NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EKONOMIJAObjavljeno: 20.07.2007

Brend Vegeta prisutan u svakom trećem domaćinstvu u JI Europi

Svakom brendu treba repozicioniranje svake tri godine jer je toliko proizvod nov, ističe Saša Romac. Brend je danas jedino što neki proizvod razlikuje od mase sličnih proizvoda koji se mogu naći u svakom supermarketu diljem svijeta. Upravo je zato brendiranje vlastitih proizvoda jedan od najvažnijih zadataka svake tvrtke koja danas želi opstati na tržištu, a posebno onih koje imaju regionalne ili globalne aspiracije. "Svakom brendu treba repozicioniranje tako da su potrebne vrlo česte inovacije i na asortimanu i na ambalaži. Riječ je o brzom i dinamičnom sektoru u kojem se proizvod smatra novim tri godine što znači da na brendu stalno treba raditi", kaže član Uprave Podravke Saša Romac o životnom ciklusu brendova. Projekt nove marketinške arhitekture Podravke započeo je dolaskom Saše Romca u Podravku 2002. godine te se poklopio s organskim rastom kompanije nakon dugo vremena - organski rast od gotovo šest posto godišnje, rast u Hrvatskoj od četiri posto (gotovo polovica ukupnog prometa) te rast od 11 posto u zemljama jugoistočne Europe. Romac pojašnjava da kad ljudi pomisle na Podravku, prvenstveno zamisle sveprisutnu Vegetu i Čokolino za koji je tzv. brandbook u pripremi. No iako su u Podravci zadovoljni statusom koji ti brendovi imaju, najavljuju da će u nadolazećem razdoblju dosta pozornosti posvećivati "pomlađivanju" mesnog biznisa, Dolceli, Studencu i Studenoj. Vegeta, nastala prema tajnom receptu prof. Zlate Bartl 1959. godine, zasigurno je jedna od najpoznatijih hrvatskih marki i izvorni hrvatski proizvod koji se prodaje u više od 40 zemalja na pet kontinenata te je danas "broj 1" za univerzalne dodatke jelima u regiji i Europi. Prema podacima Podravke, u 2006. godini znatan porast prodaje zabilježen je i na tržištu zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Orijenta, naročito u Australiji, jer je novi proizvod tekuća Vegeta povećao prodaju Vegete u toj zemlji za 34 posto. Podravka s Vegetom i kupnjom marke Warzywko u Poljskoj drži 50 posto tržišta (lider, Vegeta 35%, Warzywko 15%), a u Rusiji, gdje je prisutna 40-ak godina, u svojoj kategoriji ima tržišni udjel od 65,5 posto. Rusija je s obzirom na veličinu tržišta označena kao jedna od zemalja gdje bi se Podravka ubrzano mogla razvijati i povećavati svoje poslovanje. Naime, kako objašnjava Saša Romac, Vegeta se prodaje na više od 100.000 prodajnih mjesta diljem Rusije i nedodirljiv je lider jer su Knorr (18%) i Maggi (10%) daleko iza po tržišnom udjelu i popularnosti kod potrošača. Od ukupne prodaje Vegete, na tržišta centralne Europe otpada 32 posto, a slijedi Hrvatska sa 22 posto i istočna Europa sa 13 posto. Prema tvrtkinim podacima, Vegeta u bližoj regiji zauzima 94 posto tržišta u svom segmentu u Hrvatskoj, 55 posto u BiH, 49 posto u Makedoniji i 20 posto u Crnoj Gori. Na istom području još je dojmljiviji postotak koji Podravka ostvaruje sa svojim brendom Lino (Čokolino) koji u Hrvatskoj i BiH zauzima 91 posto tržišta u branši, u Makedoniji 88 posto, Srbiji 74 posto, Sloveniji 54 posto, a u Crnoj Gori se, prema tim podacima, i ne kupuje ništa u tom segmentu osim Lina koji zauzima 99 posto tržišta. Zadnja Podravkina akvizicija je brend Eva, zadarske tvrtke Adria, koji je zamišljen kao nositelj razvoja kategorije Ribe i ribljih proizvodi. Eva je, objašnjavaju u Podravci, ispunila očekivanja i zabilježila rast prodaje za koji se očekuje da će krajem godine biti oko 38 posto, a isplativost Lero sokova također je izvjesna. Osim vlastitih brendova, Podravka očekuje puno i od suradnje s nekim globalnim tvrtkama. "Potpisivanje distribucijskog ugovora s Nestleom bila je velika stvar i još jedan dokaz snage Podravke i njezina visokog kotiranja u svijetu prehrambenog biznisa. Ova suradnja označila je ponovni rast u regiji i ponovno nam otvorila tržišta bivše države za brojne proizvode iz našeg asortimana", kaže Saša Romac.
Nelojalna konkurencija
"Nelojalna konkurencija, bilo da je riječ o kopiranju, plagiranju ili falsificiranju, na jedan način imponira jer je riječ o još jednom u nizu pokazatelja snage brenda, a naši brendovi su prejaki i predobri da bi ih se moglo samo tako zamijeniti. Npr. u Poljskoj postoji proizvod Kuharek koji je očita kopija Vegete (slična ambalaža, plava boja, kuhar kao simbol), ali Vegeta je ipak Vegeta i ostaje tržišni lider jer je njezina najveća vrijednost kvaliteta te jedinstven okus", kaže član Uprave Podravke zadužen za brendove Saša Romac.

Izvor: poslovni.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07440 0,00
0,43%
GBP
0,85573 0,00
0,04%
CHF
0,97440 0,00
-0,15%
JPY
164,62000 -1,01
-0,61%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,74 €
02.05.2024
0,00%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 03.05. 16:00  2814,05
1,29
0,05
CROBEX10* 03.05. 16:00  1705,01
1,69
0,10
CROBEX10tr* 03.05. 16:00  1861,44
1,85
0,10
ADRIAprime* 03.05. 15:28  1903,40
11,48
0,61
CROBISTR* 03.05. 16:31  174,0462
0,01
0,01
CROBIS* 03.05. 16:31  96,5246
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:06:37 03.05.2024)
(17:06:37 03.05.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ATPL
52,40 €
-0,38%
106.393,20 €
HT
30,70 €
0,33%
82.551,40 €
ERNT
203,00 €
0,00%
61.825,00 €
SPAN
44,40 €
4,23%
57.678,00 €
PLAG
376,00 €
-2,08%
53.236,00 €
KOEI
264,00 €
0,00%
40.266,00 €
ADRS
80,00 €
-4,76%
36.378,00 €
7SLO
26,67 €
1,06%
33.622,12 €
KRAS
111,00 €
-0,89%
27.186,00 €
ARNT
31,40 €
-1,26%
25.845,00 €
Redovni dionički promet:   
738.730,51 €
Redovni obveznički promet:   
15.000,70 €
Sveukupni promet:   
753.731,21 €