- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Svjetske burze pale zbog pritiska na tehnolo...
- 12.11.2025 HBOR kani uložiti najmanje 100 mil. eura u investicijske fon...
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Nakon dva tjedna rasta, dolar oslabio prema ...
- 10.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi zeleni na početku tjedna uz umanjen prome...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 14.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi blago pali
- 14.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pod pritiskom na kraju tjedna
- 14.11.2025 ZSE OTVARANJE: Crobexi na putu tjednih dobitaka, u fokusu svjetske burze
- 14.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar oslabio
- 14.11.2025 WALL STREET: Oštar pad pod pritiskom tehnološkog sektora
- 13.11.2025 dm Hrvatska povećao promet za 10,04 posto, na 571,06 milijuna eura
- 13.11.2025 Deutsche Telekom sa skromnim rastom prihoda i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 14.11.2025 Kazna od 4,5 mil eura ide Telemachu; Telemach odbacuje navode AZOP-a
- 14.11.2025 Njemačka vlada najavljuje potporu proizvođačima lijekova
- 14.11.2025 Hrvatska je ponovo na rubu procedure prekomjernog deficita, tvrdi HUP
- 14.11.2025 Troškovi uvoza hrane snažno porasli u 2025.
- 14.11.2025 U rujnu izdana 1.201 građevinska dozvola, 24,5 posto više nego lani
VEDRAN ANTOLJAKObjavljeno: 30.03.2020

Devet točaka za preživljavanje malih i srednjih tvrtki
| Podijeli sadržaj: | ||||
U razgovorima s poduzetnicima od početka borbe s koronavirusom glavna tema je kako prilagoditi poslovanje u vrijeme krize. Iako danas nema poduzetnika u Hrvatskoj, ali i svijetu, koji ne razmišlja o tome koliku će štetu kriza prouzročiti njegovoj tvrtki, svi oni pokazuju iznimno visoko razumijevanje trenutačne situacije, nužnost provedbe mjera Kriznog stožera te aktivno na dnevnoj bazi svoje poslovanje prilagođavaju novoj situaciji.
Iz perspektive suvremenog poslovanja, možemo reći da je velika većina poduzetnika upravo prošlog tjedna bila primorana preko noći započeti digitalno transformirati svoje poslovanje primjenom online alata, digitalizacijom procesa i organizacije ili uvođenjem komunikacije na daljinu, neophodnima za efikasan rad od kuće. I to nije sve, ova kriza je u rekordnom vremenu uvjerila i one najkonzervativnije poduzetnike i menadžere da naprave transformaciju iz tradicionalnog u agilan modus poslovanja, koji omogućuje tvrtkama brzo i učinkovito reagirati na disrupciju u okružju.
Upravo je nevjerojatno vidjeti danas mnoge konzervativnije hrvatske tvrtke kako primjenjuju tri ključne komponente digitalne agilnosti poslovanja: hipersvjesnost, informirano donošenje odluka i brzu provedbu. Hipersvjesnost se danas očituje u sposobnosti tvrtke za identifikaciju i praćenje promjena u poslovnom okružju.
U ovom slučaju to se manifestira u kontinuiranom prikupljanju najnovijih vijesti o razvoju situacije povezane s napretkom zaraze koronavirusom, Vladinim mjerama za smanjenje negativnih učinaka krize na gospodarstvo ili pak praksi drugih poduzetnika u prilagodbi poslovanja. Temeljem tih prikupljenih relevantnih informacija poduzetnici i menadžeri procjenjuju moguće učinke na svoje poslovanje te mogu donositi bolje odluke iz dana u dan. Takve je odluke i mjere potrebno provoditi brzo i učinkovito, što je ovih dana razvidno kod svih uspješnih poduzetnika u Hrvatskoj i šire.
Sigurno možemo reći da je trenutačna kriza poput nijedne s kojom se suočavaju suvremeni poduzetnici ili menadžeri, a sigurno je zastrašujuće pokušati riješiti sve jedinstvene probleme koje stavlja pred njih.
Poduzetnici različito pristupaju izradi tvz. planova za preživljavanje krize te stoga u okviru dajemo devet ključnih točaka koje bi svaki poduzetnik morao razmotriti.
Napokon, vjerujemo da svaka kriza donosi izvanrednu priliku svim talentiranim i sposobnim poduzetnicima ili menadžerima. Sigurno je da će na kraju ove krize neke tvrtke izgubiti vodeće pozicije na tržištu i da će neke progresivne manje tvrtke postati vodeće u nekim djelatnostima, industrijama ili sektorima.
Nadamo se da ova kriza uzrokovana koronavirusom neće trajati toliko dugo da uništi veći dio hrvatskog, ali i svjetskoga gospodarstva, te da će je većina poduzetnika iskoristiti za reorganizaciju, digitalnu transformaciju poslovanja i promjenu poslovnog modela te iz nje izaći mudrija i spremnija za nastavak uspješnog poslovanja. 
Što poduzeti i kojim redom
1. Osnovati tvrtkin krizni stožer
Ovo je potrebno kako bi se točno znalo tko donosi mjere za poslovanje tvrtke u vrijeme krize. Preporuča se da krizni stožer tvrtke bude troje ljudi koji će uime tvrtke pratiti i prikupljati informacije te donositi mjere iz dana u dan u skladu s preporukama Kriznog stožera civilne zaštite.
2. Izraditi interni krizni plan
Izrada kriznog plana tvrtke za vrijeme krize iznimno je važna jer taj plan pruža smjernice i upute zaposlenicima kako da se ponašaju za vrijeme krize. Krizni plan trebao bi imati dva dijela. Prvi je onaj koji se tiče mjera koje osiguravaju poslovanje tvrtke u doba krize, a drugi dio plana vezan je uz mjere očuvanja likvidnost tvrtke u doba krize. U smislu osiguravanja poslovanja, tjedan dana nakon njezina početka skoro sve tvrtke koje su u mogućnosti organizirati posao od kuće poslale su svoje zaposlenike na rad od kuće. One koje to nisu u mogućnosti, poput maloprodaje, primjenjuju princip ‘14 za 14‘, pri čemu su podijelile sve zaposlenike u dvije grupe. Prva grupa radi 14 dana, dok druga radi od kuće. Potom se poslovni prostori dezinficiraju i nastupa druga grupa, a prva ide na rad od kuće. Na taj su način omogućili zaštitu da eventualno zaraženi zaposlenici mogu biti identificirani tijekom 14 dana inkubacije kako se ne bi dogodila situacija da se cijeli ured zarazi odjednom i tako paralizira poslovanje. Detaljan raspored online sastanaka preporuča se kao dio tog plana, kao i niz drugih promjena u svakodnevnom poslovanju uzrokovanih krizom zbog koronavirusa. Što se tiče likvidnosti tvrtke, potrebno je razviti plan štednje s jasnim i razumljivim okidačima pojedinih internih mjera. Pritom se snažno preporuča da prioritet tvrtke bude očuvanje radnih mjesta. Ne planirajte predaleko i sjetite se da se stvari često mijenjaju. Napravite plan za idućih nekoliko tjedana, a zatim za sljedeći mjesec.
3. Komunicirati sa zaposlenicima
Kontinuirano i pravodobno obavještavati zaposlenike na minimalno dnevnoj bazi o razvoju situacije te novim internim mjerama tvrtke u borbi protiv koronavirusa. Budite jasni i razumljivo komunicirajte sa svojim zaposlenicima u vezi s posebnim pravilima unutar poslovnog i sigurnosnog protokola u vezi s virusom. Obvezno slijedite smjernice Kriznog stožera civilne zaštite u vezi sa socijalnim distanciranjem, čistim radnim područjima, okolišem i dobrom higijenom.
4. Prioritizirati plaćanje dobavljačima
Najveća je briga za većinu poduzetnika i menadžera, barem u početku, kako će tvrtke platiti račune ovaj, sljedeći tjedan i koliko će to trajati. Ovdje se preporuča fokus na fiksne troškove koji se ne mogu smanjiti te smanjivanje svih varijabilnih troškova koji izravno ne oštećuju trenutačno poslovanje. Pritom je potrebno analizirati smanjenje nepotrebnih troškova koji ne stvaraju prihod ili ne osiguravaju ključne poslovne funkcije. Za tu svrhu možete izraditi tri dvanaestomjesečna scenarija likvidnosti tvrtke - optimalan, 30% smanjena likvidnost i 50% smanjena likvidnost - svaki scenarij s jasnim, jednostavnim i razumljivim mjerama koje treba predstaviti zaposlenicima.
5. Razmotriti neplaćanje poreza i davanja
Uz već predstavljene mjere potpore za gospodarstvo u obliku odgode plaćanja poreza na dobit, dohodak i davanja na plaću u sljedeća tri mjeseca važno je imati na umu da je prioritet poduzetnika preživjeti ovu krizu. Stoga neki od vas, a posebno državne institucije, neće biti zadovoljni ovom preporukom. Ipak, ne zaboravite da kriza može uništiti vaše poslovanje, a time oštetiti vaše zaposlenike i njihove obitelji. Na početku krize pokušajte odgoditi ili ne platiti poreze koje inače plaćate s ciljem osiguravanja sredstava za plaće zaposlenika kao prioriteta. To će vam osigurati dodatnu likvidnost u poslovanju i time produljiti financijsku snagu poslovanja. Ako se pak kriza produlji, zapamtite da je vaš prioritet u krizi preživljavanje poslovanja, a to je zaštita radnih mjesta.
6. Iskoristiti Vladine mjere
Vlada je prije nekoliko dana usvojila paket od 63 mjere za pomoć poduzetnicima u teškoćama uzrokovanim krizom zbog koronavirusa. Te mjere još nisu u implementaciji, ali će biti sljedećih dana. Preporučamo detaljno proučiti te mjere i pogledati sve financijske implikacije koje iz njih možete iskoristiti. Budući da je Vlada najavila još niz mjera pomoći, važno je svakodnevno pratiti objavu novih mjera te praksu u implementaciji postojećih. U svakom slučaju ne želite da zbog nekog pečata ili papira koji nedostaje ili zanemarivanja nekih detalja kod prijave za ove mjere ne dođete do toliko važnih sredstava pomoći vašoj tvrtki.
7. Zaštititi radna mjesta
Rezanje troškova smanjenjem plaća preporuča se nakon što su sve druge mjere štednje iskorištene. Ne samo zato što je humano, kolegijalno i solidarno, već zato što ste vrlo vjerojatno utrošili mnogo vremena za identifikaciju i odabir najtalentiranijih osoba, u vrijeme najvećeg nedostatka talenata. U vrijeme krize važno je da poslodavci i menadžeri ne dižu paniku i pokažu svoje liderske sposobnosti te racionalno i razborito donose odluke. Ali prije svega je važno zaposlenicima reći da je poduzetniku ili menadžeru glavna zadaća zadržavanje radnih mjesta. Na kraju, ljudi čine svaki posao uspješnim, pa je imperativ činiti sve moguće da ključni zaposlenici osjećaju sigurnost radnog mjesta. No preporuča se zaustavljanje svakoga novog zapošljavanja. Napravite procjenu o tome tko je u tvrtki vrijedan i kako će se vaše poslovanje razlikovati ako ta osoba sljedeći tjedan ne radi za vas.
8. Fokusirati se na odnos s kupcima
Obvezno komunicirajte jasno i dosljedno sa svojim kupcima. Ako ste otvoreni za poslovanje, obavijestite ih o tome. Ako svi zaposlenici rade od kuće, važno je to reći klijentu. Ako klijenti traže odgodu projekta ili plaćanja, razmislite o tome i preporuka je da odobrite njihove molbe, jer i oni proživljavaju iste negativne učinke kao i svi. U kriznim trenucima važno je pokazati razumijevanje pa čak i oprostiti neka plaćanja, jer će nam to stvoriti najlojalnijega klijenta koji će to vratiti u budućnosti. Razmislite kako klijentima osigurati alternativne kanale nabave vaših usluga ili proizvoda.
9. Digitalizirati poslovanje
Vjerujemo da će ova kriza ukazati poduzetnicima i menadžerima koliko je važno imati suvremene poslovne sustave s digitalno transformiranim poslovanjem. Rad od kuće ukazao je na nužnost digitalne transformacije poslovanja svake tvrtke bez obzira na veličinu, djelatnost ili sektor. Korištenje suvremenih komunikacijskih alata i aplikacija, pristup podacima u oblaku, izgrađena vještine korištenja digitalnih alata te prilagođeni procesi, kolaboracija, organizacija i digitalni poslovni modeli postali su nužni u suvremenom poslovanju digitalnog doba.
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Svjetske burze pale zbog pritiska na tehnolo...
- 12.11.2025 HBOR kani uložiti najmanje 100 mil. eura u investicijske fon...
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Nakon dva tjedna rasta, dolar oslabio prema ...
- 10.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi zeleni na početku tjedna uz umanjen prome...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 14.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi blago pali
- 14.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pod pritiskom na kraju tjedna
- 14.11.2025 ZSE OTVARANJE: Crobexi na putu tjednih dobitaka, u fokusu svjetske burze
- 14.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar oslabio
- 14.11.2025 WALL STREET: Oštar pad pod pritiskom tehnološkog sektora
- 13.11.2025 dm Hrvatska povećao promet za 10,04 posto, na 571,06 milijuna eura
- 13.11.2025 Deutsche Telekom sa skromnim rastom prihoda i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 14.11.2025 Kazna od 4,5 mil eura ide Telemachu; Telemach odbacuje navode AZOP-a
- 14.11.2025 Njemačka vlada najavljuje potporu proizvođačima lijekova
- 14.11.2025 Hrvatska je ponovo na rubu procedure prekomjernog deficita, tvrdi HUP
- 14.11.2025 Troškovi uvoza hrane snažno porasli u 2025.
- 14.11.2025 U rujnu izdana 1.201 građevinska dozvola, 24,5 posto više nego lani
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 14.11. 14:22 | 3784,03 | 0,93 |
0,02 |
|
| CROBEX10* | 14.11. 14:22 | 2408,61 | 3,05 |
0,13 |
|
| CROBEX10tr* | 14.11. 14:22 | 2770,49 | 3,51 |
0,13 |
|
| ADRIAprime* | 14.11. 14:20 | 2960,32 | 23,44 |
0,80 |
|
| CROBISTR* | 13.11. 16:31 | 185,6862 | -0,03 |
-0,02 |
|
| CROBIS* | 13.11. 16:31 | 99,2101 | -0,04 |
-0,04 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 652,00 € |
-1,51% |
187.094,00 € |
| ADRS2 | 75,00 € |
0,00% |
109.239,20 € |
| RIVP | 6,50 € |
0,00% |
98.589,10 € |
| KODT | 3.480,00 € |
-0,29% |
79.470,00 € |
| HT | 41,70 € |
0,97% |
78.563,20 € |
| ATGR | 42,00 € |
1,94% |
74.180,40 € |
| KODT2 | 3.260,00 € |
-1,81% |
68.960,00 € |
| ADRS | 120,00 € |
1,69% |
66.605,00 € |
| 7SLO | 49,49 € |
0,28% |
66.212,44 € |
| ADPL | 20,50 € |
-1,91% |
51.512,40 € |
| Redovni dionički promet: | 1.190.255,08 € |
| Redovni obveznički promet: | 10.765,73 € |
| Sveukupni promet: | 1.201.020,81 € |








