NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

EUROSTATObjavljeno: 14.12.2015
Svaki treći stanovnik Hrvatske kupuje putem Interneta

Svaki treći stanovnik Hrvatske kupuje putem Interneta

Ove je godine svaki treći stanovnik Hrvatske naručivao robu ili usluge putem Interneta, dok je na razini Europske unije to činio svaki drugi, pokazuje izvješće europskog statističkog ureda.

U Eurostatu su tako utvrdili da je robu i usluge za osobnu upotrebu putem Interneta ove godine naručivalo 31 posto stanovnika Hrvatske u dobi od 16 do 74 godine. Najviše je internetskih kupaca zabilježeno u dobnoj skupini od 16 do 24 godine, 60 posto, dok su najmanje kupovali građani u dobi od 65 do 74 godine, njih 16 posto.

Najviše su se kupovali odjeća i sportski artikli, koje je kupilo 50 posto kupaca na Internetu. Ulaznice za razne događaja kupilo je njih 25 posto, a usluge putovanja i smještaja 23 posto. Kućanske potrepštine i igračke kupovao je svaki peti kupac na Internetu a knjige, časopise i novine svaki sedmi.

Hrvatska se po udjelu internetskih kupaca u ovoj godini svrstala uz bok Portugalu, Grčkoj i Litvi.

Najviše su među zemljama EU robu i usluge putem Interneta nabavljali stanovnici Velike Britanije, njih 81 posto, te Danci, njih 79 posto, Luksemburžani, njih 78 posto, i Nijemci, 73 posto. Najmanje su pak putem Interneta kupovali Rumunji, njih 11 posto, te Bugari, njih 18 posto, i Ciprani, 23 posto.

U prosjeku je ove godine robu i usluge na Internetu nabavljalo 53 posto stanovnika EU, utvrdio je Eurostat.

Najviše kupuju mladi

U velikoj većini zemalja EU najviše su među pojedinim dobnim skupinama kupovali mladi, i to u dobnoj skupini od 16 do 24 godine.

Hrvatska je sa 60 posto internetskih kupaca u toj dobnoj skupini najbliža Češkoj (62 posto), Poljskoj (59 posto) i Sloveniji (61 posto).

Velika Britanija ponovo je prednjačila najvećim udjelom kupaca na Internetu među mladima, od 78 posto. Slijedi Luksemburg sa 69 posto, Njemačka sa 65 i Danska sa 63 posto.

Na razini EU udio mladih među kupcima na Internetu iznosio je 68 posto.

Starija je pak populacija, u dobi od 65 do 74 godine, imala najveći udio među kupcima na Internetu u Velikoj Britaniji, od 78 posto, te u Luksemburgu, 69 posto, i Njemačkoj, 65 posto. U Eurostatu ističu velike razlike među zemljama pa je tako Slovenija bilježila samo šest posto kupaca te dobne skupine, Bugarska 11 posto, Litva 13 posto, a Hrvatska i Latvija po 16 posto.

U prosjeku je udio dobne skupine od 65 do 74 godine među kupcima na Internetu na razini EU ove godine iznosio 53 posto.

Najpopularniji odjeća i sportski artikli

Najviše je internetskih kupaca u EU ove godine kupovalo odjeću i sportske artikle, njih 60 posto. Slijede usluge putovanja i smještaja s 52 posto, kućanske potrepštine sa 41, ulaznice s 37 i knjige, časopisi i novine s 33 posto.

Najviše su odjeću na Internetu kupovali Britanci, njih 74 posto, te Maltežani, 72 posto i Bugari, 71 posto. Ta je kategorija zauzela prvo mjesto u ukupno 19 zemalja EU, navode u Eurostatu.

U preostalih devet zemalja prvo je mjesto pripalo uslugama putovanja i smještaja, uz posebno velik udio kupaca u nordijskim zemljama. Danska je zauzela prvo mjesto sa 73 posto kupaca tih usluga, Finska drugo sa 70 a Švedska treće sa 69 posto.

Kupnja kućanskih potrepština i igračaka na Internetu bila je izrazito popularna u Velikoj Britaniji (61 posto kupaca), u Danskoj i Švedskoj izdvajale su se i internetske kupovine ulaznica (69 odnosno 64 posto kupaca), te knjige, časopisi i novine u Luksemburgu (54 posto).

Brzina isporuke među rijetkim problemima

Internetske transakcije uglavnom se odvijaju bez teškoća, konstatiraju u Eurostatu, ukazujući na podatak da 70 posto kupaca u EU ove godine nije naišlo ni na kakav problem.

Među najvećim problemima izdvojili su brzinu isporuke (16 posto kupaca) i tehničke greške na internetskoj stranici prilikom naručivanja odnosno plaćanja (12 posto). Na trećem je mjestu isporuka pogrešne ili neispravne robe odnosno usluge (osam posto).

U skupini građana koji ove godine nisu kupovali na Internetu velika je većina - njih 75 posto - kao razlog iskazala sklonost fizičkoj kupovini, obrazlažući da žele vide proizvod prije no što ga kupe, odnosno da žele pokazati lojalnost trgovinama ili su navikli fizičku kupovati robu odnosno usluge.

Više od četvrtine njih (27 posto) navelo je (ne)sigurnost plaćanja odnosno bojazni vezane za privatnost, a 19 posto strahuje i da možda neće primiti naručenu robu odnosno uslugu ili da je neće moći vratiti, pokazuje izvješće Eurostata.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
Eurostat ~ internet trgovina ~ e-trgovina

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07440 0,00
0,43%
GBP
0,85573 0,00
0,04%
CHF
0,97440 0,00
-0,15%
JPY
164,62000 -1,01
-0,61%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,74 €
02.05.2024
0,00%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 03.05. 16:00  2814,05
1,29
0,05
CROBEX10* 03.05. 16:00  1705,01
1,69
0,10
CROBEX10tr* 03.05. 16:00  1861,44
1,85
0,10
ADRIAprime* 03.05. 15:28  1903,40
11,48
0,61
CROBISTR* 03.05. 16:31  174,0462
0,01
0,01
CROBIS* 03.05. 16:31  96,5246
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:06:37 03.05.2024)
(17:06:37 03.05.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ATPL
52,40 €
-0,38%
106.393,20 €
HT
30,70 €
0,33%
82.551,40 €
ERNT
203,00 €
0,00%
61.825,00 €
SPAN
44,40 €
4,23%
57.678,00 €
PLAG
376,00 €
-2,08%
53.236,00 €
KOEI
264,00 €
0,00%
40.266,00 €
ADRS
80,00 €
-4,76%
36.378,00 €
7SLO
26,67 €
1,06%
33.622,12 €
KRAS
111,00 €
-0,89%
27.186,00 €
ARNT
31,40 €
-1,26%
25.845,00 €
Redovni dionički promet:   
738.730,51 €
Redovni obveznički promet:   
15.000,70 €
Sveukupni promet:   
753.731,21 €