NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

BURZE, DIONICEObjavljeno: 08.02.2007

Podravka kupila poljskog konkurenta

Poznati poljski brand Warzywko ima više od 10 posto tržišnog udjela. Gotovo pola godine od početka pregovora i s nešto kašnjenja u odnosu na najavljene rokove, Podravci je konačno uspio projekt kupnje brenda izvan granica Hrvatske. Neslužbeno se doznaje da je ovaj tjedan definitivno potpisan ugovor o akviziciji poljske Vegete, odnosno tamošnjeg vodećeg domaćeg brenda u segmentu tržišta univerzalnih dodataka jelima pod nazivom Warzywko. U iščekivanju potvrde još nekih pravnih formalnosti, u Podravci jučer nisu željeli komentirati ovu informaciju. No u kuloarima bliskim kompaniji saznaje se da je kupoprodaja brenda konačno obavljena te da su ugovori već poslani na odobrenje poljskoj antimonopolskoj agenciji čije se zeleno svjetlo za preuzimanje očekuje do konca ožujka. Naime, s Warzywkom u vlasništvu Podravkin udio na poljskom tržištu dodataka jelima trebao bi narasti na više od 50 posto budući je taj brend, kao treća najjača marka u segmentu dodataka jelima, na tržištu dosad sam držao više od 10 posto udjela. Svojim karakteristikama proizvod je niže cjenovno pozicioniran od Vegete pa Podravka njegovim preuzimanjem dobiva marku u tzv."midium price" segmentu. Za "Warzywko" je, pak, karakteristično da svojim izgledom nije pokušao kopirati karakterističnu Vegetinu plavu boju, što je slučaj s drugim brandovima u ovome segmentu. Primjerice, Warzywko se tako i bojom- zelenom- pokušao diferencirati od konkurencije, čime je zapravo osigurao vlastito tržišno pozicioniranje i posebnu grupu potrošača. Novom će vlasniku to vjerojatno olakšati buduće manevriranje s dvije jake tržišne marke, osobito kad je riječ o marketingu i osmišljavanju zasebnih brand strategija. Neka istraživanja pokazuju da je u Poljskoj konkurencija u segmentu univerzalnih dodataka jelima najjača u Europi. Stoga se pretpostavlja da se tvrtka Kamis, dosadašnji vlasnik i proizvođač Warzywka upravo zbog jake konkurencije koja traži visoka ulaganja u tržište -odlučio na prodaju branda. Uz to, čuje se da ta kompanija planira ulaganja u neke nove proizvode, a taj se njezin cilj poklopio s Podravkinim interesom za jačanjem pozicije u Poljskoj. Prema dostupnim informacijama, promet ove kompanije kreće se na razini 470 milijuna kuna, dok promet ključnog branda u segmentu dodataka jelima iznosi oko šest milijuna eura.
Iako nije bilo moguće saznati koliko je Podravka platila svoju novu poljsku akviziciju, poznato da se pri transakcijama ovakvog tipa - kupnje branda- plaća nešto veća cijena nego pri kupnji cijele kompanije. Uobičajeno je, pak, da se visina akvizicije u prehrambenoj industriji kreće na razini 20-tak posto više od vrijednosti prodaje. Iako u Podravci na ovu temu nisu željeli ništa reći, logično je da će se proizvodnja Warzywka preseliti u Podravkinu poljsku tvornicu što će po svoj prilici podignuti tamošnje postojeće kapacitete. Neke interne kalkulacije navodno pokazuju da će se s ulaskom novog proizvoda iskorištenje pogona podići za oko 20-tak posto. Istodobno, pak, potrebna ulaganja su navodno minimalna, a fiksni troškovi (osim za sirovinu i repro-materijal) ostaju isti. Kako prodaju još jednog branda, pak, preuzima postojeća Podravkina operativa u Poljskoj neke računice govore da bi i Vegeta mogla pojeftiniti. Nakon kupnje Eve, Warzywko je drugi brand kojeg je Podravka akvirirala u razdoblju od nekoliko mjeseci. To u neku ruku dokazuje da je kompanija počela s realizacijom programa kojeg je kompanijski vrh u više navrata najavljivao. Darko Marinac, predsjednik Uprave, naime, nedavno je ustvrdio da su kupnje brandova na listi akvizicijskih ciljeva Podravci uvijek bile na prvome mjestu, ponajprije zato što i sama ima dovoljno kapaciteta i zaposlenih da joj, zapravo, cijele tvrtke, s njihovim imovinama, povijestima i problemima koje uz to idu, ni ne trebaju. Kako je tada naglasio istakao, osim na poljskom tržištu, Podravka na ovaj način želi ojačati i na tržištu Češke, Srbije i BiH. Za ovu je akviziciju, pak, operativno "odgovoran" Goran Markulin, član Uprave Podravke za inozemna tržišta.
Prodaja nakon odobrenja tržišnog regulatora
Podravka je preuzela i Kamisovu marku za univerzalne dodatke jelima Perfecta koja je registrirana na tržištima Rusije, Ukrajine i Rumunjske te neke neke druge manje kategorije proizvoda kao što su npr. bujoni. Nakon potpisa ugovora kreće tehnički prijenos branda, a prodaja kroz Podravkine kanale kreće čim stigne službeno odobrenje tržišnog regulatora. Pretpostavlja se da Agencija neće stvarati probleme, no ako kojim slučajem ne odobri transakciju, ugovori o kupoprodaji bit će poništeni.
izvor: www.poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q2 - 2024)(na kraju Q2 - 2024)

(koji na 30.06.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
InterCapital Global Technology - klasa B A +19,99%  5
Erste Quality Equity +16,28%  5
Capital Breeder +14,85%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,08240 0,00
0,22%
GBP
0,84613 0,00
-0,06%
CHF
0,97300 0,00
0,13%
JPY
174,06000 0,22
0,13%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
95,81 €
04.07.2024
0,64%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 31.08.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 31.08.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 05.07. 16:00  2813,13
-12,99
-0,46
CROBEX10* 05.07. 16:00  1680,81
-13,00
-0,77
CROBEX10tr* 05.07. 16:00  1883,48
-5,51
-0,29
ADRIAprime* 05.07. 16:00  2035,86
9,30
0,46
CROBISTR* 04.07. 16:31  174,9137
0,04
0,02
CROBIS* 04.07. 16:31  96,6018
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (16:05:26 05.07.2024)
(16:05:26 05.07.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
SPAN
49,60 €
1,85%
157.319,10 €
HT
30,00 €
-0,66%
120.659,10 €
KOEI
256,00 €
-1,54%
66.336,00 €
7BET
15,79 €
0,70%
44.472,80 €
7SLO
30,04 €
0,84%
40.496,41 €
ADRS2
59,60 €
-4,49%
39.998,40 €
ERNT
195,00 €
0,00%
38.390,50 €
PODR
158,00 €
0,32%
35.550,00 €
ATGR
55,00 €
0,92%
28.017,50 €
ZABA
18,00 €
0,28%
22.321,70 €
Redovni dionički promet:   
715.171,03 €
Redovni obveznički promet:   
99.650,00 €
Sveukupni promet:   
814.821,03 €