NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

HGK ISTRAŽIVANJEObjavljeno: 20.11.2025
Hrvatski potrošači nisu lojalni, najvažnija im je cijena

Hrvatski potrošači nisu lojalni, najvažnija im je cijena

Hrvatski potrošači pri odabiru i kupovini prehrambenih proizvoda i dalje najviše vrednuju cijenu, promotivne ponude te sirovinski sastav proizvoda, pokazalo je godišnje istraživanje Hrvatske gospodarske komore (HGK) o potrošačkim navikama, predstavljeno u četvrtak na 5. Konferenciji o trgovini pod nazivom "Kupujmo pametnije - živimo zdravije", koje je pokazalo i da su Hrvati nelojalni kupci.

Rezultati godišnjeg istraživanja, kako je kazala direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović, ukazuju da su hrvatski potrošači i dalje nelojalni kupci, koji mjesečno promijene četiri i pol prodavaonice u kojima kupuju.

Blizina trgovine, povoljne cijene te posebne promocije i akcije ostaju najvažniji razlozi kod odabira mjesta kupovine. Gotovo 70 posto kućanstava obavlja kupnju barem jednom tjedno, a najveći udio, njih 38,5 posto, veliki tjedni šoping obavlja jednom tjedno.

Istraživanje je pokazalo da snažan rast bilježi online kupovina - u posljednja tri mjeseca 75 posto građana kupovalo je na specijaliziranim internetskim stranicama, što je rast od četiri posto u odnosu na prethodnu godinu. U prosjeku su kupovali na 2,25 različitih stranica, a najaktivniji korisnici online trgovine su žene, mladi od 16 do 29 godina te potrošači iz sjeverne Hrvatske, višeg obrazovanja i s primanjima iznad 2.000 eura.

Što se tiče preferencija prehrambenih proizvoda, rezultati su pokazali da je potrošačima i dalje najbitnija cijena. Za njih 51 posto cijena je najbitniji kriterij odabira, nakon čega slijedi sirovinski sastav, zemlja porijekla i promotivne prodaje, navela je Bogović.

Rezultati variraju po regijama, pa je vidljivo da je u Dalmaciji sirovinski sastav i zemlja podrijetla važan za čak 80 posto ispitanika, dok u nekim drugim dijelovima Hrvatske to iznosi 65 posto, kazala je. Lokalni proizvodi uživaju visoko povjerenje domaćih potrošača, većina građana smatra da su kvalitetniji od onih iz standardne ponude, posebno med (78 posto), svježe meso (72 posto) i maslinovo ulje (72 posto).

Zadovoljenje osnovnih potreba (hrana i roba široke potrošnje, stanovanje, zdravlje i prijevoz) najviše je opterećivalo budžete kućanstava u Hrvatskoj u proteklih 12 mjeseci. Čak 90 posto ispitanika navelo je kako promjena cijena značajno i vrlo značajno utječe na kućni budžet te na financijsku stabilnost njihovih kućanstava.

Najčešći razlozi za impulzivnu kupnju

Istraživanje je dalo uvid i u ponašanje pri impulzivnim kupnjama, koje nisu isključivo posljedica trenutnog raspoloženja kupca, već i kombinacija emocija, prilika i procjene budućih potreba. Tri najčešća razloga za impulzivnost pri kupnji su prilike poput prigodnih ponuda i sezonskih sniženja (49,2 posto), nagrađivanje samog sebe za ostvareni uspjeh (27,3 posto) te kupovina za buduće potrebe, najčešće poklona (23,6 posto).

Bogović je istaknula kako rezultati istraživanja potvrđuju da se navike kupaca brzo mijenjaju te sugeriraju trgovcima da trebaju nastaviti prilagođavati svoju ponudu kako bi odgovorili na sve izraženije zahtjeve modernog potrošača.

Predsjednik Udruženja trgovine HGK i predsjednik Uprave Konzum plusa Zoran Mitreski istaknuo je da je trgovina jedna od ključnih gospodarskih djelatnosti u Hrvatskoj sa udjelom u BDP-u od 25 posto i 15 posto udjela u zaposlenosti.

Konzum u tome, kako je rekao, ima lidersku ulogu uz koju ide i odgovornost. Ulažu u zaposlenike, cjenovno su osjetljivi, okupljaju domaće proizvođače i vraćaju zajednici, kazao je napominjući kako je to njihova uloga kao vodećeg domaćeg maloprodajnog lanca.

Na konferenciji je istaknuto kako je nužna prilagodba trgovačkih lanaca zbog sve bržih tehnoloških promjene i rastućih očekivanja novih generacija kupaca te kako jasnije razumijevanje prioriteta potrošača može trgovcima, kao i cijelom sektoru, poslužiti kao smjernica za učinkovitije prilagođavanje potrebama modernog kupca.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
HGK ~ istraživanje ~ potrošači ~ cijene ~ lojalnost

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q3 - 2025)(na kraju Q3 - 2025)

(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +37,22%  3
Global Kapital +35,58%  4
Erste SEE Equity - klasa B A +33,74%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,15140 -0,01
-0,60%
GBP
0,88150 0,00
-0,14%
CHF
0,92940 0,00
0,11%
JPY
181,47000 0,62
0,34%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
130,24 €
19.11.2025
-0,25%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Erste AM fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 20.11. 16:00  3762,92
-1,75
-0,05
CROBEX10* 20.11. 16:00  2398,18
0,48
0,02
CROBEX10tr* 20.11. 16:00  2758,49
0,55
0,02
ADRIAprime* 20.11. 15:52  2944,60
7,54
0,26
CROBISTR* 20.11. 16:31  185,8168
0,09
0,05
CROBIS* 20.11. 16:31  99,2328
0,03
0,03
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (16:47:31 20.11.2025)
(16:47:31 20.11.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
TOK
20,10 €
0,00%
323.140,85 €
ADRS2
75,00 €
0,54%
283.166,00 €
KODT2
3.240,00 €
-0,61%
208.380,00 €
KOEI
648,00 €
0,00%
152.234,00 €
RIVP
6,54 €
0,00%
120.078,44 €
KODT
3.400,00 €
0,00%
115.600,00 €
HT
41,70 €
0,24%
110.248,20 €
DLKV
8,18 €
-2,62%
85.643,84 €
ZABA
23,90 €
0,42%
71.610,00 €
ERNT
197,00 €
-0,51%
51.919,00 €
Redovni dionički promet:   
1.767.701,44 €
Redovni obveznički promet:   
5.493,35 €
Sveukupni promet:   
1.773.194,79 €