NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 29.02.2012

Što prije brendirati domaću tjesteninu

Tjestenina je dio bogate kulinarske tradicije i posebnosti hrvatskog stola, a u zadnjih 10 godina primjetna je promjena prehrambenih navika u našoj zemlji. Naime, sa 3,9 kilograma godišnja potrošnja tjestenine porasla je na 7,3 kilograma godišnje po stanovniku, rečeno je na Trećem kongresu - Festivalu hrvatske tjestenine, održanom u zagrebačkom hotelu The Westin. Pritom je istaknuto kako i mi imamo kvalitetnu tjesteninu koju trebamo brendirati kako bi se s njom što prije probili ne samo na tržište regije nego i na područje Europske unije.

Hrvatska ugostiteljsko-restoraterska ponuda treba se usmjeriti na naše gastro specifičnosti uvažavajući pritom tradiciju i činjenicu da je Hrvatska mediteranska zemlja. Osim toga, ponuđena jela u restoranima moraju biti svježa i proizvedena od organskih proizvoda, istaknula je Jasmina Ranilović, direktorica kontrole kvalitete koprivničke Podravke.

Promjene zbog EU-a
Govoreći o uvozu i izvozu domaće tjestenine, Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Hrvatske gospodarske komore, rekla je kako se više od 60 posto domaće tjestenine izvozi na tržišta zemalja Cefte, a na to tržište ujedno plasiramo i 45 posto svih hrvatskih izvoznih proizvoda. S druge pak strane, uvozimo 75 posto prehrambenih proizvoda iz Europske unije. Ulaskom Hrvatske u EU dogodit će se određene promjene vezane uz carinske stope. Pri uvozu tjestenine u našu zemlju neće biti promjena jer su carine ukinute, a sirovine dostupne, no režim trgovine će se promijeniti pri izvozu hrvatske tjestenine, primjerice u Makedoniju, Srbiju ili na Kosovo. "Bez obzira na to, nadamo se da ćemo iskoristiti svoje komparativne prednosti na tržištima regije.

Iako nema carinskih barijera pri uvozu iz EU-a, ipak se postavlja pitanje hoće li nam te zemlje prodati sirovinu ili nas ipak natjerati na kupnju gotovih proizvoda, pa tako i tjestenine", upozorava Božica Marković. S time koliko je gastronomija važna u hrvatskom turizmu slaže se i Zoran Šimunić, vlasnik tvrtke Naše klasje, koji je rekao kako se nakon svake turističke sezone ispituju stavovi turista o tome u kojoj su mjeri zadovoljni s našom gastro ponudom. Šimunić je naglasio kako su njihovi stavovi dosta kontradiktorni jer neki kažu da je hrvatska gastro ponuda nemaštovita i neukusna, dok drugi smatraju kako je Hrvatska vrhunska gastro destinacija u svijetu. I lani je provedeno takvo istraživanje u kojem je sudjelovalo stotinjak hotela i restorana od kojih se većina nalazi u turistički atraktivnim odredištima.

Nitko zadovoljan
Prema rezultatima istraživanja može se zaključiti kako turisti žele probati autohtona jela, ali naručuju i poznata, cjenovno prihvatljiva jela. "Oko 40 posto hotelskih restorana i 55 posto restorana mjesečno troši do 15 kilograma tjestenine što je u prosjeku oko pola kilograma dnevno ili do tri tanjura odnosno porcija. Uglavnom se traže jednostavnija jela od tjestenine, primjerice ona sa špagetima ili juhe s rezancima", rekao je Šimunić. Ipak, oko 60 posto ispitanih vlasnika restorana nije primijetilo porast prodaje jela od tjestenine. Za sada u Hrvatskoj postoji tridesetak proizvođača tjestenine, od čega 13 većih, a oni su uglavnom nezadovoljni prodajom svojih proizvoda. S druge pak strane, ugostitelji i restorateri smatraju kako proizvođači još više trebaju poboljšati kvalitetu domaće tjestenine, uložiti u promociju, skratiti rokove dostave i sniziti cijene.

Izvor: limun.hr
Ključne riječi:
Izvoz ~ Potrošnja ~ Tržište

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q2 - 2025)(na kraju Q2 - 2025)

(koji na 30.06.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +25,00%  3
Global Kapital +23,59%  4
InterCapital SEE Equity - klasa B A +22,32%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,16970 0,00
0,43%
GBP
0,86780 0,00
0,17%
CHF
0,93900 0,00
0,07%
JPY
173,09000 0,33
0,19%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
128,17 €
04.09.2025
0,99%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 05.09. 16:00  3741,05
15,78
0,42
CROBEX10* 05.09. 16:00  2367,20
27,63
1,18
CROBEX10tr* 05.09. 16:00  2723,96
31,35
1,16
ADRIAprime* 05.09. 15:52  2947,67
17,49
0,60
CROBISTR* 05.09. 16:31  184,76
0,05
0,03
CROBIS* 05.09. 16:31  99,1811
0,02
0,02
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:07:38 05.09.2025)
(17:07:38 05.09.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
614,00 €
6,97%
1.926.166,00 €
PODR
150,50 €
1,01%
339.779,50 €
ZITO
20,00 €
-1,48%
228.839,10 €
HT
40,60 €
-0,98%
153.329,50 €
VLEN
4,10 €
2,50%
140.179,10 €
KODT2
3.800,00 €
0,00%
121.240,00 €
ZABA
24,70 €
-1,20%
117.124,80 €
DLKV
7,50 €
-1,06%
85.965,74 €
ADRS2
79,40 €
-1,24%
54.141,80 €
ADPL
14,40 €
0,70%
37.218,00 €
Redovni dionički promet:   
3.550.706,54 €
Redovni obveznički promet:   
0 €
Sveukupni promet:   
6.420.706,54 €