- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 19.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom...
- 21.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 20.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka, promet uvećan
- 20.11.2025 Cijene nafte iznad 64 dolara, u fokusu američka potražnja i ...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - listopad 2025.
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 19.11.2025 Investicijski kompas: unatoč geopolitičkim napetostima, tržišta i dalje u usponu
- 17.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 17.11.2025. - OTP Invest
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 19.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom u većini
- 17.11.2025 TJEDNI PREGLED: Fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom u većini
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 23.11.2025 TJEDNI PREGLED: Dolar ojačao prema košarici valuta gotovo jedan posto
- 23.11.2025 TJEDNI PREGLED: Pad tehnološkog sektora ponovno uzdrmao svjetske burze
- 21.11.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 21.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi u crvenom, promet uvećan
- 21.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi znatno pali
- 13.11.2025 dm Hrvatska povećao promet za 10,04 posto, na 571,06 milijuna eura
- 13.11.2025 Deutsche Telekom sa skromnim rastom prihoda i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 21.11.2025 Gotovo desetina njemačkih kompanija u ′kritičnom stanju′
- 21.11.2025 Japan planira 135 milijardi dolara poticaja za gospodarstvo
- 21.11.2025 Ravnomjeran rast poslovne aktivnosti u eurozoni u studenom
- 21.11.2025 HPB predlaže isplatu 21,83 eura dividende po dionici
- 21.11.2025 AI može unaprijediti turizam
ISTRAŽIVANJEObjavljeno: 10.03.2016

Studenti nezainteresirani za kredite, a štedjeli bi u kunama
| Podijeli sadržaj: | ||||
Studenti su potpuno nova generacija korisnika bankarskih usluga: dobro su informirani i upućeni u troškove i naknade; rijetko ulaze u poslovnice, ali važno im je kako je uređena njihova banka; raspolažu malim novčanim iznosima, ali traže vrhunsku uslugu; skloni su štednji i prate što se zbiva na tržištu kredita.
To su rezultati istraživanja Novac je važan, znanje je važnije koje je tijekom veljače provela Hrvatska poštanska banka u suradnji s portalom studentski.hr i u kojem je sudjelovalo više od tisuću studenata iz cijele Hrvatske.
Većina ispitanika dobro poznaje financijske pojmove i bankarske proizvode pri čemu su budući ekonomisti najčešće točno odgovarali. U usporedbi s prošlogodišnjim istraživanjem, u kojem su također odgovarali na pitanja o financijama, studenti su ove godine bili puno uspješniji.
Većina ispitanika, čak 84 posto, prema novcu ima neutralan stav dok je za samo 5 posto studenata - uglavnom muških - novac izvor sreće. Za 11 posto njihovih kolegica i kolega novac je pak nužno zlo, a u toj je skupini najviše je studenata tehničkih usmjerenja.
Na pitanje što je za njih banka, samo 4 posto prvo spominju da je to adresa na kojoj će tražiti kredit, a 9 posto - 17 posto budućih ekonomista i 18 posto studenata prirodoslovnih fakulteta - prvo pomisle kako je banka poželjan poslodavac. Za većinu, 77 posto ispitanih studenata, banka je samo institucija koja pruža financijske usluge.
Istraživanje je potvrdilo da je studentska populacija sve važniji i zahtjevniji segment klijenata koji prati cijene bankarskih usluga, pogodnosti i trendove. Većina ispitanih, 84 posto njih, račun u banci ima duže od dvije godine, što ukazuje na određeno iskustvo u poslovanju s bankama (iako raspolažu sa skromnim financijama ili upravo zbog potrebe da s njima dobro upravljaju) na kojem temelje sve veća očekivanja i znaju što žele - to su vrhunska usluga, pogodnosti za vjerne klijente, dostupnost i stručnost. Samo dva posto ispitanih nema račun u banci.
Studenti prate troškove, gledaju pogodnosti, slušaju preporuke. Za većinu sudionika istraživanja, 43 posto, visina naknada glavni je kriterij za odabir banke, a svaki četvrti poslušat će preporuku, posebno studentice.
Za 17 posto ispitanih studenata pri odabiru banke važna je blizina poslovnice, iako je, s obzirom na to da rijetko (44%) ili ponekad (također 44%) odlaze u poslovnice, vjerojatno riječ o bankomatima na kojima mogu podići gotovinu u blizinu kuće, fakulteta ili studentskog centra.
Samo jedan posto ispitanika odabire svoju banku zbog "otkačenih reklama", a preostalih 14 posto ispitanika kao glavni kriterij navodi neke druge razloge: reputaciju i kredibilitet banke, ponudu studentskih proizvoda, ljubaznost osoblja, uređenost interijera... Samo nekoliko ispitanika odgovorilo je da im je najvažnije to što je banka u hrvatskom vlasništvu.
Na pitanje što im je najvažnije pri poslovanju s bankom, više od polovice, 53 posto, odgovara da su to niži troškovi, što ne čudi s obzirom na to da je prethodno istraživanje pokazalo da više od polovice studenata za osobne potrebe raspolaže s najviše 500 kuna mjesečno).
Dobro mobilno bankarstvo koje će im uštedjeti vrijeme presudno je za svakog trećeg ispitanika.
Po osam posto sudionika ankete odgovorilo je da im je najvažniji dopušteni minus ili neki drugi razlog (stručnost i profesionalnost, sigurnost, jednostavnost, fleksibilnost u poslovanju...).
Za štednju studenti biraju kune: domaća valuta u blagoj je prednosti pred eurima s 43 posto naprema 40 posto. Iako mjesečno raspolažu s malim iznosom, štednja je, čini se, studentima važna pa ih samo 4 posto kaže da o njoj ne razmišljaju i da ih ne zanima.
U kunama bi više štedjeli studenti društvenih studija i studentice, dok se momci više opredjeljuju za eure. Među onima koje štednja uopće ne zanima, također prevladavaju muškarci. Općenito, pokazuje anketa, štednji su više naklonjene djevojke.
Sve veći naglasak na financijskoj pismenosti u Hrvatskoj, posebno mladih, rezultira, čini se, sve većom upućenošću u financije, boljim poznavanjem financijskih pojmova i usluga. Tako 72 posto studenata zna razliku između debitne i kreditne kartice ili da je elektroničko bankarstvo najbrže rastuća bankarska usluga, a više od 80 posto ih zna što su trajni nalog, dionica i dividenda.
Iako sami nemaju kredite, poznata su im iskustva dužnika. Rekli bismo da uče na tuđim greškama pa 59 posto zna koja banka nije odobravala kredite u švicarcima, navodi se u zaključcima istraživanja.
To su rezultati istraživanja Novac je važan, znanje je važnije koje je tijekom veljače provela Hrvatska poštanska banka u suradnji s portalom studentski.hr i u kojem je sudjelovalo više od tisuću studenata iz cijele Hrvatske.
Većina ispitanika dobro poznaje financijske pojmove i bankarske proizvode pri čemu su budući ekonomisti najčešće točno odgovarali. U usporedbi s prošlogodišnjim istraživanjem, u kojem su također odgovarali na pitanja o financijama, studenti su ove godine bili puno uspješniji.
Većina ispitanika, čak 84 posto, prema novcu ima neutralan stav dok je za samo 5 posto studenata - uglavnom muških - novac izvor sreće. Za 11 posto njihovih kolegica i kolega novac je pak nužno zlo, a u toj je skupini najviše je studenata tehničkih usmjerenja.
Na pitanje što je za njih banka, samo 4 posto prvo spominju da je to adresa na kojoj će tražiti kredit, a 9 posto - 17 posto budućih ekonomista i 18 posto studenata prirodoslovnih fakulteta - prvo pomisle kako je banka poželjan poslodavac. Za većinu, 77 posto ispitanih studenata, banka je samo institucija koja pruža financijske usluge.
Istraživanje je potvrdilo da je studentska populacija sve važniji i zahtjevniji segment klijenata koji prati cijene bankarskih usluga, pogodnosti i trendove. Većina ispitanih, 84 posto njih, račun u banci ima duže od dvije godine, što ukazuje na određeno iskustvo u poslovanju s bankama (iako raspolažu sa skromnim financijama ili upravo zbog potrebe da s njima dobro upravljaju) na kojem temelje sve veća očekivanja i znaju što žele - to su vrhunska usluga, pogodnosti za vjerne klijente, dostupnost i stručnost. Samo dva posto ispitanih nema račun u banci.
Studenti prate troškove, gledaju pogodnosti, slušaju preporuke. Za većinu sudionika istraživanja, 43 posto, visina naknada glavni je kriterij za odabir banke, a svaki četvrti poslušat će preporuku, posebno studentice.
Za 17 posto ispitanih studenata pri odabiru banke važna je blizina poslovnice, iako je, s obzirom na to da rijetko (44%) ili ponekad (također 44%) odlaze u poslovnice, vjerojatno riječ o bankomatima na kojima mogu podići gotovinu u blizinu kuće, fakulteta ili studentskog centra.
Samo jedan posto ispitanika odabire svoju banku zbog "otkačenih reklama", a preostalih 14 posto ispitanika kao glavni kriterij navodi neke druge razloge: reputaciju i kredibilitet banke, ponudu studentskih proizvoda, ljubaznost osoblja, uređenost interijera... Samo nekoliko ispitanika odgovorilo je da im je najvažnije to što je banka u hrvatskom vlasništvu.
Na pitanje što im je najvažnije pri poslovanju s bankom, više od polovice, 53 posto, odgovara da su to niži troškovi, što ne čudi s obzirom na to da je prethodno istraživanje pokazalo da više od polovice studenata za osobne potrebe raspolaže s najviše 500 kuna mjesečno).
Dobro mobilno bankarstvo koje će im uštedjeti vrijeme presudno je za svakog trećeg ispitanika.
Po osam posto sudionika ankete odgovorilo je da im je najvažniji dopušteni minus ili neki drugi razlog (stručnost i profesionalnost, sigurnost, jednostavnost, fleksibilnost u poslovanju...).
Za štednju studenti biraju kune: domaća valuta u blagoj je prednosti pred eurima s 43 posto naprema 40 posto. Iako mjesečno raspolažu s malim iznosom, štednja je, čini se, studentima važna pa ih samo 4 posto kaže da o njoj ne razmišljaju i da ih ne zanima.
U kunama bi više štedjeli studenti društvenih studija i studentice, dok se momci više opredjeljuju za eure. Među onima koje štednja uopće ne zanima, također prevladavaju muškarci. Općenito, pokazuje anketa, štednji su više naklonjene djevojke.
Sve veći naglasak na financijskoj pismenosti u Hrvatskoj, posebno mladih, rezultira, čini se, sve većom upućenošću u financije, boljim poznavanjem financijskih pojmova i usluga. Tako 72 posto studenata zna razliku između debitne i kreditne kartice ili da je elektroničko bankarstvo najbrže rastuća bankarska usluga, a više od 80 posto ih zna što su trajni nalog, dionica i dividenda.
Iako sami nemaju kredite, poznata su im iskustva dužnika. Rekli bismo da uče na tuđim greškama pa 59 posto zna koja banka nije odobravala kredite u švicarcima, navodi se u zaključcima istraživanja.
Izvor: banka.hr
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 19.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom...
- 21.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate pad Wall Streeta
- 20.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka, promet uvećan
- 20.11.2025 Cijene nafte iznad 64 dolara, u fokusu američka potražnja i ...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - listopad 2025.
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 19.11.2025 Investicijski kompas: unatoč geopolitičkim napetostima, tržišta i dalje u usponu
- 17.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 17.11.2025. - OTP Invest
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 19.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom u većini
- 17.11.2025 TJEDNI PREGLED: Fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom u većini
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 23.11.2025 TJEDNI PREGLED: Dolar ojačao prema košarici valuta gotovo jedan posto
- 23.11.2025 TJEDNI PREGLED: Pad tehnološkog sektora ponovno uzdrmao svjetske burze
- 21.11.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 21.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi u crvenom, promet uvećan
- 21.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi znatno pali
- 13.11.2025 dm Hrvatska povećao promet za 10,04 posto, na 571,06 milijuna eura
- 13.11.2025 Deutsche Telekom sa skromnim rastom prihoda i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 21.11.2025 Gotovo desetina njemačkih kompanija u ′kritičnom stanju′
- 21.11.2025 Japan planira 135 milijardi dolara poticaja za gospodarstvo
- 21.11.2025 Ravnomjeran rast poslovne aktivnosti u eurozoni u studenom
- 21.11.2025 HPB predlaže isplatu 21,83 eura dividende po dionici
- 21.11.2025 AI može unaprijediti turizam
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 21.11. 16:00 | 3732,10 | -30,82 |
-0,82 |
|
| CROBEX10* | 21.11. 16:00 | 2381,81 | -16,37 |
-0,68 |
|
| CROBEX10tr* | 21.11. 16:00 | 2739,65 | -18,84 |
-0,68 |
|
| ADRIAprime* | 21.11. 16:00 | 2927,71 | -16,89 |
-0,57 |
|
| CROBISTR* | 21.11. 16:31 | 185,8244 | 0,01 |
0,00 |
|
| CROBIS* | 21.11. 16:31 | 99,2301 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 644,00 € |
-0,62% |
431.636,00 € |
| ADRS2 | 72,40 € |
-3,47% |
390.344,60 € |
| HPB | 310,00 € |
0,00% |
307.016,00 € |
| DLKV | 8,00 € |
-2,20% |
212.606,22 € |
| IG | 55,80 € |
-1,76% |
211.650,20 € |
| PODR | 160,00 € |
0,31% |
135.096,00 € |
| TOK | 19,75 € |
-1,74% |
126.758,70 € |
| ZITO | 19,40 € |
-2,51% |
118.130,25 € |
| ADPL | 19,20 € |
-2,78% |
113.834,05 € |
| 7SLO | 48,76 € |
-0,87% |
113.667,58 € |
| Redovni dionički promet: | 2.845.256,67 € |
| Redovni obveznički promet: | 62.044,17 € |
| Sveukupni promet: | 2.907.300,84 € |








