- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazn...
- 05.09.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili značajan tjedni rast, Končar...
- 05.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze na putu blagih tjednih dobitaka
- 05.09.2025 HUP za ′depolitizaciju′ usklađivanja minimalne p...
- 05.09.2025 Zapošljavanje u SAD-u stagniralo u kolovozu
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 08.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 8.9.2025. - OTP Invest
- 02.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 1.9.2025. - OTP Invest
- 28.08.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - srpanj 2025.
- 26.08.2025 Dionice nastavljaju s rastom, unatoč oprezu investitora
- 25.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 25.08.2025. - OTP Invest
- 09.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 08.09.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minusu
- 01.09.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 10.09.2025 ZSE DANAS: Crobexi i šesti dan završili rastom, promet uvećan
- 10.09.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi u plusu šesti dan zaredom, promet solidan
- 10.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, čeka se smanjenje kamata
- 10.09.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se smirivanje tržišta, stagnacija Crobexa
- 10.09.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze prate rast Wall Streeta
- 01.09.2025 Oštar pad dobiti kineskog proizvođača električnih vozila
- 28.08.2025 Rast dobiti i prihoda Nvidije premašio 50 posto
- 27.08.2025 Lego s rekordnom prodajom u prvoj polovici godine
- 26.08.2025 Spotify uvodi novu uslugu kako bi privukao veći broj korisnika
- 26.08.2025 Zagrebački holding lani s dobiti od 27,2 milijuna eura
- 10.09.2025 Meksiko priprema nove carine
- 10.09.2025 U srpnju nastavak rasta kružnih putovanja stranih brodova
- 10.09.2025 Počeo operativni rad Rijeka Gateway kontejnerskog terminala
- 10.09.2025 Krajem kolovoza 196,5 tisuća blokiranih građana
- 10.09.2025 Očekivanja malih američkih poduzeća poboljšana i u kolovozu
NAJMOĆNIJI BRENDOVIObjavljeno: 22.04.2014

Apple - Best Global Brand
Podijeli sadržaj: | ||||
Ukupna se vrijednost ovogodišnjeg popisa najboljih (najpoznatijih, najrazvikanijih...) brendova popela na vrtoglavih 1,5 bilijuna američkih dolara, što je pristojnih 8,4 posto više u odnosu na prethodnu listu.
Koliko su vrijedne najuspješnije svjetske robne marke, je li se i što promijenilo unatrag godinu dana? Što vrijednost brendova govori o novom rasporedu snaga najdražih proizvoda i usluga u protekloj godini na globalnoj razini?
Top-10 najmoćnijih svjetskih brend-igrača za 2013. godinu redom su: Apple, Google, Coca-Cola, IBM, Microsoft, General Electric, McDonald"s, Samsung, Intel i Toyota. Iza navedenih slijede: BMW, Cisco, Dinsey, HP, Gilette, Louis Vuitton, Oracle, Amazon, Honda te H&M.
Spektakularan rast
Najspektakularnije što se u novom svjetskom marketinškom poretku dogodilo, a Interbrandova lista to zorno dokazuje, silazak je s trona dugogodišnjeg lidera - Coca-Cole. To je globalno slatkasto piće, desetljetni simbol američkog načina življenja te svekolike filozofije tamošnjega kapitalizma, brendiranja, ekonomske moći i marketinga, nakon 13 godina liderovanja, čelno mjestu liste moralo prepustiti očito najjačem informatičkom igraču - Appleu. Google se pozicionirao na drugo mjesto, a Coca-Cola morala se zadovoljiti (ne)utješnom trećom pozicijom. Pritom je zanimljivo da joj je najljući tržišni konkurent Pepsi Cola tek na 21. mjestu, a njen ‘jestivi" pandan, druga ikona američkog načina življenja, lanac brze prehrane McDonald"s zauzeo sedmo mjesto.
Kako bilo, godinama najmoćniji i najprepoznatljiviji svjetski brend, s upečatljivim crveno-bijelim logotipom, u nadolazećem je digitalnom dobu liderstvo morao prepustiti novim IT megaigračima Appleu i Googleu. Dolazak tih kompanija na vrh liste ionako je bilo samo pitanje vremena, s obzirom na sveprisutnu globalnu informatičku revoluciju. Ipak, silazak s trona Coca-Cole ne znači i gubljenje moći tog, još uvijek najvećega svjetskog proizvođača bezalkoholnih pića, već samo novu raspodjelu karata. U prilog tome govori i činjenica da Coca-Cola nije prestala rasti, naprotiv, vrijednost je tog brenda u protekloj godini porasla za dodatnih dva posto, na gotovo 80 milijardi dolara. No rasli su i neki drugi. I to malo jače.
‘Cyber"-elita
Pojednostavljeno rečeno, IT napreduje mnogo brže od drugih sektora. Apple je tako narastao za čak 28 posto, na 93,3 milijarde dolara, što mu je i omogućilo plasman na prvo mjesto, a prije samo dvije godine ta je tvrtka bila osma na ljestvici. Premda Coca-Cola i nadalje baš sve zna o suvremenom brendingu i marketingu, ovo su ipak nova vremena, u kojima globalnom scenom ‘drmaju" IT kompanije. One su perjanice neke nove marketinške ere I, htjeli mi to ili ne, stubokom su promijenile svačiji život. Stoga nije slučajno da je od deset najmoćnijih svjetskih brendova više od polovice onih iz ‘cyber"-svijeta. To su: Apple (1), Google (2), IBM (4), Microsoft (5), Samsung (8) i Intel (9). U sljedećih deset tu su još: Cisco (11), HP (13), Oracle (16) te Amazon (17).
Premda su se u prvih pet brendova nagurale čak četiri informatičke kompanije, valja reći da ta branša nije samo i jedino pobjednička, ima tu i gubitnika. U međuvremenu, sjaj je nekih IT zvijezda poprilično potamnio, pa je jedan Blackberry čak nestao s liste, a dugogodišnji ponos Skandinavije, finska Nokia strmoglavila se s trinaestog na poprilično skromno 57. mjesto. Sveprisutna društvena mreža Facebook, koja je napravila pravu revoluciju u društvu, premda je poprilično poskočila, sa 69. na 52, ipak je plasirana u onom drugom dijelu tablice top-100.
Samo tri pridošlice
Promatrajući listu nacionalno, više od polovice najboljih svjetskih brendova dolazi s one strane bare. Sjedinjene Američke Države tako drže 52 posto liste, 38% pripada dobroj staroj Europi, a azijskih je snaga svega 10%. Od Europljana, Nijemci imaju najviše brendova svjetskoga kalibra, njih deset, Francuzi sedam, a Britanci i Švicarci po pet. Na ovogodišnjoj su listi tek tri nova igrača, dva Amerikanca, Discovery (70. mjesto) i Chevrolet (89. mjesto), te jedan novi Britanac, proizvođač baterija Duracell, koji se pozicionirao na 85. mjesto. Zanimljivo je pritom da ikona njemačke autoindustrije Mercedes-Benz, koji vrijedi 27,4 milijarde dolara, drži tek drugu autopoziciju. Div iz Stuttgarta, poznat po srebrnoj trokrakoj zvijezdi u krugu, skrasio se na jedanaestom mjestu liste, odmah iza japanske Toyote. Dodajmo ovdje da su Hrvatima omiljena njemačka narodna kola, takozvani fauve (službeno Volkswagen), tek na 34. mjestu, premda se popeo za četiri mjesta.
Globalni predatori
Kada smo već kod Hrvata, uvijek se nameće i vječno pitanje ima li mala Croatia konja za utrku, može li se neki domaći brend naći na slavnoj listi 100 ili je takvo što utopija ili ludorija. Može li Hrvatska kao jedna od najmanjih zemalja globusa uopće postati globalno (pre)poznata po nekom svom brendu? Što je s domaćim brendovskim nadama?
Primjerice, Todorićeva Jamnica-Jana pokušava(ju) prodrijeti na američko tržište (sklopljen je čak i ugovor s Krogerom, drugim lancem supermarketa preko bare), ali za globalnu bi slavu trebalo jako, jako mnogo novca, što ni najbogatiji Hrvat - nema. Podravka svoju najjaču uzdanicu Vegetu izvozi u 40-ak svjetskih zemalja, ali se taj dodatak jelima, najpoznatiji cro-brend, ipak nije globalno pozicionirao. Premda cijeli muški svijet veže kravate, koliko iz zna da taj tekstilni okovratnik potječe od Kroata? Koliko ih zna da je i bijeli dobroćudni pas s crnim pjegama, dalmatiner, porijeklom iz Hrvatske? Što je s konjima lipicancima, možda je vrhunski brend Šestanova kaciga ili Kraševa Bajadera? Ipak, kao cro-brend s najvećim potencijalom ističe se hrvatski turizam.
Kako bilo, ničega na listi 100 najboljih iz Hrvatske nema, nemamo nijedan globalno poznati brend, ali, budimo realni, takvo što i nije za očekivati, jer to nisu uspjele ni neke ekonomski mnogo jače zemlje. Na listi tako ne postoji nijedan kineski, indijski ili brazilski brend, a moćni Japan ima ih tek šest. Mnogo jači nisu u top-100, a ako bi se u Hrvatskoj i pojavio neki potencijal, vjerojatno bi ga neki veliki globalni predator već otkupio.
Podijeli sadržaj: | ||||
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazn...
- 05.09.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili značajan tjedni rast, Končar...
- 05.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze na putu blagih tjednih dobitaka
- 05.09.2025 HUP za ′depolitizaciju′ usklađivanja minimalne p...
- 05.09.2025 Zapošljavanje u SAD-u stagniralo u kolovozu
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 08.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 8.9.2025. - OTP Invest
- 02.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 1.9.2025. - OTP Invest
- 28.08.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - srpanj 2025.
- 26.08.2025 Dionice nastavljaju s rastom, unatoč oprezu investitora
- 25.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 25.08.2025. - OTP Invest
- 09.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Odličan tjedan za mirovinske fondove
- 08.09.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minusu
- 01.09.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 10.09.2025 ZSE DANAS: Crobexi i šesti dan završili rastom, promet uvećan
- 10.09.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi u plusu šesti dan zaredom, promet solidan
- 10.09.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, čeka se smanjenje kamata
- 10.09.2025 ZSE OTVARANJE: Očekuje se smirivanje tržišta, stagnacija Crobexa
- 10.09.2025 AZIJSKA TRŽIŠTA: Burze prate rast Wall Streeta
- 01.09.2025 Oštar pad dobiti kineskog proizvođača električnih vozila
- 28.08.2025 Rast dobiti i prihoda Nvidije premašio 50 posto
- 27.08.2025 Lego s rekordnom prodajom u prvoj polovici godine
- 26.08.2025 Spotify uvodi novu uslugu kako bi privukao veći broj korisnika
- 26.08.2025 Zagrebački holding lani s dobiti od 27,2 milijuna eura
- 10.09.2025 Meksiko priprema nove carine
- 10.09.2025 U srpnju nastavak rasta kružnih putovanja stranih brodova
- 10.09.2025 Počeo operativni rad Rijeka Gateway kontejnerskog terminala
- 10.09.2025 Krajem kolovoza 196,5 tisuća blokiranih građana
- 10.09.2025 Očekivanja malih američkih poduzeća poboljšana i u kolovozu
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q2 - 2025)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
Capital Breeder | +25,00% | 3 | |||||
Global Kapital | +23,59% | 4 | |||||
InterCapital SEE Equity - klasa B | A | +22,32% | 3 |
Fondovi | Trajanje akcije | Info |
OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Društvo InterCapital Asset Management donijelo je odluku o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve fondove kojima upravlja ICAM. Sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi InterCapital fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u InterCapital Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
CROBEX* | 10.09. 16:00 | 3812,90 | 33,80 |
0,89 |
|
CROBEX10* | 10.09. 16:00 | 2442,49 | 23,25 |
0,96 |
|
CROBEX10tr* | 10.09. 16:00 | 2809,35 | 26,37 |
0,95 |
|
ADRIAprime* | 10.09. 16:00 | 2967,44 | -11,53 |
-0,39 |
|
CROBISTR* | 10.09. 16:31 | 184,8549 | 0,01 |
0,01 |
|
CROBIS* | 10.09. 16:31 | 99,2119 | 0,00 |
0,00 |
Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
KOEI | 708,00 € |
2,61% |
1.431.744,00 € |
ADPL | 16,70 € |
5,36% |
452.536,65 € |
DLKV | 8,24 € |
4,57% |
396.656,68 € |
7SLO | 50,65 € |
-0,67% |
264.691,61 € |
KODT | 3.840,00 € |
0,00% |
213.720,00 € |
IG | 53,80 € |
1,51% |
185.415,20 € |
ZABA | 24,70 € |
0,41% |
185.401,70 € |
RIVP | 6,16 € |
-0,32% |
162.926,60 € |
ADRS2 | 80,20 € |
2,56% |
156.171,80 € |
ZITO | 19,50 € |
1,04% |
153.043,55 € |
Redovni dionički promet: | 4.656.595,89 € |
Redovni obveznički promet: | 0 € |
Sveukupni promet: | 5.122.219,89 € |