- 05.12.2025 Novi krug upisa trezoraca, država se zadužuje za 1,6 mlrd. e...
- 05.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Europske burze na putu tjednih dobitak...
- 05.12.2025 MOL američkim dužnosnicima naznačio interes za Lukoilovu imo...
- 05.12.2025 Hrvatsko gospodarstvo u trećem kvartalu raslo po prosjeku eu...
- 05.12.2025 ZSE INTRADAY:Uz solidan promet, Crobexi nastavili višednevni...
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 02.01.2025 Indeksni fond ili samostalno ulaganje u dionice
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - listopad 2025.
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 01.12.2025 TJEDNI PREGLED: Svi fondovi porasli, u 2025. godini Capital Breeder s prinosom većim od 40 posto
- 01.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u listopadu porasla za 308 milijuna eura
- 10.12.2025 Cijene nafte pale prema 61 dolar, u fokusu opskrba
- 10.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi nakon dva dana pada porasli, ali uz pad prometa
- 10.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi porasli, u fokusu dionica Adris grupe
- 10.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni uoči odluka Feda
- 10.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se stagnacija Crobexa nakon dva dana blagog pada
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 05.12.2025 Amazon zaključio talijansku istragu o mogućoj poreznoj prijevari
- 10.12.2025 Vrijednost svjetske trgovine u 2025. iznad 35 bilijuna dolara
- 10.12.2025 HUP-UPG i HKIG potpisali Memorandum o poslovnoj suradnji
- 10.12.2025 Avioprijevoznici očekuju snažnu potražnju u 2026, kapaciteti pod pritiskom
- 10.12.2025 Degal tehnika investira tri milijuna eura u proizvodnu halu
- 10.12.2025 Belupo prodaje ljekarne Deltis Pharm ljekarničkom lancu Farmacija
NAFTAObjavljeno: 13.01.2015

Shell ne istražuje naftu u Jadranu jer će bušiti u BiH tik uz našu granicu
| Podijeli sadržaj: | ||||
Među ponuđačima koji su se javili za istraživanje nafte u Jadranu izostala su očekivana zvučnija imena, možda i zato što primjerice Shell obavlja ista istraživanja u susjedstvu, ali i zato što su možda veća očekivanja od istraživanja na kopnu. A nakon najava o ukidanju Južnog toka, opet je na značaju dobio LNG terminal na Krku. No zbog LNG-a ne trebamo očekivati nižu cijenu plina, ali ako bi se ukapljeni plin koristio kao pogonsko gorivo cijena bi mu mogla biti niža, ako država na takav plin smanji trošarine, što je dosta zemalja učinilo, kaže naftni konzultant Miro Skalicki, koji je između ostalog 20-godišnju menadžersku karijeru gradio u Shellu.
Zašto je značajan LNG terminal, odnosno ukapljeni prirodni plin, na Krku?
Kad su počele priče o ukidanju Južnog toka, opet se aktualiziralo pitanje terminala na Krku i on će sigurno ostati prioritet, iako mislim da ni priča s Južnim tokom nije gotova. Ako se i krene u gradnju terminala, gotov bi mogao biti tek negdje 2020. Međutim, osim teme vezane uz taj prihvatni terminal za UPP na Krku i daljnji transport plinovodom prema drugim zemljama, Hrvatska mora sagledati i neke druge aspekte UPP-a i njegove prednosti kao izuzetno čistog i ekološki prihvatljivog pogonskog goriva.
Odricanje od trošarina
Koje su prednosti ukapljenog plina?
Pročišćavanjem i hlađenjem na temperaturu od minus 160 stupnjeva Celzijevih prirodni plin postaje tekućina i može se transportirati brodovima na velike udaljenosti (kao i nafta) jer zauzima 600 puta manji volumen u odnosu na plinovito stanje. Jedna velika prednost UPP-a je njegova čistoća pri izgaranju i u svijetu se sve više koristi kao pogonsko gorivo. Upravo zbog zaštite okoliša, UPP se već danas koristi kao pogonsko gorivo u brodovima i kamionima. Brodovi su jedni od najvećih zagađivača, pa prema nekim istraživanjima, ako se do 2020. značajno ne smanji njihovo zagađenje, to bi zagađenje u Europi bilo veće od onoga što ga stvaraju cestovni promet i industrija zajedno. Trenutačno svijetom plovi više od sto brodova koji koriste ukapljeni prirodni plin kao pogonsko gorivo i to je (srednjoročno) put kojim mora krenuti i Hrvatska za brodove u obalnoj plovidbi. Prije godinu dana Brodosplit je potpisao ugovor za dva broda kontejneraša koji će kao pogonsko gorivo koristiti ukapljeni prirodni plin. Također, danas u nekim zemljama zapadne Europe (prednjači Nizozemska) ima kamiona koji kao pogonsko gorivo koriste UPP.
Koliko je skuplji ukapljeni plin?
Prema nekim izračunima, kada bi Europa većinu svog plina dobivala morskim putem preko prihvatnih terminala, a ne plinovodima iz Rusije i Afrike, plin bi mogao biti skuplji za oko 30% ako ne i više. Energija je skupa i nije realno mišljenje da ćemo u Hrvatskoj imati jeftin plin zbog prihvatnog terminala na Krku. S druge strane, ako govorimo o UPP-u kao pogonskom gorivu, on bi možda i mogao biti jeftiniji od sadašnjih pogonskih goriva kada bi se države odrekle (u nekim zemljama jesu) velikih trošarina na gorivo u zamjenu za zaštitu okoliša, jer plin je puno čišće gorivo od nafte.
Imate svoje viđenje zašto se nisu javila jaka imena za istraživanje nafte u Jadranu?
Neke od velikih naftnih kompanija već su prisutne u susjednim zemljama. Shell buši primjerice u Albaniji na kopnu i moru. Neke bušotine na kopnu dale su zadovoljavajuće rezultate pa su stoga tražili dodatne koncesije za bušenje. Zatim, nešto o čemu se malo govorilo, vlada Federacije BiH potpisala je pismo namjere sa Shellom za određeni broj bušotina u Dinaridima, od Bihaća do zaleđa Dubrovnika, tik uz hrvatsku granicu. Ovisno o broju bušotina, investicija bi mogla biti 300-700 milijuna dolara. Ako neki od jakih već istražuju naftu i plin ili pregovaraju da počnu s istraživanjima u nama susjednim zemljama na kopnu i/ili moru, znači da postoje određene naznake da bi nafte i plina moglo biti i u jadranskom podmorju. Pitanje je o kolikim se potencijalnim zalihama nafte i plina radi. Pitanje je i je li bilo dovoljno kvalitetnih informacija u "prostoriji s podacima"′ da bi se mogla donijeti kvalitetna odluka i možda se zbog toga određene kompanije nisu javile.
Troškovi istraživanja
Hoće li se možda javiti za istraživanje na kopnu?
Da, moguće je, jer za to područje postoji i više podataka.
Utječe li na isplativost istraživanja i cijena barela nafte?
Osnovno je pitanje koliko koštaju istraživanja, a kasnije i moguća proizvodnja, a to ovisi o lokaciji, geološkoj strukturi ležišta i mnogim drugim parametrima. Jedno je kada imate zahtjevne i složene uvjete za istraživanje i proizvodnju a cijena barela je 110-120 dolara, no kada cijena padne na 80 dolara tada takvo ležište možda nije isplativo.
Zašto je značajan LNG terminal, odnosno ukapljeni prirodni plin, na Krku?
Kad su počele priče o ukidanju Južnog toka, opet se aktualiziralo pitanje terminala na Krku i on će sigurno ostati prioritet, iako mislim da ni priča s Južnim tokom nije gotova. Ako se i krene u gradnju terminala, gotov bi mogao biti tek negdje 2020. Međutim, osim teme vezane uz taj prihvatni terminal za UPP na Krku i daljnji transport plinovodom prema drugim zemljama, Hrvatska mora sagledati i neke druge aspekte UPP-a i njegove prednosti kao izuzetno čistog i ekološki prihvatljivog pogonskog goriva.
Odricanje od trošarina
Koje su prednosti ukapljenog plina?
Pročišćavanjem i hlađenjem na temperaturu od minus 160 stupnjeva Celzijevih prirodni plin postaje tekućina i može se transportirati brodovima na velike udaljenosti (kao i nafta) jer zauzima 600 puta manji volumen u odnosu na plinovito stanje. Jedna velika prednost UPP-a je njegova čistoća pri izgaranju i u svijetu se sve više koristi kao pogonsko gorivo. Upravo zbog zaštite okoliša, UPP se već danas koristi kao pogonsko gorivo u brodovima i kamionima. Brodovi su jedni od najvećih zagađivača, pa prema nekim istraživanjima, ako se do 2020. značajno ne smanji njihovo zagađenje, to bi zagađenje u Europi bilo veće od onoga što ga stvaraju cestovni promet i industrija zajedno. Trenutačno svijetom plovi više od sto brodova koji koriste ukapljeni prirodni plin kao pogonsko gorivo i to je (srednjoročno) put kojim mora krenuti i Hrvatska za brodove u obalnoj plovidbi. Prije godinu dana Brodosplit je potpisao ugovor za dva broda kontejneraša koji će kao pogonsko gorivo koristiti ukapljeni prirodni plin. Također, danas u nekim zemljama zapadne Europe (prednjači Nizozemska) ima kamiona koji kao pogonsko gorivo koriste UPP.
Koliko je skuplji ukapljeni plin?
Prema nekim izračunima, kada bi Europa većinu svog plina dobivala morskim putem preko prihvatnih terminala, a ne plinovodima iz Rusije i Afrike, plin bi mogao biti skuplji za oko 30% ako ne i više. Energija je skupa i nije realno mišljenje da ćemo u Hrvatskoj imati jeftin plin zbog prihvatnog terminala na Krku. S druge strane, ako govorimo o UPP-u kao pogonskom gorivu, on bi možda i mogao biti jeftiniji od sadašnjih pogonskih goriva kada bi se države odrekle (u nekim zemljama jesu) velikih trošarina na gorivo u zamjenu za zaštitu okoliša, jer plin je puno čišće gorivo od nafte.
Imate svoje viđenje zašto se nisu javila jaka imena za istraživanje nafte u Jadranu?
Neke od velikih naftnih kompanija već su prisutne u susjednim zemljama. Shell buši primjerice u Albaniji na kopnu i moru. Neke bušotine na kopnu dale su zadovoljavajuće rezultate pa su stoga tražili dodatne koncesije za bušenje. Zatim, nešto o čemu se malo govorilo, vlada Federacije BiH potpisala je pismo namjere sa Shellom za određeni broj bušotina u Dinaridima, od Bihaća do zaleđa Dubrovnika, tik uz hrvatsku granicu. Ovisno o broju bušotina, investicija bi mogla biti 300-700 milijuna dolara. Ako neki od jakih već istražuju naftu i plin ili pregovaraju da počnu s istraživanjima u nama susjednim zemljama na kopnu i/ili moru, znači da postoje određene naznake da bi nafte i plina moglo biti i u jadranskom podmorju. Pitanje je o kolikim se potencijalnim zalihama nafte i plina radi. Pitanje je i je li bilo dovoljno kvalitetnih informacija u "prostoriji s podacima"′ da bi se mogla donijeti kvalitetna odluka i možda se zbog toga određene kompanije nisu javile.
Troškovi istraživanja
Hoće li se možda javiti za istraživanje na kopnu?
Da, moguće je, jer za to područje postoji i više podataka.
Utječe li na isplativost istraživanja i cijena barela nafte?
Osnovno je pitanje koliko koštaju istraživanja, a kasnije i moguća proizvodnja, a to ovisi o lokaciji, geološkoj strukturi ležišta i mnogim drugim parametrima. Jedno je kada imate zahtjevne i složene uvjete za istraživanje i proizvodnju a cijena barela je 110-120 dolara, no kada cijena padne na 80 dolara tada takvo ležište možda nije isplativo.
Izvor: vecernji.hr
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 05.12.2025 Novi krug upisa trezoraca, država se zadužuje za 1,6 mlrd. e...
- 05.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Europske burze na putu tjednih dobitak...
- 05.12.2025 MOL američkim dužnosnicima naznačio interes za Lukoilovu imo...
- 05.12.2025 Hrvatsko gospodarstvo u trećem kvartalu raslo po prosjeku eu...
- 05.12.2025 ZSE INTRADAY:Uz solidan promet, Crobexi nastavili višednevni...
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 02.01.2025 Indeksni fond ili samostalno ulaganje u dionice
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - listopad 2025.
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 01.12.2025 TJEDNI PREGLED: Svi fondovi porasli, u 2025. godini Capital Breeder s prinosom većim od 40 posto
- 01.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u listopadu porasla za 308 milijuna eura
- 10.12.2025 Cijene nafte pale prema 61 dolar, u fokusu opskrba
- 10.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi nakon dva dana pada porasli, ali uz pad prometa
- 10.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi porasli, u fokusu dionica Adris grupe
- 10.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni uoči odluka Feda
- 10.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se stagnacija Crobexa nakon dva dana blagog pada
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 05.12.2025 Amazon zaključio talijansku istragu o mogućoj poreznoj prijevari
- 10.12.2025 Vrijednost svjetske trgovine u 2025. iznad 35 bilijuna dolara
- 10.12.2025 HUP-UPG i HKIG potpisali Memorandum o poslovnoj suradnji
- 10.12.2025 Avioprijevoznici očekuju snažnu potražnju u 2026, kapaciteti pod pritiskom
- 10.12.2025 Degal tehnika investira tri milijuna eura u proizvodnu halu
- 10.12.2025 Belupo prodaje ljekarne Deltis Pharm ljekarničkom lancu Farmacija
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 10.12. 16:00 | 3843,26 | 31,02 |
0,81 |
|
| CROBEX10* | 10.12. 15:53 | 2455,88 | 21,11 |
0,87 |
|
| CROBEX10tr* | 10.12. 15:53 | 2824,86 | 24,28 |
0,87 |
|
| ADRIAprime* | 10.12. 15:52 | 2963,75 | -2,55 |
-0,09 |
|
| CROBISTR* | 10.12. 16:31 | 186,0764 | 0,01 |
0,01 |
|
| CROBIS* | 10.12. 16:31 | 99,2494 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| GARB | 115,00 € |
0,00% |
673.210,00 € |
| ADRS2 | 75,80 € |
6,76% |
360.120,80 € |
| KOEI | 686,00 € |
-0,29% |
316.442,00 € |
| IG | 56,00 € |
-1,41% |
150.894,00 € |
| KODT2 | 3.500,00 € |
1,16% |
131.800,00 € |
| 7SLO | 49,51 € |
-0,22% |
111.405,18 € |
| RIVP | 6,56 € |
0,00% |
98.670,84 € |
| ZITO | 19,35 € |
0,00% |
90.580,55 € |
| HT | 41,50 € |
-0,48% |
80.812,80 € |
| HPB | 312,00 € |
-0,64% |
72.076,00 € |
| Redovni dionički promet: | 2.362.214,13 € |
| Redovni obveznički promet: | 4.914,70 € |
| Sveukupni promet: | 2.694.020,19 € |








