NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

ISTRAŽIVANJEObjavljeno: 12.05.2016
Hrvatski potrošači u trgovinama prednost daju domaćim proizvodima

Hrvatski potrošači u trgovinama prednost daju domaćim proizvodima

Hrvatski građani u trgovačkim lancima prednost daju domaćim proizvodima, nemaju naviku mijenjanja proizvoda koje su navikli kupovati, a njihova kvaliteta im je važnija pri odluci o kupnji od same cijene, pokazalo je istraživanje na On-line panelu MCA grupe.

Agencija za istraživanje tržišta MSA Adria, koja posluje u sklopu MCA grupe, provela je on-line anketu nad 624 ispitanika kako bi se utvrdile potrošačke navike hrvatskih građana u trgovačkim lancima. Anketa je provedena  od 9. do 11. svibnja, a u upitnik je poslan na 1.000 članova panel kluba reprezentativnih općoj populaciji prema spolu, stupnju obrazovanja i broju stanovnika u županijama.

Građani najviše kupuju u Konzumu, Lidlu i Kauflandu

Istraživanje je pokazalo da više od 60 posto hrvatskih građana barem jednom tjednom kupuje u nekom velikom trgovačkom lancu, a najveći broj građana kupuje u Konzumu, Lidlu i Kauflandu.

Kupci Konzuma puno češće idu u kupovinu u svoj omiljeni trgovački lanac nego što je to slučaj s kupcima Lidla i Kauflanda. Tako je čak 26 posto kupaca Konzuma izjavilo da kupuju u Konzumu svaki ili skoro svaki dan. S druge strane, oko 10 posto kupaca Lidla i Kauflanda izjavilo je da u Lidlu i Kauflandu kupuju svaki ili skoro svaki dan.

Veliki postotak kupaca Lidla (oko 35 posto) i Kauflanda (22 posto) kupovinu u svojem omiljenom trgovačkom lancu obavlja jednom do dva puta mjesečno.

Kupci Konzuma češće kupuju namirnice u manjim količinama, dok kupci Lidla i Kauflanda manje količine namirnica kupuju rjeđe, odnosno kupuju namirnice u većim količinama i iznosima.

Istraživanje je pokazalo i da gotovo svi ispitanici u trgovačkim lancima redovito kupuju voće i povrće, mliječne proizvode, bezalkoholna pića, suhomesnate proizvode, slatkiše i grickalice te sredstva za pranje i čišćenje.

Svježe meso u trgovačkim lancima kupuje oko 70 posto građana, a ribu i morske plodove oko 50 posto građana. Zdravu hranu kupuje oko 60 posto građana.

Zanimljivo je da veliki broj građana u trgovačkim lancima kupuje i igračke (oko 52 posto), kozmetiku (oko 53 posto) te posuđe i kuhinjski pribor (čak 65 posto), navodi se u priopćenju. S druge strane manji broj građana odlučuje se na kupovinu tehnologije u trgovačkim lancima (oko 25 posto) te odjeće i obuće (oko 35 posto).

Kupci prednost daju hrvatskim proizvodima

Prednost hrvatskim proizvodima pri kupnji daje 55 posto ispitanika, a za približno identičan broj (55 posto) kvaliteta proizvoda je važnija od cijene. S druge strane, za oko 35 posto kupca cijena je odlučujući faktor izbora proizvoda.

Većina hrvatskih kupca je vjerna proizvodima koje su navikli kupovati i teško ih mijenjaju za nove. Tako je oko 60 posto ispitanika izjavilo da vrlo rijetko mijenja proizvode koje je naviklo kupovati.

Više od 50 posto kupaca prije odlaska u trgovinu radi popis stvari koje planira kupiti, a oko 30 posto kupaca priznaje da se ponekad ne može zaustaviti u kupovanju i da kupe proizvode koje nisu planirali kupiti.

MCA on-line panel zajednički je projekt tvrtki Medianet i MSA Adria koja posluju u sklopu MCA grupacije.  MCA grupa dio je češke tvrtke Newton Media i čiji su ukupni prihodi prošle godine dosegli 17 milijuna eura.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q2 - 2025)(na kraju Q2 - 2025)

(koji na 30.06.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +25,00%  3
Global Kapital +23,59%  4
InterCapital SEE Equity - klasa B A +22,32%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,18070 0,00
0,35%
GBP
0,86560 0,00
0,17%
CHF
0,93360 0,00
-0,18%
JPY
173,55000 0,17
0,10%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
129,73 €
16.09.2025
-1,68%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 17.09. 15:42  3833,85
-4,99
-0,13
CROBEX10* 17.09. 15:34  2440,25
-4,29
-0,18
CROBEX10tr* 17.09. 15:34  2806,81
-4,86
-0,17
ADRIAprime* 17.09. 15:34  2969,76
-5,96
-0,20
CROBISTR* 16.09. 16:31  184,9334
0,01
0,01
CROBIS* 16.09. 16:31  99,2134
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (15:47:59 17.09.2025)
(15:47:59 17.09.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
664,00 €
-0,90%
1.035.764,00 €
ADPL
18,30 €
7,65%
532.790,70 €
ZITO
21,80 €
0,46%
137.558,00 €
RIVP
6,22 €
-0,96%
133.098,34 €
ZABA
24,80 €
-0,40%
108.283,50 €
7SLO
50,33 €
-0,22%
94.358,10 €
HT
41,60 €
0,24%
87.674,90 €
DLKV
8,24 €
-1,44%
73.375,56 €
SPAN
61,40 €
-0,97%
32.091,80 €
ADRS2
81,00 €
-0,25%
31.835,20 €
Redovni dionički promet:   
2.583.150,40 €
Redovni obveznički promet:   
58.887,30 €
Sveukupni promet:   
3.990.037,70 €