NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 29.02.2012

Što prije brendirati domaću tjesteninu

Tjestenina je dio bogate kulinarske tradicije i posebnosti hrvatskog stola, a u zadnjih 10 godina primjetna je promjena prehrambenih navika u našoj zemlji. Naime, sa 3,9 kilograma godišnja potrošnja tjestenine porasla je na 7,3 kilograma godišnje po stanovniku, rečeno je na Trećem kongresu - Festivalu hrvatske tjestenine, održanom u zagrebačkom hotelu The Westin. Pritom je istaknuto kako i mi imamo kvalitetnu tjesteninu koju trebamo brendirati kako bi se s njom što prije probili ne samo na tržište regije nego i na područje Europske unije.

Hrvatska ugostiteljsko-restoraterska ponuda treba se usmjeriti na naše gastro specifičnosti uvažavajući pritom tradiciju i činjenicu da je Hrvatska mediteranska zemlja. Osim toga, ponuđena jela u restoranima moraju biti svježa i proizvedena od organskih proizvoda, istaknula je Jasmina Ranilović, direktorica kontrole kvalitete koprivničke Podravke.

Promjene zbog EU-a
Govoreći o uvozu i izvozu domaće tjestenine, Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Hrvatske gospodarske komore, rekla je kako se više od 60 posto domaće tjestenine izvozi na tržišta zemalja Cefte, a na to tržište ujedno plasiramo i 45 posto svih hrvatskih izvoznih proizvoda. S druge pak strane, uvozimo 75 posto prehrambenih proizvoda iz Europske unije. Ulaskom Hrvatske u EU dogodit će se određene promjene vezane uz carinske stope. Pri uvozu tjestenine u našu zemlju neće biti promjena jer su carine ukinute, a sirovine dostupne, no režim trgovine će se promijeniti pri izvozu hrvatske tjestenine, primjerice u Makedoniju, Srbiju ili na Kosovo. "Bez obzira na to, nadamo se da ćemo iskoristiti svoje komparativne prednosti na tržištima regije.

Iako nema carinskih barijera pri uvozu iz EU-a, ipak se postavlja pitanje hoće li nam te zemlje prodati sirovinu ili nas ipak natjerati na kupnju gotovih proizvoda, pa tako i tjestenine", upozorava Božica Marković. S time koliko je gastronomija važna u hrvatskom turizmu slaže se i Zoran Šimunić, vlasnik tvrtke Naše klasje, koji je rekao kako se nakon svake turističke sezone ispituju stavovi turista o tome u kojoj su mjeri zadovoljni s našom gastro ponudom. Šimunić je naglasio kako su njihovi stavovi dosta kontradiktorni jer neki kažu da je hrvatska gastro ponuda nemaštovita i neukusna, dok drugi smatraju kako je Hrvatska vrhunska gastro destinacija u svijetu. I lani je provedeno takvo istraživanje u kojem je sudjelovalo stotinjak hotela i restorana od kojih se većina nalazi u turistički atraktivnim odredištima.

Nitko zadovoljan
Prema rezultatima istraživanja može se zaključiti kako turisti žele probati autohtona jela, ali naručuju i poznata, cjenovno prihvatljiva jela. "Oko 40 posto hotelskih restorana i 55 posto restorana mjesečno troši do 15 kilograma tjestenine što je u prosjeku oko pola kilograma dnevno ili do tri tanjura odnosno porcija. Uglavnom se traže jednostavnija jela od tjestenine, primjerice ona sa špagetima ili juhe s rezancima", rekao je Šimunić. Ipak, oko 60 posto ispitanih vlasnika restorana nije primijetilo porast prodaje jela od tjestenine. Za sada u Hrvatskoj postoji tridesetak proizvođača tjestenine, od čega 13 većih, a oni su uglavnom nezadovoljni prodajom svojih proizvoda. S druge pak strane, ugostitelji i restorateri smatraju kako proizvođači još više trebaju poboljšati kvalitetu domaće tjestenine, uložiti u promociju, skratiti rokove dostave i sniziti cijene.

Izvor: limun.hr
Ključne riječi:
Izvoz ~ Potrošnja ~ Tržište

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q3 - 2025)(na kraju Q3 - 2025)

(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +37,22%  3
Global Kapital +35,58%  4
Erste SEE Equity - klasa B A +33,74%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,14920 0,00
0,01%
GBP
0,88100 0,00
0,17%
CHF
0,93070 0,00
0,13%
JPY
176,67000 0,28
0,16%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
130,97 €
04.11.2025
-0,56%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Erste AM fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 06.11. 13:10  3772,61
-1,35
-0,04
CROBEX10* 06.11. 13:10  2403,46
0,82
0,03
CROBEX10tr* 06.11. 13:10  2764,57
0,95
0,03
ADRIAprime* 06.11. 13:10  2955,02
7,21
0,24
CROBISTR* 05.11. 16:31  185,5491
0,02
0,01
CROBIS* 05.11. 16:31  99,2044
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (13:24:39 06.11.2025)
(13:24:39 06.11.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
HT
41,90 €
0,48%
205.014,20 €
KODT2
3.320,00 €
-0,60%
102.560,00 €
KOEI
658,00 €
0,00%
86.832,00 €
ZABA
24,20 €
0,00%
84.520,60 €
RIVP
6,38 €
0,00%
58.455,62 €
KODT
3.450,00 €
0,00%
30.690,00 €
PODR
157,50 €
0,00%
16.852,50 €
DLKV
8,50 €
-0,93%
15.726,20 €
JDGT
260,00 €
-0,76%
12.226,00 €
ADPL
19,90 €
0,00%
10.465,95 €
Redovni dionički promet:   
689.247,01 €
Redovni obveznički promet:   
55.009,80 €
Sveukupni promet:   
4.246.006,81 €