NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 26.07.2022

Rast europskog i hrvatskog tržišta digitalnog marketinga u 2021.

Europsko tržište digitalnog marketinga poraslo je u 2021.za 30,5 posto u odnosu na godinu prije, na 92 milijarde eura, a sličan rast zabilježen je i u Hrvatskoj, na gotovo 90 milijuna eura, izvijestili su u utorak iz tržišnih organizacija IAB Croatia i HURA.

HURA je Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje, a organizacija IAB Croatia ogranak IAB Europe, vodeće europske organizacije za digitalni marketing i marketinški ekosistem, koji je objavio "2021 Advertising Expenditure (AdEx) Benchmark Report" ili temeljnu procjenu investicija u online oglašavanje tijekom prošle godine za 28 europskih tržišta.

Taj izvještaj obuhvaća digitalne formate i kanale koji su doprinijeli godišnjem rastu digitalnog oglašavanja u 2021., pri čemu, kako ističu, rast predvode vide i audio formati.

U izvješću se navodi da se u procjenama investicija u online oglašavanje u Hrvatskoj došlo do iznosa od "više od pola milijarde kuna, tj. 89,97 milijuna eura". Dodaje se i da je na hrvatskom tržištu rast sličan europskom prosjeku, a u ovoj se godini očekuje nastavak rasta za otprilike 8 posto.

Rekordan rast europskog tržišta od 2008.

Među 28 istraživanih europskih tržišta u studiji IAB Europe, sedam ih je (zemlje zapadne te srednje i istočne Europe) poraslo i više od prosječnih 30,5 posto, dok se očekivao rast od 28,6 posto. Prosječni rast od 30,5 posto najveći je od 2008.

"Svi aspekti digitalnog oglašavanja profitirali su na blagodatima uspješne 2021., ali najviše oni formati i pristupi koji omogućuju malim i srednjim tvrtkama e-commerce oglašavanje, storytelling baziran na videu i formate koji angažiraju nova ponašanja potrošača kao što su audio i gaming", naglasio je vodeći ekonomist IAB Europe koji stoji iza istraživanja Daniel Knapp.

Iznosi i podatke da tzv. display oglašavanje zauzima gotovo polovicu ukupne potrošnje, s godišnjim rastom od gotovo 35 posto, dok za video kaže da je bio ključan za rast i u vezi društvenih mreža i izvan njih sa porastom od 46,2 posto.

Digitalni audio format porastao je u 2021. za 50,7 posto, te je dostigao 700 milijuna eura vrijednosti u 2021., što čini 3 posto potrošnje display oglašavanja.

Tri europska vodeća tržišta po ulaganju u online oglašavanje su Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačka i Francuska, dok je europski prosjek potrošnje na digitalne oglase po stanovniku 115 eura, za čim, kako ističu, zaostaju neka velika tržišta poput Španjolske, gdje je ta potrošnja po stanovniku 92 eura, a u Poljskoj 38 eura.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
Tržište ~ marketing ~ Hrvatska

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07140 0,00
-0,06%
GBP
0,85643 0,00
-0,04%
CHF
0,97790 0,00
-0,13%
JPY
168,03000 1,27
0,76%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,75 €
25.04.2024
0,34%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 26.04. 16:00  2814,85
9,68
0,35
CROBEX10* 26.04. 16:00  1710,56
5,22
0,31
CROBEX10tr* 26.04. 16:00  1859,53
5,67
0,31
ADRIAprime* 26.04. 16:00  1887,64
4,45
0,24
CROBISTR* 26.04. 16:31  173,0528
0,01
0,01
CROBIS* 26.04. 16:31  96,0146
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:08:06 26.04.2024)
(17:08:06 26.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
HPB
224,00 €
0,00%
176.508,00 €
ZABA
16,75 €
0,60%
113.613,40 €
ADRS2
62,00 €
1,31%
102.969,40 €
ERNT
203,00 €
-0,49%
92.433,00 €
RIVP
5,22 €
0,38%
88.651,38 €
DLKV
2,50 €
2,46%
85.497,02 €
ZVCV
24,00 €
13,21%
75.153,40 €
SPAN
44,70 €
0,90%
68.411,10 €
ATGR
56,00 €
0,00%
61.595,50 €
KODT
1.530,00 €
-0,65%
54.770,00 €
Redovni dionički promet:   
1.142.497,54 €
Redovni obveznički promet:   
11.602,00 €
Sveukupni promet:   
1.154.099,54 €