FONDOVI INFO 0800 600 700

Vijesti

Za turizam 2019. najbolja godina do sada, u 2020. zadržavanje pozitivnih trendova

NAJČITANIJE

FONDOVI

TRŽIŠTE KAPITALA

EKONOMIJA

KOMPANIJE

CAPPELLI I STANIČIĆ Objavljeno: 14.01.2020

Za turizam 2019. najbolja godina do sada, u 2020. zadržavanje pozitivnih trendova

Za hrvatski turizam 2019. je bila najbolja godina do sada, s gotovo 21 milijunom dolazaka i 108,6 milijuna noćenja, što je 5 odnosno 2,4 posto više nego u 2018., a u 2020. očekuje se nastavak pozitivnih trendova s 3 do 5 posto većim turističkim prometom, istaknuto je u utorak u Ministarstvu turizma.

Na konferenciji za novinare u Ministarstvu o rezultatima 2019. i najavama za 2020. govorili su ministar turizma Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić, napominjući da je u dolascima i noćenjima turista Hrvatska u 2019. ostvarila poraste od 5 i 2,4 posto u odnosu na 2018. godinu.

Cappelli očekuje da će i ukupni prihodi od turizma biti veći, moguće i do 8 posto, pri čemu je kazao da će se to, kao i svake godine, bolje znati krajem ožujka kada HNB izađe s podacima.

"Ipak, već sada na temelju podataka za prvih devet mjeseci 2019. i iz fiskalizacije, kada su prihodi bili viši za 9 posto, možemo reći da će prihodi sigurno za cijelu 2019. biti oko 5, moguće do 8 posto viši nego u 2018. godini. Tome u prilog ide i odlična adventska potrošnja, te ukupno porast dnevne turističke potrošnje u zadnjih godinu i pol za oko 20 posto, sa 79, na 97 eura", kazao je Cappelli.

O toj će se potrošnji znati više za par mjeseci, kada se očekuju rezultati prvog istraživanja TOMAS o navikama i potrošnji turista za cijelu Hrvatsku, koje zajednički provode Ministarstvo, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i Institut za turizam.

"Već sada znamo da je ta potrošnja lani u hotelima rasla za 18 posto, na oko 140 eura po danu, u kampovima za oko 8 posto, na 70-ak eura dnevno, a rasla je i u privatnom smještaju na oko 96 eura dnevno", iznio je Cappelli, koji vjeruje da će turistička potrošnja rasti i u 2020. jer će i cijene rasti.

Naglasio je i zamjetan rast kvalitete ponude, čemu uz zakonske i partnerske aktivnosti u destinacijama pridonose i investicije, koje su u turizmu u 2019. iznosile 1,05 milijardi kuna, a u 2020. bi, na temelju ankete koju je provelo Ministarstvo, porasti za oko 20 posto, na oko 1,07 milijardi kuna.

Očekuju se i investicije od 3 do 5 milijardi kuna, potaknute novim zakonom o turističkom zemljištu, čije se usvajanje očekuje u prvom dijelu ove godine, naznačio je Cappelli.

Od 2021. moguće stopa PDV-a 10 posto i nova strategija i Nacionalni plan održivog turizma

Osvrnuvši se na smanjenje stope PDV-a od početka 2020. na 13 posto za jelo i slastice, koje će sigurno, kako smatra, kao i smanjenje raznih parafiskalnih nameta, olakšati poslovanje ugostiteljstvu, Cappelli je najavio da će i dalje pratiti trendove te da će se "prema mogućnostima fiskalnog sustava ići i dalje, da se od početka 2021. stopa PDV-a smanji na 10 posto, ili bar još na vino, kavu i slično, kako bi i cafe-barovima ostalo više za ulaganja".

Kako se u 2020. planira početi s izradom nove nacionalne strategije razvoja turizma, jer aktualna vrijedi još za 2020., a za koju je ministar za oko mjesec dana najavio i osnivanje posebnog tima, očekuje se da će ove godine ta strategija biti i predstavljena i to kao Nacionalni plan održivog turizma.

"To nam je važan cilj i dok Hrvatska predsjeda Vijećem EU-a, a s time ćemo jasno poručiti, pa i pozvati europske članice da u razvoju turizma krenu u takvom smjeru, jer samo kvalitetan, odgovoran i održiv turizam, sa uključivanjem u moderne trendove digitalizacije i pametnih rješenja ima budućnost", ocijenio je Cappelli, podsjetivši da su se promijenili i svi zakoni iz turizma od čega se također očekuje unapređenje i ponude, i suradnje u destinacijama, i učinkovitiji sustav turističkih zajednica.

Važnije promotivne aktivnosti u 2020. - predsjedanje EU, sport, kultura, nautika

Najavljujući važnije promotivne aktivnosti za 2020., direktor HTZ-a Staničić naglasio je da je cilj jačanje snage brenda, turističke potrošnje i pozicije Hrvatske na dalekim tržištima, uz zadržavanje dobre pozicije na europskim tržištima.

"HTZ je zbog hrvatskog predsjedanja EU-om već počela brend kampanju na više europskih tržišta, koja će se praktički provoditi cijele godine, dok u veljači krećemo s kampanjom za predszeonu, a u kolovozu za posezonu. To su dva razdoblja u kojima želimo više motivirati turiste na dolazak u Hrvatsku", najavio je Staničić, ističući da je u planu u proljeće i kampanja Tjedan odmora vrijedan za domaće tržište, jer, kako smatra, ima veliki potencijal za dalji rast nakon porasta u 2019.

Posebno će HTZ ove godine promovirati i nautiku i poslovni turizam, nastavit će surađivati s velikim globalnim kompanijama poput Googlea, LonelyPlaneta, Expedie i drugih, a ukupno će sudjelovati na više od 40 međunarodnih turističkih sajmova i 100-ak prezentacija.

"Nastavlja se i udruženo oglašavanje i strateški projekti sa domaćim i stranim partnerima, slijedom čega se i ove godine mogu očekivati nove avio linije i programi za Hrvatsku, a radit ćemo i na unapređenju sustava eVisitor u sklopu digitalizacije turizma.Također će se iskoristiti i jaki sportski događaji za promociju, od već završene Snježne kraljice, do aktualnog europskog rukometnog i predstojećeg nogometnog prvenstva, kao i Olimpijada u Tokiju", rekao je Staničić, zaključivši da će HTZ dosta raditi i na projektu Europska prijestolnica kulture Rijeka 2020 te za Expo Dubai krajem ove godine.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
turizam ~ turisti ~ noćenja ~ PDV
  • NEWSLETTER
Prijava
O vašim pravima i zaštiti podataka osobito vodimo brigu. Zaštita i obrada osobnih podataka
  • ULAGAČKI CENTAR
  • IZRAČUNI

ANKETA

AKCIJE

Fondovi Trajanje akcije Info
Generali Plus - upravljačka AKCIJA do 31.01.
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,25% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
OTP fondovi - ulazna naknada - ulazna naknada AKCIJA do 31.01.
PBZ fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
PBZ Equity - izlazna naknada AKCIJA do 31.01.
Allianz Short Term Bond - upravljačka AKCIJA do 31.01.
Auctor Plus - upravljačka AKCIJA do 30.06.
HPB fondovi - upravljačka AKCIJA do 31.01.
InterCapital Short Term Bond - upravljačka AKCIJA do opoziva
OTP fondovi - upravljačka AKCIJA do 31.01.
PBZ D-START - upravljačka AKCIJA do opoziva
PBZ Euro Short Term Bond - upravljačka AKCIJA do 16.02.
PBZ Short term bond - upravljačka i izlazna AKCIJA do 31.01.
PBZ START - upravljačka AKCIJA do 31.01.
ZB fondovi - upravljačka AKCIJA do opoziva

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju 2019.)

  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Info Kupi
Triglav Special Opportunity +25,35 6 Kupnja udjela u fondu Triglav Special Opportunity trenutno nije moguća
Generali Nova Europa +24,66 6 Kupnja udjela u fondu Generali Nova Europa
Generali Prvi Izbor +24,08 6 Kupnja udjela u fondu Generali Prvi Izbor

FOND HRVATSKIH BRANITELJA

Vrijednost Datum Promjena Graf
541,10 21.01.2020
0,00%

VALUTE (Srednji tečaj HNB-a - 23.01.2020.)

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
1 EUR 7,435085 0,00
0,01%
1 USD 6,706734 0,01
0,14%
1 GBP 8,762622 0,03
0,34%
1 CHF 6,905438 -0,02
-0,25%
EUR - 1 mjesec 2020 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
KN EURUSDGBPCHF
=
KN EURUSDGBPCHF
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 22.01. 16:00  2.051,37
-0,10
0,00
CROBEX10* 22.01. 16:00  1.219,49
-0,03
0,00
ADRIAprime* 22.01. 16:00  1.139,68
6,37
0,56
CROBISTR* 22.01. 16:31  187,52
-0,05
-0,03
CROBIS* 22.01. 16:31  115,59
-0,04
-0,04
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
Osvježi
CROBEX - 1 mjesec 2020 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - dionice (17:07:49 22.01.2020)

  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
HT 184,00
-0,54%
965.267,50
PODR 473,00
-0,21%
532.707,00
SAPN 330,00
0,61%
373.546,00
ADRS2 502,00
0,40%
289.524,00
KRAS 820,00
-1,80%
205.730,00
ATPL 338,00
-1,17%
204.827,00
OPTE 7,95
-1,85%
188.290,90
KOEI 670,00
1,52%
175.580,00
RIVP 38,10
-0,26%
167.282,40
ADPL 195,50
0,26%
166.831,50
Redovni dionički promet:   4.196.024,62 kn
Redovni obveznički promet:   377.760,76 kn
Sveukupni promet:   4.573.785,38 kn
Osvježi