- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora o...
- 07.11.2025 Tokić u IPO-u prikupio 23,3 mil. eura, konačna cijena dionic...
- 07.11.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 06.11.2025 Od nedjelje u ponoć započinje 14. po redu upis trezoraca za ...
- 06.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u crvenom, promet umanjen
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 11.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz mršav promet, Crobexi blago pali
- 11.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate rast Wall Streeta
- 11.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 11.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze pale, dolar blago oslabio
- 11.11.2025 WALL STREET: Snažan porast na početku tjedna
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 11.11.2025 HEP i 3. maj sklopili nagodbu o tražbini od 337.504 eura
- 11.11.2025 U Hrvatskoj aktivno 72,5 posto registriranih poslovnih subjekata
- 11.11.2025 Na kraju listopada 200,2 tisuća građana s blokiranim računima
- 10.11.2025 Krajem listopada 77.825 nezaposlenih, 9,8 posto manje nego lani
- 10.11.2025 Bugarska priprema teren za preuzimanje kontrole nad Lukoilovom imovinom
EKONOMIJAObjavljeno: 08.11.2012
Croatia Airlines još ne zna što joj donosi Europska unija
| Podijeli sadržaj: | ||||
Ulazak u EU donosi liberalizaciju tržišta, no osim više putnika za Croatia Airlines to znači i jaču izloženost tržišnoj utakmici.
Sektor zrakoplovnog prijevoza u čitavoj regiji u procesu je transformacije - tvrtke iz BiH, Srbije i Crne Gore traže strateškog partnera, a Hrvatsku ulaskom u Europsku uniju očekuje liberalizacija tržišta.
Uz to su Croatia Airlines i Jat opterećeni "političkim" ugovorima s Airbusom o kupnji preskupih zrakoplova za stotine milijuna eura. Zagrebački Trade Air najavio je da ozbiljno razmišlja već idućeg ljeta zatražiti koncesiju za domaći prijevoz, naravno i prateću subvenciju za takvu nekomercijalnu javnu uslugu. U Croatia Airlinesu kažu da će parametri vezani za mogući dolazak domaće i/ili inozemne konkurencije na letovima unutar Hrvatske ovisiti o odredbama javnog natječaja za tzv. Public Service Obligation, čije je raspisivanje i provođenje u Vladinoj nadležnosti. "Tim modelom odredit će se i svi ostali parametri kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge, financijski uvjeti za obavljanje usluge od općega gospodarskog interesa i drugo, pa zbog toga Croatia Airlines zasad nije u mogućnosti procjenjivati moguće scenarije", kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.
Iz te tvrtke naglašavaju da valja podsjetiti kako nije riječ o subvencijama, nego o sredstvima za kompenzaciju, kojima se podmiruje razlika između prihoda i troška za letove u PSO programu, i to na temelju ugovora o obavljanju određene usluge u domaćem zračnom prijevozu. Nakon odlaska Turkish Airlinesa iz vlasničke strukture BH Airlinesa, kada je u Istanbul i povučen dio flote, bosansko-hercegovački nacionalni prijevoznik našao se u velikim problemima. Kako se doznaje u Sarajevu, za sada su četiri kompanije u igri za ulazak u strateško partnerstvo s BH Airlinesom. Riječ je o dvije turske kompanije: Tarhan & Tower Airlines i Atlasjet, malezijskom Air Asia te o libijskom operateru Buraq Air. Kako je kazao Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija BiH, dosad su obavljeni razgovori s T&T Airlinesom i Atlasjetom. Upravo Atlasjet nudi formiranje regionalne aviokompanije čije bi sjedište bilo u Tirani, glavnome gradu Albanije, a redovnim bi se linijama povezali Albanija, Makedonija, Kosovo i BiH. Predstavnici aviokompanije Tarhan & Tower Airlines prije su BH Airlinesu nudili suradnju koja bi podrazumijevala i dovođenje dva aviona tipa Mcdonnell Douglas MD-82. Dodatni problem BiH nacionalnom avioprijevozniku zasigurno će napraviti i niskobudžetni Wizz Aira koji će uskoro doći u tu zemlju.
Naime, pregovara se da bi britanski operater povezivao Mostar s njemačkim Dortmundom i švedskim Malmeom. U Mostaru očekuju da bi ta linija služila u prvome redu za religijski turizam, za dolazak posjetitelja u obližnje Međugorje, no ne isključuju se ni drugi segmetni putnika. Prošle je godine Zračna luka Mostar obradila 37.000 putnika, a očekuje se da bi s Wizz Airom ta brojka mogla prijeći 80.000 putnika. U rekordnim prijeratnim godinama preko Mostara je letjelo i više od 100.000 putnika. I crnogorski Montenegro Airlines izlaz vidi u strateškom partneru. Iako je bilo najavljivano da bi proces privatizacije i pronalaska strateškog partnera trebao završiti ove godine, to se ipak neće dogoditi. Iako su natječajnu dokumentaciju za kupnju 30 posto državno udjela u Montenegro Airlinesu otkupile četiri tvrtke: izraelski El Al te Arkia Airlines, Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirate te ciparski Innuendo, formalnu ponudu nitko nije podnio.
Joint venture
Suradnja Jata i Airbusa
Srbija je 1998. godine zbog političkoga podilaženja Francuskoj naručila osam zrakoplova Airbus A319 u vrijednosti 560 milijuna dolara. No zbog NATO-va bombardiranja taj posao nikada nije realiziran. Početkom tjedna Beograd je pohodila delagacija Airbusa. Iako nema službene potvrde, iz Beograda najavljuju da će Srbija i Airbus zajednički formirati novi regionalni Jat u koji bi ušli naručeni zrakoplovi. Tvrtka bi se trebala formirati u roku od godine dana s četiri A319 i četiri ATR 72-500. O ostala četiri zrakoplova A320 trebalo bi se raspravljati nakon 2015. godine.
Sektor zrakoplovnog prijevoza u čitavoj regiji u procesu je transformacije - tvrtke iz BiH, Srbije i Crne Gore traže strateškog partnera, a Hrvatsku ulaskom u Europsku uniju očekuje liberalizacija tržišta.
Uz to su Croatia Airlines i Jat opterećeni "političkim" ugovorima s Airbusom o kupnji preskupih zrakoplova za stotine milijuna eura. Zagrebački Trade Air najavio je da ozbiljno razmišlja već idućeg ljeta zatražiti koncesiju za domaći prijevoz, naravno i prateću subvenciju za takvu nekomercijalnu javnu uslugu. U Croatia Airlinesu kažu da će parametri vezani za mogući dolazak domaće i/ili inozemne konkurencije na letovima unutar Hrvatske ovisiti o odredbama javnog natječaja za tzv. Public Service Obligation, čije je raspisivanje i provođenje u Vladinoj nadležnosti. "Tim modelom odredit će se i svi ostali parametri kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge, financijski uvjeti za obavljanje usluge od općega gospodarskog interesa i drugo, pa zbog toga Croatia Airlines zasad nije u mogućnosti procjenjivati moguće scenarije", kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.
Iz te tvrtke naglašavaju da valja podsjetiti kako nije riječ o subvencijama, nego o sredstvima za kompenzaciju, kojima se podmiruje razlika između prihoda i troška za letove u PSO programu, i to na temelju ugovora o obavljanju određene usluge u domaćem zračnom prijevozu. Nakon odlaska Turkish Airlinesa iz vlasničke strukture BH Airlinesa, kada je u Istanbul i povučen dio flote, bosansko-hercegovački nacionalni prijevoznik našao se u velikim problemima. Kako se doznaje u Sarajevu, za sada su četiri kompanije u igri za ulazak u strateško partnerstvo s BH Airlinesom. Riječ je o dvije turske kompanije: Tarhan & Tower Airlines i Atlasjet, malezijskom Air Asia te o libijskom operateru Buraq Air. Kako je kazao Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija BiH, dosad su obavljeni razgovori s T&T Airlinesom i Atlasjetom. Upravo Atlasjet nudi formiranje regionalne aviokompanije čije bi sjedište bilo u Tirani, glavnome gradu Albanije, a redovnim bi se linijama povezali Albanija, Makedonija, Kosovo i BiH. Predstavnici aviokompanije Tarhan & Tower Airlines prije su BH Airlinesu nudili suradnju koja bi podrazumijevala i dovođenje dva aviona tipa Mcdonnell Douglas MD-82. Dodatni problem BiH nacionalnom avioprijevozniku zasigurno će napraviti i niskobudžetni Wizz Aira koji će uskoro doći u tu zemlju.
Naime, pregovara se da bi britanski operater povezivao Mostar s njemačkim Dortmundom i švedskim Malmeom. U Mostaru očekuju da bi ta linija služila u prvome redu za religijski turizam, za dolazak posjetitelja u obližnje Međugorje, no ne isključuju se ni drugi segmetni putnika. Prošle je godine Zračna luka Mostar obradila 37.000 putnika, a očekuje se da bi s Wizz Airom ta brojka mogla prijeći 80.000 putnika. U rekordnim prijeratnim godinama preko Mostara je letjelo i više od 100.000 putnika. I crnogorski Montenegro Airlines izlaz vidi u strateškom partneru. Iako je bilo najavljivano da bi proces privatizacije i pronalaska strateškog partnera trebao završiti ove godine, to se ipak neće dogoditi. Iako su natječajnu dokumentaciju za kupnju 30 posto državno udjela u Montenegro Airlinesu otkupile četiri tvrtke: izraelski El Al te Arkia Airlines, Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirate te ciparski Innuendo, formalnu ponudu nitko nije podnio.
Joint venture
Suradnja Jata i Airbusa
Srbija je 1998. godine zbog političkoga podilaženja Francuskoj naručila osam zrakoplova Airbus A319 u vrijednosti 560 milijuna dolara. No zbog NATO-va bombardiranja taj posao nikada nije realiziran. Početkom tjedna Beograd je pohodila delagacija Airbusa. Iako nema službene potvrde, iz Beograda najavljuju da će Srbija i Airbus zajednički formirati novi regionalni Jat u koji bi ušli naručeni zrakoplovi. Tvrtka bi se trebala formirati u roku od godine dana s četiri A319 i četiri ATR 72-500. O ostala četiri zrakoplova A320 trebalo bi se raspravljati nakon 2015. godine.
Izvor: poslovni.hr
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora o...
- 07.11.2025 Tokić u IPO-u prikupio 23,3 mil. eura, konačna cijena dionic...
- 07.11.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 06.11.2025 Od nedjelje u ponoć započinje 14. po redu upis trezoraca za ...
- 06.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u crvenom, promet umanjen
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 11.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz mršav promet, Crobexi blago pali
- 11.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze prate rast Wall Streeta
- 11.11.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se mirno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 11.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze pale, dolar blago oslabio
- 11.11.2025 WALL STREET: Snažan porast na početku tjedna
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 11.11.2025 HEP i 3. maj sklopili nagodbu o tražbini od 337.504 eura
- 11.11.2025 U Hrvatskoj aktivno 72,5 posto registriranih poslovnih subjekata
- 11.11.2025 Na kraju listopada 200,2 tisuća građana s blokiranim računima
- 10.11.2025 Krajem listopada 77.825 nezaposlenih, 9,8 posto manje nego lani
- 10.11.2025 Bugarska priprema teren za preuzimanje kontrole nad Lukoilovom imovinom
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 11.11. 11:12 | 3772,74 | -1,97 |
-0,05 |
|
| CROBEX10* | 11.11. 11:11 | 2406,54 | -1,74 |
-0,07 |
|
| CROBEX10tr* | 11.11. 11:11 | 2768,10 | -2,01 |
-0,07 |
|
| ADRIAprime* | 11.11. 11:11 | 2952,47 | 9,44 |
0,32 |
|
| CROBISTR* | 10.11. 16:31 | 185,5946 | -0,01 |
0,00 |
|
| CROBIS* | 10.11. 16:31 | 99,1948 | -0,01 |
-0,01 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| ADRS2 | 75,00 € |
-2,34% |
281.697,00 € |
| KOEI | 658,00 € |
0,00% |
130.876,00 € |
| RIVP | 6,52 € |
1,88% |
108.443,68 € |
| ERNT | 195,50 € |
0,51% |
97.105,00 € |
| HT | 41,60 € |
-0,48% |
77.545,70 € |
| ZABA | 23,90 € |
-0,83% |
42.411,40 € |
| KODT2 | 3.280,00 € |
-2,38% |
36.360,00 € |
| ADPL | 20,00 € |
0,76% |
17.708,00 € |
| HPB | 308,00 € |
0,00% |
15.400,00 € |
| ULPL | 11,00 € |
7,84% |
6.328,80 € |
| Redovni dionički promet: | 841.483,96 € |
| Redovni obveznički promet: | 0 € |
| Sveukupni promet: | 841.483,96 € |








