- 12.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi povećali dobitke na tjednoj razini
- 11.12.2025 IEA podigla procjenu rasta potražnje za naftom u 2026.
- 12.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u minusu uz uvećan promet
- 12.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle drugi dan zaredom
- 11.12.2025 Jadranska vrata ulažu 35 milijuna eura, na terminalu dvije n...
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 16.12.2025 Nagađanja o mirovnom sporazumu spustila cijene nafte prema 59 dolara
- 16.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi danas u crvenom, promet umanjen
- 16.12.2025 ZSE INTRADAY: U mirnom trgovanju Crobexi blago pali
- 16.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 16.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 16.12.2025 Trgovinski višak eurozone osjetno veći u listopadu
- 16.12.2025 Zapošljavanje u SAD-u gotovo stagniralo u studenom
- 16.12.2025 Građani za ′trezorce′ ukupno uplatili 1,47 milijardi eura
- 16.12.2025 Gospodarstvo eurozone usporilo na kraju godine - PMI
- 16.12.2025 Pritisak na obrtnike u vezi e-Računa je nedopustiv i nezakonit
EKONOMIJAObjavljeno: 28.09.2010
Rusi trebaju platiti cijeli naftovod Družba Adria
| Podijeli sadržaj: | ||||
U strahu od onečišćenja naftom važnih plovidbenih tjesnaca Bospora i Dardanela Turci razmišljaju kako izbjeći ili reducirati na minimum mogućnost takve katastrofe. Razmišlja se u nekoliko pravaca, poput smanjenja broja prolaza tankera kroz tjesnace, ograničenja veličine tankera i zabrani plovidbe starijim tankerima. Prošle su godine s Crnog mora preko turskog teritorijalnog mora tankeri prevezli 111,6 milijuna tona nafte, što predstavlja porast od 63% u odnosu na 2000 godinu.
Kako spriječiti onečišćenje
Više od dvije trećine te nafte ukrca se u ruskoj luci Novorosijsk koja dolazi preko naftovoda kapaciteta od 700.000 barela na dan iz zapadnog Kazakhstana. Ostale ukrcajne luke nalazese u Gruziji, Ukrajini i u Rusiji. Ne želeći imati samo jedan izvozni pravac nafte Rusi su odlučili povećati izvoz nafte preko baltičkih luka, pa je tako u odnosu na 2000. godinu kad se izvezlo 36,7 milijuna tona u 2009. izvezeno čak 134.7 milijuna tona nafte. Svjesni mogućih posljedica onečišćenja mora naftom Turci razmišljaju o korištenju više naftovoda. Postojeći naftovod iz Kaspijskog mora, iz luke Baku (Azerbajdžan) do turske luke Ceyhan, kapaciteta od milijun barela dnevno, očito nije dovoljan iako se prošle godine preko tog naftovoda transportiralo 43 milijuna tona nafte. Inače Azerbajdžan je povećao ponudu nafte na međunarodnom tržištu u zadnjih petnaest godina za 426%, tj. na milijun barela dnevno. I Kazahstan također razmišlja o naftovodima, ali tako da zaobiđe ruski naftovodni sustav. Dio se kazahstanske nafte od 2008. godine transportira željeznicom iz naftnog polja Tengiz za luku Aktau, gdje je mali tankeri prevezu do luke Baku da bi se kasnije transportirala naftovodom Baku-Tbilisi-Ceyhan. Kazakhstanska ponuda nafte u zadnjih je petnaest godina porasla za 257% i danas iznosi 1,5 milijuna barela dnevno. Naftovod iz luke Samsun na sjeveru Turske preko kopna do luke Ceyhan na jugu znatno će smanjiti promet naftom istanbulskim tjesnacem, a ako dođe do realizacije projekta naftovod Burgas-Alexandropoulis nafta iz Novorosijska transportirala bi se i preko Bugarske za grčku luku u Egejskom moru i to bi rasteretilo prometno osjetljive tjesnace Bospor i Dardaneli. No izgleda da su prije tri mjeseca Bugari odustali od projekta, jer vjeruju da za njih nije ekonomski isplativ i može biti veliki zagađivač prirode. Pitanje je koliko je projekt Paneuropskog naftovoda (PEOP) koji bi povezao crnomorsku luku Konstancu s Trstom, a koji bi dijelom išao preko Hrvatske, za nas koristan. Ta bi nafta prvenstveno dolazila iz Kaspijskog područja, a područje Kavkaza jedno je od politički najnestabilnijih područja na svijetu. Moguće je da takav projekt doživi potpuni promašaj ako se zarati u Zakavkazju i okolici, a brodari tada svakako neće rado slati tankere u Crno more. Isto tako nelogično je očekivati da će tankeri ploviti Crnim morem a Jadranskim ne. Zaboravlja se da je Crno more zbog svoje zatvorenosti ugroženije od Jadrana, dok je sjeverni dio Crnog mora već značajno zagađen.
Politički pritisci
Naftovod Družba Adria je također veliko pitanje, tj. kakve zaista koristi može Hrvatska imati od njega. Istina je da su Rusi geografski izolirani glede transporta nafte zapadnoj Europi, i prirodno je da traže izlaz u više pravaca. Naftovod omogućava širenje ruskog utjecaja u zemljama koje prihvate da naftovod prolazi kroz njihov teritorij, pa bi bilo logično da Rusi sami investiraju u takav projekt, a ne da očekuju od nas financijsku realizaciju projekta. Ne smije se zaboraviti da su naftovodi uzroci mnogih svađa i sporova, pa država preko čijeg teritorija prolazi naftovod može zaustaviti transport nafte, a politička prepucavanja mogu donijeti samo negativne posljedice, kako državama u sporu, tako i korisnicima nafte koja prolazi naftovodom. Hrvatska ne smije biti inicijator naftovodnih ideja, a ako zbog političkog pritiska ne može izbjeći neki veliki naftovodni projekt, tada iz tog projekta mora tražiti maksimalnu korist, s tim da treba stalno naglašavati da je Hrvatska prezadužena, i da se ne može upuštati u svaki projekt. Najbolje bi nam bilo uložiti u bolje održavanje postojećih naftovoda kako bismo spriječili ekološke tragedije.
Kako spriječiti onečišćenje
Više od dvije trećine te nafte ukrca se u ruskoj luci Novorosijsk koja dolazi preko naftovoda kapaciteta od 700.000 barela na dan iz zapadnog Kazakhstana. Ostale ukrcajne luke nalazese u Gruziji, Ukrajini i u Rusiji. Ne želeći imati samo jedan izvozni pravac nafte Rusi su odlučili povećati izvoz nafte preko baltičkih luka, pa je tako u odnosu na 2000. godinu kad se izvezlo 36,7 milijuna tona u 2009. izvezeno čak 134.7 milijuna tona nafte. Svjesni mogućih posljedica onečišćenja mora naftom Turci razmišljaju o korištenju više naftovoda. Postojeći naftovod iz Kaspijskog mora, iz luke Baku (Azerbajdžan) do turske luke Ceyhan, kapaciteta od milijun barela dnevno, očito nije dovoljan iako se prošle godine preko tog naftovoda transportiralo 43 milijuna tona nafte. Inače Azerbajdžan je povećao ponudu nafte na međunarodnom tržištu u zadnjih petnaest godina za 426%, tj. na milijun barela dnevno. I Kazahstan također razmišlja o naftovodima, ali tako da zaobiđe ruski naftovodni sustav. Dio se kazahstanske nafte od 2008. godine transportira željeznicom iz naftnog polja Tengiz za luku Aktau, gdje je mali tankeri prevezu do luke Baku da bi se kasnije transportirala naftovodom Baku-Tbilisi-Ceyhan. Kazakhstanska ponuda nafte u zadnjih je petnaest godina porasla za 257% i danas iznosi 1,5 milijuna barela dnevno. Naftovod iz luke Samsun na sjeveru Turske preko kopna do luke Ceyhan na jugu znatno će smanjiti promet naftom istanbulskim tjesnacem, a ako dođe do realizacije projekta naftovod Burgas-Alexandropoulis nafta iz Novorosijska transportirala bi se i preko Bugarske za grčku luku u Egejskom moru i to bi rasteretilo prometno osjetljive tjesnace Bospor i Dardaneli. No izgleda da su prije tri mjeseca Bugari odustali od projekta, jer vjeruju da za njih nije ekonomski isplativ i može biti veliki zagađivač prirode. Pitanje je koliko je projekt Paneuropskog naftovoda (PEOP) koji bi povezao crnomorsku luku Konstancu s Trstom, a koji bi dijelom išao preko Hrvatske, za nas koristan. Ta bi nafta prvenstveno dolazila iz Kaspijskog područja, a područje Kavkaza jedno je od politički najnestabilnijih područja na svijetu. Moguće je da takav projekt doživi potpuni promašaj ako se zarati u Zakavkazju i okolici, a brodari tada svakako neće rado slati tankere u Crno more. Isto tako nelogično je očekivati da će tankeri ploviti Crnim morem a Jadranskim ne. Zaboravlja se da je Crno more zbog svoje zatvorenosti ugroženije od Jadrana, dok je sjeverni dio Crnog mora već značajno zagađen.
Politički pritisci
Naftovod Družba Adria je također veliko pitanje, tj. kakve zaista koristi može Hrvatska imati od njega. Istina je da su Rusi geografski izolirani glede transporta nafte zapadnoj Europi, i prirodno je da traže izlaz u više pravaca. Naftovod omogućava širenje ruskog utjecaja u zemljama koje prihvate da naftovod prolazi kroz njihov teritorij, pa bi bilo logično da Rusi sami investiraju u takav projekt, a ne da očekuju od nas financijsku realizaciju projekta. Ne smije se zaboraviti da su naftovodi uzroci mnogih svađa i sporova, pa država preko čijeg teritorija prolazi naftovod može zaustaviti transport nafte, a politička prepucavanja mogu donijeti samo negativne posljedice, kako državama u sporu, tako i korisnicima nafte koja prolazi naftovodom. Hrvatska ne smije biti inicijator naftovodnih ideja, a ako zbog političkog pritiska ne može izbjeći neki veliki naftovodni projekt, tada iz tog projekta mora tražiti maksimalnu korist, s tim da treba stalno naglašavati da je Hrvatska prezadužena, i da se ne može upuštati u svaki projekt. Najbolje bi nam bilo uložiti u bolje održavanje postojećih naftovoda kako bismo spriječili ekološke tragedije.
Izvor: poslovni.hr
- 12.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi povećali dobitke na tjednoj razini
- 11.12.2025 IEA podigla procjenu rasta potražnje za naftom u 2026.
- 12.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u minusu uz uvećan promet
- 12.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle drugi dan zaredom
- 11.12.2025 Jadranska vrata ulažu 35 milijuna eura, na terminalu dvije n...
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 16.12.2025 Nagađanja o mirovnom sporazumu spustila cijene nafte prema 59 dolara
- 16.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi danas u crvenom, promet umanjen
- 16.12.2025 ZSE INTRADAY: U mirnom trgovanju Crobexi blago pali
- 16.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 16.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 16.12.2025 Trgovinski višak eurozone osjetno veći u listopadu
- 16.12.2025 Zapošljavanje u SAD-u gotovo stagniralo u studenom
- 16.12.2025 Građani za ′trezorce′ ukupno uplatili 1,47 milijardi eura
- 16.12.2025 Gospodarstvo eurozone usporilo na kraju godine - PMI
- 16.12.2025 Pritisak na obrtnike u vezi e-Računa je nedopustiv i nezakonit
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 16.12. 15:54 | 3822,45 | -13,73 |
-0,36 |
|
| CROBEX10* | 16.12. 15:54 | 2439,08 | -5,94 |
-0,24 |
|
| CROBEX10tr* | 16.12. 15:54 | 2805,53 | -6,84 |
-0,24 |
|
| ADRIAprime* | 16.12. 15:49 | 2947,48 | -17,88 |
-0,60 |
|
| CROBISTR* | 16.12. 16:31 | 185,3753 | 0,01 |
0,01 |
|
| CROBIS* | 16.12. 16:31 | 98,8306 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 690,00 € |
0,00% |
264.334,00 € |
| HT | 40,70 € |
-1,69% |
219.590,70 € |
| RIVP | 6,52 € |
-0,91% |
124.494,42 € |
| ZABA | 23,80 € |
-1,24% |
123.527,30 € |
| CKML | 11,00 € |
-1,79% |
120.604,00 € |
| ZITO | 19,20 € |
-1,29% |
70.172,50 € |
| ADRS2 | 77,20 € |
-0,26% |
49.496,20 € |
| SPAN | 64,20 € |
0,63% |
49.455,60 € |
| PODR | 154,00 € |
0,98% |
45.786,00 € |
| KODT | 3.770,00 € |
0,00% |
45.210,00 € |
| Redovni dionički promet: | 1.312.625,33 € |
| Redovni obveznički promet: | 15.745,73 € |
| Sveukupni promet: | 1.328.371,06 € |


