- 12.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi povećali dobitke na tjednoj razini
- 11.12.2025 IEA podigla procjenu rasta potražnje za naftom u 2026.
- 12.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u minusu uz uvećan promet
- 12.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle drugi dan zaredom
- 11.12.2025 Jadranska vrata ulažu 35 milijuna eura, na terminalu dvije n...
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 16.12.2025 Nagađanja o mirovnom sporazumu spustila cijene nafte prema 59 dolara
- 16.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi danas u crvenom, promet umanjen
- 16.12.2025 ZSE INTRADAY: U mirnom trgovanju Crobexi blago pali
- 16.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 16.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 16.12.2025 Trgovinski višak eurozone osjetno veći u listopadu
- 16.12.2025 Zapošljavanje u SAD-u gotovo stagniralo u studenom
- 16.12.2025 Građani za ′trezorce′ ukupno uplatili 1,47 milijardi eura
- 16.12.2025 Gospodarstvo eurozone usporilo na kraju godine - PMI
- 16.12.2025 Pritisak na obrtnike u vezi e-Računa je nedopustiv i nezakonit
EKONOMIJAObjavljeno: 18.07.2007
Luka Denona: Država ne skrbi o sigurnosti riječke zračne luke
| Podijeli sadržaj: | ||||
Župan PGŽ traži od Vlade izmjene zakona i predaju vlasničkog udjela Županiji, kako bi sama našla ulagače. Tražimo od Vlade da svoj vlasnički udjel koji ima u Zračnoj luci Rijeka prenese na Primorsko-goransku županiju kako bismo onda mogli pronaći zainteresiranog partnera za ulaganje u razvoj i održavanje našeg aerodroma, ali i jače oživljavanje zračnog prometa, pa i domaćeg! Ako netko misli da to nije moguće zbog zakona, upravo svjedočimo koliki se broj zakona na brzinu usvaja u Saboru; vjerujemo da se u kolopletu tih izmjena i dopuna može usvojiti i izmjena tog zakona koji će omogućiti prijenos državnog vlasništva na PGŽ, revolitirano je poručio primorsko-goranski dožupan Luka Denona jučer na konferenciji za novinare, koju je održao s članovima NO-a Zračne luke Rijeka, Natašom Zrilić i Čedom Salevićem.
Skupština dioničara
Povod je bio prekid skupštine dioničara u ponedjeljak, odnosno odbijanje da se u dnevni red sjednice uvrsti prijedlog Uprave o zahtjevu za odobrenje državnih jamstava nužnih za kreditno zaduženje Zračne luke Rijeka od 28 milijuna kuna, hitno potrebnih za ulaganja u obnovu aerodromske infrastrukture na Krku. Prijedlog je odbijen, kako je rečeno, uz obrazloženje ministra Kalmete da Uprava aerodroma nije jasno naznačila što se očekuje od skupštine. Stoga je Denona jučer prozvao Kalmetu, ali i premijera Sanadera, "s obzirom da Kalmeta ništa ne radi što Sanader ne zna", kako je to rekao Denona, da su direktno odgovorni za uništavanje državne imovine i moguće zatvaranje riječkog aerodroma. Dugogodišnje zanemarivanje ulaganja u riječki aerodrom dovelo je do apsurda; postavlja se i pitanje sigurnosti zračne luke. Mali dioničari koji imaju 40 posto u Zračnoj luci Rijeka nisu željeli sudjelovati u farsičnoj skupštini i biti kulisom za njezino održavanje, a da pritom ne mogu sudjelovati u odlučivanju o budućnosti aerodroma, naveo je Denona. Prema važećem Zakonu o zračnim lukama, u svima je 55 posto u vlasništvu države. Paketom upravlja resorno ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka. Po 20 posto u vlasništvu je županije na čijem se teritoriju zračna luka nalazi, u ovom slučaju PGŽ, potom je deset posto vlasnik Grad Rijeka (sjedište županije), a ostatak vlasništva podijeljen je zainteresiranim općinama ili gradovima. U slučaju riječkog aerodroma vlasnici su još i Crikvenica, Krk, Omišalj i Opatija - najveća turistička središta regije koji razvoj turizma i baziraju na zračnom prometu. PGŽ traži vlasništvo nad cijelim aerodromom jer po volji aktualnih vlasnika ne može se unaprijediti njegovo redovno održavanje. Sadašnji većinski vlasnik, država, u riječki aerodorom ne želi investirati. Niz godina pak država izdaje jamstva za ulaganja u neke hrvatske aerodrome. U dubrovački je uložila 30 milijuna eura, a u splitski čak 50 milijuna eura. Obnavlja se i zadarska zračna luka koja godišnje plaća čak 250.000 eura Ryan Airu da leti preko nje. Riječku zračnu luku zaobilazi čak i državni avioprijevoznik, Croatia Airlines, koji nema nijedan let. Suvišno je uopće podsjećanje da poslovni ljudi najnaprednije hrvatske regije kako bi otputovali u Dubrovnik moraju, primjerice, voziti nedovršenom autocestom do zagrebačkog Plesa, ili pak krenuti autom po Jadranskoj magistrali i negdje se na pola puta priključiti na AC Zagreb - Split ili putovati cijelu noć brodom do Dubrovnika.
Jednak tretman
Primorsko-goranska županija, kao jedna od najnaprednijih u zemlji ima pravo tražiti da većinski vlasnik tretira riječki aerodrom barem jednako kao i ostale u zemlji, tumači Denona. On je potvrdio i da već postoji interes dvaju potencijalnih strateških partnera za ulaganja u Zračnu luku Rijeka. Jedan od njih već je u pregovorima za ulaganja i privatizaciju praškog aerodroma, no zbog delikatnosti procesa ni Salević ni Denona nisu željeli govoriti o imenima. Tek su rekli da je jedan poslao pismo namjere dok je drugi, a riječ je o domaćoj kompaniji te jednom inozemnom interesentu, voljnost ulaganja potvrdio usmeno. Spornih 28 milijuna kuna, čija se visina i ne čini toliko nerazumno s obzirom na druge troškove države, nužni su za obnovu aerodromske piste, zatim svjetosne signalizacije, sustava hidranata, potom i za obnovu pristanišne zgrade, kao i elektronike. Koliko je riječki aerodrom tehnološki zaostao, svjedoči i podatak da je do nedavno na njemu osoblje ručno ispisivalo imena letova polazaka i dolazaka na ploči; od prije nekoliko mjeseci postoje kompjuterizirani displeji kao na većini prosječno civiliziranih aerodroma, čiju je nabavu financirala županija.
Skupština dioničara
Povod je bio prekid skupštine dioničara u ponedjeljak, odnosno odbijanje da se u dnevni red sjednice uvrsti prijedlog Uprave o zahtjevu za odobrenje državnih jamstava nužnih za kreditno zaduženje Zračne luke Rijeka od 28 milijuna kuna, hitno potrebnih za ulaganja u obnovu aerodromske infrastrukture na Krku. Prijedlog je odbijen, kako je rečeno, uz obrazloženje ministra Kalmete da Uprava aerodroma nije jasno naznačila što se očekuje od skupštine. Stoga je Denona jučer prozvao Kalmetu, ali i premijera Sanadera, "s obzirom da Kalmeta ništa ne radi što Sanader ne zna", kako je to rekao Denona, da su direktno odgovorni za uništavanje državne imovine i moguće zatvaranje riječkog aerodroma. Dugogodišnje zanemarivanje ulaganja u riječki aerodrom dovelo je do apsurda; postavlja se i pitanje sigurnosti zračne luke. Mali dioničari koji imaju 40 posto u Zračnoj luci Rijeka nisu željeli sudjelovati u farsičnoj skupštini i biti kulisom za njezino održavanje, a da pritom ne mogu sudjelovati u odlučivanju o budućnosti aerodroma, naveo je Denona. Prema važećem Zakonu o zračnim lukama, u svima je 55 posto u vlasništvu države. Paketom upravlja resorno ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka. Po 20 posto u vlasništvu je županije na čijem se teritoriju zračna luka nalazi, u ovom slučaju PGŽ, potom je deset posto vlasnik Grad Rijeka (sjedište županije), a ostatak vlasništva podijeljen je zainteresiranim općinama ili gradovima. U slučaju riječkog aerodroma vlasnici su još i Crikvenica, Krk, Omišalj i Opatija - najveća turistička središta regije koji razvoj turizma i baziraju na zračnom prometu. PGŽ traži vlasništvo nad cijelim aerodromom jer po volji aktualnih vlasnika ne može se unaprijediti njegovo redovno održavanje. Sadašnji većinski vlasnik, država, u riječki aerodorom ne želi investirati. Niz godina pak država izdaje jamstva za ulaganja u neke hrvatske aerodrome. U dubrovački je uložila 30 milijuna eura, a u splitski čak 50 milijuna eura. Obnavlja se i zadarska zračna luka koja godišnje plaća čak 250.000 eura Ryan Airu da leti preko nje. Riječku zračnu luku zaobilazi čak i državni avioprijevoznik, Croatia Airlines, koji nema nijedan let. Suvišno je uopće podsjećanje da poslovni ljudi najnaprednije hrvatske regije kako bi otputovali u Dubrovnik moraju, primjerice, voziti nedovršenom autocestom do zagrebačkog Plesa, ili pak krenuti autom po Jadranskoj magistrali i negdje se na pola puta priključiti na AC Zagreb - Split ili putovati cijelu noć brodom do Dubrovnika.
Jednak tretman
Primorsko-goranska županija, kao jedna od najnaprednijih u zemlji ima pravo tražiti da većinski vlasnik tretira riječki aerodrom barem jednako kao i ostale u zemlji, tumači Denona. On je potvrdio i da već postoji interes dvaju potencijalnih strateških partnera za ulaganja u Zračnu luku Rijeka. Jedan od njih već je u pregovorima za ulaganja i privatizaciju praškog aerodroma, no zbog delikatnosti procesa ni Salević ni Denona nisu željeli govoriti o imenima. Tek su rekli da je jedan poslao pismo namjere dok je drugi, a riječ je o domaćoj kompaniji te jednom inozemnom interesentu, voljnost ulaganja potvrdio usmeno. Spornih 28 milijuna kuna, čija se visina i ne čini toliko nerazumno s obzirom na druge troškove države, nužni su za obnovu aerodromske piste, zatim svjetosne signalizacije, sustava hidranata, potom i za obnovu pristanišne zgrade, kao i elektronike. Koliko je riječki aerodrom tehnološki zaostao, svjedoči i podatak da je do nedavno na njemu osoblje ručno ispisivalo imena letova polazaka i dolazaka na ploči; od prije nekoliko mjeseci postoje kompjuterizirani displeji kao na većini prosječno civiliziranih aerodroma, čiju je nabavu financirala županija.
Izvor: poslovni.hr
- 12.12.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi povećali dobitke na tjednoj razini
- 11.12.2025 IEA podigla procjenu rasta potražnje za naftom u 2026.
- 12.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u minusu uz uvećan promet
- 12.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle drugi dan zaredom
- 11.12.2025 Jadranska vrata ulažu 35 milijuna eura, na terminalu dvije n...
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 16.12.2025 Nagađanja o mirovnom sporazumu spustila cijene nafte prema 59 dolara
- 16.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi danas u crvenom, promet umanjen
- 16.12.2025 ZSE INTRADAY: U mirnom trgovanju Crobexi blago pali
- 16.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 16.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 16.12.2025 Trgovinski višak eurozone osjetno veći u listopadu
- 16.12.2025 Zapošljavanje u SAD-u gotovo stagniralo u studenom
- 16.12.2025 Građani za ′trezorce′ ukupno uplatili 1,47 milijardi eura
- 16.12.2025 Gospodarstvo eurozone usporilo na kraju godine - PMI
- 16.12.2025 Pritisak na obrtnike u vezi e-Računa je nedopustiv i nezakonit
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 16.12. 15:54 | 3822,45 | -13,73 |
-0,36 |
|
| CROBEX10* | 16.12. 15:54 | 2439,08 | -5,94 |
-0,24 |
|
| CROBEX10tr* | 16.12. 15:54 | 2805,53 | -6,84 |
-0,24 |
|
| ADRIAprime* | 16.12. 15:49 | 2947,48 | -17,88 |
-0,60 |
|
| CROBISTR* | 16.12. 16:31 | 185,3753 | 0,01 |
0,01 |
|
| CROBIS* | 16.12. 16:31 | 98,8306 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 690,00 € |
0,00% |
264.334,00 € |
| HT | 40,70 € |
-1,69% |
219.590,70 € |
| RIVP | 6,52 € |
-0,91% |
124.494,42 € |
| ZABA | 23,80 € |
-1,24% |
123.527,30 € |
| CKML | 11,00 € |
-1,79% |
120.604,00 € |
| ZITO | 19,20 € |
-1,29% |
70.172,50 € |
| ADRS2 | 77,20 € |
-0,26% |
49.496,20 € |
| SPAN | 64,20 € |
0,63% |
49.455,60 € |
| PODR | 154,00 € |
0,98% |
45.786,00 € |
| KODT | 3.770,00 € |
0,00% |
45.210,00 € |
| Redovni dionički promet: | 1.312.625,33 € |
| Redovni obveznički promet: | 15.745,73 € |
| Sveukupni promet: | 1.328.371,06 € |


