NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 08.05.2012

Čak 60 posto tvrtki u Hrvatskoj još nema svoju web-stranicu

Google je nedavno u Zagrebu prvi put hrvatskoj publici predstavio svoj projekt Google Engage. Riječ je o inovativnom programu koji je pokrenut 2008. godine, a namijenjen je agencijama, web-masterima ili web-dizajnerima kojima kroz besplatne edukacije, podršku i resurse pomaže unaprijediti poslovanje klijenata, ali i svoje. O tome kako nakon četiri godine funkcionira Google Engage, marketinškim alatima budućnosti i koje su mogućnosti oglašavanja na Googleu razgovarali smo s Januszem Monetom, Googleovim marketinškim direktorom za tržišta u nastajanju.

Kako funkcionira Google Engage i kako agencije mogu profitirati od tog programa?
Program agencijama pomaže da razviju svoje poslovanje pružajući online marketinške usluge svojim klijentima. Dajemo im besplatnu obuku za Google AdWords i druga Googleova poslovna rješenja kojima će poboljšati svoje marketinške vještine.Agencije dobivaju podršku za svoje korisnike, trening i edukaciju u određenim područjima. Pomažemo agencijama da stječu nove klijente. Uostalom, nakon što educiramo zaposlenike u agencijama, dajemo im i certifikat. I sve to je besplatno. Agencije također dobivaju financijski poticaj kako bi radile s malim i srednjim kompanijama te izrađivale besplatne izvještaje, istraživanja o trendovima i slične materijale koji im mogu pomoći da bi razumjeli što se događa na tržištu.

Što vas je potaknulo da pokrenete taj program?
Vidjeli smo da je puno kompanija koje nisu na internetu, koje nemaju ni web-stranicu. Drugo, tek 50 posto onih koji imaju stranicu oglašava se online, s tim da pod oglašavanjem smatraju mnogo stvari, čak i postojanje same web-stranice ili prisutnost na društvenim mrežama. I treće, agencijama želimo ukazati da su potrošači već na internetu. Oni provode 40 posto svojeg vremena na internetu, a kompanije na internet troše tek 10 posto svojega medijskog budžeta. Tu postoji nerazmjer. Postoji velika praznina koju treba popuniti kako bi tvrtke slijedile potrošače.

Kako netko može znati koji je marketinški alat na internetu za njega najprikladniji?
Upravo je to je svrha programa. Educiramo agencije koji su najbolji alati u određenim situacijama. Klijenti najčešće koriste Google AdWords, koji kompanijama omogućava oglašavanje u Googleovoj tražilici na internetu. To je oglašavanje bazirano na tekstu koji se prokazuje nakon pretrage određenog pojma. Dio našeg programa je i Google Analytic koji mjeri koliko netko provodi na internetu, broji nove posjetitelje stranice, mjeri kretanja na web-stranici, u kojem trenutku kupac kupi nešto i slično.

Koliko bi kompanija trebala investirati u takvo oglašavanje?
Google AdWords je model koji vam daje fleksibilnost. Plaćate po kliku, znači onda kada netko posjeti vašu stranicu. Odaziv potrošača pak ovisi o tvrtki i proizvodu koji prodaje te o kvaliteti web-stranice.

Koliko kompanije u ovoj regiji ulažu u Googleovo oglašavanje?
Postoji velik interes, ali mislimo da tržište ima još puno potencijala.

Koliko tvrtke koje ulažu u online oglašavanje, ulažu u Google AdWords?
Teško je to mjeriti. Kao što je na konferenciji istaknuo Googleov menadžer za Hrvatsku Joško Mrndže, online tržište u Hrvatskoj vrijedi 200 milijuna eura. I te procjene koristimo kada proučavamo tržište. Google je sve više popularan i sigurno u Hrvatskoj vidimo rast prihoda u budućnosti.

Možete li ovu regiju usporediti s ostatkom Europe u korištenju interneta kao alata za promociju?
Općenito, penetracija interneta u ovoj regiji je vrlo visoka, 60 posto kao i u većini zemalja srednje i istočne Europe. Znači da gotovo svi gradovi i mjesta imaju pristup internetu, a to je velik potencijal. Čak je riječ i o većem postotku nego što je to slučaj na drugim tržištima u razvoju poput Južne Amerike ili jugoistočne Azije. Dakle, potrošači su već na internetu. S druge strane imate jako puno tvrtki koje još nisu prisutne na internetu. Prema posljednjim podacima koje imam, tek 40 posto malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima web-stranicu. Znači da ih 60 posto nema, što je puno, i upravo bi ovaj program trebao pomoći tvrtkama da unaprijede svoja poslovanja.

Mislite li da će ekonomska situacija pomoći online oglašavanju?
Da, zato što je online oglašavanje mjerljivo oglašavanje. Znate koliko ste potrošili i što ste za to dobili. Znate da ćete za, primjerice, potrošenih deset eura dobiti jednoga klijenta. U vrijeme ekonomske nestabilnosti to je najbolji način oglašavanja.

Regija
Kakvi su vam planovi i ciljevi za budućnost u ovoj regiji?
Uvijek se sve svodi na korisnike i želimo da oni budu sretni i prisutni online. Ako vidimo napredak u njihovoj prisutnosti na internetu, bit ćemo zadovoljni.

Što biste, izraženo u konkretnim pokazateljima, smatrali napretkom?
Mjerilo je tržište zapadne Europe. Dakle, mislimo da bi 60 ili 70 posto kompanija koje imaju web-stranicu bio napredak za nas.

Izvor: poslovni.hr
Ključne riječi:
Internet ~ Potrošači ~ Google

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q2 - 2025)(na kraju Q2 - 2025)

(koji na 30.06.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +25,00%  3
Global Kapital +23,59%  4
InterCapital SEE Equity - klasa B A +22,32%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,15790 0,00
-0,20%
GBP
0,86440 0,00
-0,17%
CHF
0,93230 0,00
-0,03%
JPY
172,28000 -0,28
-0,16%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
133,34 €
16.07.2025
-1,17%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 17.07. 16:00  3702,76
0,48
0,01
CROBEX10* 17.07. 16:00  2326,10
-3,73
-0,16
CROBEX10tr* 17.07. 16:00  2677,34
-4,23
-0,16
ADRIAprime* 17.07. 16:00  2791,66
-7,65
-0,27
CROBISTR* 17.07. 16:31  184,3055
0,07
0,04
CROBIS* 17.07. 16:31  99,272
0,02
0,02
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:08:41 17.07.2025)
(17:08:41 17.07.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
592,00 €
2,78%
1.526.140,00 €
ADRS2
77,80 €
-0,26%
323.356,00 €
7SLO
46,42 €
0,35%
249.292,21 €
KODT
3.780,00 €
-0,79%
202.470,00 €
PODR
140,50 €
-3,77%
166.856,50 €
7BET
17,23 €
1,83%
140.744,22 €
KODT2
3.780,00 €
-2,07%
137.440,00 €
ZABA
25,30 €
0,40%
131.158,40 €
IG
56,00 €
0,00%
123.283,00 €
SPAN
62,00 €
0,65%
118.514,00 €
Redovni dionički promet:   
3.965.213,11 €
Redovni obveznički promet:   
40.316,00 €
Sveukupni promet:   
4.005.529,11 €