NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 08.11.2012

Croatia Airlines još ne zna što joj donosi Europska unija

Ulazak u EU donosi liberalizaciju tržišta, no osim više putnika za Croatia Airlines to znači i jaču izloženost tržišnoj utakmici.

Sektor zrakoplovnog prijevoza u čitavoj regiji u procesu je transformacije - tvrtke iz BiH, Srbije i Crne Gore traže strateškog partnera, a Hrvatsku ulaskom u Europsku uniju očekuje liberalizacija tržišta.

Uz to su Croatia Airlines i Jat opterećeni "političkim" ugovorima s Airbusom o kupnji preskupih zrakoplova za stotine milijuna eura. Zagrebački Trade Air najavio je da ozbiljno razmišlja već idućeg ljeta zatražiti koncesiju za domaći prijevoz, naravno i prateću subvenciju za takvu nekomercijalnu javnu uslugu. U Croatia Airlinesu kažu da će parametri vezani za mogući dolazak domaće i/ili inozemne konkurencije na letovima unutar Hrvatske ovisiti o odredbama javnog natječaja za tzv. Public Service Obligation, čije je raspisivanje i provođenje u Vladinoj nadležnosti. "Tim modelom odredit će se i svi ostali parametri kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge, financijski uvjeti za obavljanje usluge od općega gospodarskog interesa i drugo, pa zbog toga Croatia Airlines zasad nije u mogućnosti procjenjivati moguće scenarije", kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.

Iz te tvrtke naglašavaju da valja podsjetiti kako nije riječ o subvencijama, nego o sredstvima za kompenzaciju, kojima se podmiruje razlika između prihoda i troška za letove u PSO programu, i to na temelju ugovora o obavljanju određene usluge u domaćem zračnom prijevozu. Nakon odlaska Turkish Airlinesa iz vlasničke strukture BH Airlinesa, kada je u Istanbul i povučen dio flote, bosansko-hercegovački nacionalni prijevoznik našao se u velikim problemima. Kako se doznaje u Sarajevu, za sada su četiri kompanije u igri za ulazak u strateško partnerstvo s BH Airlinesom. Riječ je o dvije turske kompanije: Tarhan & Tower Airlines i Atlasjet, malezijskom Air Asia te o libijskom operateru Buraq Air. Kako je kazao Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija BiH, dosad su obavljeni razgovori s T&T Airlinesom i Atlasjetom. Upravo Atlasjet nudi formiranje regionalne aviokompanije čije bi sjedište bilo u Tirani, glavnome gradu Albanije, a redovnim bi se linijama povezali Albanija, Makedonija, Kosovo i BiH. Predstavnici aviokompanije Tarhan & Tower Airlines prije su BH Airlinesu nudili suradnju koja bi podrazumijevala i dovođenje dva aviona tipa Mcdonnell Douglas MD-82. Dodatni problem BiH nacionalnom avioprijevozniku zasigurno će napraviti i niskobudžetni Wizz Aira koji će uskoro doći u tu zemlju.

Naime, pregovara se da bi britanski operater povezivao Mostar s njemačkim Dortmundom i švedskim Malmeom. U Mostaru očekuju da bi ta linija služila u prvome redu za religijski turizam, za dolazak posjetitelja u obližnje Međugorje, no ne isključuju se ni drugi segmetni putnika. Prošle je godine Zračna luka Mostar obradila 37.000 putnika, a očekuje se da bi s Wizz Airom ta brojka mogla prijeći 80.000 putnika. U rekordnim prijeratnim godinama preko Mostara je letjelo i više od 100.000 putnika. I crnogorski Montenegro Airlines izlaz vidi u strateškom partneru. Iako je bilo najavljivano da bi proces privatizacije i pronalaska strateškog partnera trebao završiti ove godine, to se ipak neće dogoditi. Iako su natječajnu dokumentaciju za kupnju 30 posto državno udjela u Montenegro Airlinesu otkupile četiri tvrtke: izraelski El Al te Arkia Airlines, Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirate te ciparski Innuendo, formalnu ponudu nitko nije podnio.

Joint venture

Suradnja Jata i Airbusa

Srbija je 1998. godine zbog političkoga podilaženja Francuskoj naručila osam zrakoplova Airbus A319 u vrijednosti 560 milijuna dolara. No zbog NATO-va bombardiranja taj posao nikada nije realiziran. Početkom tjedna Beograd je pohodila delagacija Airbusa. Iako nema službene potvrde, iz Beograda najavljuju da će Srbija i Airbus zajednički formirati novi regionalni Jat u koji bi ušli naručeni zrakoplovi. Tvrtka bi se trebala formirati u roku od godine dana s četiri A319 i četiri ATR 72-500. O ostala četiri zrakoplova A320 trebalo bi se raspravljati nakon 2015. godine.

Izvor: poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07440 0,00
0,43%
GBP
0,85573 0,00
0,04%
CHF
0,97440 0,00
-0,15%
JPY
164,62000 -1,01
-0,61%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,74 €
02.05.2024
0,00%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 03.05. 16:00  2814,05
1,29
0,05
CROBEX10* 03.05. 16:00  1705,01
1,69
0,10
CROBEX10tr* 03.05. 16:00  1861,44
1,85
0,10
ADRIAprime* 03.05. 15:28  1903,40
11,48
0,61
CROBISTR* 03.05. 16:31  174,0462
0,01
0,01
CROBIS* 03.05. 16:31  96,5246
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:06:37 03.05.2024)
(17:06:37 03.05.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ATPL
52,40 €
-0,38%
106.393,20 €
HT
30,70 €
0,33%
82.551,40 €
ERNT
203,00 €
0,00%
61.825,00 €
SPAN
44,40 €
4,23%
57.678,00 €
PLAG
376,00 €
-2,08%
53.236,00 €
KOEI
264,00 €
0,00%
40.266,00 €
ADRS
80,00 €
-4,76%
36.378,00 €
7SLO
26,67 €
1,06%
33.622,12 €
KRAS
111,00 €
-0,89%
27.186,00 €
ARNT
31,40 €
-1,26%
25.845,00 €
Redovni dionički promet:   
738.730,51 €
Redovni obveznički promet:   
15.000,70 €
Sveukupni promet:   
753.731,21 €