- 04.12.2025 EU fondovi neće presušiti, za Hrvatsku će biti i izdašniji n...
- 05.12.2025 Novi krug upisa trezoraca, država se zadužuje za 1,6 mlrd. e...
- 04.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Europske burze prate rast Wall Streeta
- 05.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Europske burze na putu tjednih dobitak...
- 04.12.2025 Dubrovačka zračna luka do kraja godine premašit će brojku od...
- 04.12.2025 Axor Holding dostavio ponudu za dionice Ljubljanske burze
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - listopad 2025.
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 01.12.2025 TJEDNI PREGLED: Svi fondovi porasli, u 2025. godini Capital Breeder s prinosom većim od 40 posto
- 01.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u listopadu porasla za 308 milijuna eura
- 25.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: U većini mirovinski fondovi s negativnim rezultatom
- 09.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se oprezno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 09.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Azijski indeksi prate pad Wall Streeta
- 09.12.2025 WALL STREET: Indeksi pali na početku tjedna
- 09.12.2025 Cijene nafte pale ispod 63 dolara, stišana zabrinutost za opskrbu
- 08.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi crveni na početku tjedna, promet uvećan
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 05.12.2025 Amazon zaključio talijansku istragu o mogućoj poreznoj prijevari
- 05.12.2025 Pomaknut rok za zaključenje transakcija s Lukoilovim benzinskim postajama
- 05.12.2025 Uvodi se cjelogodišnja izravna linija Dubrovnik-Rim
- 05.12.2025 MOL američkim dužnosnicima naznačio interes za Lukoilovu imovinu
- 09.12.2025 U 10 mjeseci više kružnih putovanja stranih kruzera
- 08.12.2025 VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.
- 08.12.2025 Na kraju studenoga u HZMO-u 39,4 tisuće osiguranika više nego lani
- 08.12.2025 Za stabilan i kvalitetniji rast BDP-a mobilizirati do 100 mlrd. eura ulaganja
- 08.12.2025 Croatia Airlines u 2026. širi mrežu europskih odredišta i povećava broj letenja
EKONOMIJAObjavljeno: 22.11.2010
Kako dalje ulagati u razvoj prometa da se potakne gospodarski rast?
| Podijeli sadržaj: | ||||
Dok dio stručnjaka upozorava da se u promet dosad previše ulagalo, a autoceste su još neisplative, iz prijevozničke branše poručuju kako Vlada treba tražiti investitore koji bi nastavili građevinske prometne projekte te dodatno upiru prstom u zastarjelu željeznicu
Hitno trebamo naći investitore za kapitalne prometne objekte
Vlast se mora pod hitno pobrinuti da se obave razgovori s potencijalnim investitorima i strateškim partnerima na svjetskom tržištu novca glede gradnje kapitalnih objekata prometne infrastrukture kao što su pruga Rijeka - Zagreb - Botovo i modernizacija pruge Zagreb - Tovarnik, gradnja kanala Dunav - Sava i završetak započete mreže autocesta Split - Dubrovnik - Karasovići, Rijeka - Žuta Lokva, Podravski Y, regulacija prometnog tijeka rijeke Save, gradnja željezničkog tunela kroz Učku i modernizacija pruge Zagreb - Split - Zadar te gradnja nove pruge Zagreb - Maribor.
Nužna je razvojna platforma za modernizaciju željeznice
Jačanje izvoznoga gospodarstva u Hrvatskoj nije moguće bez konkurentnih proizvoda na čiju cijenu izravno utječu transportni troškovi. Sustav željezničkog transporta koji imamo u Republici Hrvatskoj nije u stanju ispunjavati upravo tu funkciju. S druge strane jedan je dio hrvatskoga gospodarstva izravno vezan na željeznički transportni sektor. Ako bi se na strateški i operativno kvalitetno osmišljenoj razvojnoj platformi željezničkog sektora krenulo u proces njegove održive modernizacije, to bi omogućilo cijeli niz pozitivnih procesa u državi, prije svega za taj dio gospodarstva.
Razviti luku Rijeka i izgraditi logistički centar u Zagrebu
Izgradnja logističko-distributivnog centra je od regionalne važnosti ne samo na području prometnog nego i gospodarskog utjecaja Hrvatske jer se pozitivno utječe na položaj države u mreži intermodalnih logističkih centara u EU. Godišnje kroz RH prođe oko 1,000.000 kamiona koji odlaze po robu u europske luke Hamburg i Rotterdam. Omogućavanjem daljnjeg razvoja pretovarnih kapaciteta luke Rijeka i gradnjom logističko-distributivnog centra s kontejnerskim terminalom u Zagrebu taj bi se broj mogao utrostručiti. Nužna je regionalna suradnja ne samo prometnih sustava nego i ljudi.
Najprije moramo zaustaviti pogrešne projekte kao Pelješki most
Hrvatski prometni sustav je najveći generator stanja u društvu, a kad su u pitanju investicije u promet, mislim da je najvažnije najprije zaustaviti neke od njih, poput mosta za Pelješac. Mi smo zapravo preinvestirali u promet, i to u pogrešne projekte. Zbog takvoga prometnog sustava godišnje gubimo 5 do 10 milijardi eura. Treba pokrenuti razvoj prometa na širem području gradova i uvesti sustav vinjeta kako bi se autoceste više koristile. Sad bi dnevni promet na autocestama morao biti barem 16.000 vozila da bi bile isplative, no to je slučaj možda na 100 do 150 kilometara autocesta.
Treba integrirati zračne luke s drugim vrstama prometa
Nužno je zaposliti postojeće resurse, pa makar i zaduživanjem, a svaka će se kuna uložena u promet, a pritom mislim na sve vidove prometa, sutra sigurno višestruko vratiti cijelom gospodarstvu. Činjenica je da se dosad nije previše investiralo u zračni promet, no nije to kočnica njegova razvoja. Nužna je integracija zračnih luka s drugim vrstama prometa. Dobar primjer je Njemačka u kojoj je svaki aerodrom povezan željeznicom i autocestom za razliku od Hrvatske gdje su zračne luke rijetko povezane autocestom, a željeznicom nisu uopće i bilo bi opravdano ulagati u taj segment.
Hitno trebamo naći investitore za kapitalne prometne objekte
Vlast se mora pod hitno pobrinuti da se obave razgovori s potencijalnim investitorima i strateškim partnerima na svjetskom tržištu novca glede gradnje kapitalnih objekata prometne infrastrukture kao što su pruga Rijeka - Zagreb - Botovo i modernizacija pruge Zagreb - Tovarnik, gradnja kanala Dunav - Sava i završetak započete mreže autocesta Split - Dubrovnik - Karasovići, Rijeka - Žuta Lokva, Podravski Y, regulacija prometnog tijeka rijeke Save, gradnja željezničkog tunela kroz Učku i modernizacija pruge Zagreb - Split - Zadar te gradnja nove pruge Zagreb - Maribor.
Nužna je razvojna platforma za modernizaciju željeznice
Jačanje izvoznoga gospodarstva u Hrvatskoj nije moguće bez konkurentnih proizvoda na čiju cijenu izravno utječu transportni troškovi. Sustav željezničkog transporta koji imamo u Republici Hrvatskoj nije u stanju ispunjavati upravo tu funkciju. S druge strane jedan je dio hrvatskoga gospodarstva izravno vezan na željeznički transportni sektor. Ako bi se na strateški i operativno kvalitetno osmišljenoj razvojnoj platformi željezničkog sektora krenulo u proces njegove održive modernizacije, to bi omogućilo cijeli niz pozitivnih procesa u državi, prije svega za taj dio gospodarstva.
Razviti luku Rijeka i izgraditi logistički centar u Zagrebu
Izgradnja logističko-distributivnog centra je od regionalne važnosti ne samo na području prometnog nego i gospodarskog utjecaja Hrvatske jer se pozitivno utječe na položaj države u mreži intermodalnih logističkih centara u EU. Godišnje kroz RH prođe oko 1,000.000 kamiona koji odlaze po robu u europske luke Hamburg i Rotterdam. Omogućavanjem daljnjeg razvoja pretovarnih kapaciteta luke Rijeka i gradnjom logističko-distributivnog centra s kontejnerskim terminalom u Zagrebu taj bi se broj mogao utrostručiti. Nužna je regionalna suradnja ne samo prometnih sustava nego i ljudi.
Najprije moramo zaustaviti pogrešne projekte kao Pelješki most
Hrvatski prometni sustav je najveći generator stanja u društvu, a kad su u pitanju investicije u promet, mislim da je najvažnije najprije zaustaviti neke od njih, poput mosta za Pelješac. Mi smo zapravo preinvestirali u promet, i to u pogrešne projekte. Zbog takvoga prometnog sustava godišnje gubimo 5 do 10 milijardi eura. Treba pokrenuti razvoj prometa na širem području gradova i uvesti sustav vinjeta kako bi se autoceste više koristile. Sad bi dnevni promet na autocestama morao biti barem 16.000 vozila da bi bile isplative, no to je slučaj možda na 100 do 150 kilometara autocesta.
Treba integrirati zračne luke s drugim vrstama prometa
Nužno je zaposliti postojeće resurse, pa makar i zaduživanjem, a svaka će se kuna uložena u promet, a pritom mislim na sve vidove prometa, sutra sigurno višestruko vratiti cijelom gospodarstvu. Činjenica je da se dosad nije previše investiralo u zračni promet, no nije to kočnica njegova razvoja. Nužna je integracija zračnih luka s drugim vrstama prometa. Dobar primjer je Njemačka u kojoj je svaki aerodrom povezan željeznicom i autocestom za razliku od Hrvatske gdje su zračne luke rijetko povezane autocestom, a željeznicom nisu uopće i bilo bi opravdano ulagati u taj segment.
Izvor: poslovni.hr
- 04.12.2025 EU fondovi neće presušiti, za Hrvatsku će biti i izdašniji n...
- 05.12.2025 Novi krug upisa trezoraca, država se zadužuje za 1,6 mlrd. e...
- 04.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Europske burze prate rast Wall Streeta
- 05.12.2025 EU tržišta OTVARANJE: Europske burze na putu tjednih dobitak...
- 04.12.2025 Dubrovačka zračna luka do kraja godine premašit će brojku od...
- 04.12.2025 Axor Holding dostavio ponudu za dionice Ljubljanske burze
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 08.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 08.12.2025. - OTP Invest
- 01.12.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 01.12.2025. - OTP Invest
- 24.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 24.11.2025. - OTP Invest
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - listopad 2025.
- 21.11.2025 Komentar tržišta - Eurizon AMC - listopad 2025.
- 08.12.2025 TJEDNI PREGLED: Isti broj fondova s pozitivnim i negativnim rezultatom
- 02.12.2025 MIROVINCI TJEDNO: Svi mirovinski fondovi u tjednom plusu
- 01.12.2025 TJEDNI PREGLED: Svi fondovi porasli, u 2025. godini Capital Breeder s prinosom većim od 40 posto
- 01.12.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u listopadu porasla za 308 milijuna eura
- 25.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: U većini mirovinski fondovi s negativnim rezultatom
- 09.12.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se oprezno trgovanje, stagnacija Crobexa
- 09.12.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Azijski indeksi prate pad Wall Streeta
- 09.12.2025 WALL STREET: Indeksi pali na početku tjedna
- 09.12.2025 Cijene nafte pale ispod 63 dolara, stišana zabrinutost za opskrbu
- 08.12.2025 ZSE DANAS: Crobexi crveni na početku tjedna, promet uvećan
- 05.12.2025 Ina potpisala dva ugovora vrijedna 33,4 milijuna eura
- 05.12.2025 Amazon zaključio talijansku istragu o mogućoj poreznoj prijevari
- 05.12.2025 Pomaknut rok za zaključenje transakcija s Lukoilovim benzinskim postajama
- 05.12.2025 Uvodi se cjelogodišnja izravna linija Dubrovnik-Rim
- 05.12.2025 MOL američkim dužnosnicima naznačio interes za Lukoilovu imovinu
- 09.12.2025 U 10 mjeseci više kružnih putovanja stranih kruzera
- 08.12.2025 VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.
- 08.12.2025 Na kraju studenoga u HZMO-u 39,4 tisuće osiguranika više nego lani
- 08.12.2025 Za stabilan i kvalitetniji rast BDP-a mobilizirati do 100 mlrd. eura ulaganja
- 08.12.2025 Croatia Airlines u 2026. širi mrežu europskih odredišta i povećava broj letenja
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 09.12. 09:56 | 3818,57 | 4,06 |
0,11 |
|
| CROBEX10* | 09.12. 09:56 | 2440,53 | 1,32 |
0,05 |
|
| CROBEX10tr* | 09.12. 09:56 | 2807,20 | 1,52 |
0,05 |
|
| ADRIAprime* | 09.12. 09:56 | 2973,41 | 0,87 |
0,03 |
|
| CROBISTR* | 08.12. 16:31 | 186,0488 | 0,16 |
0,08 |
|
| CROBIS* | 08.12. 16:31 | 99,2482 | 0,08 |
0,08 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 688,00 € |
0,58% |
129.922,00 € |
| ATGR | 44,20 € |
2,79% |
50.589,80 € |
| 7BET | 20,72 € |
0,44% |
37.834,72 € |
| ADRS2 | 72,20 € |
-0,55% |
27.135,00 € |
| HT | 41,30 € |
0,00% |
21.726,30 € |
| PODR | 159,00 € |
-0,63% |
19.875,00 € |
| KODT2 | 3.540,00 € |
2,31% |
7.060,00 € |
| SPAN | 64,60 € |
-0,62% |
5.684,80 € |
| KODT | 3.740,00 € |
0,54% |
3.740,00 € |
| LKRI | 13,30 € |
3,91% |
3.590,20 € |
| Redovni dionički promet: | 312.668,00 € |
| Redovni obveznički promet: | 12.036,00 € |
| Sveukupni promet: | 324.704,00 € |


