- 13.12.2025 Od 1. siječnja skuplja struja zbog veće naknade za korištenj...
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih voz...
- 13.12.2025 Nagovještaji viška spustili cijene nafte ispod 61 dolar
- 13.12.2025 Građevinu bi mogla održati željeznica i obnova stambenih blo...
- 13.12.2025 Hrvatska se treba reindustrijalizirati na pametan način
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 18.12.2025 ZSE INTRADAY: Uz skroman promet, Crobexi stagniraju
- 18.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači čekaju odluke središnjih banaka
- 18.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se nastavak stagnacije Crobexa
- 18.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Pad tehnološkog sektora pritisnuo burze
- 18.12.2025 WALL STREET: Pad četvrti dan zaredom
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 18.12.2025 UGP traži odgodu e-fiskalizacije 2.0 za najmanje tri mjeseca
- 18.12.2025 Od 1. siječnja 2026. nove stope poreza na dohodak u 13 općina i gradova
- 17.12.2025 Zlato i uranij podigli proračunski prihod Namibije
- 17.12.2025 Inflacija u eurozoni stabilna u studenom
- 17.12.2025 Povećana potrošnja za blagdane sugerira dobro stanje gospodarstva
EKONOMIJAObjavljeno: 20.09.2011
Prijevoz automobila sve bolji posao za brodare
| Podijeli sadržaj: | ||||
Pripreme za povećan prijevoz
U zlatnim godinama za pomorstvo (2007.-2008.) u rezalištu je završilo svega dvadesetak brodova te vrste. U rezalište odlaze uglavnom ro-ro brodovi stariji od 30 godina, a cijene po toni praznog broda su u odnosu na one od prije dvije godine znatno porasle. Prije dvije godine brodari su dobivali oko 200 dolara po toni praznog broda, a posljednjih nekoliko mjeseci i 550 dolara, što je svakako značajna razlika. Na praktičnom primjeru može se slikovito razumjeti ta očita razlika. Naime, prije dvije godine za ro-ro brod kapaciteta tri tisuće automobila mogli ste dobiti od rezališta manje od dva milijuna dolara, a danas više od 5,2 milijuna. Očekuje se da će ove godine u nekom od rezališta ukupno završiti više od 60 ro-ro brodova. Trenutno najomiljenija destinacija brodovima na njihovom zadnjem putovanju je Indija, no čim se situacija s bangladeškim rezalištima stabilizira, ta zemlja će ponovno postati atraktivna za mnoge brodare. Sjedinjene Američke Države su jedan od većih uvoznika japanskih automobila, a upravo se brodovi za prijevoz automobila brinu o dostavi japanskih automobila američkom tržištu.
U luci Long Beach u Kaliforniji japanski automobilski div Toyota ima osiguran prostor na kojem se trenutno može godišnje smjestiti do 300.000 automobila za sljedećih dvadeset godina, što je luci omogućilo prihod od 240 milijuna dolara. Veliki uvoznik stranih automobila je svakako Kina, koja je u prvoj polovici ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine uvezla 36% više automobila. Znači da je Kina uvezla blizu 400 tisuća automobila, od toga 34% srednje klase, a čak 37% su automobili više klase (116% više nego prošle godine, gdje BMW i Mercedes dominiraju), što znači da kineski standard nije više onako nizak kao što mnogi zamišljaju. Za povećani prijevoz automobila ozbiljno se priprema japanski brodar Nippon Yusen Kaisha koji namjerava investirati dvije i pol milijarde dolara u sljedećih šest godina da bi kapacitet svoje flote povećao za 13%. Japanci namjeravaju ove godine prevesti više od tri milijuna automobila. U prvom tromjesečju je broj prevezenih automobila kod ovog brodara bio za 20% manji zbog nuklearne tragedije iz ožujka ove godine, no do kraja godine situacija s prijevozom će se potpuno stabilizirati. Do kraja 2016. ovaj brodar namjerava prevesti blizu četiri milijuna automobila godišnje s oko 130 brodova u odnosu na današnjih 115.
Taktika Grimaldija
I drugi japanski brodar MOL raspolaže sa 114 brodova za prijevoz automobila koji su prošle godine prevezli oko 3,5 milijuna vozila. Oko 40% brodova je u vlasništvu MOL-a a ostali su unajmljeni. U ovom kontekstu treba spomenuti i naš Uljanik koji je brodaru Grimaldi ove godine već isporučio dva ro-ro broda, tj. višenamjenska broda za prijevoz automobila, kamiona i kontejnera. Ovaj je brodar zaslužuje posebnu pozornost u ro-ro transportu. Grimaldi je u 2008. ostvario prihod od poslovanja od oko 2,5 milijardi eura, godinu kasnije 2,1, a prošle godine 2,3 milijarde eura. Drugim riječima, prošle je godine čista zarada iznosila 150 milijuna eura. Ovaj brodar stalno naručuje brodove a ro-ro brodovi su mu specijalnost, i pri tome je zanimljivo da se ne upušta u borbu za prijevoz na azijskom tržištu s velikim kompanijama, već bira ona tržišta koja nisu drugima toliko interesantna. Brodove gradi upravo za tu svrhu, što je opravdalo poslovnu strategiju ovog brodara. Ova privatna kompanija sa sjedištem u Napulju osnovana je 1947. i specijalizirala se u prijevozu automobila i drugih prijevoznih sredstava, kontejnera i putnika. Zahvaljujući ro-ro liniji između Italije i Velike Britanije Grimaldi se razvio u snažnog brodara koji danas održava linije između Sredozemlja, sjeverne Europe, zapadne Afrike i Južne Amerike. Prošle je godine ovaj brodar prevezao više od 2,7 milijuna putnika.
Uski krug proizvođača
Koliko je važan izvoz automobila i prijevoz morem može se vidjeti na primjeru njemačkih luka Bremen i Bremerhaven kroz koje je u prvih šest mjeseci izvezeno blizu milijun vozila, točnije oko 968.000, na opću radost njemačke automobilske industrije koja danas traži blizu 80.000 inženjera, jer mnogi inženjeri odlaze u mirovinu, a interes Nijemaca za tehničku struku nije više kao što je bio. Samo su u prvih šest mjeseci ove godine Nijemci izvezli više od 2,6 milijuna automobila, a u srpnju čak blizu 350 tisuća. U ovom trenutku samo četiri države grade brodove za prijevoz automobila. Najviše ih se gradi u Japanu (35), zatim u Kini (21) i Južnoj Koreji (14) te u Vijetnamu (8). Od brodogradilišta u kojima se grade brodovi za prijevoz automobila treba izdvojiti japanski trojac Mitsubishi, Shin Kurushima i Imabari. Brodogradilište Shin Kurushima je inače poznato po gradnji brodova za prijevoz automobila i tankera za prijevoz kemikalija. U brodogradilištu Mitsubishi gradi ih se 11 ukupne bruto tonaže od blizu 700.000, što znači da je prosječna bruto tonaža broda veća od 63.000. U brodogradilištu Shin Kurushima također ih se gradi 11 ukupne bruto tonaže od oko 530.000, što znači da je prosječna bruto tonaža broda od oko 48.000. Japanci dosta ulažu u istraživanje i inovacije pa se ne treba čuditi kad iziđu s nekom novom inovacijom koja ima pozitivnog učinka na poslovanje broda, a to znači smanjenje troškova, na primjer goriva koje u poslovanju brodom zauzima najznačajnije mjesto.
- 13.12.2025 Od 1. siječnja skuplja struja zbog veće naknade za korištenj...
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih voz...
- 13.12.2025 Nagovještaji viška spustili cijene nafte ispod 61 dolar
- 13.12.2025 Građevinu bi mogla održati željeznica i obnova stambenih blo...
- 13.12.2025 Hrvatska se treba reindustrijalizirati na pametan način
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 15.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 15.12.2025. - OTP Invest
- 15.12.2025 Tržišta kapitala ostaju konstruktivna u 2026.
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 16.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova s negativnim rezultatom
- 15.12.2025 TJEDNI PREGLED: Većina fondova zabilježila pad vrijednosti udjela
- 09.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 18.12.2025 ZSE INTRADAY: Uz skroman promet, Crobexi stagniraju
- 18.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači čekaju odluke središnjih banaka
- 18.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se nastavak stagnacije Crobexa
- 18.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Pad tehnološkog sektora pritisnuo burze
- 18.12.2025 WALL STREET: Pad četvrti dan zaredom
- 13.12.2025 Renault znatno ublažio ambicije za punionice električnih vozila u Europi
- 10.12.2025 Potvrđen rejting i podignuti izgledi Zagrebačkog holdinga
- 10.12.2025 TUI očekuje skromnije rezultate u 2026.
- 09.12.2025 Thyssenkrup zaključio poslovnu godinu u plusu
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 18.12.2025 UGP traži odgodu e-fiskalizacije 2.0 za najmanje tri mjeseca
- 18.12.2025 Od 1. siječnja 2026. nove stope poreza na dohodak u 13 općina i gradova
- 17.12.2025 Zlato i uranij podigli proračunski prihod Namibije
- 17.12.2025 Inflacija u eurozoni stabilna u studenom
- 17.12.2025 Povećana potrošnja za blagdane sugerira dobro stanje gospodarstva
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 18.12. 11:02 | 3832,68 | 2,66 |
0,07 |
|
| CROBEX10* | 18.12. 11:02 | 2444,66 | 3,59 |
0,15 |
|
| CROBEX10tr* | 18.12. 11:02 | 2811,95 | 4,13 |
0,15 |
|
| ADRIAprime* | 18.12. 11:09 | 2950,95 | 2,64 |
0,09 |
|
| CROBISTR* | 17.12. 16:31 | 185,388 | 0,01 |
0,01 |
|
| CROBIS* | 17.12. 16:31 | 98,8306 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 698,00 € |
0,87% |
366.504,00 € |
| ZABA | 24,00 € |
0,00% |
41.520,00 € |
| ADRS2 | 78,00 € |
-1,02% |
19.345,60 € |
| RIVP | 6,50 € |
0,00% |
16.973,06 € |
| SPAN | 65,20 € |
0,62% |
13.670,00 € |
| KODT | 3.780,00 € |
0,27% |
11.320,00 € |
| ADPL | 20,00 € |
-1,48% |
7.951,50 € |
| HT | 40,80 € |
0,49% |
6.380,80 € |
| ERNT | 191,00 € |
0,00% |
5.185,00 € |
| ZITO | 19,25 € |
0,26% |
2.637,25 € |
| Redovni dionički promet: | 501.131,68 € |
| Redovni obveznički promet: | 2.452,45 € |
| Sveukupni promet: | 503.584,13 € |


