- 03.10.2025 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka, dobitnik u plusu vi...
- 03.10.2025 U prvih devet mjeseci 2025. prodano 55.738 novih vozila, 7,6...
- 03.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Končar najlikvidniji
- 03.10.2025 Gdje mogu pratiti tržišta? Analitičari iz QuantExperts Group...
- 03.10.2025 Deficit veći zbog lošijeg rezultata lokalne države
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 03.10.2025 InterCapital AM pripojen Erste AM
- 20.09.2025 Oprez - Prijevara kojom se poziva na ulaganje u dionice Revoluta
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 06.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 06.10.2025. - OTP Invest
- 29.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 29.9.2025. - OTP Invest
- 24.09.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - kolovoz 2025.
- 24.09.2025 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - kolovoz 2025.
- 23.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 22.9.2025. - OTP Invest
- 07.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi obvezni i dobrovoljni mirovinski fondovi porasli
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 06.10.2025 TJEDNI PREGLED: Svi fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 03.10.2025 InterCapital AM pripojen Erste AM
- 03.10.2025 Obavijest o odobrenju statusne promjene pripajanja Raiffeisen Investa
- 08.10.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi pali treći dan zaredom, u fokusu dionica Končara
- 08.10.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni, u fokusu Francuska
- 08.10.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se stagnacija Crobexa nakon dva dana pada
- 08.10.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze pale, cijena zlata iznad 4.000 dolara
- 08.10.2025 WALL STREET: Skliznuće s rekordnih razina
- 07.10.2025 Ugovoreni novi poslovi
- 07.10.2025 Sutra pregovori Janafa i MOL-a, cijene su realne i europske
- 30.09.2025 BP i TotalEnergies ulažu u proizvodnju nafte i plina u SAD-u
- 26.09.2025 Talijanski Eni kažnjen zbog kršenja propisa
- 26.09.2025 Trump potpisao izvršnu uredbu o prodaji TikToka
- 08.10.2025 Američka proizvodnja nafte ponovo ruši rekord
- 08.10.2025 Kina sustiže Njemačku na tržištu strojeva za proizvodnju plastike
- 08.10.2025 Janafu licenca do 15. listopada
- 08.10.2025 Žene češće od muškaraca rade od kuće
- 07.10.2025 Očekuje se znatno bolja robna razmjena u 2025.
EKONOMIJAObjavljeno: 23.07.2007
Za hrvatski niskopodni tramvaj najozbiljnije zainteresiran Helsinki
Podijeli sadržaj: | ||||
Finci hvale TMK 2200, pa bi, uspije li jesensko testiranje, Crotram mogao dobiti posao od sto milijuna eura. Nakon vrlo uspješnog posla Končara i Gredelja, odnosno konzorcija Crotram s niskopodnim tramvajem (TMK 2200) koji je kupio Grad Zagreb, sada se konzorciju smiješi i izvoz u vrijednosti od oko sto milijuna eura. Prema informacijama Poslovnog dnevnika, za tramvaj je među najzainteresiranijima Helsinki, glavni grad Finske. Predstavnici poduzeća Helsinški gradski prijevoz (Helsingin kaupungin liikennelaitos - HKL) prije nekoliko tjedana u Zagrebu su razgledali i isprobali Crotramov niskopodni tramvaj.
Jedan od najboljih
"Hrvatski niskopodni tramvaj jedan je od najboljih tramvaja koji se nude na tržištu. Vrlo smo zainteresirani za taj proizvod, no pitanje je kako će se on ponašati na ulicama Helsinkija", rekao nam je Ollipekka Heikkilä, direktor razvoja u HKL-u. Načelno je dogovoreno da se u listopadu jedan niskopodni tramvaj otpremi u Helsinki na testiranje. Želi se provjeriti ponašanje hrvatskog tramvaja u uvjetima finskih hladnoća, ali i izdržljivost s obzirom na to da u Helsinkiju postoji daleko više uspona i spuštanja nego u Zagrebu. "Za hrvatski tramvaj čuli smo od naših dobavljača u Njemačkoj koji su nam, znajući da tražimo novo rješenje, rekli da u Hrvatskoj postoji sjajan proizvod. Rekli su nam da je u Hrvatskoj napravljeno nešto novo što nije kopija nekog drugog tramvaja, da je hrvatski proizvod istovremeno i vrlo inovativan i konzervativan. Stoga smo stupili u kontakt s Končarom i otišli u Hrvatsku vidjeti taj tramvaj i mogu reći da je to bio jedan od najboljih tramvaja koje sam vidio. No treba pričekati natječaj i vidjeti kakve ćemo sve ponude dobiti", kaže Heikkilä, dodajući da planiraju kupiti u prvoj fazi 40 tramvaja, te još stotinjak u 20 godina. U spajanju s hrvatskim proizvođačima uvelike su im pomogli čelnici finske Patrije koji sudjeluju u procesu narudžbe borbenih oklopnih vozila za potrebe HV-a. Patrija se svojski trudi dovesti finske tvrtke u Hrvatsku. "Ovakvi natječaji ne rješavaju se preko noći, već je potrebno puno vremena od raspisivanja natječaja do konačne odluke", kaže Heikkilä, pojašnjavajući da bi se odluka o odabiru novog tramvaja mogla donijeti 2010. godine. U međuvremenu se HKL-u najavio još jedan proizvođač ponudivši svoj tramvaj na testiranje na ulicama Helsinkija, što će se također obaviti ove zime. HKL nedostatak niskopodnih tramvaja rješava na zanimljiv način - u svoje stare zglobne tramvaje ugrađuju središnja niskopodna kola, no to je samo privremeno rješenje. Crotramov TMK 2200 za Helsinki očekuju i neke preinake zbog specifičnog terena. Tramvaj ima četiri zgloba, no tri se zgloba pomiču samo horizontalno, a tek jedan vertikalno. Za Helsinki će se vjerojatno još jedan zglob morati preurediti tako da se može pomicati i vertikalno, upravo zbog više uspona.
Još zainteresiranih
TMK 2200 Fincima je zanimljiv i zbog cijene. Iako do tog dijela u razgovorima nisu ni došli, u HKL-u se nadaju da bi ih hrvatski tramvaj mogao stajati manje od Bombardierova. "Ne znamo koliko stoji hrvatski tramvaj, ali iz onog što smo mogli vidjeti na Internetu riječ je o oko 1,7 milijuna eura, što je za oko 300.000 eura manje od Bombardierova tramvaja. To je i logično s obzirom na to da je u Hrvatskoj jeftinija cijena radne snage", kaže Heikkilä. No neki naši sugovornici u Končaru tvrde da ovi tramvaji stoje podjednako. Cijena od 1,7 milijuna stara je četiri godine i sada vjerojatno ne bi iznosila manje od dva milijuna eura. U Končaru kažu da žele prodavati dobar, a ne jeftin proizvod te da su sve komponente koje se ugrađuju naručene od vrhunskih proizvođača, pa stoga nisu ni jeftine. Helsinki je samo jedan u nizu zainteresiranih gradova za ovaj tramvaj koji je već bio u Beogradu na promotivnoj vožnji. U medijima su se pojavljivale informacije da su interes iskazivali i Varšava, Melbourne, Sofija i neki francuski gradovi, no nekih vijesti koje bi ukazivale na ozbiljnije pregovore nije bilo. Ovakve tramvaje u Europi proizvodi samo pet tvrtki, a dosad je TMK 2200 bio u prednosti i zbog niže cijene.
Bombardier bio loš izbor, natječaj na proljeće
HKL ima 122 tramvaja od kojih je većina iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća. Četrdeset niskopodnih tramvaja nedavno su kupili od tvrtke Bombardier koji su se, međutim, pokazali kao vrlo loš izbor. Zbog učestalih kvarova koji su im se događali HKL je Bombardieru zaprijetio raskidom ugovora i vraćanjem svih tramvaja, no nakon teških pregovora uspjeli su postići dogovor da proizvođač u iduće dvije godine pokuša otkloniti najveći broj nedostataka. Upravo zbog toga gradske vlasti su HKL-u odobrile 100 milijuna kuna za nabavu novih niskopodnih tramvaja, a međunarodni natječaj trebao bi se raspisati na proljeće.
Jedan od najboljih
"Hrvatski niskopodni tramvaj jedan je od najboljih tramvaja koji se nude na tržištu. Vrlo smo zainteresirani za taj proizvod, no pitanje je kako će se on ponašati na ulicama Helsinkija", rekao nam je Ollipekka Heikkilä, direktor razvoja u HKL-u. Načelno je dogovoreno da se u listopadu jedan niskopodni tramvaj otpremi u Helsinki na testiranje. Želi se provjeriti ponašanje hrvatskog tramvaja u uvjetima finskih hladnoća, ali i izdržljivost s obzirom na to da u Helsinkiju postoji daleko više uspona i spuštanja nego u Zagrebu. "Za hrvatski tramvaj čuli smo od naših dobavljača u Njemačkoj koji su nam, znajući da tražimo novo rješenje, rekli da u Hrvatskoj postoji sjajan proizvod. Rekli su nam da je u Hrvatskoj napravljeno nešto novo što nije kopija nekog drugog tramvaja, da je hrvatski proizvod istovremeno i vrlo inovativan i konzervativan. Stoga smo stupili u kontakt s Končarom i otišli u Hrvatsku vidjeti taj tramvaj i mogu reći da je to bio jedan od najboljih tramvaja koje sam vidio. No treba pričekati natječaj i vidjeti kakve ćemo sve ponude dobiti", kaže Heikkilä, dodajući da planiraju kupiti u prvoj fazi 40 tramvaja, te još stotinjak u 20 godina. U spajanju s hrvatskim proizvođačima uvelike su im pomogli čelnici finske Patrije koji sudjeluju u procesu narudžbe borbenih oklopnih vozila za potrebe HV-a. Patrija se svojski trudi dovesti finske tvrtke u Hrvatsku. "Ovakvi natječaji ne rješavaju se preko noći, već je potrebno puno vremena od raspisivanja natječaja do konačne odluke", kaže Heikkilä, pojašnjavajući da bi se odluka o odabiru novog tramvaja mogla donijeti 2010. godine. U međuvremenu se HKL-u najavio još jedan proizvođač ponudivši svoj tramvaj na testiranje na ulicama Helsinkija, što će se također obaviti ove zime. HKL nedostatak niskopodnih tramvaja rješava na zanimljiv način - u svoje stare zglobne tramvaje ugrađuju središnja niskopodna kola, no to je samo privremeno rješenje. Crotramov TMK 2200 za Helsinki očekuju i neke preinake zbog specifičnog terena. Tramvaj ima četiri zgloba, no tri se zgloba pomiču samo horizontalno, a tek jedan vertikalno. Za Helsinki će se vjerojatno još jedan zglob morati preurediti tako da se može pomicati i vertikalno, upravo zbog više uspona.
Još zainteresiranih
TMK 2200 Fincima je zanimljiv i zbog cijene. Iako do tog dijela u razgovorima nisu ni došli, u HKL-u se nadaju da bi ih hrvatski tramvaj mogao stajati manje od Bombardierova. "Ne znamo koliko stoji hrvatski tramvaj, ali iz onog što smo mogli vidjeti na Internetu riječ je o oko 1,7 milijuna eura, što je za oko 300.000 eura manje od Bombardierova tramvaja. To je i logično s obzirom na to da je u Hrvatskoj jeftinija cijena radne snage", kaže Heikkilä. No neki naši sugovornici u Končaru tvrde da ovi tramvaji stoje podjednako. Cijena od 1,7 milijuna stara je četiri godine i sada vjerojatno ne bi iznosila manje od dva milijuna eura. U Končaru kažu da žele prodavati dobar, a ne jeftin proizvod te da su sve komponente koje se ugrađuju naručene od vrhunskih proizvođača, pa stoga nisu ni jeftine. Helsinki je samo jedan u nizu zainteresiranih gradova za ovaj tramvaj koji je već bio u Beogradu na promotivnoj vožnji. U medijima su se pojavljivale informacije da su interes iskazivali i Varšava, Melbourne, Sofija i neki francuski gradovi, no nekih vijesti koje bi ukazivale na ozbiljnije pregovore nije bilo. Ovakve tramvaje u Europi proizvodi samo pet tvrtki, a dosad je TMK 2200 bio u prednosti i zbog niže cijene.
Bombardier bio loš izbor, natječaj na proljeće
HKL ima 122 tramvaja od kojih je većina iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća. Četrdeset niskopodnih tramvaja nedavno su kupili od tvrtke Bombardier koji su se, međutim, pokazali kao vrlo loš izbor. Zbog učestalih kvarova koji su im se događali HKL je Bombardieru zaprijetio raskidom ugovora i vraćanjem svih tramvaja, no nakon teških pregovora uspjeli su postići dogovor da proizvođač u iduće dvije godine pokuša otkloniti najveći broj nedostataka. Upravo zbog toga gradske vlasti su HKL-u odobrile 100 milijuna kuna za nabavu novih niskopodnih tramvaja, a međunarodni natječaj trebao bi se raspisati na proljeće.
Izvor: poslovni.hr
- 03.10.2025 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka, dobitnik u plusu vi...
- 03.10.2025 U prvih devet mjeseci 2025. prodano 55.738 novih vozila, 7,6...
- 03.10.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili rast, Končar najlikvidniji
- 03.10.2025 Gdje mogu pratiti tržišta? Analitičari iz QuantExperts Group...
- 03.10.2025 Deficit veći zbog lošijeg rezultata lokalne države
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 03.10.2025 InterCapital AM pripojen Erste AM
- 20.09.2025 Oprez - Prijevara kojom se poziva na ulaganje u dionice Revoluta
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 06.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 06.10.2025. - OTP Invest
- 29.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 29.9.2025. - OTP Invest
- 24.09.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - kolovoz 2025.
- 24.09.2025 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - kolovoz 2025.
- 23.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 22.9.2025. - OTP Invest
- 07.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi obvezni i dobrovoljni mirovinski fondovi porasli
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 06.10.2025 TJEDNI PREGLED: Svi fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 03.10.2025 InterCapital AM pripojen Erste AM
- 03.10.2025 Obavijest o odobrenju statusne promjene pripajanja Raiffeisen Investa
- 08.10.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi pali treći dan zaredom, u fokusu dionica Končara
- 08.10.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni, u fokusu Francuska
- 08.10.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se stagnacija Crobexa nakon dva dana pada
- 08.10.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze pale, cijena zlata iznad 4.000 dolara
- 08.10.2025 WALL STREET: Skliznuće s rekordnih razina
- 07.10.2025 Ugovoreni novi poslovi
- 07.10.2025 Sutra pregovori Janafa i MOL-a, cijene su realne i europske
- 30.09.2025 BP i TotalEnergies ulažu u proizvodnju nafte i plina u SAD-u
- 26.09.2025 Talijanski Eni kažnjen zbog kršenja propisa
- 26.09.2025 Trump potpisao izvršnu uredbu o prodaji TikToka
- 08.10.2025 Američka proizvodnja nafte ponovo ruši rekord
- 08.10.2025 Kina sustiže Njemačku na tržištu strojeva za proizvodnju plastike
- 08.10.2025 Janafu licenca do 15. listopada
- 08.10.2025 Žene češće od muškaraca rade od kuće
- 07.10.2025 Očekuje se znatno bolja robna razmjena u 2025.
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
Fondovi | Trajanje akcije | Info |
OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
CROBEX* | 08.10. 14:06 | 3767,54 | -29,87 |
-0,79 |
|
CROBEX10* | 08.10. 13:50 | 2395,28 | -24,88 |
-1,03 |
|
CROBEX10tr* | 08.10. 13:50 | 2755,15 | -28,62 |
-1,03 |
|
ADRIAprime* | 08.10. 14:05 | 2926,20 | -19,23 |
-0,65 |
|
CROBISTR* | 07.10. 16:31 | 185,286 | 0,01 |
0,01 |
|
CROBIS* | 07.10. 16:31 | 99,2604 | 0,00 |
0,00 |
Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
KOEI | 648,00 € |
-0,31% |
1.325.166,00 € |
KODT | 3.600,00 € |
-2,44% |
198.540,00 € |
AUHR | 206,00 € |
-0,96% |
74.160,00 € |
KODT2 | 3.480,00 € |
-2,25% |
70.480,00 € |
RIVP | 6,18 € |
0,32% |
69.967,32 € |
ADPL | 17,90 € |
0,00% |
41.809,40 € |
HT | 42,20 € |
-1,86% |
37.682,40 € |
IKBA | 460,00 € |
-1,29% |
37.456,00 € |
IG | 55,20 € |
-1,78% |
35.919,00 € |
ZITO | 20,10 € |
0,00% |
25.991,30 € |
Redovni dionički promet: | 2.076.071,18 € |
Redovni obveznički promet: | 6.271,55 € |
Sveukupni promet: | 2.703.142,73 € |