- 23.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 19.12.2025 Italija pripisuje vlasništvo nad zlatnim rezervama talijansk...
- 23.12.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Medika najlikvidnija
- 23.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni uoči božićnih blagdana
- 19.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze na putu tjednih dobitaka
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 22.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 22.12.2025. - OTP Invest
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 19.12.2025 Rast hrvatskog BDP-a u 2026. za 2,8 posto, a inflacije za 3,1 posto
- 18.12.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - studeni 2025.
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 23.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 22.12.2025 TJEDNI PREGLED: Pozitivan tjedan za investicijske fondove
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 22.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u studenome porasla za 149 milijuna eura
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 24.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Azijski indeksi stagniraju, cijena zlata rekordna
- 24.12.2025 WALL STREET: Novi rekord S&P 500 indeksa
- 23.12.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Medika najlikvidnija
- 23.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas zeleni, HT dobitnik dana
- 23.12.2025 Cijene nafte nadomak 62 dolara
- 24.12.2025 BP prodaje 65 posto udjela u Castrolu tvrtki Stonepeak
- 19.12.2025 Adris najavljuje nastavak investicijskog ciklusa vrijednog više od 480 milijuna eura
- 19.12.2025 Končar 2025. završava rekordno, u 2026. više novih ugovora i investicija, pa i u SAD
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 24.12.2025 Naplaćena premija društava za osiguranje u prvih 11 mjeseci 1,9 milijardi eura
- 24.12.2025 Japan namjerava pooštriti regulativu
- 24.12.2025 Italija propisala Ryanairu kaznu od 256 milijuna eura
- 24.12.2025 Promet industrije 2,4 posto veći na godišnjoj razini
- 24.12.2025 I u 2026. besplatan vlak za djecu, učenike, studente i umirovljenike
DELOITTEObjavljeno: 25.01.2016

Agrokor zbog Mercatora skočio na ljestvici svjetskih trgovačkih lanaca
| Podijeli sadržaj: | ||||
Pozicija Agrokorove maloprodaje poboljšala se za čak 30 mjesta u odnosu na lanjsku listu 250 najvećih maloprodajnih lanaca na svijetu te je, zahvaljujući 4,8 milijardi dolara prihoda (oko 34 milijarde kuna) ostvarenih u 2014. godini, zauzela 192. poziciju, pokazuje najnoviji Deloitteov izvještaj Globalna snaga maloprodaje 2016., priopćeno je iz konzultantske kuće Deloitte u ponedjeljak.
Vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu je u fiskalnoj godini 2014. ostvarilo ukupne prihode od 4,3 bilijuna dolara, očuvavši tako stalan rast, koji je iznosio 4,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, što predstavlja pozitivan znak za čitav sektor koji je ne tako daleke 2011. bilježio pad prihoda. Ipak, slika se razlikuje od regije do regije, pri čemu su trgovački lanci u Sjevernoj Americi, Africi i na Bliskom istoku ostvarili rast prihoda, za razliku od onih u regiji Azija - Pacifik, Europi i Latinskoj Americi, koji i dalje bilježe pad prihoda.
Knez: Digitalizacija osnova za daljnji rast
′Poboljšanje pozicije u 2014. rezultat je Agrokorovog preuzimanja Mercator grupe, čime smo postali liderom na pet regionalnih tržišta, kao i na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe. Ovo uspješno preuzimanje realizirano je u zaista kratkom razdoblju i vrlo efikasno, u skladu s najboljom svjetskom praksom, te je stvorilo značajne sinergijske učinke kako za našu grupu i naše zaposlenike, tako i za sve naše partnere′, naveo je Darko Knez, član Uprave koncerna Agrokor i izvršni potpredsjednik za poslovnu grupu Maloprodaja, povodom objave ove analize.
′U ovom izvještaju poseban je fokus stavljen i na utjecaj digitalne tehnologije na trgovinu, a Agrokor također predvodi u regionalnoj implementaciji najbolje maloprodajne tehnologije i inovacija koje uključuju pametna kolica i blagajne, mobilne aplikacije, online prodaju u sklopu Konzum klika i nove Agrokorove platforme A007, kao i program nagrađivanja vjernosti MultiPlusCard. Vjerujemo da će nam sve navedeno biti dobra osnova za daljnji rast i u narednom periodu, pri čemu ćemo, kao i dosada, predano raditi na tome da ostanemo ne samo najveći, nego i najbolji regionalni trgovac u segmentu uvođenja novih tehnologija i inovacija, svjetske maloprodajne prakse i stvaranja dodane vrijednosti za sve naše kupce′, istaknuo je Knez.
Na trgovce utječu cijena nafte i američki dolar
Inače, vezano uz ovu analizu važno je napomenuti da će prava slika o prodajnoj snazi Agrokorove maloprodaje biti skroz jasna u rezultatima za 2015. s obzirom da u 2014. Mercator nije u potpunosti konsolidiran s rezultatima koncerna. Agrokorova maloprodaja i veleprodaja (Konzum plus Mercator) trenutno ostvaruje prihod između pet i šest milijardi eura (ili ugrubo oko 45 milijardi kuna).
′Sporiji gospodarski rast na nekoliko tržišta, niža inflacija, pad cijene nafte i jačanje američkog dolara sastavnice su koje su utjecale na dinamiku realizacije različitih prihoda trgovačkih lanaca ovisno o regiji′, komentirala je Marina Tonžetić, partnerica u hrvatskom uredu Deloittea.
′Za trgovce na malo u SAD-u jačanje dolara značilo je veću kupovnu moć potrošača u zemlji, a pospješilo je i gospodarski rast te porast zaposlenosti. S druge strane, kinesko gospodarstvo je u to vrijeme doživjelo znatno usporavanje zbog pada izvoza i ulaganja smanjenog intenziteta. Ipak, privatna potrošnja dobro se držala iako je podbacio sektor luksuznih dobara′, istaknula je.
Ostvarena dobit u promatranim regijama također pokazuje znakove raskoraka, uglavnom u smjeru pada. Izvješće navodi da je 250 vodećih maloprodajnih lanaca u 2014. ostvarilo kompozitnu neto maržu dobiti od 2,8 posto u usporedbi s 3,4 posto u 2013.
Utjecaj digitalne tehnologije
Deloitteovo izvješće također ističe utjecaj tehnologije na kupovinu u trgovinama i ukazuje na ubrzano širenje digitalne povezanosti kupaca. Digitalno ponašanje i očekivanja potrošača sve se brže mijenjaju, što trgovcima otežava njihovo praćenje te dolazi do tzv. digitalnog jaza. U tom je kontekstu bitno sljedećih nekoliko novih trendova: ne postoji jedinstvena formula za primjenu digitalne tehnologije, nema jedne digitalne veličine za sve te potrošači zahtijevaju kvalitetnije digitalne alate.
Premda se sva tržišta sve više preusmjeravaju na usvajanje digitalnih tehnologija, putovi kojima su krenula donekle se razlikuju. Tako, primjerice, neka tržišta u razvoju preskaču faze uvođenja digitalne tehnologije koje su prije njih iskusila razvijena tržišta. Usto, digitalno ponašanje razlikuje se ovisno o demografskim čimbenicima kao što su dob i visina dohotka, ali i vrsta traženih proizvoda. Također, digitalni alati i kanali mogu proširiti doseg trgovaca na malo i povećati njihove prihode, no kupci trenutno osjećaju zakinutost i nezadovoljstvo postojećom digitalnom ponudom mnogih trgovaca na malo.
′Postoji raskorak između očekivanja kupaca i trenutne ponude trgovaca u odnosu na rastuću želju potrošača da digitalija postane dijelom njihovog iskustva kupovanja′, ističe Tonžetić. ′Moguće je da neki lanci podcjenjuju utjecaj digitalne tehnologije, a neki su u njoj prepoznali pravu priliku koju treba iskoristiti′, zaključuje konzultantica Deloittea.
Vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu je u fiskalnoj godini 2014. ostvarilo ukupne prihode od 4,3 bilijuna dolara, očuvavši tako stalan rast, koji je iznosio 4,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, što predstavlja pozitivan znak za čitav sektor koji je ne tako daleke 2011. bilježio pad prihoda. Ipak, slika se razlikuje od regije do regije, pri čemu su trgovački lanci u Sjevernoj Americi, Africi i na Bliskom istoku ostvarili rast prihoda, za razliku od onih u regiji Azija - Pacifik, Europi i Latinskoj Americi, koji i dalje bilježe pad prihoda.
Knez: Digitalizacija osnova za daljnji rast
′Poboljšanje pozicije u 2014. rezultat je Agrokorovog preuzimanja Mercator grupe, čime smo postali liderom na pet regionalnih tržišta, kao i na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe. Ovo uspješno preuzimanje realizirano je u zaista kratkom razdoblju i vrlo efikasno, u skladu s najboljom svjetskom praksom, te je stvorilo značajne sinergijske učinke kako za našu grupu i naše zaposlenike, tako i za sve naše partnere′, naveo je Darko Knez, član Uprave koncerna Agrokor i izvršni potpredsjednik za poslovnu grupu Maloprodaja, povodom objave ove analize.
′U ovom izvještaju poseban je fokus stavljen i na utjecaj digitalne tehnologije na trgovinu, a Agrokor također predvodi u regionalnoj implementaciji najbolje maloprodajne tehnologije i inovacija koje uključuju pametna kolica i blagajne, mobilne aplikacije, online prodaju u sklopu Konzum klika i nove Agrokorove platforme A007, kao i program nagrađivanja vjernosti MultiPlusCard. Vjerujemo da će nam sve navedeno biti dobra osnova za daljnji rast i u narednom periodu, pri čemu ćemo, kao i dosada, predano raditi na tome da ostanemo ne samo najveći, nego i najbolji regionalni trgovac u segmentu uvođenja novih tehnologija i inovacija, svjetske maloprodajne prakse i stvaranja dodane vrijednosti za sve naše kupce′, istaknuo je Knez.
Na trgovce utječu cijena nafte i američki dolar
Inače, vezano uz ovu analizu važno je napomenuti da će prava slika o prodajnoj snazi Agrokorove maloprodaje biti skroz jasna u rezultatima za 2015. s obzirom da u 2014. Mercator nije u potpunosti konsolidiran s rezultatima koncerna. Agrokorova maloprodaja i veleprodaja (Konzum plus Mercator) trenutno ostvaruje prihod između pet i šest milijardi eura (ili ugrubo oko 45 milijardi kuna).
′Sporiji gospodarski rast na nekoliko tržišta, niža inflacija, pad cijene nafte i jačanje američkog dolara sastavnice su koje su utjecale na dinamiku realizacije različitih prihoda trgovačkih lanaca ovisno o regiji′, komentirala je Marina Tonžetić, partnerica u hrvatskom uredu Deloittea.
′Za trgovce na malo u SAD-u jačanje dolara značilo je veću kupovnu moć potrošača u zemlji, a pospješilo je i gospodarski rast te porast zaposlenosti. S druge strane, kinesko gospodarstvo je u to vrijeme doživjelo znatno usporavanje zbog pada izvoza i ulaganja smanjenog intenziteta. Ipak, privatna potrošnja dobro se držala iako je podbacio sektor luksuznih dobara′, istaknula je.
Ostvarena dobit u promatranim regijama također pokazuje znakove raskoraka, uglavnom u smjeru pada. Izvješće navodi da je 250 vodećih maloprodajnih lanaca u 2014. ostvarilo kompozitnu neto maržu dobiti od 2,8 posto u usporedbi s 3,4 posto u 2013.
Utjecaj digitalne tehnologije
Deloitteovo izvješće također ističe utjecaj tehnologije na kupovinu u trgovinama i ukazuje na ubrzano širenje digitalne povezanosti kupaca. Digitalno ponašanje i očekivanja potrošača sve se brže mijenjaju, što trgovcima otežava njihovo praćenje te dolazi do tzv. digitalnog jaza. U tom je kontekstu bitno sljedećih nekoliko novih trendova: ne postoji jedinstvena formula za primjenu digitalne tehnologije, nema jedne digitalne veličine za sve te potrošači zahtijevaju kvalitetnije digitalne alate.
Premda se sva tržišta sve više preusmjeravaju na usvajanje digitalnih tehnologija, putovi kojima su krenula donekle se razlikuju. Tako, primjerice, neka tržišta u razvoju preskaču faze uvođenja digitalne tehnologije koje su prije njih iskusila razvijena tržišta. Usto, digitalno ponašanje razlikuje se ovisno o demografskim čimbenicima kao što su dob i visina dohotka, ali i vrsta traženih proizvoda. Također, digitalni alati i kanali mogu proširiti doseg trgovaca na malo i povećati njihove prihode, no kupci trenutno osjećaju zakinutost i nezadovoljstvo postojećom digitalnom ponudom mnogih trgovaca na malo.
′Postoji raskorak između očekivanja kupaca i trenutne ponude trgovaca u odnosu na rastuću želju potrošača da digitalija postane dijelom njihovog iskustva kupovanja′, ističe Tonžetić. ′Moguće je da neki lanci podcjenjuju utjecaj digitalne tehnologije, a neki su u njoj prepoznali pravu priliku koju treba iskoristiti′, zaključuje konzultantica Deloittea.
Izvor: tportal.hr
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 23.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 19.12.2025 Italija pripisuje vlasništvo nad zlatnim rezervama talijansk...
- 23.12.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Medika najlikvidnija
- 23.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni uoči božićnih blagdana
- 19.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze na putu tjednih dobitaka
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 22.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 22.12.2025. - OTP Invest
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 19.12.2025 Rast hrvatskog BDP-a u 2026. za 2,8 posto, a inflacije za 3,1 posto
- 18.12.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - studeni 2025.
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 23.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 22.12.2025 TJEDNI PREGLED: Pozitivan tjedan za investicijske fondove
- 22.12.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - studeni 2025.
- 22.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u studenome porasla za 149 milijuna eura
- 19.12.2025 ZB Invest mijenja prospekt krovnog fonda i spaja fondove
- 24.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Azijski indeksi stagniraju, cijena zlata rekordna
- 24.12.2025 WALL STREET: Novi rekord S&P 500 indeksa
- 23.12.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Medika najlikvidnija
- 23.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas zeleni, HT dobitnik dana
- 23.12.2025 Cijene nafte nadomak 62 dolara
- 24.12.2025 BP prodaje 65 posto udjela u Castrolu tvrtki Stonepeak
- 19.12.2025 Adris najavljuje nastavak investicijskog ciklusa vrijednog više od 480 milijuna eura
- 19.12.2025 Končar 2025. završava rekordno, u 2026. više novih ugovora i investicija, pa i u SAD
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 24.12.2025 Naplaćena premija društava za osiguranje u prvih 11 mjeseci 1,9 milijardi eura
- 24.12.2025 Japan namjerava pooštriti regulativu
- 24.12.2025 Italija propisala Ryanairu kaznu od 256 milijuna eura
- 24.12.2025 Promet industrije 2,4 posto veći na godišnjoj razini
- 24.12.2025 I u 2026. besplatan vlak za djecu, učenike, studente i umirovljenike
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 23.12. 16:00 | 3822,97 | 7,60 |
0,20 |
|
| CROBEX10* | 23.12. 16:00 | 2446,92 | 12,02 |
0,49 |
|
| CROBEX10tr* | 23.12. 16:00 | 2814,55 | 13,83 |
0,49 |
|
| ADRIAprime* | 23.12. 16:00 | 2985,01 | 11,08 |
0,37 |
|
| CROBISTR* | 23.12. 16:31 | 185,5153 | 0,06 |
0,03 |
|
| CROBIS* | 23.12. 16:31 | 98,8306 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 704,00 € |
0,57% |
1.780.068,00 € |
| 7SLO | 50,75 € |
0,44% |
318.262,77 € |
| HPB | 308,00 € |
-1,28% |
258.550,00 € |
| 7CRO | 34,10 € |
0,12% |
201.623,22 € |
| KODT2 | 3.560,00 € |
0,00% |
171.000,00 € |
| MDKA | 4.940,00 € |
-2,18% |
83.220,00 € |
| DLKV | 8,62 € |
0,70% |
69.301,44 € |
| PODR | 151,00 € |
0,67% |
68.833,00 € |
| ARNT | 35,00 € |
-2,78% |
60.980,00 € |
| HT | 41,60 € |
1,46% |
54.482,60 € |
| Redovni dionički promet: | 3.406.493,67 € |
| Redovni obveznički promet: | 10.740,73 € |
| Sveukupni promet: | 3.417.234,40 € |








