NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

HACObjavljeno: 06.04.2023
Nestaju kućice, cestarina će se plaćati ENC-om ili preko registracija

Nestaju kućice, cestarina će se plaćati ENC-om ili preko registracija

Hrvatske autoceste objavile su danas javni natječaj za odabir izvođača Elektroničkog sustava naplate cestarine. Natječaj je od danas dostupan u Europskom oglasniku javne nabave i Elektroničkom oglasniku javne nabave Narodnih novina i trajat će 60 dana. Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb - Macelj iznosi 100.000.000 eura.

Natječaj za uvođenje novog sustava naplate cestarine financira se iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).

Cilj ovog projekta jest potpuna obnova postojećeg sustava naplate cestarine u Hrvatskoj, uključujući uvođenje novog sustava elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova (MLFF) bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja.

U novom sustavu cestarina će se naplaćivati ovisno o prijeđenoj udaljenosti i skupini vozila. Na svakoj će lokaciji na autocesti na kojoj je vozila potrebno prepoznati - na naplatnim točkama na autocesti i izvan autoceste - postojati portal s ugrađenim DSRC čitačima, koji će omogućiti komunikaciju s ENC uređajima ugrađenima u vozila. Portali će na naplatnim točkama imati i kamere za detekciju prolaza vozila povremenih korisnika autocesta.

Tehnologije novog sustava imat će sljedeća glavna obilježja: DSRC tehnologija za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja i ALPR tehnologija za naplatu cestarine povremenim korisnicima za laka vozila i nadzor plaćanja cestarine svih vozila očitanjem registracijskih tablica.

U novom sustavu ENC uređaji bit će vezani uz vozilo (registarsku oznaku toga vozila), što znači da će se cestarina naplaćivati samo za transakcije toga vozila. Uređaj i registarska oznaku vozila neće se vezati uz kategoriju vozila, već se kategorija određivati na svakoj naplatnoj točki. Uz jedan ENC uređaj moguće je vezati maksimalno tri registarske (sukladno pravilima koje odrede subjekti za naplatu cestarine). Korištenje ENC uređaja obavezno je za teška vozila. To zahtijeva izmjenu današnjeg sustava, ali je usklađeno s DSRC sustavima slobodnog protoka vozila koji su uvedeni u mnogim zemljama diljem svijeta: Australiji, nekim europskim zemljama, Čileu, Južnoj Africi...

Autoceste s naplatom u novom sustavu naplate cestarine ostaju istovjetne autocestama s naplatom kojima su danas upravitelji HAC, Bina Istra i AZM. U novom sustavu naplate cestarina će se korisnicima naplaćivati ovisno o prijeđenoj udaljenosti i skupini vozila, kao i u postojećem sustavu. Cijene će se stoga temeljiti na određenim referentnim vrijednostima jedinične cijene po kilometru za različite skupine vozila, koje utvrđuje svaki upravitelj i koncesionari te na nekim dodatnim parametrima. A to su dodatne naknade u određenim razdobljima, primjerice u ljetnoj sezoni, vikendom, u razdobljima zagušenja prometa.

Cijena cestarine ovisit će i o naknadi za onečišćenje zraka koja se razlikuje ovisno o emisijskom razredu vozila (Euro). U budućoj perspektivi, naknada za onečišćenje zraka može se temeljiti na razini onečišćenja izazvanog emisijom CO2 vozila ili nekim drugim sličnim mjerilima u skladu s politikama EU.

Učestali korisnici imat će pravo na popuste. I dalje će biti popusti vezani uz uporabu ENC uređaja radi poticanja kupnje uređaja za laka vozila. Pri određivanju cijena u obzir se može uzeti i vrijeme, pa se mogu definirati različite cijene ovisno o razdoblju godine, danima ili dijelovima dana. U novom sustavu naplate cestarine naplatne točke bit će portali s cjelokupnom opremom potrebnom za naplatu cestarine, kontrolu i nadzor plaćanja cestarine.

Naplatne točke bit će postavljene na autocesti, u svakoj dionici raznih prometnica unutar definiranog naplatnog područja te izvan autocesta, na bivšim naplatnim postajama. Svaka će naplatna točka pokrivati oba smjera prometnice.

U novom sustavu naplate cestarina će se naplaćivati svim skupinama vozila, ali će postojati dvije različite vrste korisnika.

Korisnici DSRC ENC uređaja

DSRC ENC uređaj bit će obvezan za teška vozila, a neobvezan za laka vozila.

Korisnici ALPR sustava

ALPR tehnologija će se koristiti za laka vozila bez ENC uređaja, a predstavlja praktično rješenje za povremene i strane korisnike. To znači da će se svi korisnici u novom sustavu naplate, uključujući korisnike ENC uređaja i ALPR sustava, morati registrirati u sustav, pri čemu će morati dostaviti podatke barem o broju registarske oznake vozila, o državi izdavanja registarske oznake i načinu plaćanja, a ako će postojati popusti, i podatak o euro emisijskom razredu vozila, presliku prometne dozvole i slično.

Važno je naglasiti da obje skupine korisnika mogu imati uslugu s uplatom sredstava unaprijed (prepaid) i račun s naknadnim terećenjem na bankovnu karticu (postpaid). Prepaid korisnici ne smiju biti anonimni, njihovi podaci moraju biti poznati sustavu. Zakonom o cestama propisane su skupine vozila oslobođene plaćanja cestarine. Rok za slanje ponuda na ovaj dugoočekivani natječaj jest 60 dana, a odabrani ponuditelj će imati rok od 24 mjeseca za implementaciju sustava. Ugovorom je predviđeno i da deset godina održava sustav.

Izvor: vecernji.hr

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,07140 0,00
-0,06%
GBP
0,85643 0,00
-0,04%
CHF
0,97790 0,00
-0,13%
JPY
168,03000 1,27
0,76%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
92,75 €
25.04.2024
0,34%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 26.04. 16:00  2814,85
9,68
0,35
CROBEX10* 26.04. 16:00  1710,56
5,22
0,31
CROBEX10tr* 26.04. 16:00  1859,53
5,67
0,31
ADRIAprime* 26.04. 16:00  1887,64
4,45
0,24
CROBISTR* 26.04. 16:31  173,0528
0,01
0,01
CROBIS* 26.04. 16:31  96,0146
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:08:06 26.04.2024)
(17:08:06 26.04.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
HPB
224,00 €
0,00%
176.508,00 €
ZABA
16,75 €
0,60%
113.613,40 €
ADRS2
62,00 €
1,31%
102.969,40 €
ERNT
203,00 €
-0,49%
92.433,00 €
RIVP
5,22 €
0,38%
88.651,38 €
DLKV
2,50 €
2,46%
85.497,02 €
ZVCV
24,00 €
13,21%
75.153,40 €
SPAN
44,70 €
0,90%
68.411,10 €
ATGR
56,00 €
0,00%
61.595,50 €
KODT
1.530,00 €
-0,65%
54.770,00 €
Redovni dionički promet:   
1.142.497,54 €
Redovni obveznički promet:   
11.602,00 €
Sveukupni promet:   
1.154.099,54 €