NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

PROMETObjavljeno: 24.05.2023
Na željeznici i cestama nedostaje radnika, sve je više stranaca

Na željeznici i cestama nedostaje radnika, sve je više stranaca

U cestovnom prometu nedostaje između tri i pet tisuća vozača iako je u prva tri mjeseca ove godine stiglo oko tri tisuće stranaca, a problem s radnicima ima i željeznica, rečeno je u srijedu na konferenciji "Izazovi i problem radne snage u prometu", u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina rekao je da u prometa postoje ogromni izazovi vezani uz radnu snagu.

"I nas i kolege iz sektora cestovnog javnog prijevoza muče isti problemi, a to su kako stvoriti dobar kadar, privući ga da radi u željezničkim i cestovnim firmama i ostane raditi u tim sektorima", rekao e Klečina.

Problem s radnom snagom u prometu ogroman je izazov u cijelom svijetu, a pogotovo u Europi, iako se radi o vitalnom sektoru ekonomije, kaže on.

Govoreći o Hrvatskoj, rekao je da također postoje veliki problemi - od školovanja ljudi do njihovog zadržavanja na poslu. U prometnom sektoru Hrvatske prema njegovim riječima nedostaje mnogo radnika.

Tvrtke poput HŽ Infrastrukture, drugih javnih HŽ-ovih tvrtki, ali i autobusni prijevoznici su u velikom problemu: nema vozača, strojovođa, konduktera, skretničara, kao ni ljudi koji se bave inženjerskim i planerskim poslom. Više-manje u svim segmentima nedostaje ljudi i teško je je popuniti kvote da se stanje održi, rekao je Klečina.

Kaže kako istraživanja pokazuju da glavni problem nisu samo plaće, ali bi ih bilo dobro povećati, već su tu i uvjeti rada, oprema, organizacijski procesi, školovanje, mogućnosti daljnjeg školovanja i sl.

Direktor Sektora za promet Hrvatske gospodarske komore Dario Soldo smatra da se nedostatak radnika u prometu razvio nekoliko zadnjih godina.

"Prošle godine je u segmentu prometa izdano oko sedam tisuća dozvola, najviše za vozače u cestovnom prijevozu i u željezničkom segmentu. U cestovnom prometu nedostaje od tri do pet tisuća vozača, posebice u međunarodnom cestovnom prijevozu, dakle većinom vozača autobusa i kamiona", rekao je Soldo.

Dodao je kako je u prva četiri mjeseca ove godine za te potrebe uvezeno oko tri tisuće stranaca, a procjenjuje se da će do kraja godine u tom segmentu raditi oko deset tisuća stranih radnika.

Stranci najviše dolaze iz Bosne i Hercegovine, Srbije i Makedonije, no sve je više i Nepalaca i Filipinaca.

I on smatra da prijevoznici, odnosno gospodarstvenici, moraju razmišljati o korekciji plaća.

Drži kako treba prilagoditi obrazovni sustav da se što više populariziraju zanimanja u prometu i poveća broj djece koja ih upisuju, te omogućiti prekvalifikacije. Što se tiče uvoza radne snage, treba ubrzati procedure izdavanja dozvola i produžiti im valjanost s jedne na tri godine, kaže Soldo.

Strateški ciljevi EU-a kažu da bi se do 2050. godine barem 75 posto tereta trebalo prevoziti željeznicom i unutarnjim plovnim putevima, a većina putnika trebala bi putovati održivo.

Većinu tih putovanja trebali bi u budućnosti preuzeti željeznički sustavi. Uz to se strateški predviđa i razvoj integriranog prijevoza putnika, što pak znači da će mnoge gradsko-prigradske i lokalne rute biti potrebno pokriti kvalitetnim linijama autobusnog prijevoza.

U teretnom prijevozu predviđen je razvoj multimodalnosti, te će biti potreban veliki broj vozača kamiona i dostavnih vozila za prijevoz na kratkim rutama, od terminala do krajnjih korisnika.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
HGK ~ promet ~ vozači ~ radnici

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07200 0,00
0,32%
GBP
0,85675 0,00
-0,31%
CHF
0,97920 0,00
0,18%
JPY
166,76000 1,19
0,72%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,44 €
24.04.2024
-0,33%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 25.04. 16:00  2805,17
19,64
0,71
CROBEX10* 25.04. 16:00  1705,34
19,99
1,19
CROBEX10tr* 25.04. 16:00  1853,86
21,73
1,19
ADRIAprime* 25.04. 16:00  1883,19
12,03
0,64
CROBISTR* 25.04. 16:31  173,041
0,04
0,02
CROBIS* 25.04. 16:31  96,0146
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:08:17 25.04.2024)
(17:08:17 25.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KODT
1.540,00 €
4,05%
337.900,00 €
KODT2
1.520,00 €
3,40%
311.390,00 €
KOEI
266,00 €
3,91%
261.906,00 €
HT
30,60 €
0,33%
238.307,70 €
ERNT
204,00 €
-0,49%
167.324,00 €
PODR
157,00 €
2,28%
100.060,00 €
ZABA
16,65 €
-0,30%
76.360,65 €
HPB
224,00 €
-2,61%
72.834,00 €
RIVP
5,20 €
-0,38%
62.235,44 €
CKML
10,30 €
0,00%
54.590,00 €
Redovni dionički promet:   
1.994.083,93 €
Redovni obveznički promet:   
66.298,00 €
Sveukupni promet:   
2.331.421,93 €