NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 17.06.2011

Kina želi ulagati, no nemamo vizije dalje od izbora

Hrvatskoj su u kratkom roku nužne investicije u prometnu infrastrukturu kako bi na vrijeme iskoristila svoj odlični geoprometni položaj jer u suprotnom od njega neće ostati ništa, a Hrvatska će se pretvoriti u crnu rupu na prometnoj karti Europe koju će svi zaobilaziti. Poruka je to konferencije "Investicije u prometnu i komunikacijsku infrastrukturu u kraćem roku" koja je u četvrtak održana u organizaciji Poslovnog dnevnika i Banke u okviru projekta "Poslovnog foruma".

Otvarajući konferenciju, veleposlanik Narodne Republike Kine Shen Zhifei podsjetio je da ta svjetska sila ima proklamiranu politiku ulaganja u inozemstvo, posebice u Europu. "Kina je zainteresirana za ulaganja u Hrvatsku i u infrastrukturne projekte koji mogu iskoristiti odličan položaj Hrvatske u korist kineskoga gospodarstva", rekao je Zhifei. Osvrćući se na kineski interes, Damir Kuštrak iz Agrokora postavio je situaciju u pravu perspektivu: "U globalnom pogledu, mi smo Kini na kraju svijeta i ne možemo utjecati na globalne tokove, ali se možemo uklopiti. Moramo doseći političku kulturu da se razvijaju strategije koje nadilaze četverogodišnje mandate." Hrvatska ne iskorištava u potpunosti svoj geoprometni položaj, odnosno činjenicu da je jedina srednjoeuropska zemlja koja ima izlaz na Jadransko more i rijeku Dunav, pa je i promet po koridoru X, jednom od najvažnijih europskih prometnih pravaca, tek petina onoga prijeratnog. Otvarajući panel o investicijama u prometnu infrastrukturu, Tomislav Mlinarić s Prometnog fakulteta podcrtao je nužnost geoprometnog položaja, istaknuvši da u jugoistočnoj Europi južnije od Graza nema logističko-distributivnog centra. "Nadam se da ćemo brzo shvatiti koji se tu potencijal krije i da je to šansa koju ne bismo smjeli propustiti", rekao je Mlinarić.

Ulaganja u promet u proteklih desetak godina uglavnom su favorizirala cestovni promet, a ostalo je zanemareno. Željeznička infrastruktura je dotrajala, što ilustrira brojka da su vozila Hrvatskih željeznica u prosjeku stara 35, a u Europi je prosječna starost 27 godina. Čelni čovjek Končara Darinko Bago argumentirao je da ulaganja u željeznicu moraju biti ekonomski opravdana, što su primjerice gradski, prigradski i regionalni promet. "Takve smo projekte razvili zajedno s Gredeljem i nadamo se natječaju. Nejasno mi je zašto se o elektrifikaciji pruga govori stidljivo, a isplativost je neupitna", kaže. Problem je, što se tvrtke unutar HŽ-a ponašaju sinkronizirano kad treba povući novac iz državnog proračuna, a planiraju se projekti koji su nepotrebni. Upozorio je da zamjena 20 dizelskih lokomotiva znači zaustavljanje elektrifikacije pruge u idućih 30 godina. U zračnom prometu, upozorio je Srećko Šimunović iz Croatia Airlinesa, nedostaje prometne strategije. "Zračna luka Zagreb (ZLZ) determinirajući je faktor našeg rasta. Mi ZLZ-u i ostalim lukama omogućavamo promet izvan sezone bez kojega ne bismo zadržali međunarodne licencije pa je nužna promjena odnosa među 'stakeholderima'", kaže Šimunović. SDP-ov zastupnik Slavko Linić opet je potegao pitanje privatizacije luka. "Troši se novac na neracionalne projekte umjesto da se privatiziraju luke, a trebaju nam i međunarodni operateri da uzmemo dio inozemnoga kolača", smatra Linić.  

Izvor: poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q3 - 2025)(na kraju Q3 - 2025)

(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +37,22%  3
Global Kapital +35,58%  4
Erste SEE Equity - klasa B A +33,74%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,17310 0,00
0,15%
GBP
0,87670 0,00
0,18%
CHF
0,93330 0,00
0,00%
JPY
182,99000 0,74
0,41%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
129,27 €
11.12.2025
-0,49%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Erste AM fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 12.12. 16:00  3834,56
-4,65
-0,12
CROBEX10* 12.12. 16:00  2444,77
-2,90
-0,12
CROBEX10tr* 12.12. 16:00  2812,07
-3,34
-0,12
ADRIAprime* 12.12. 15:25  2965,46
3,56
0,12
CROBISTR* 12.12. 16:31  185,3854
-0,73
-0,39
CROBIS* 12.12. 16:31  98,8498
-0,40
-0,40
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:08:13 12.12.2025)
(17:08:13 12.12.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
692,00 €
0,58%
830.172,00 €
RIVP
6,60 €
0,00%
407.225,06 €
INGR
2,20 €
4,76%
131.286,60 €
KODT
3.760,00 €
0,00%
128.380,00 €
ADRS2
77,40 €
0,52%
121.341,80 €
ZITO
19,15 €
-1,29%
85.976,60 €
KODT2
3.560,00 €
1,14%
85.600,00 €
PODR
153,00 €
-1,29%
83.985,00 €
DLKV
8,50 €
-1,16%
66.339,76 €
TOK
20,20 €
1,51%
65.033,40 €
Redovni dionički promet:   
2.151.528,68 €
Redovni obveznički promet:   
2.457,35 €
Sveukupni promet:   
6.949.266,03 €