- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Svjetske burze pale zbog pritiska na tehnolo...
- 12.11.2025 HBOR kani uložiti najmanje 100 mil. eura u investicijske fon...
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Nakon dva tjedna rasta, dolar oslabio prema ...
- 10.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi zeleni na početku tjedna uz umanjen prome...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 14.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi blago pali
- 14.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pod pritiskom na kraju tjedna
- 14.11.2025 ZSE OTVARANJE: Crobexi na putu tjednih dobitaka, u fokusu svjetske burze
- 14.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar oslabio
- 14.11.2025 WALL STREET: Oštar pad pod pritiskom tehnološkog sektora
- 13.11.2025 dm Hrvatska povećao promet za 10,04 posto, na 571,06 milijuna eura
- 13.11.2025 Deutsche Telekom sa skromnim rastom prihoda i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 13.11.2025 Italija nametom na pošiljke male vrijednosti štiti domaću modnu industriju
- 13.11.2025 Iskra brodogradilište Šibenik ugovorila gradnju novog hibridnog plutajućeg doka
- 13.11.2025 Proračunski prihodi u 2026. na 35,7, a rashodi 39,8 milijardi eura
- 13.11.2025 Advent Zagreb od 29. studenoga do 7. siječnja u središtu grada
- 13.11.2025 Kovanica od jednog američkog centa odlazi u povijest
NAJMOĆNIJI BRENDOVIObjavljeno: 22.04.2014

Apple - Best Global Brand
| Podijeli sadržaj: | ||||
Ukupna se vrijednost ovogodišnjeg popisa najboljih (najpoznatijih, najrazvikanijih...) brendova popela na vrtoglavih 1,5 bilijuna američkih dolara, što je pristojnih 8,4 posto više u odnosu na prethodnu listu.
Koliko su vrijedne najuspješnije svjetske robne marke, je li se i što promijenilo unatrag godinu dana? Što vrijednost brendova govori o novom rasporedu snaga najdražih proizvoda i usluga u protekloj godini na globalnoj razini?
Top-10 najmoćnijih svjetskih brend-igrača za 2013. godinu redom su: Apple, Google, Coca-Cola, IBM, Microsoft, General Electric, McDonald"s, Samsung, Intel i Toyota. Iza navedenih slijede: BMW, Cisco, Dinsey, HP, Gilette, Louis Vuitton, Oracle, Amazon, Honda te H&M.
Spektakularan rast
Najspektakularnije što se u novom svjetskom marketinškom poretku dogodilo, a Interbrandova lista to zorno dokazuje, silazak je s trona dugogodišnjeg lidera - Coca-Cole. To je globalno slatkasto piće, desetljetni simbol američkog načina življenja te svekolike filozofije tamošnjega kapitalizma, brendiranja, ekonomske moći i marketinga, nakon 13 godina liderovanja, čelno mjestu liste moralo prepustiti očito najjačem informatičkom igraču - Appleu. Google se pozicionirao na drugo mjesto, a Coca-Cola morala se zadovoljiti (ne)utješnom trećom pozicijom. Pritom je zanimljivo da joj je najljući tržišni konkurent Pepsi Cola tek na 21. mjestu, a njen ‘jestivi" pandan, druga ikona američkog načina življenja, lanac brze prehrane McDonald"s zauzeo sedmo mjesto.
Kako bilo, godinama najmoćniji i najprepoznatljiviji svjetski brend, s upečatljivim crveno-bijelim logotipom, u nadolazećem je digitalnom dobu liderstvo morao prepustiti novim IT megaigračima Appleu i Googleu. Dolazak tih kompanija na vrh liste ionako je bilo samo pitanje vremena, s obzirom na sveprisutnu globalnu informatičku revoluciju. Ipak, silazak s trona Coca-Cole ne znači i gubljenje moći tog, još uvijek najvećega svjetskog proizvođača bezalkoholnih pića, već samo novu raspodjelu karata. U prilog tome govori i činjenica da Coca-Cola nije prestala rasti, naprotiv, vrijednost je tog brenda u protekloj godini porasla za dodatnih dva posto, na gotovo 80 milijardi dolara. No rasli su i neki drugi. I to malo jače.
‘Cyber"-elita
Pojednostavljeno rečeno, IT napreduje mnogo brže od drugih sektora. Apple je tako narastao za čak 28 posto, na 93,3 milijarde dolara, što mu je i omogućilo plasman na prvo mjesto, a prije samo dvije godine ta je tvrtka bila osma na ljestvici. Premda Coca-Cola i nadalje baš sve zna o suvremenom brendingu i marketingu, ovo su ipak nova vremena, u kojima globalnom scenom ‘drmaju" IT kompanije. One su perjanice neke nove marketinške ere I, htjeli mi to ili ne, stubokom su promijenile svačiji život. Stoga nije slučajno da je od deset najmoćnijih svjetskih brendova više od polovice onih iz ‘cyber"-svijeta. To su: Apple (1), Google (2), IBM (4), Microsoft (5), Samsung (8) i Intel (9). U sljedećih deset tu su još: Cisco (11), HP (13), Oracle (16) te Amazon (17).
Premda su se u prvih pet brendova nagurale čak četiri informatičke kompanije, valja reći da ta branša nije samo i jedino pobjednička, ima tu i gubitnika. U međuvremenu, sjaj je nekih IT zvijezda poprilično potamnio, pa je jedan Blackberry čak nestao s liste, a dugogodišnji ponos Skandinavije, finska Nokia strmoglavila se s trinaestog na poprilično skromno 57. mjesto. Sveprisutna društvena mreža Facebook, koja je napravila pravu revoluciju u društvu, premda je poprilično poskočila, sa 69. na 52, ipak je plasirana u onom drugom dijelu tablice top-100.
Samo tri pridošlice
Promatrajući listu nacionalno, više od polovice najboljih svjetskih brendova dolazi s one strane bare. Sjedinjene Američke Države tako drže 52 posto liste, 38% pripada dobroj staroj Europi, a azijskih je snaga svega 10%. Od Europljana, Nijemci imaju najviše brendova svjetskoga kalibra, njih deset, Francuzi sedam, a Britanci i Švicarci po pet. Na ovogodišnjoj su listi tek tri nova igrača, dva Amerikanca, Discovery (70. mjesto) i Chevrolet (89. mjesto), te jedan novi Britanac, proizvođač baterija Duracell, koji se pozicionirao na 85. mjesto. Zanimljivo je pritom da ikona njemačke autoindustrije Mercedes-Benz, koji vrijedi 27,4 milijarde dolara, drži tek drugu autopoziciju. Div iz Stuttgarta, poznat po srebrnoj trokrakoj zvijezdi u krugu, skrasio se na jedanaestom mjestu liste, odmah iza japanske Toyote. Dodajmo ovdje da su Hrvatima omiljena njemačka narodna kola, takozvani fauve (službeno Volkswagen), tek na 34. mjestu, premda se popeo za četiri mjesta.
Globalni predatori
Kada smo već kod Hrvata, uvijek se nameće i vječno pitanje ima li mala Croatia konja za utrku, može li se neki domaći brend naći na slavnoj listi 100 ili je takvo što utopija ili ludorija. Može li Hrvatska kao jedna od najmanjih zemalja globusa uopće postati globalno (pre)poznata po nekom svom brendu? Što je s domaćim brendovskim nadama?
Primjerice, Todorićeva Jamnica-Jana pokušava(ju) prodrijeti na američko tržište (sklopljen je čak i ugovor s Krogerom, drugim lancem supermarketa preko bare), ali za globalnu bi slavu trebalo jako, jako mnogo novca, što ni najbogatiji Hrvat - nema. Podravka svoju najjaču uzdanicu Vegetu izvozi u 40-ak svjetskih zemalja, ali se taj dodatak jelima, najpoznatiji cro-brend, ipak nije globalno pozicionirao. Premda cijeli muški svijet veže kravate, koliko iz zna da taj tekstilni okovratnik potječe od Kroata? Koliko ih zna da je i bijeli dobroćudni pas s crnim pjegama, dalmatiner, porijeklom iz Hrvatske? Što je s konjima lipicancima, možda je vrhunski brend Šestanova kaciga ili Kraševa Bajadera? Ipak, kao cro-brend s najvećim potencijalom ističe se hrvatski turizam.
Kako bilo, ničega na listi 100 najboljih iz Hrvatske nema, nemamo nijedan globalno poznati brend, ali, budimo realni, takvo što i nije za očekivati, jer to nisu uspjele ni neke ekonomski mnogo jače zemlje. Na listi tako ne postoji nijedan kineski, indijski ili brazilski brend, a moćni Japan ima ih tek šest. Mnogo jači nisu u top-100, a ako bi se u Hrvatskoj i pojavio neki potencijal, vjerojatno bi ga neki veliki globalni predator već otkupio.
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Svjetske burze pale zbog pritiska na tehnolo...
- 12.11.2025 HBOR kani uložiti najmanje 100 mil. eura u investicijske fon...
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Nakon dva tjedna rasta, dolar oslabio prema ...
- 10.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi zeleni na početku tjedna uz umanjen prome...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 11.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Dominacija mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 14.11.2025 ZSE INTRADAY: Uz povećani promet, Crobexi blago pali
- 14.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pod pritiskom na kraju tjedna
- 14.11.2025 ZSE OTVARANJE: Crobexi na putu tjednih dobitaka, u fokusu svjetske burze
- 14.11.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze oštro pale, dolar oslabio
- 14.11.2025 WALL STREET: Oštar pad pod pritiskom tehnološkog sektora
- 13.11.2025 dm Hrvatska povećao promet za 10,04 posto, na 571,06 milijuna eura
- 13.11.2025 Deutsche Telekom sa skromnim rastom prihoda i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 13.11.2025 Italija nametom na pošiljke male vrijednosti štiti domaću modnu industriju
- 13.11.2025 Iskra brodogradilište Šibenik ugovorila gradnju novog hibridnog plutajućeg doka
- 13.11.2025 Proračunski prihodi u 2026. na 35,7, a rashodi 39,8 milijardi eura
- 13.11.2025 Advent Zagreb od 29. studenoga do 7. siječnja u središtu grada
- 13.11.2025 Kovanica od jednog američkog centa odlazi u povijest
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 14.11. 10:56 | 3776,68 | -6,42 |
-0,17 |
|
| CROBEX10* | 14.11. 10:56 | 2402,77 | -2,79 |
-0,12 |
|
| CROBEX10tr* | 14.11. 10:56 | 2763,77 | -3,21 |
-0,12 |
|
| ADRIAprime* | 14.11. 10:59 | 2950 | 13,12 |
0,45 |
|
| CROBISTR* | 13.11. 16:31 | 185,6862 | -0,03 |
-0,02 |
|
| CROBIS* | 13.11. 16:31 | 99,2101 | -0,04 |
-0,04 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 658,00 € |
-0,60% |
119.124,00 € |
| KODT | 3.450,00 € |
-1,15% |
72.510,00 € |
| 7SLO | 49,49 € |
0,28% |
66.212,44 € |
| ADPL | 20,50 € |
-1,91% |
50.031,40 € |
| RIVP | 6,54 € |
0,62% |
41.341,74 € |
| 7BET | 20,55 € |
1,18% |
38.860,05 € |
| 7CRO | 33,57 € |
0,51% |
33.267,87 € |
| KODT2 | 3.280,00 € |
-1,20% |
32.900,00 € |
| HT | 41,70 € |
0,97% |
22.809,90 € |
| LKRI | 12,60 € |
-5,97% |
22.632,10 € |
| Redovni dionički promet: | 596.608,36 € |
| Redovni obveznički promet: | 8.307,64 € |
| Sveukupni promet: | 604.916,00 € |







