NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 07.04.2011

Oszwald: Svaka trgovina je bitna za ukupne rezultate kompanije

H&M, jedan od najvećih modnih lanaca na svijetu, konačno je svoja vrata otvorio i kupcima u Hrvatskoj. Tvrtka je to koja diljem svijeta ima preko 2200 trgovina i zapošljava 87.000 ljudi, a nakon dugog iščekivanja broj trgovina povećali su otvaranjem one u Zagrebu. Zašto se toliko čekalo na dolazak ovog popularnog brenda te koji su im planovi i očekivanja na tržištu, za Poslovni dnevnik otkrila je Claudia Oszwald, regionalna menadžerica H&M-a za Austriju, Sloveniju i Hrvatsku.

Koja je vaša uloga kao regionalne menadžerice?
Podupirem nova tržišta i pomažemo da uspješno započnu s poslovanjem. Također, pokušavamo pomoći u administraciji i svim ostalim bitnim stvarima vezanim za otvorenje novih trgovina. Osim toga, ovo je za nas velika prilika da preko naših zaposlenika implementiramo vrijednosti H&M-a na novom tržištu.

Što očekujete od hrvatskog tržišta?
Želimo da zaljubljenici u modu u Hrvatskoj zavole naše proizvode, a prva stepenica ka tom cilju je uspostavljanje H&M-a kao jakog brenda u zemlji.

Koliko trgovina namjeravate otvoriti?
Danas otvaramo prvu trgovinu u centru Cvjetni, a već sljedećeg još jednu u Arena centru. Na jesen planiramo otvorenje još dvije trgovine i to jednu u zagrebačkom City Centru i jednu u Splitu. Dakle, četiri trgovine planiramo otvoriti do kraja godine.

Koliko ljudi ste do sada zaposlili?
Za prve dvije trgovine smo zaposlili oko stotinu ljudi, a planiramo ih zaposliti još toliko u druge dvije trgovine. Iako to ovisi i o veličini trgovina kao i potrebama koje ćemo imati.

Jesu li svi zaposlenici lokalci, ili ste doveli i nekoga iz već uhodanih trgovina?
Gotovo su svi s domaćeg tržišta. Naravno, u prvim danima će im pomagati i naši zaposlenici iz Austrije i Slovenije, jer je puno posla oko otvorenja. Voditelji trgovina su educirani u Grazu i Beču i naučili su sve potrebno da vode trgovinu.

Gdje vidite najveći potencijal za širenje u Hrvatskoj?
Nekoliko je interesantnih gradova u kojima bismo voljeli poslovati, ali vidjet ćemo kako će se stvari odvijati na tržištu.

Hoćete li se širiti i na druge zemlje u regiji - BiH, Srbiju...
H&M uvijek istražuje nove mogućnosti i tržišta. Zavisno o lokaciji, potrošačima i uvjetima za poslovanje određujemo hoćemo li se proširiti na neko tržište. Ako vidimo da tamo postoji mogućnost za razvoj, širit ćemo se i na tu regiju, no to još uvijek nije u planu.

Zašto vam je trebalo toliko dugo da uđete na hrvatsko tržište?
Dugo smo istraživali ovo tržište ali sada smo sretni što smo otvorili trgovinu na ovoj lokaciji.

Mislite li da će dolazak H&M-a u Hrvatsku smanjiti promet u Sloveniji i Austriji? Hrvati su odlazili u kupovinu u susjedne zemlje baš zbog H&M-a.
Da, moguće je. Znamo da je u tim zemljama mnogo kupaca iz Hrvatske. No, mislim da je za hrvatske kupce dobro da više ne moraju putovati tako daleko da bi kupili naše proizvode.

Možemo li očekivati i online prodaju?
Možda u budućnosti, ali prerano je reći. Prvo moramo vidjeti kako će se razvijati situacija.

Kako će širenje u regiji utjecati na dobit kompanije. Zadnji rezultati na globalnoj razini lošiji su od prošlogodišnjih?
Imamo 2200 trgovina diljem svijeta i mislimo da je svaka trgovina bitna za prodajne rezultate kompanije. Vjerojatno će i otvorenje ovih utjecati na to.

Hoće li cijena sirovina u svijetu utjecati i na cijene vaših proizvoda?
Trudimo se da naši kupci dobiju najbolju moguću cijenu. Zato nastojimo zadržati standarde i našim potrošačima ponuditi najbolje cijene za najkvalitetniju robu.

Što je s cijenama u Hrvatskoj, hoće li one biti iste kao u EU?
Cijene su gotovo jednake na svim tržištima. Naravno, postoje razlike zbog tečaja, troškova transporta ili različitih poreznih stopa, no razina je jednaka.

A što je s kvalitetom robe?
Kvaliteta robe je također jednaka u cijelom svijetu, kao i kolekcije. Mi smo modna kompanija. Kako bismo mogli prodavati robu koja nije u skladu s modom? Jedan od razloga uspješnosti H&M- a je upravo to što svaki dan u naše trgovine dostavljamo novu odjeću, a tako ćemo poslovati i ovdje.

O marketing miksu
Koliko ulažete u marketing?
Ne mogu govoriti o brojkama u Hrvatskoj, ali na razini H&M grupacije u marketing ulažemo oko 3 posto prometa.

Kakve marketinške aktivnosti još planirate povodom otvorenja?
Već imamo plakate po cijelom gradu, a oglašavat ćemo se i u medijima. Što se tiče trgovina koje će se otvoriti to je još tajna, jer želimo iznenaditi naše kupce.

Koji marketinški alati su najučinkovitiji u modnoj intustriji?
U H&M-u je najbitnija raznolikost i kombiniranje više alata i medija. Ovisi o kakvoj se kampanji radi, ali i koje je godišnje doba. Trudimo se koristiti billboarde, novine i televiziju, ali i nove medije i društvene mreže. Uglavnom se radi o dobrom omjeru svih kanala, a omjer ovisi i o tržištu. Sav marketing i kreativa se radi u sjedištu tvrtke u Švedskoj. Diljem svijeta imamo iste marketinške kampanje.

Izvor: poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07180 0,00
0,00%
GBP
0,85478 0,00
0,00%
CHF
0,97870 0,00
0,00%
JPY
168,27000 0,00
0,00%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,43 €
29.04.2024
-0,35%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 30.04. 16:00  2806,29
5,36
0,19
CROBEX10* 30.04. 16:00  1701,99
-0,58
-0,03
CROBEX10tr* 30.04. 16:00  1858,15
-0,63
-0,03
ADRIAprime* 30.04. 15:54  1888,95
1,40
0,07
CROBISTR* 30.04. 16:31  174,1211
-0,01
0,00
CROBIS* 30.04. 16:31  96,5928
-0,01
-0,01
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:07:38 30.04.2024)
(17:07:38 30.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
268,00 €
0,75%
228.906,00 €
KODT2
1.520,00 €
0,66%
209.860,00 €
SPAN
41,30 €
-7,40%
183.575,90 €
CKML
10,30 €
0,00%
127.431,60 €
RIVP
5,08 €
0,79%
119.346,28 €
ADRS2
60,40 €
-3,21%
105.779,60 €
PODR
157,00 €
0,00%
89.987,00 €
KODT
1.540,00 €
0,65%
62.380,00 €
7BET
14,01 €
0,72%
62.318,45 €
ERNT
205,00 €
0,99%
50.904,00 €
Redovni dionički promet:   
1.545.342,67 €
Redovni obveznički promet:   
62.500,00 €
Sveukupni promet:   
1.607.842,67 €