- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora o...
- 06.11.2025 Na kraju listopada u HZMO-u 28,5 tisuća osiguranika više neg...
- 06.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u crvenom, promet umanjen
- 04.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pale više od 1 posto
- 06.11.2025 Od nedjelje u ponoć započinje 14. po redu upis trezoraca za ...
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Nakon dva tjedna rasta, dolar oslabio prema košarici valuta
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Svjetske burze pale zbog pritiska na tehnološki sektor
- 07.11.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 07.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi crveni na kraju tjedna, Podravka dobitnica dana
- 07.11.2025 Tokić u IPO-u prikupio 23,3 mil. eura, konačna cijena dionice 20,2 eura
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Cijene hrane pale i u listopadu
- 07.11.2025 Gunvor povlači ponudu za kupnju Lukoilove inozemne imovine
- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora odreći dijela prihoda
- 07.11.2025 Jasna tržišna pravila ključna za otpornost gospodarstva
- 07.11.2025 U prvih devet mjeseci RH povećala izvoz za 5,5 posto, a uvoz za 4,6 posto
PROMJENE NA TRŽIŠTUObjavljeno: 09.02.2016

Odlazak Lavazze otvara bitku za 54 milijuna kuna
| Podijeli sadržaj: | ||||
Franck je odustao od distribucije Lavazze u Hrvatskoj i time izazvao negodovanje dijela potrošača koji uživaju u ispijanju kave upravo tog brenda, koji je, prema nekim analizama, držao treću poziciju na HoReCa tržištu. Prodajom prema ugostiteljstvu proizvođači i distributeri kave godišnje zavrte oko 300 milijuna kuna, ali zbog izdašnih marži u ugostiteljstvu konačna potrošnja na kavu u ugostiteljstvu skače i do 1,5 milijardi kuna svake godine.
Lavazza kupuje i Carte Noire
Franck je objasnio da Lavazza mijenja krovnu strategiju ulaganja, a čini se da je dio odluke potaknut i činjenicom da je profitabilnost tvrtke koja je bila zadužena za Lavazzu bila niska, što je dijelom i razlog zašto je prije tri godine i obitelj Petrač odlučila tvrtku prodati Francku. Lavazza je smanjila ulaganja u svoj brend, što Francku nije odgovaralo. Uostalom, Franck ima svoj brend kave za HoReCa tržište koji zauzima osjetan tržišni udio. Odlaskom Lavazze iz Hrvatske nastaje rupa od 54 milijuna kuna za koju će se boriti proizvođači, što je oko petine ukupnog tržišta. Uz Franck sve veći dio kolača zauzima i Julius Meinl Bonfanti, tvrtka koja ujedinjuje spomenuta dva brenda, a ima oko 30 posto tržišta. Naime, Lavazza je bila jedna od najskupljih kava na tržištu i cijenom joj parira samo Julius Meinl, dok su ostale vrste kave pristupačnije.
Najskuplja kava na tržištu je Illy koja stoji oko 250 kuna po kilogramu, što znači da po šalici kave ugostitelj ima oko 1,91 kunu troška prije oporezivanja. Lavazza i Julius Meinl imaju jednaku cijenu u nabavi, a šalica kave stoji oko 1,42 kune. Ostali su proizvođači na tržištu jeftiniji i samim time isplativiji za ugostitelje.
Kako se od kilograma kave može skuhati 140 šalica espressa, a kava se prodaje po cijeni i do deset kuna, na kilogramu kave može se zaraditi i do tisuću kuna. Zato su jeftiniji brendovi popularniji ugostiteljima pa su distributeri skupljih kava bili prisiljeni smanjivati cijene kako bi zadržali tržišne udjele. Tvrtka Gala plus koja je bila zadužena za brend Lavazza na oko 54 milijuna kuna prihoda imala je svega 800 tisuća kuna neto dobiti što je zanemariv udjel u Franckovoj zaradi. I dok je u Hrvatskoj loše zarađivala, Lavazza je jedan od najunosnijih brendova u Europi. Riječ je o obiteljskoj tvrtki koja nije promijenila vlasništvo od osnutka prije 120 godina. Posluje u 90 zemalja u svijetu, a u maloprodaji na talijanskom tržištu drži udio od 45 posto. Lani je Lavazza imala 1,34 milijarde eura prometa, a sada namjerava kupiti francuski Carte Noire koji drži petinu francuskog tržišta.
Hrvati popiju oko 5,1 kilogram kave godišnje po glavi stanovnika, pokazuju procjene rađene na temelju analiza tržišta. Unatoč kultnom statusu koji uživa među građanima u odnosu na druge nacije, Hrvati piju prosječne količine kave. Više nego u nas kava se pije u susjednoj BiH, u kojoj svaki stanovnik godišnje potroši prosječno 6,1 kilogram kave, dok Slovenci samelju pa popiju 5,8 kilograma.
Turkinja najpopularnija
Gotovo 10 kilograma kave po glavi stanovnika potroši se godišnje u Norveškoj, a slijede ih susjedi Šveđani sa 8,2 kg kave godišnje. Na kavi se vrte milijarde kuna, ali važno je napomenuti da je u Hrvatskoj još najzastupljenija mljevena kava. Takozvana "turska kava" još je najpopularnija pa se 80 posto prodaje kave u Hrvatskoj odnosi na mljevenu kavu. Analize pokazuju da kavu svakodnevno pije 80 posto građana starijih od 15 godina, a gotovo je svima prva kava ona koju popiju ujutro kod kuće. Trećina kavopija svakodnevno je konzumira (36 posto) i u kafiću, a njih 24 posto još i u gostima. Hrvati najviše piju tursku kavu, njih 70 posto, slijede instant-kava, koju pije 15 posto Hrvata, te cappuccino, koji pije 12 posto Hrvata. Beskofeinsku i ledenu kavu pije vrlo mali postotak konzumenata.
Lavazza kupuje i Carte Noire
Franck je objasnio da Lavazza mijenja krovnu strategiju ulaganja, a čini se da je dio odluke potaknut i činjenicom da je profitabilnost tvrtke koja je bila zadužena za Lavazzu bila niska, što je dijelom i razlog zašto je prije tri godine i obitelj Petrač odlučila tvrtku prodati Francku. Lavazza je smanjila ulaganja u svoj brend, što Francku nije odgovaralo. Uostalom, Franck ima svoj brend kave za HoReCa tržište koji zauzima osjetan tržišni udio. Odlaskom Lavazze iz Hrvatske nastaje rupa od 54 milijuna kuna za koju će se boriti proizvođači, što je oko petine ukupnog tržišta. Uz Franck sve veći dio kolača zauzima i Julius Meinl Bonfanti, tvrtka koja ujedinjuje spomenuta dva brenda, a ima oko 30 posto tržišta. Naime, Lavazza je bila jedna od najskupljih kava na tržištu i cijenom joj parira samo Julius Meinl, dok su ostale vrste kave pristupačnije.
Najskuplja kava na tržištu je Illy koja stoji oko 250 kuna po kilogramu, što znači da po šalici kave ugostitelj ima oko 1,91 kunu troška prije oporezivanja. Lavazza i Julius Meinl imaju jednaku cijenu u nabavi, a šalica kave stoji oko 1,42 kune. Ostali su proizvođači na tržištu jeftiniji i samim time isplativiji za ugostitelje.
Kako se od kilograma kave može skuhati 140 šalica espressa, a kava se prodaje po cijeni i do deset kuna, na kilogramu kave može se zaraditi i do tisuću kuna. Zato su jeftiniji brendovi popularniji ugostiteljima pa su distributeri skupljih kava bili prisiljeni smanjivati cijene kako bi zadržali tržišne udjele. Tvrtka Gala plus koja je bila zadužena za brend Lavazza na oko 54 milijuna kuna prihoda imala je svega 800 tisuća kuna neto dobiti što je zanemariv udjel u Franckovoj zaradi. I dok je u Hrvatskoj loše zarađivala, Lavazza je jedan od najunosnijih brendova u Europi. Riječ je o obiteljskoj tvrtki koja nije promijenila vlasništvo od osnutka prije 120 godina. Posluje u 90 zemalja u svijetu, a u maloprodaji na talijanskom tržištu drži udio od 45 posto. Lani je Lavazza imala 1,34 milijarde eura prometa, a sada namjerava kupiti francuski Carte Noire koji drži petinu francuskog tržišta.
Hrvati popiju oko 5,1 kilogram kave godišnje po glavi stanovnika, pokazuju procjene rađene na temelju analiza tržišta. Unatoč kultnom statusu koji uživa među građanima u odnosu na druge nacije, Hrvati piju prosječne količine kave. Više nego u nas kava se pije u susjednoj BiH, u kojoj svaki stanovnik godišnje potroši prosječno 6,1 kilogram kave, dok Slovenci samelju pa popiju 5,8 kilograma.
Turkinja najpopularnija
Gotovo 10 kilograma kave po glavi stanovnika potroši se godišnje u Norveškoj, a slijede ih susjedi Šveđani sa 8,2 kg kave godišnje. Na kavi se vrte milijarde kuna, ali važno je napomenuti da je u Hrvatskoj još najzastupljenija mljevena kava. Takozvana "turska kava" još je najpopularnija pa se 80 posto prodaje kave u Hrvatskoj odnosi na mljevenu kavu. Analize pokazuju da kavu svakodnevno pije 80 posto građana starijih od 15 godina, a gotovo je svima prva kava ona koju popiju ujutro kod kuće. Trećina kavopija svakodnevno je konzumira (36 posto) i u kafiću, a njih 24 posto još i u gostima. Hrvati najviše piju tursku kavu, njih 70 posto, slijede instant-kava, koju pije 15 posto Hrvata, te cappuccino, koji pije 12 posto Hrvata. Beskofeinsku i ledenu kavu pije vrlo mali postotak konzumenata.
Izvor: vecernji.hr
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora o...
- 06.11.2025 Na kraju listopada u HZMO-u 28,5 tisuća osiguranika više neg...
- 06.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u crvenom, promet umanjen
- 04.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze pale više od 1 posto
- 06.11.2025 Od nedjelje u ponoć započinje 14. po redu upis trezoraca za ...
- 10.10.2025 Eurizon AM fondovi - kreiranje i zadavanje zahtjeva
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 17.10.2025 Komentar tržišta - Erste Asset Management - rujan 2025.
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 27.10.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 23.10.2025 Neto imovina obveznih mirovinskih fondova u rujnu porasla za 441 milijun eura
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Nakon dva tjedna rasta, dolar oslabio prema košarici valuta
- 09.11.2025 TJEDNI PREGLED: Svjetske burze pale zbog pritiska na tehnološki sektor
- 07.11.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili pad, Končar najlikvidniji
- 07.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi crveni na kraju tjedna, Podravka dobitnica dana
- 07.11.2025 Tokić u IPO-u prikupio 23,3 mil. eura, konačna cijena dionice 20,2 eura
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 Cijene hrane pale i u listopadu
- 07.11.2025 Gunvor povlači ponudu za kupnju Lukoilove inozemne imovine
- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora odreći dijela prihoda
- 07.11.2025 Jasna tržišna pravila ključna za otpornost gospodarstva
- 07.11.2025 U prvih devet mjeseci RH povećala izvoz za 5,5 posto, a uvoz za 4,6 posto
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 07.11. 16:00 | 3745,87 | -19,36 |
-0,51 |
|
| CROBEX10* | 07.11. 16:00 | 2387,77 | -11,80 |
-0,49 |
|
| CROBEX10tr* | 07.11. 16:00 | 2746,52 | -13,57 |
-0,49 |
|
| ADRIAprime* | 07.11. 15:52 | 2963,17 | -0,65 |
-0,02 |
|
| CROBISTR* | 07.11. 16:31 | 185,5997 | 0,01 |
0,01 |
|
| CROBIS* | 07.11. 16:31 | 99,2044 | 0,00 |
0,00 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| KOEI | 640,00 € |
-2,44% |
1.499.278,00 € |
| KODT2 | 3.260,00 € |
-1,21% |
466.940,00 € |
| KODT | 3.350,00 € |
-2,05% |
217.950,00 € |
| PODR | 161,00 € |
1,90% |
206.521,00 € |
| ERNT | 190,00 € |
-1,04% |
102.573,50 € |
| IG | 57,00 € |
-1,72% |
82.748,40 € |
| 7SLO | 49,77 € |
0,44% |
78.537,06 € |
| RIVP | 6,40 € |
0,31% |
72.267,08 € |
| HT | 41,80 € |
0,00% |
66.098,30 € |
| ADPL | 19,40 € |
-2,51% |
54.077,40 € |
| Redovni dionički promet: | 3.220.116,34 € |
| Redovni obveznički promet: | 0 € |
| Sveukupni promet: | 3.220.116,34 € |








