% |
117.873,37 € |
KODT | 3.800,00 € |
-1,04% |
114.300,00 € |
ZITO | 19,40 € |
0,52% |
84.998,75 € |
ZABA | 24,60 € |
0,00% |
78.771,20 € |
INGR | 2,08 € |
4,00% |
77.189,10 € |
HPB | 276,00 € |
0,73% |
49.494,00 € |
PODR | 151,00 € |
0,67% |
48.235,00 € |
Redovni dionički promet: | 1.810.179,77 € |
Redovni obveznički promet: | 0 € |
Sveukupni promet: | 2.275.803,77 € |