- 18.12.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - studeni 2025.
- 18.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u plusu, Končar najlikvidniji
- 18.12.2025 Banka kažnjena s 1,5 milijuna eura zbog izrazitog kršenja pr...
- 19.12.2025 Adris najavljuje nastavak investicijskog ciklusa vrijednog v...
- 19.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze prate rast Wall Streeta
- 23.12.2025 Obvezni e-računi za tvrtke i obrtnike: praktični vodič
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 22.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 22.12.2025. - OTP Invest
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 19.12.2025 Rast hrvatskog BDP-a u 2026. za 2,8 posto, a inflacije za 3,1 posto
- 18.12.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - studeni 2025.
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 23.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 22.12.2025 TJEDNI PREGLED: Pozitivan tjedan za investicijske fondove
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 22.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u studenome porasla za 149 milijuna eura
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 23.12.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Medika najlikvidnija
- 23.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas zeleni, HT dobitnik dana
- 23.12.2025 Cijene nafte nadomak 62 dolara
- 23.12.2025 ZSE INTRADAY: Uz solidan promet, Crobexi blago porasli drugi dan zaredom
- 23.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni uoči božićnih blagdana
- 19.12.2025 Adris najavljuje nastavak investicijskog ciklusa vrijednog više od 480 milijuna eura
- 19.12.2025 Končar 2025. završava rekordno, u 2026. više novih ugovora i investicija, pa i u SAD
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 23.12.2025 Obvezni e-računi za tvrtke i obrtnike: praktični vodič
- 23.12.2025 Ugostitelji ne mogu biti krivci za rast cijena
- 23.12.2025 Nema odgode Fiskalizacije 2.0., a paniku siju oni što se nisu snašli
- 23.12.2025 Porast blagdanske potrošnje u maloprodaji u SAD-u
- 23.12.2025 Šušnjar najavio jaču zaštitu klijenata agencija za promet nekretninama
EKONOMIJAObjavljeno: 08.11.2012
Croatia Airlines još ne zna što joj donosi Europska unija
| Podijeli sadržaj: | ||||
Ulazak u EU donosi liberalizaciju tržišta, no osim više putnika za Croatia Airlines to znači i jaču izloženost tržišnoj utakmici.
Sektor zrakoplovnog prijevoza u čitavoj regiji u procesu je transformacije - tvrtke iz BiH, Srbije i Crne Gore traže strateškog partnera, a Hrvatsku ulaskom u Europsku uniju očekuje liberalizacija tržišta.
Uz to su Croatia Airlines i Jat opterećeni "političkim" ugovorima s Airbusom o kupnji preskupih zrakoplova za stotine milijuna eura. Zagrebački Trade Air najavio je da ozbiljno razmišlja već idućeg ljeta zatražiti koncesiju za domaći prijevoz, naravno i prateću subvenciju za takvu nekomercijalnu javnu uslugu. U Croatia Airlinesu kažu da će parametri vezani za mogući dolazak domaće i/ili inozemne konkurencije na letovima unutar Hrvatske ovisiti o odredbama javnog natječaja za tzv. Public Service Obligation, čije je raspisivanje i provođenje u Vladinoj nadležnosti. "Tim modelom odredit će se i svi ostali parametri kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge, financijski uvjeti za obavljanje usluge od općega gospodarskog interesa i drugo, pa zbog toga Croatia Airlines zasad nije u mogućnosti procjenjivati moguće scenarije", kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.
Iz te tvrtke naglašavaju da valja podsjetiti kako nije riječ o subvencijama, nego o sredstvima za kompenzaciju, kojima se podmiruje razlika između prihoda i troška za letove u PSO programu, i to na temelju ugovora o obavljanju određene usluge u domaćem zračnom prijevozu. Nakon odlaska Turkish Airlinesa iz vlasničke strukture BH Airlinesa, kada je u Istanbul i povučen dio flote, bosansko-hercegovački nacionalni prijevoznik našao se u velikim problemima. Kako se doznaje u Sarajevu, za sada su četiri kompanije u igri za ulazak u strateško partnerstvo s BH Airlinesom. Riječ je o dvije turske kompanije: Tarhan & Tower Airlines i Atlasjet, malezijskom Air Asia te o libijskom operateru Buraq Air. Kako je kazao Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija BiH, dosad su obavljeni razgovori s T&T Airlinesom i Atlasjetom. Upravo Atlasjet nudi formiranje regionalne aviokompanije čije bi sjedište bilo u Tirani, glavnome gradu Albanije, a redovnim bi se linijama povezali Albanija, Makedonija, Kosovo i BiH. Predstavnici aviokompanije Tarhan & Tower Airlines prije su BH Airlinesu nudili suradnju koja bi podrazumijevala i dovođenje dva aviona tipa Mcdonnell Douglas MD-82. Dodatni problem BiH nacionalnom avioprijevozniku zasigurno će napraviti i niskobudžetni Wizz Aira koji će uskoro doći u tu zemlju.
Naime, pregovara se da bi britanski operater povezivao Mostar s njemačkim Dortmundom i švedskim Malmeom. U Mostaru očekuju da bi ta linija služila u prvome redu za religijski turizam, za dolazak posjetitelja u obližnje Međugorje, no ne isključuju se ni drugi segmetni putnika. Prošle je godine Zračna luka Mostar obradila 37.000 putnika, a očekuje se da bi s Wizz Airom ta brojka mogla prijeći 80.000 putnika. U rekordnim prijeratnim godinama preko Mostara je letjelo i više od 100.000 putnika. I crnogorski Montenegro Airlines izlaz vidi u strateškom partneru. Iako je bilo najavljivano da bi proces privatizacije i pronalaska strateškog partnera trebao završiti ove godine, to se ipak neće dogoditi. Iako su natječajnu dokumentaciju za kupnju 30 posto državno udjela u Montenegro Airlinesu otkupile četiri tvrtke: izraelski El Al te Arkia Airlines, Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirate te ciparski Innuendo, formalnu ponudu nitko nije podnio.
Joint venture
Suradnja Jata i Airbusa
Srbija je 1998. godine zbog političkoga podilaženja Francuskoj naručila osam zrakoplova Airbus A319 u vrijednosti 560 milijuna dolara. No zbog NATO-va bombardiranja taj posao nikada nije realiziran. Početkom tjedna Beograd je pohodila delagacija Airbusa. Iako nema službene potvrde, iz Beograda najavljuju da će Srbija i Airbus zajednički formirati novi regionalni Jat u koji bi ušli naručeni zrakoplovi. Tvrtka bi se trebala formirati u roku od godine dana s četiri A319 i četiri ATR 72-500. O ostala četiri zrakoplova A320 trebalo bi se raspravljati nakon 2015. godine.
Sektor zrakoplovnog prijevoza u čitavoj regiji u procesu je transformacije - tvrtke iz BiH, Srbije i Crne Gore traže strateškog partnera, a Hrvatsku ulaskom u Europsku uniju očekuje liberalizacija tržišta.
Uz to su Croatia Airlines i Jat opterećeni "političkim" ugovorima s Airbusom o kupnji preskupih zrakoplova za stotine milijuna eura. Zagrebački Trade Air najavio je da ozbiljno razmišlja već idućeg ljeta zatražiti koncesiju za domaći prijevoz, naravno i prateću subvenciju za takvu nekomercijalnu javnu uslugu. U Croatia Airlinesu kažu da će parametri vezani za mogući dolazak domaće i/ili inozemne konkurencije na letovima unutar Hrvatske ovisiti o odredbama javnog natječaja za tzv. Public Service Obligation, čije je raspisivanje i provođenje u Vladinoj nadležnosti. "Tim modelom odredit će se i svi ostali parametri kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge, financijski uvjeti za obavljanje usluge od općega gospodarskog interesa i drugo, pa zbog toga Croatia Airlines zasad nije u mogućnosti procjenjivati moguće scenarije", kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.
Iz te tvrtke naglašavaju da valja podsjetiti kako nije riječ o subvencijama, nego o sredstvima za kompenzaciju, kojima se podmiruje razlika između prihoda i troška za letove u PSO programu, i to na temelju ugovora o obavljanju određene usluge u domaćem zračnom prijevozu. Nakon odlaska Turkish Airlinesa iz vlasničke strukture BH Airlinesa, kada je u Istanbul i povučen dio flote, bosansko-hercegovački nacionalni prijevoznik našao se u velikim problemima. Kako se doznaje u Sarajevu, za sada su četiri kompanije u igri za ulazak u strateško partnerstvo s BH Airlinesom. Riječ je o dvije turske kompanije: Tarhan & Tower Airlines i Atlasjet, malezijskom Air Asia te o libijskom operateru Buraq Air. Kako je kazao Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija BiH, dosad su obavljeni razgovori s T&T Airlinesom i Atlasjetom. Upravo Atlasjet nudi formiranje regionalne aviokompanije čije bi sjedište bilo u Tirani, glavnome gradu Albanije, a redovnim bi se linijama povezali Albanija, Makedonija, Kosovo i BiH. Predstavnici aviokompanije Tarhan & Tower Airlines prije su BH Airlinesu nudili suradnju koja bi podrazumijevala i dovođenje dva aviona tipa Mcdonnell Douglas MD-82. Dodatni problem BiH nacionalnom avioprijevozniku zasigurno će napraviti i niskobudžetni Wizz Aira koji će uskoro doći u tu zemlju.
Naime, pregovara se da bi britanski operater povezivao Mostar s njemačkim Dortmundom i švedskim Malmeom. U Mostaru očekuju da bi ta linija služila u prvome redu za religijski turizam, za dolazak posjetitelja u obližnje Međugorje, no ne isključuju se ni drugi segmetni putnika. Prošle je godine Zračna luka Mostar obradila 37.000 putnika, a očekuje se da bi s Wizz Airom ta brojka mogla prijeći 80.000 putnika. U rekordnim prijeratnim godinama preko Mostara je letjelo i više od 100.000 putnika. I crnogorski Montenegro Airlines izlaz vidi u strateškom partneru. Iako je bilo najavljivano da bi proces privatizacije i pronalaska strateškog partnera trebao završiti ove godine, to se ipak neće dogoditi. Iako su natječajnu dokumentaciju za kupnju 30 posto državno udjela u Montenegro Airlinesu otkupile četiri tvrtke: izraelski El Al te Arkia Airlines, Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirate te ciparski Innuendo, formalnu ponudu nitko nije podnio.
Joint venture
Suradnja Jata i Airbusa
Srbija je 1998. godine zbog političkoga podilaženja Francuskoj naručila osam zrakoplova Airbus A319 u vrijednosti 560 milijuna dolara. No zbog NATO-va bombardiranja taj posao nikada nije realiziran. Početkom tjedna Beograd je pohodila delagacija Airbusa. Iako nema službene potvrde, iz Beograda najavljuju da će Srbija i Airbus zajednički formirati novi regionalni Jat u koji bi ušli naručeni zrakoplovi. Tvrtka bi se trebala formirati u roku od godine dana s četiri A319 i četiri ATR 72-500. O ostala četiri zrakoplova A320 trebalo bi se raspravljati nakon 2015. godine.
Izvor: poslovni.hr
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 18.12.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - studeni 2025.
- 18.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas u plusu, Končar najlikvidniji
- 18.12.2025 Banka kažnjena s 1,5 milijuna eura zbog izrazitog kršenja pr...
- 19.12.2025 Adris najavljuje nastavak investicijskog ciklusa vrijednog v...
- 19.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze prate rast Wall Streeta
- 23.12.2025 Obvezni e-računi za tvrtke i obrtnike: praktični vodič
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 22.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 22.12.2025. - OTP Invest
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 19.12.2025 Rast hrvatskog BDP-a u 2026. za 2,8 posto, a inflacije za 3,1 posto
- 18.12.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - studeni 2025.
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 23.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 22.12.2025 TJEDNI PREGLED: Pozitivan tjedan za investicijske fondove
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 22.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u studenome porasla za 149 milijuna eura
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 23.12.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Medika najlikvidnija
- 23.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas zeleni, HT dobitnik dana
- 23.12.2025 Cijene nafte nadomak 62 dolara
- 23.12.2025 ZSE INTRADAY: Uz solidan promet, Crobexi blago porasli drugi dan zaredom
- 23.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni uoči božićnih blagdana
- 19.12.2025 Adris najavljuje nastavak investicijskog ciklusa vrijednog više od 480 milijuna eura
- 19.12.2025 Končar 2025. završava rekordno, u 2026. više novih ugovora i investicija, pa i u SAD
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 23.12.2025 Obvezni e-računi za tvrtke i obrtnike: praktični vodič
- 23.12.2025 Ugostitelji ne mogu biti krivci za rast cijena
- 23.12.2025 Nema odgode Fiskalizacije 2.0., a paniku siju oni što se nisu snašli
- 23.12.2025 Porast blagdanske potrošnje u maloprodaji u SAD-u
- 23.12.2025 Šušnjar najavio jaču zaštitu klijenata agencija za promet nekretninama
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 23.12. 16:00 | 3822,97 | 7,60 |
0,20 |
|
| CROBEX10* | 23.12. 16:00 | 2446,92 | 12,02 |
0,49 |
|
| CROBEX10tr* | 23.12. 16:00 | 2814,55 | 13,83 |
0,49 |
|
| ADRIAprime* | 23.12. 16:00 | 2985,01 | 11,08 |
0,37 |
|
| CROBISTR* | 23.12. 16:31 | 185,5153 | 0,06 |
0,03 |
|
| CROBIS* | 23.12. 16:31 | 98,8306 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 704,00 € |
0,57% |
1.780.068,00 € |
| 7SLO | 50,75 € |
0,44% |
318.262,77 € |
| HPB | 308,00 € |
-1,28% |
258.550,00 € |
| 7CRO | 34,10 € |
0,12% |
201.623,22 € |
| KODT2 | 3.560,00 € |
0,00% |
171.000,00 € |
| MDKA | 4.940,00 € |
-2,18% |
83.220,00 € |
| DLKV | 8,62 € |
0,70% |
69.301,44 € |
| PODR | 151,00 € |
0,67% |
68.833,00 € |
| ARNT | 35,00 € |
-2,78% |
60.980,00 € |
| HT | 41,60 € |
1,46% |
54.482,60 € |
| Redovni dionički promet: | 3.406.493,67 € |
| Redovni obveznički promet: | 10.740,73 € |
| Sveukupni promet: | 3.417.234,40 € |








