- 26.04.2024 Bilo bi poželjno sva buduća izdanja obveznica ostanu na doma...
- 26.04.2024 Cijene nafte porasle prema 90 dolara, američka ministrica um...
- 26.04.2024 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili tjedni dobitak, Atlantic naj...
- 26.04.2024 Financijska imovina kućanstava u 2023. porasla za 6,2 milija...
- 26.04.2024 ZSE DANAS: Crobexi zeleni, dobitnik u plusu više od 13 posto
- 25.04.2024 PRIPAJANJE: HPB Kratkoročni obveznički EUR pripojen HPB Kratkoročnom obvezničkom fondu
- 22.04.2024 Eurizon Asset Management Croatia dobitnik Top of the Funds nagrade za rezultate u 2023. godini
- 22.04.2024 Fond Eurizon HR Equity dobitnik Top of the Funds nagrade za rezultate u 2023. godini
- 19.04.2024 ZB conservative - završena početna ponuda
- 12.04.2024 PRIPAJANJE: Fond InterCapital Conservative Balanced pripojen je fondu InterCapital Balanced
- 30.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 29.04.2024. - OTP Invest
- 26.04.2024 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - ožujak 2024.
- 24.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 22.04.2024. - OTP Invest
- 22.04.2024 Što nam tržišta govore i što se može očekivati - LXXXVI
- 16.04.2024 Komentar tržišta - Eurizon Asset Management Croatia - ožujak 2024.
- 30.04.2024 Mirovinski fondovi - Svi Mirexi rasli
- 30.04.2024 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali fondovi s rastom vrijednosti udjela
- 29.04.2024 Mirovinski fondovi - Svi Mirexi u plusu
- 29.04.2024 TJEDNI PREGLED: Tjedan obilježili fondovi s pozitivnim rezultatom
- 26.04.2024 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - ožujak 2024.
- 30.04.2024 Cijene nafte na 88 dolara, trgovce brine potražnja
- 30.04.2024 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka uz solidan promet
- 30.04.2024 ZSE INTRADAY: Crobexi blago porasli, u fokusu poslovni rezultati kompanija
- 30.04.2024 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni, u fokusu inflacija
- 30.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 29.04.2024. - OTP Invest
- 30.04.2024 Erste banka uvećala neto dobit za 9,4 posto
- 30.04.2024 Kvartalna neto dobit Podravke 23,5 milijuna eura
- 30.04.2024 Više cijene pomogle Carlsbergu na početku godine
- 30.04.2024 Span Grupa u prvom tromjesečju s 31 posto nižom neto dobiti
- 30.04.2024 Janaf u prvom tromjesečju poslovao s 13 milijuna eura neto dobiti
- 30.04.2024 Eurozona na početku godine izašla iz recesije
- 30.04.2024 Inflacija u travnju pala na 3,7 posto
- 30.04.2024 Nova kreditna linija od 250 mln eura za energetsku učinkovitost poduzeća
- 29.04.2024 Inflacija u Njemačkoj stabilna u travnju
- 29.04.2024 Britanski naftni div zarađuje milijardu dolara na trgovini u SAD-u
NAJMOĆNIJI BRENDOVIObjavljeno: 22.04.2014
Apple - Best Global Brand
Podijeli sadržaj: | ||||
Ukupna se vrijednost ovogodišnjeg popisa najboljih (najpoznatijih, najrazvikanijih...) brendova popela na vrtoglavih 1,5 bilijuna američkih dolara, što je pristojnih 8,4 posto više u odnosu na prethodnu listu.
Koliko su vrijedne najuspješnije svjetske robne marke, je li se i što promijenilo unatrag godinu dana? Što vrijednost brendova govori o novom rasporedu snaga najdražih proizvoda i usluga u protekloj godini na globalnoj razini?
Top-10 najmoćnijih svjetskih brend-igrača za 2013. godinu redom su: Apple, Google, Coca-Cola, IBM, Microsoft, General Electric, McDonald"s, Samsung, Intel i Toyota. Iza navedenih slijede: BMW, Cisco, Dinsey, HP, Gilette, Louis Vuitton, Oracle, Amazon, Honda te H&M.
Spektakularan rast
Najspektakularnije što se u novom svjetskom marketinškom poretku dogodilo, a Interbrandova lista to zorno dokazuje, silazak je s trona dugogodišnjeg lidera - Coca-Cole. To je globalno slatkasto piće, desetljetni simbol američkog načina življenja te svekolike filozofije tamošnjega kapitalizma, brendiranja, ekonomske moći i marketinga, nakon 13 godina liderovanja, čelno mjestu liste moralo prepustiti očito najjačem informatičkom igraču - Appleu. Google se pozicionirao na drugo mjesto, a Coca-Cola morala se zadovoljiti (ne)utješnom trećom pozicijom. Pritom je zanimljivo da joj je najljući tržišni konkurent Pepsi Cola tek na 21. mjestu, a njen ‘jestivi" pandan, druga ikona američkog načina življenja, lanac brze prehrane McDonald"s zauzeo sedmo mjesto.
Kako bilo, godinama najmoćniji i najprepoznatljiviji svjetski brend, s upečatljivim crveno-bijelim logotipom, u nadolazećem je digitalnom dobu liderstvo morao prepustiti novim IT megaigračima Appleu i Googleu. Dolazak tih kompanija na vrh liste ionako je bilo samo pitanje vremena, s obzirom na sveprisutnu globalnu informatičku revoluciju. Ipak, silazak s trona Coca-Cole ne znači i gubljenje moći tog, još uvijek najvećega svjetskog proizvođača bezalkoholnih pića, već samo novu raspodjelu karata. U prilog tome govori i činjenica da Coca-Cola nije prestala rasti, naprotiv, vrijednost je tog brenda u protekloj godini porasla za dodatnih dva posto, na gotovo 80 milijardi dolara. No rasli su i neki drugi. I to malo jače.
‘Cyber"-elita
Pojednostavljeno rečeno, IT napreduje mnogo brže od drugih sektora. Apple je tako narastao za čak 28 posto, na 93,3 milijarde dolara, što mu je i omogućilo plasman na prvo mjesto, a prije samo dvije godine ta je tvrtka bila osma na ljestvici. Premda Coca-Cola i nadalje baš sve zna o suvremenom brendingu i marketingu, ovo su ipak nova vremena, u kojima globalnom scenom ‘drmaju" IT kompanije. One su perjanice neke nove marketinške ere I, htjeli mi to ili ne, stubokom su promijenile svačiji život. Stoga nije slučajno da je od deset najmoćnijih svjetskih brendova više od polovice onih iz ‘cyber"-svijeta. To su: Apple (1), Google (2), IBM (4), Microsoft (5), Samsung (8) i Intel (9). U sljedećih deset tu su još: Cisco (11), HP (13), Oracle (16) te Amazon (17).
Premda su se u prvih pet brendova nagurale čak četiri informatičke kompanije, valja reći da ta branša nije samo i jedino pobjednička, ima tu i gubitnika. U međuvremenu, sjaj je nekih IT zvijezda poprilično potamnio, pa je jedan Blackberry čak nestao s liste, a dugogodišnji ponos Skandinavije, finska Nokia strmoglavila se s trinaestog na poprilično skromno 57. mjesto. Sveprisutna društvena mreža Facebook, koja je napravila pravu revoluciju u društvu, premda je poprilično poskočila, sa 69. na 52, ipak je plasirana u onom drugom dijelu tablice top-100.
Samo tri pridošlice
Promatrajući listu nacionalno, više od polovice najboljih svjetskih brendova dolazi s one strane bare. Sjedinjene Američke Države tako drže 52 posto liste, 38% pripada dobroj staroj Europi, a azijskih je snaga svega 10%. Od Europljana, Nijemci imaju najviše brendova svjetskoga kalibra, njih deset, Francuzi sedam, a Britanci i Švicarci po pet. Na ovogodišnjoj su listi tek tri nova igrača, dva Amerikanca, Discovery (70. mjesto) i Chevrolet (89. mjesto), te jedan novi Britanac, proizvođač baterija Duracell, koji se pozicionirao na 85. mjesto. Zanimljivo je pritom da ikona njemačke autoindustrije Mercedes-Benz, koji vrijedi 27,4 milijarde dolara, drži tek drugu autopoziciju. Div iz Stuttgarta, poznat po srebrnoj trokrakoj zvijezdi u krugu, skrasio se na jedanaestom mjestu liste, odmah iza japanske Toyote. Dodajmo ovdje da su Hrvatima omiljena njemačka narodna kola, takozvani fauve (službeno Volkswagen), tek na 34. mjestu, premda se popeo za četiri mjesta.
Globalni predatori
Kada smo već kod Hrvata, uvijek se nameće i vječno pitanje ima li mala Croatia konja za utrku, može li se neki domaći brend naći na slavnoj listi 100 ili je takvo što utopija ili ludorija. Može li Hrvatska kao jedna od najmanjih zemalja globusa uopće postati globalno (pre)poznata po nekom svom brendu? Što je s domaćim brendovskim nadama?
Primjerice, Todorićeva Jamnica-Jana pokušava(ju) prodrijeti na američko tržište (sklopljen je čak i ugovor s Krogerom, drugim lancem supermarketa preko bare), ali za globalnu bi slavu trebalo jako, jako mnogo novca, što ni najbogatiji Hrvat - nema. Podravka svoju najjaču uzdanicu Vegetu izvozi u 40-ak svjetskih zemalja, ali se taj dodatak jelima, najpoznatiji cro-brend, ipak nije globalno pozicionirao. Premda cijeli muški svijet veže kravate, koliko iz zna da taj tekstilni okovratnik potječe od Kroata? Koliko ih zna da je i bijeli dobroćudni pas s crnim pjegama, dalmatiner, porijeklom iz Hrvatske? Što je s konjima lipicancima, možda je vrhunski brend Šestanova kaciga ili Kraševa Bajadera? Ipak, kao cro-brend s najvećim potencijalom ističe se hrvatski turizam.
Kako bilo, ničega na listi 100 najboljih iz Hrvatske nema, nemamo nijedan globalno poznati brend, ali, budimo realni, takvo što i nije za očekivati, jer to nisu uspjele ni neke ekonomski mnogo jače zemlje. Na listi tako ne postoji nijedan kineski, indijski ili brazilski brend, a moćni Japan ima ih tek šest. Mnogo jači nisu u top-100, a ako bi se u Hrvatskoj i pojavio neki potencijal, vjerojatno bi ga neki veliki globalni predator već otkupio.
Podijeli sadržaj: | ||||
- 26.04.2024 Bilo bi poželjno sva buduća izdanja obveznica ostanu na doma...
- 26.04.2024 Cijene nafte porasle prema 90 dolara, američka ministrica um...
- 26.04.2024 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili tjedni dobitak, Atlantic naj...
- 26.04.2024 Financijska imovina kućanstava u 2023. porasla za 6,2 milija...
- 26.04.2024 ZSE DANAS: Crobexi zeleni, dobitnik u plusu više od 13 posto
- 25.04.2024 PRIPAJANJE: HPB Kratkoročni obveznički EUR pripojen HPB Kratkoročnom obvezničkom fondu
- 22.04.2024 Eurizon Asset Management Croatia dobitnik Top of the Funds nagrade za rezultate u 2023. godini
- 22.04.2024 Fond Eurizon HR Equity dobitnik Top of the Funds nagrade za rezultate u 2023. godini
- 19.04.2024 ZB conservative - završena početna ponuda
- 12.04.2024 PRIPAJANJE: Fond InterCapital Conservative Balanced pripojen je fondu InterCapital Balanced
- 30.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 29.04.2024. - OTP Invest
- 26.04.2024 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - ožujak 2024.
- 24.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 22.04.2024. - OTP Invest
- 22.04.2024 Što nam tržišta govore i što se može očekivati - LXXXVI
- 16.04.2024 Komentar tržišta - Eurizon Asset Management Croatia - ožujak 2024.
- 30.04.2024 Mirovinski fondovi - Svi Mirexi rasli
- 30.04.2024 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali fondovi s rastom vrijednosti udjela
- 29.04.2024 Mirovinski fondovi - Svi Mirexi u plusu
- 29.04.2024 TJEDNI PREGLED: Tjedan obilježili fondovi s pozitivnim rezultatom
- 26.04.2024 Komentar tržišta - InterCapital Asset Management - ožujak 2024.
- 30.04.2024 Cijene nafte na 88 dolara, trgovce brine potražnja
- 30.04.2024 ZSE DANAS: Crobexi različitih predznaka uz solidan promet
- 30.04.2024 ZSE INTRADAY: Crobexi blago porasli, u fokusu poslovni rezultati kompanija
- 30.04.2024 EU tržišta OTVARANJE: Ulagači oprezni, u fokusu inflacija
- 30.04.2024 Tjedni komentar tržišta na dan 29.04.2024. - OTP Invest
- 30.04.2024 Erste banka uvećala neto dobit za 9,4 posto
- 30.04.2024 Kvartalna neto dobit Podravke 23,5 milijuna eura
- 30.04.2024 Više cijene pomogle Carlsbergu na početku godine
- 30.04.2024 Span Grupa u prvom tromjesečju s 31 posto nižom neto dobiti
- 30.04.2024 Janaf u prvom tromjesečju poslovao s 13 milijuna eura neto dobiti
- 30.04.2024 Eurozona na početku godine izašla iz recesije
- 30.04.2024 Inflacija u travnju pala na 3,7 posto
- 30.04.2024 Nova kreditna linija od 250 mln eura za energetsku učinkovitost poduzeća
- 29.04.2024 Inflacija u Njemačkoj stabilna u travnju
- 29.04.2024 Britanski naftni div zarađuje milijardu dolara na trgovini u SAD-u
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q1 - 2024)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
Erste Quality Equity | +12,06% | 5 | |||||
InterCapital Global Technology - klasa B | A | +11,60% | 5 | ||||
OTP indeksni | A | +11,36% | 4 |
Fondovi | Trajanje akcije | Info |
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada | AKCIJA do 30.06. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 15.04.2021. do 30.06.2024., zaključno do 24:00.
InterCapital Nova Europa Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 30.06. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 30.06.2024., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 30.06. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 30.06.2024., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade za 2024. godinu.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Dollar Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Društvo InterCapital Asset Management donijelo je odluku o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve fondove kojima upravlja ICAM. Sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi InterCapital fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u InterCapital Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
Prospekt i pravila ZB Invest Funds krovnog UCITS fonda ZB CEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB conservative 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Asia Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB euroaktiv Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2025 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2030 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2040 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Future 2055 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB Portfolio 70 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB global 50 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID ZB trend Podaci o fondu Ključne informacije - KIID |
Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
CROBEX* | 30.04. 16:00 | 2806,29 | 5,36 |
0,19 |
|
CROBEX10* | 30.04. 16:00 | 1701,99 | -0,58 |
-0,03 |
|
CROBEX10tr* | 30.04. 16:00 | 1858,15 | -0,63 |
-0,03 |
|
ADRIAprime* | 30.04. 15:54 | 1888,95 | 1,40 |
0,07 |
|
CROBISTR* | 30.04. 16:31 | 174,1211 | -0,01 |
0,00 |
|
CROBIS* | 30.04. 16:31 | 96,5928 | -0,01 |
-0,01 |
Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
KOEI | 268,00 € |
0,75% |
228.906,00 € |
KODT2 | 1.520,00 € |
0,66% |
209.860,00 € |
SPAN | 41,30 € |
-7,40% |
183.575,90 € |
CKML | 10,30 € |
0,00% |
127.431,60 € |
RIVP | 5,08 € |
0,79% |
119.346,28 € |
ADRS2 | 60,40 € |
-3,21% |
105.779,60 € |
PODR | 157,00 € |
0,00% |
89.987,00 € |
KODT | 1.540,00 € |
0,65% |
62.380,00 € |
7BET | 14,01 € |
0,72% |
62.318,45 € |
ERNT | 205,00 € |
0,99% |
50.904,00 € |
Redovni dionički promet: | 1.545.342,67 € |
Redovni obveznički promet: | 62.500,00 € |
Sveukupni promet: | 1.607.842,67 € |