NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 19.11.2007

IPO Atlanticu donosi i novu marketinšku dimenziju

Posljednji u nizu domaćih IPO-a, onaj Atlantic Grupe, koji je i nakon HT-a svojim dionicama uspio privući impresivnu pažnju investitora, u ponedjeljak doživljava burzovnu premijeru. Iako je o samom IPO-u i Atlanticu već mnogo napisano, dosad IPO nismo promatrali kroz prizmu jedinstvenog i efikasnog marketinškog oruđa koje može generirati povećanu potražnju i za proizvodima tvrtke.

Da utjecaj IPO-a nadmašuje svoju udžbeničku definiciju koja u prvi plan stavlja prikupljanje svježeg kapitala u tvrtku te da snažno ulazi u sferu marketinga i povećanja prodaje, najbolje pokazuje snažan interes domaćih tvrtki za ovakvim tipom burzovne premijere. To nam i objašnjava velik interes domaćih tvrtki koje su u protekle dvije godine zaista zaredale inicijalne javne ponude svojih dionica, i to ne samo u kontekstu privatizacije velikih državnih tvrtki.

Možda najilustrativniji pokazatelj velikog interesa i „vidljivosti“ Atlantica u posljednjih pet mjeseci povećanje je posjeta web portala tvrtke, objašnjavaju nam iz Atlantica.

Navala na web stranicu

„Broj dnevnih posjeta je u odnosu na prošlu godinu učetverostručen, i to najviše od kolovoza i objavljivanja izlaska na burzu. Broj mjesečnih posjeta je dvostruko veći, a u listopadu, uoči i tijekom javnog poziva na upis dionica, bilježili smo 1200 posjeta dnevno, dok je na sam dan otvaranja knjige upisa te narednih par dana gotovo 3000 ljudi dnevno skidalo prospekt javne ponude. S obzirom na taj broj možemo pretpostaviti da je svaki od 26.000 ljudi koji su upisali dionice Atlantica u tom periodu i posjetio naš web site“, podcrtava Feđa Hudina iz Korporativnih komunikacija Atlantica.

Iako je rok za stvarno mjerenje utjecaja IPO-a na prodaju proizvoda Atlantica još uvijek prekratak, posebno zbog velikog broja proizvoda koje Atlantic distribuira, možemo stvari malo staviti u drugačije svjetlo. Naime, ukoliko bi dionicu Atlantica shvatili kao proizvod, interes koji je pet puta (7,5 puta od strane građana i 4 puta među institucionalnim investitorima) premašio raspoloživu količinu dionica, govori da je „prodaja“ brenda bila više nego dobra.

Naravno, treba napomenuti da je Atlantic Grupa i prije IPO-a bila prisutna u medijima kao snažna kompanija s međunarodnim iskorakom, a što se prvenstveno odnosi na akvizicije u Njemačkoj te poslovanje u Sloveniji, Srbiji, BiH i Makedoniji, i kao kompanija s iznimnim stopama rasta i velikim potencijalom.

Unutrašnji i vanjski efekti

Iz Atlantica naglašavaju da su i odlični devetomjesečni rezultati bez sumnje jednim dijelom generirani baš zahvaljujući najavama IPO-a. No, napominje Hudina, kontekst javne ponude dionica nikada u Atlanticu nije shvaćen kao dio marketinške promocije bilo grupe ili njenih dijelova, već kao dio šireg konteksta društvene odgovornosti odnosa sa zajednicom, a naše iskustvo s IPO-om iznimno je pozitivno.

Naravno, prisutnost na burzi nosi dodatnu odgovornost menadžmenta, ali i svih zaposlenika. Tako je i u Atlanticu, iako je tvrtka već duže vrijeme na tržištu kapitala kroz izdanja komercijalnih zapisa i obveznica, IPO unio novu živost među zaposlenike i menadžment, dodaju u Atlanticu.

Kako se od samog početka procesa IPO-a Atlantic grupa spominjala kao potencijalna blue-chip dionica, nema razloga ne vjerovati kako će ona to doista biti, a iz Atlantica se nadaju kako će trgovanje njome biti uspješno i investitorima dugoročno isplativo.

Izvor: seebiz.eu

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2025)(na kraju Q1 - 2025)

(koji na 31.03.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
ZB CEE Equity +12,85%  4
Capital Breeder +10,92%  3
InterCapital SEE Equity - klasa B A +10,41%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,15120 -0,01
-0,71%
GBP
0,85050 0,00
-0,39%
CHF
0,93590 -0,01
-0,72%
JPY
165,94000 -0,70
-0,42%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
132,29 €
12.06.2025
1,20%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 13.06. 16:00  3460,52
-29,74
-0,85
CROBEX10* 13.06. 16:00  2166,85
-14,43
-0,66
CROBEX10tr* 13.06. 16:00  2449,05
-16,19
-0,66
ADRIAprime* 13.06. 16:00  2678,81
-9,74
-0,36
CROBISTR* 13.06. 16:31  183,8333
0,08
0,04
CROBIS* 13.06. 16:31  99,2454
0,04
0,04
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:06:40 13.06.2025)
(17:06:40 13.06.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KODT
3.000,00 €
0,00%
288.210,00 €
KOEI
506,00 €
-1,56%
277.598,00 €
ADRS2
69,20 €
-1,98%
240.730,60 €
IG
60,00 €
-1,64%
200.478,80 €
7SLO
43,90 €
-0,39%
135.676,00 €
MDKA
4.600,00 €
-2,95%
135.500,00 €
ADPL
10,50 €
0,48%
123.795,55 €
HT
40,60 €
-1,22%
117.569,00 €
HPB
260,00 €
-2,26%
106.098,00 €
PODR
145,50 €
1,04%
99.027,50 €
Redovni dionički promet:   
2.296.356,40 €
Redovni obveznički promet:   
5.037,50 €
Sveukupni promet:   
2.301.393,90 €