NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 03.11.2010

Recesija pobjeđuje brendove

Košarica prosječnoga hrvatskoga kupca sve je punija proizvoda etiketiranih kao robne marke (private label) trgovaca. Taj (ne)očekivani zaokret u šopingoličarskom trendu Hrvata otkriva istraživanje koje su partnerski odradili organizacija Best Buy Award, Centar za istraživanje tržišta GfK i konzultantska kuća PricewaterhouseCoopers. Istraživanje je zanimljivo s obzirom na to da su građani Hrvatske bili prepoznatljivi kao vrlo izbirljivi potrošači tako da je čak i moćni Lidl popustio prilagodivši svoj međunarodni koncept ovdašnjem tržištu. Tijekom rujna na uzorku od 800 ispitanika provedena je anketa koja je pokazala da 66 posto Hrvata više ne kupuje poznate brendove, već privatne robne marke trgovaca. Na promjenu potrošačkih navika, zaključuju i autori projekta, primarno je svakako utjecala recesija. Nakon što je izazvala pad zaposlenosti i donijela rezanje plaća, nagnala je Hrvate na štednju i opreznije trošenje kućnog proračuna.

Utjecaj recesije
Prije razdoblja krize zastupljenost privatnih robnih marki u košarici bila je gotovo zanemariva za razliku od potrošača iz razvijenijih zemalja Europske unije koji su unatoč boljoj platežnoj moći poznati kao potrošači privatnih trgovačkih marki. U nekim kategorijama “private label” asortiman kod mnogih potrošača iz EU prelazi 40 posto od ukupne godišnje potrošnje njihova kućanstva. Najviše ispitanika, njih 41,8 posto, izjavilo je da privatne marke trgovaca kupuje zbog niže cijene, dok je 36,4 posto anketiranih kao ključni motiv takve kupnje navelo dobar odnos kvalitete i cijene. Posebno zanimljiv podatak je da natpolovična većina ispitanika (53,1%) smatra da privatne marke trgovačkih lanaca nude jednaku kvalitetu kao i druge marke proizvoda, a njih 10,3 posto navodi da privatne marke nude i višu kvalitetu od nekih drugih marki.

Lagodna kupnja
Anketari su istraživanjem pokušali ustanoviti i razinu emocija potrošača dok obavljaju kupnju. Na izravan upit “kako se osjećaju ljudi koji kupuju privatne marke trgovačkih lanaca” 37,3 posto ispitanika odgovorilo je da se osjeća ugodno, njih 34,9 posto izjasnilo se kako im je svejedno, dok je 20,5 posto navelo kako o tome uopće ne razmišlja. Samo 7,5 posto anketiranih potvrdilo je da se osjeća neugodno dok u košaricu stavlja proizvode koji su privatne marke trgovaca. Istraživanje također otkriva da 2,3 posto Hrvata robne marke kupuje iz znatiželje, a dva posto jer nema drugog izbora. Samo 0,7% kupaca odgovara kako je njihova odluka motivirana povjerenjem u artikle, a 0,4% to radi zbog skupljanja bodova.

Izvor: poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07180 0,00
-0,02%
GBP
0,85478 0,00
-0,02%
CHF
0,97870 0,00
0,11%
JPY
168,27000 0,74
0,44%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,43 €
29.04.2024
-0,35%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 30.04. 16:00  2806,29
5,36
0,19
CROBEX10* 30.04. 16:00  1701,99
-0,58
-0,03
CROBEX10tr* 30.04. 16:00  1858,15
-0,63
-0,03
ADRIAprime* 30.04. 15:54  1888,95
1,40
0,07
CROBISTR* 29.04. 16:31  174,1272
1,07
0,62
CROBIS* 29.04. 16:31  96,6028
0,59
0,61
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (16:07:53 30.04.2024)
(16:07:53 30.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
268,00 €
0,75%
228.906,00 €
KODT2
1.520,00 €
0,66%
209.860,00 €
SPAN
41,30 €
-7,40%
183.575,90 €
CKML
10,30 €
0,00%
127.431,60 €
RIVP
5,08 €
0,79%
119.346,28 €
ADRS2
60,40 €
-3,21%
105.779,60 €
PODR
157,00 €
0,00%
89.987,00 €
KODT
1.540,00 €
0,65%
62.380,00 €
7BET
14,01 €
0,72%
62.318,45 €
ERNT
205,00 €
0,99%
50.904,00 €
Redovni dionički promet:   
1.545.342,67 €
Redovni obveznički promet:   
62.500,00 €
Sveukupni promet:   
1.607.842,67 €