- 04.09.2025 U ponedjeljak kreće novi krug upisa trezorskih zapisa
- 04.09.2025 Novi krug upisa ′narodnih trezoraca′, ciljani iz...
- 04.09.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas zeleni, dominacija Končara
- 04.09.2025 Zaposleni u državnim tvrtkama sretniji od kolega iz privatno...
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minu...
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 02.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 1.9.2025. - OTP Invest
- 28.08.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - srpanj 2025.
- 26.08.2025 Dionice nastavljaju s rastom, unatoč oprezu investitora
- 25.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 25.08.2025. - OTP Invest
- 19.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 18.08.2025. - OTP Invest
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minusu
- 01.09.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 26.08.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u plusu
- 25.08.2025 TJEDNI PREGLED: Ipak prevladali fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 07.09.2025 TJEDNI PREGLED: Dolar oslabio prema košarici valuta, čeka se smanjenje kamata Feda
- 07.09.2025 TJEDNI PREGLED: Wall Street blizu rekordnih razina, europske burze pale
- 05.09.2025 Saudijska inicijativa spustila cijene nafte prema 65 dolara
- 05.09.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili značajan tjedni rast, Končar u fokusu
- 05.09.2025 ZSE DANAS: Crobexi nastavili pozitivan niz, promet umanjen
- 01.09.2025 Oštar pad dobiti kineskog proizvođača električnih vozila
- 28.08.2025 Rast dobiti i prihoda Nvidije premašio 50 posto
- 27.08.2025 Lego s rekordnom prodajom u prvoj polovici godine
- 26.08.2025 Spotify uvodi novu uslugu kako bi privukao veći broj korisnika
- 26.08.2025 Zagrebački holding lani s dobiti od 27,2 milijuna eura
- 05.09.2025 Zapošljavanje u SAD-u stagniralo u kolovozu
- 05.09.2025 Hrvatska rastom gospodarstva u drugom kvartalu pri vrhu EU-a
- 05.09.2025 HUP za ′depolitizaciju′ usklađivanja minimalne plaće
- 05.09.2025 Indija podupire domaću potrošnju nižim PDV-om
- 05.09.2025 Potražnja za njemačkim industrijskim dobrima oslabila u srpnju
PROMJENE NA TRŽIŠTUObjavljeno: 09.02.2016

Odlazak Lavazze otvara bitku za 54 milijuna kuna
Podijeli sadržaj: | ||||
Franck je odustao od distribucije Lavazze u Hrvatskoj i time izazvao negodovanje dijela potrošača koji uživaju u ispijanju kave upravo tog brenda, koji je, prema nekim analizama, držao treću poziciju na HoReCa tržištu. Prodajom prema ugostiteljstvu proizvođači i distributeri kave godišnje zavrte oko 300 milijuna kuna, ali zbog izdašnih marži u ugostiteljstvu konačna potrošnja na kavu u ugostiteljstvu skače i do 1,5 milijardi kuna svake godine.
Lavazza kupuje i Carte Noire
Franck je objasnio da Lavazza mijenja krovnu strategiju ulaganja, a čini se da je dio odluke potaknut i činjenicom da je profitabilnost tvrtke koja je bila zadužena za Lavazzu bila niska, što je dijelom i razlog zašto je prije tri godine i obitelj Petrač odlučila tvrtku prodati Francku. Lavazza je smanjila ulaganja u svoj brend, što Francku nije odgovaralo. Uostalom, Franck ima svoj brend kave za HoReCa tržište koji zauzima osjetan tržišni udio. Odlaskom Lavazze iz Hrvatske nastaje rupa od 54 milijuna kuna za koju će se boriti proizvođači, što je oko petine ukupnog tržišta. Uz Franck sve veći dio kolača zauzima i Julius Meinl Bonfanti, tvrtka koja ujedinjuje spomenuta dva brenda, a ima oko 30 posto tržišta. Naime, Lavazza je bila jedna od najskupljih kava na tržištu i cijenom joj parira samo Julius Meinl, dok su ostale vrste kave pristupačnije.
Najskuplja kava na tržištu je Illy koja stoji oko 250 kuna po kilogramu, što znači da po šalici kave ugostitelj ima oko 1,91 kunu troška prije oporezivanja. Lavazza i Julius Meinl imaju jednaku cijenu u nabavi, a šalica kave stoji oko 1,42 kune. Ostali su proizvođači na tržištu jeftiniji i samim time isplativiji za ugostitelje.
Kako se od kilograma kave može skuhati 140 šalica espressa, a kava se prodaje po cijeni i do deset kuna, na kilogramu kave može se zaraditi i do tisuću kuna. Zato su jeftiniji brendovi popularniji ugostiteljima pa su distributeri skupljih kava bili prisiljeni smanjivati cijene kako bi zadržali tržišne udjele. Tvrtka Gala plus koja je bila zadužena za brend Lavazza na oko 54 milijuna kuna prihoda imala je svega 800 tisuća kuna neto dobiti što je zanemariv udjel u Franckovoj zaradi. I dok je u Hrvatskoj loše zarađivala, Lavazza je jedan od najunosnijih brendova u Europi. Riječ je o obiteljskoj tvrtki koja nije promijenila vlasništvo od osnutka prije 120 godina. Posluje u 90 zemalja u svijetu, a u maloprodaji na talijanskom tržištu drži udio od 45 posto. Lani je Lavazza imala 1,34 milijarde eura prometa, a sada namjerava kupiti francuski Carte Noire koji drži petinu francuskog tržišta.
Hrvati popiju oko 5,1 kilogram kave godišnje po glavi stanovnika, pokazuju procjene rađene na temelju analiza tržišta. Unatoč kultnom statusu koji uživa među građanima u odnosu na druge nacije, Hrvati piju prosječne količine kave. Više nego u nas kava se pije u susjednoj BiH, u kojoj svaki stanovnik godišnje potroši prosječno 6,1 kilogram kave, dok Slovenci samelju pa popiju 5,8 kilograma.
Turkinja najpopularnija
Gotovo 10 kilograma kave po glavi stanovnika potroši se godišnje u Norveškoj, a slijede ih susjedi Šveđani sa 8,2 kg kave godišnje. Na kavi se vrte milijarde kuna, ali važno je napomenuti da je u Hrvatskoj još najzastupljenija mljevena kava. Takozvana "turska kava" još je najpopularnija pa se 80 posto prodaje kave u Hrvatskoj odnosi na mljevenu kavu. Analize pokazuju da kavu svakodnevno pije 80 posto građana starijih od 15 godina, a gotovo je svima prva kava ona koju popiju ujutro kod kuće. Trećina kavopija svakodnevno je konzumira (36 posto) i u kafiću, a njih 24 posto još i u gostima. Hrvati najviše piju tursku kavu, njih 70 posto, slijede instant-kava, koju pije 15 posto Hrvata, te cappuccino, koji pije 12 posto Hrvata. Beskofeinsku i ledenu kavu pije vrlo mali postotak konzumenata.
Lavazza kupuje i Carte Noire
Franck je objasnio da Lavazza mijenja krovnu strategiju ulaganja, a čini se da je dio odluke potaknut i činjenicom da je profitabilnost tvrtke koja je bila zadužena za Lavazzu bila niska, što je dijelom i razlog zašto je prije tri godine i obitelj Petrač odlučila tvrtku prodati Francku. Lavazza je smanjila ulaganja u svoj brend, što Francku nije odgovaralo. Uostalom, Franck ima svoj brend kave za HoReCa tržište koji zauzima osjetan tržišni udio. Odlaskom Lavazze iz Hrvatske nastaje rupa od 54 milijuna kuna za koju će se boriti proizvođači, što je oko petine ukupnog tržišta. Uz Franck sve veći dio kolača zauzima i Julius Meinl Bonfanti, tvrtka koja ujedinjuje spomenuta dva brenda, a ima oko 30 posto tržišta. Naime, Lavazza je bila jedna od najskupljih kava na tržištu i cijenom joj parira samo Julius Meinl, dok su ostale vrste kave pristupačnije.
Najskuplja kava na tržištu je Illy koja stoji oko 250 kuna po kilogramu, što znači da po šalici kave ugostitelj ima oko 1,91 kunu troška prije oporezivanja. Lavazza i Julius Meinl imaju jednaku cijenu u nabavi, a šalica kave stoji oko 1,42 kune. Ostali su proizvođači na tržištu jeftiniji i samim time isplativiji za ugostitelje.
Kako se od kilograma kave može skuhati 140 šalica espressa, a kava se prodaje po cijeni i do deset kuna, na kilogramu kave može se zaraditi i do tisuću kuna. Zato su jeftiniji brendovi popularniji ugostiteljima pa su distributeri skupljih kava bili prisiljeni smanjivati cijene kako bi zadržali tržišne udjele. Tvrtka Gala plus koja je bila zadužena za brend Lavazza na oko 54 milijuna kuna prihoda imala je svega 800 tisuća kuna neto dobiti što je zanemariv udjel u Franckovoj zaradi. I dok je u Hrvatskoj loše zarađivala, Lavazza je jedan od najunosnijih brendova u Europi. Riječ je o obiteljskoj tvrtki koja nije promijenila vlasništvo od osnutka prije 120 godina. Posluje u 90 zemalja u svijetu, a u maloprodaji na talijanskom tržištu drži udio od 45 posto. Lani je Lavazza imala 1,34 milijarde eura prometa, a sada namjerava kupiti francuski Carte Noire koji drži petinu francuskog tržišta.
Hrvati popiju oko 5,1 kilogram kave godišnje po glavi stanovnika, pokazuju procjene rađene na temelju analiza tržišta. Unatoč kultnom statusu koji uživa među građanima u odnosu na druge nacije, Hrvati piju prosječne količine kave. Više nego u nas kava se pije u susjednoj BiH, u kojoj svaki stanovnik godišnje potroši prosječno 6,1 kilogram kave, dok Slovenci samelju pa popiju 5,8 kilograma.
Turkinja najpopularnija
Gotovo 10 kilograma kave po glavi stanovnika potroši se godišnje u Norveškoj, a slijede ih susjedi Šveđani sa 8,2 kg kave godišnje. Na kavi se vrte milijarde kuna, ali važno je napomenuti da je u Hrvatskoj još najzastupljenija mljevena kava. Takozvana "turska kava" još je najpopularnija pa se 80 posto prodaje kave u Hrvatskoj odnosi na mljevenu kavu. Analize pokazuju da kavu svakodnevno pije 80 posto građana starijih od 15 godina, a gotovo je svima prva kava ona koju popiju ujutro kod kuće. Trećina kavopija svakodnevno je konzumira (36 posto) i u kafiću, a njih 24 posto još i u gostima. Hrvati najviše piju tursku kavu, njih 70 posto, slijede instant-kava, koju pije 15 posto Hrvata, te cappuccino, koji pije 12 posto Hrvata. Beskofeinsku i ledenu kavu pije vrlo mali postotak konzumenata.
Izvor: vecernji.hr
Podijeli sadržaj: | ||||
- 04.09.2025 U ponedjeljak kreće novi krug upisa trezorskih zapisa
- 04.09.2025 Novi krug upisa ′narodnih trezoraca′, ciljani iz...
- 04.09.2025 ZSE DANAS: Crobexi i danas zeleni, dominacija Končara
- 04.09.2025 Zaposleni u državnim tvrtkama sretniji od kolega iz privatno...
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minu...
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 31.01.2025 Global Kapital - smanjena naknada za upravljanje
- 02.09.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 1.9.2025. - OTP Invest
- 28.08.2025 Komentar tržišta - ZB Invest - srpanj 2025.
- 26.08.2025 Dionice nastavljaju s rastom, unatoč oprezu investitora
- 25.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 25.08.2025. - OTP Invest
- 19.08.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 18.08.2025. - OTP Invest
- 05.09.2025 Obavijest o završetku promotivne akcije oslobođenja od ulazne naknade u pod-fondovima ZB Investa
- 02.09.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u minusu
- 01.09.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 26.08.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova završila u plusu
- 25.08.2025 TJEDNI PREGLED: Ipak prevladali fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 07.09.2025 TJEDNI PREGLED: Dolar oslabio prema košarici valuta, čeka se smanjenje kamata Feda
- 07.09.2025 TJEDNI PREGLED: Wall Street blizu rekordnih razina, europske burze pale
- 05.09.2025 Saudijska inicijativa spustila cijene nafte prema 65 dolara
- 05.09.2025 ZSE TJEDNO: Crobexi zabilježili značajan tjedni rast, Končar u fokusu
- 05.09.2025 ZSE DANAS: Crobexi nastavili pozitivan niz, promet umanjen
- 01.09.2025 Oštar pad dobiti kineskog proizvođača električnih vozila
- 28.08.2025 Rast dobiti i prihoda Nvidije premašio 50 posto
- 27.08.2025 Lego s rekordnom prodajom u prvoj polovici godine
- 26.08.2025 Spotify uvodi novu uslugu kako bi privukao veći broj korisnika
- 26.08.2025 Zagrebački holding lani s dobiti od 27,2 milijuna eura
- 05.09.2025 Zapošljavanje u SAD-u stagniralo u kolovozu
- 05.09.2025 Hrvatska rastom gospodarstva u drugom kvartalu pri vrhu EU-a
- 05.09.2025 HUP za ′depolitizaciju′ usklađivanja minimalne plaće
- 05.09.2025 Indija podupire domaću potrošnju nižim PDV-om
- 05.09.2025 Potražnja za njemačkim industrijskim dobrima oslabila u srpnju
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q2 - 2025)
(koji na 30.06.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
Capital Breeder | +25,00% | 3 | |||||
Global Kapital | +23,59% | 4 | |||||
InterCapital SEE Equity - klasa B | A | +22,32% | 3 |
Fondovi | Trajanje akcije | Info |
OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 30.09. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 30.09.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon fondovi - ulazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda. Navedeno vrijedi do opoziva.
Eurizon HR Flexible 30 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR Conservative 10 fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Eurizon HR International Multi Asset fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada | AKCIJA do opoziva | |
Prilikom otkupa udjela izlazna naknada se umanjuje te za sva ulaganja do 12 mjeseci iznosi 1,00 posto umjesto prospektom propisanih 2,00 posto. Za ulaganja duža od 12 mjeseci izlazna naknada se ne naplaćuje, iznosi 0,00 posto. Navedeno vrijedi za ulagače koji pri kupnji udjela dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 19.07.2023. do opoziva.
Eurizon HR Equity fond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela InterCapital Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
InterCapital fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Društvo InterCapital Asset Management donijelo je odluku o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve fondove kojima upravlja ICAM. Sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi InterCapital fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u InterCapital Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji InterCapital Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
CROBEX* | 05.09. 16:00 | 3741,05 | 15,78 |
0,42 |
|
CROBEX10* | 05.09. 16:00 | 2367,20 | 27,63 |
1,18 |
|
CROBEX10tr* | 05.09. 16:00 | 2723,96 | 31,35 |
1,16 |
|
ADRIAprime* | 05.09. 15:52 | 2947,67 | 17,49 |
0,60 |
|
CROBISTR* | 05.09. 16:31 | 184,76 | 0,05 |
0,03 |
|
CROBIS* | 05.09. 16:31 | 99,1811 | 0,02 |
0,02 |
Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
KOEI | 614,00 € |
6,97% |
1.926.166,00 € |
PODR | 150,50 € |
1,01% |
339.779,50 € |
ZITO | 20,00 € |
-1,48% |
228.839,10 € |
HT | 40,60 € |
-0,98% |
153.329,50 € |
VLEN | 4,10 € |
2,50% |
140.179,10 € |
KODT2 | 3.800,00 € |
0,00% |
121.240,00 € |
ZABA | 24,70 € |
-1,20% |
117.124,80 € |
DLKV | 7,50 € |
-1,06% |
85.965,74 € |
ADRS2 | 79,40 € |
-1,24% |
54.141,80 € |
ADPL | 14,40 € |
0,70% |
37.218,00 € |
Redovni dionički promet: | 3.550.706,54 € |
Redovni obveznički promet: | 0 € |
Sveukupni promet: | 6.420.706,54 € |