- 31.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Teško mi je na jednostavan način objasniti pogrešku s dionic...
- 31.10.2025 Span s više nego dvostruko većom dobiti
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 05.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 05.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se oprezno trgovanje, u fokusu svjetske burze
- 05.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar snažno porastao
- 05.11.2025 WALL STREET: Pad tehnološkog sektora pritisnuo indekse
- 05.11.2025 Cijene nafte kliznule prema 64 dolara, u fokusu naznake slabosti u Aziji
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 03.11.2025 Skok Ryanairove dobiti u ljetnim mjesecima
- 31.10.2025 Erste u prvih devet mjeseci s 200 milijuna eura neto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 05.11.2025 Trendovi u svjetskom turizmu u idućih će 10 godina poticati rast i promjenu
- 04.11.2025 Izvještaj OECD-a o korporativnom upravljanju prvi put uključio Hrvatsku
- 04.11.2025 Gotovo polovina Amerikanaca smatra trgovinski manjak znakom krize
- 04.11.2025 Uprava Panamskog kanala računa na ukapljeni naftni plin
- 04.11.2025 Rusija najavljuje novu luku na Volgi
EKONOMIJAObjavljeno: 06.09.2010
Kad učenik nadmaši učitelja
| Podijeli sadržaj: | ||||
Što su ekstenzije brenda? Da bismo to objasnili, treba najprije reći kako je riječ o dijelu brend-strategije koji nazivamo brend-arhitektura. Brend-arhitektura je odnos i veza između brendova određenog portfelja. Stvoriti ekstenziju brenda, najjednostavije rečeno, znači koristiti već postojeće ime brenda u drugoj kategoriji proizvoda.
Kada se kreće u ekstenziju brenda, najprije treba analizirati njegovo konkurentsko okruženje, zatim želje i kupovne navike potrošača kao i krovne asocijacije brenda koji ide u širenje portfelja. Ako krovni brend općenito ima pozitivne asocijacije, ali ima oslabljen tržišni udio, savjetuje se stvaranje ekstenzije brenda, tzv. portfelj Branded House, kao što je primjerice Virgin Mobile, Virgin Trains itd. Međutim, vrlo je bitno da ta ekstenzija po svojim asocijacijama bude slična krovnom brendu. Ako brend pri širenju portfelja želi napasti viši ili niži tržišni segment, ili cilja na različite ciljne skupine, onda se preporučuje portfelj House of Brands. Riječ je o imenima i vizualnom identitetu koji se međusobno jako razlikuju, ali su pod istim krovnim brendom, za što je primjer P&G.
Lansiranje ekstenzije brenda bitna je aktivnost kojom se jača položaj na tržištu, pomlađuje brend, osnažuju asocijacije na krovni brend, ali u isto vrijeme stvaraju i nove relevantne asocijacije koje potrošači žele ili konkurencija pruža, ili još bolje, koje nitko ne pruža, a tržište traži. Skup je to posao pa se od brenda očekuje da nakon lansiranja ekstenzije brenda ugrabi snažan tržišni udio, stoga je prodaja kao i uvijek najsnažnija motivacija svakog brenda, bilo krovnog, ekstenzije ili podbrenda. Naravno, snaga brenda mjeri se jedino njegovom financijskom vrijednošću pa je jedino ona mjerodavna.
Dobre ekstenzije brenda repozicioniraju krovni brend, cijeli portfelj, jer mu pružaju nešto što nije imao prije ekstenzije. Primjer za to je Coca-Cola. U želji da se pozicionira u zdravijem segmentu proizvoda, Coca-Cola je odlučila uvesti ekstenziju brenda Coca-Cola Zero koji ima komparativnu prednost punoga okusa, a nula šećera. Cilj je bio promijeniti postojeće asocijacije na brend u okruženju, odnosno na tržištu, sa sve većom prisutnošću proizvoda koji promoviraju zdravije življenje. Time je Coca-Cola uvela brend jednakog okusa, a boljeg za organizam, postigla je asocijacije na suvremeni brend koji brine o zdravlju kao i potrebama i željama svoje ciljne skupine. Coca-Cola je osim toga napravila odličan potez akvizicijom vode Glacéau, odnosno vode s vitaminima, te time ponovno osigurala borbu za modernog potrošača kojemu je važno zdravlje.
Kada se kreće u ekstenziju brenda, najprije treba analizirati njegovo konkurentsko okruženje, zatim želje i kupovne navike potrošača kao i krovne asocijacije brenda koji ide u širenje portfelja. Ako krovni brend općenito ima pozitivne asocijacije, ali ima oslabljen tržišni udio, savjetuje se stvaranje ekstenzije brenda, tzv. portfelj Branded House, kao što je primjerice Virgin Mobile, Virgin Trains itd. Međutim, vrlo je bitno da ta ekstenzija po svojim asocijacijama bude slična krovnom brendu. Ako brend pri širenju portfelja želi napasti viši ili niži tržišni segment, ili cilja na različite ciljne skupine, onda se preporučuje portfelj House of Brands. Riječ je o imenima i vizualnom identitetu koji se međusobno jako razlikuju, ali su pod istim krovnim brendom, za što je primjer P&G.
Lansiranje ekstenzije brenda bitna je aktivnost kojom se jača položaj na tržištu, pomlađuje brend, osnažuju asocijacije na krovni brend, ali u isto vrijeme stvaraju i nove relevantne asocijacije koje potrošači žele ili konkurencija pruža, ili još bolje, koje nitko ne pruža, a tržište traži. Skup je to posao pa se od brenda očekuje da nakon lansiranja ekstenzije brenda ugrabi snažan tržišni udio, stoga je prodaja kao i uvijek najsnažnija motivacija svakog brenda, bilo krovnog, ekstenzije ili podbrenda. Naravno, snaga brenda mjeri se jedino njegovom financijskom vrijednošću pa je jedino ona mjerodavna.
Dobre ekstenzije brenda repozicioniraju krovni brend, cijeli portfelj, jer mu pružaju nešto što nije imao prije ekstenzije. Primjer za to je Coca-Cola. U želji da se pozicionira u zdravijem segmentu proizvoda, Coca-Cola je odlučila uvesti ekstenziju brenda Coca-Cola Zero koji ima komparativnu prednost punoga okusa, a nula šećera. Cilj je bio promijeniti postojeće asocijacije na brend u okruženju, odnosno na tržištu, sa sve većom prisutnošću proizvoda koji promoviraju zdravije življenje. Time je Coca-Cola uvela brend jednakog okusa, a boljeg za organizam, postigla je asocijacije na suvremeni brend koji brine o zdravlju kao i potrebama i željama svoje ciljne skupine. Coca-Cola je osim toga napravila odličan potez akvizicijom vode Glacéau, odnosno vode s vitaminima, te time ponovno osigurala borbu za modernog potrošača kojemu je važno zdravlje.
Izvor: poslovni.hr
- 31.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Teško mi je na jednostavan način objasniti pogrešku s dionic...
- 31.10.2025 Span s više nego dvostruko većom dobiti
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 05.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 05.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se oprezno trgovanje, u fokusu svjetske burze
- 05.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar snažno porastao
- 05.11.2025 WALL STREET: Pad tehnološkog sektora pritisnuo indekse
- 05.11.2025 Cijene nafte kliznule prema 64 dolara, u fokusu naznake slabosti u Aziji
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 03.11.2025 Skok Ryanairove dobiti u ljetnim mjesecima
- 31.10.2025 Erste u prvih devet mjeseci s 200 milijuna eura neto dobiti
- 31.10.2025 Croatia Airlines s većim prihodima, ali i gubitkom
- 31.10.2025 Žito Grupa ostvarila 35,6 milijuna eura bruto dobiti
- 05.11.2025 Trendovi u svjetskom turizmu u idućih će 10 godina poticati rast i promjenu
- 04.11.2025 Izvještaj OECD-a o korporativnom upravljanju prvi put uključio Hrvatsku
- 04.11.2025 Gotovo polovina Amerikanaca smatra trgovinski manjak znakom krize
- 04.11.2025 Uprava Panamskog kanala računa na ukapljeni naftni plin
- 04.11.2025 Rusija najavljuje novu luku na Volgi
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 05.11. 10:35 | 3773,34 | -13,36 |
-0,35 |
|
| CROBEX10* | 05.11. 10:35 | 2404,42 | -7,09 |
-0,29 |
|
| CROBEX10tr* | 05.11. 10:35 | 2765,66 | -8,16 |
-0,29 |
|
| ADRIAprime* | 05.11. 10:35 | 2962,25 | 8,19 |
0,28 |
|
| CROBISTR* | 04.11. 16:31 | 185,5297 | 0,06 |
0,03 |
|
| CROBIS* | 04.11. 16:31 | 99,2007 | 0,02 |
0,02 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KODT | 3.400,00 € |
-2,86% |
205.570,00 € |
| ZITO | 19,50 € |
-1,52% |
88.241,30 € |
| HT | 41,80 € |
0,00% |
59.941,20 € |
| KODT2 | 3.320,00 € |
-2,92% |
50.500,00 € |
| ERNT | 193,00 € |
1,58% |
37.238,00 € |
| RIVP | 6,30 € |
-0,94% |
32.820,00 € |
| ARNT | 37,40 € |
-1,58% |
28.444,00 € |
| KOEI | 658,00 € |
-0,60% |
26.988,00 € |
| HPB | 298,00 € |
0,00% |
22.946,00 € |
| IKBA | 470,00 € |
0,00% |
18.808,00 € |
| Redovni dionički promet: | 634.849,98 € |
| Redovni obveznički promet: | 0 € |
| Sveukupni promet: | 4.136.599,98 € |


