NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

TURIZAMObjavljeno: 14.02.2014
Adria Hotel Forum 2014: Investirajte, inovirajte, brendirajte i educirajte se

Adria Hotel Forum 2014: Investirajte, inovirajte, brendirajte i educirajte se

Hrvatsku turističku i hotelsku industriju ove i idućim godinama čekaju brojni poslovni i promotivni izazovi, poput pokretanja novog investicijskog ciklusa u postojeće i nove objekte, kreiranje kvalitetnih i konkurentnih proizvoda te u edukaciju i ljudske resurse, kao i provedba turističke strategije, nacionalno brendiranje, restrukturiranje sustava turističkih zajednica i produljenje sezone, što uz primjenu novih tehnologija i inovacija podrazumijeva i okretanje novim razvojno-poslovnim modelima upravljanja u turizmu.

To su samo neke od poruka sa netom završene najjače regionalne hotelsko-investicijske konferencije, drugog po redu Adria Hotel Foruma (AHF) koji se održavao od 11. do 13. veljače. Na Forumu je više od 200 domaćih i stranih sudionika, većinom hotelijera i konzultanata te predstavnika javnog turističkog sektora, slušalo razmišljanja 50-ak panelista-stručnjaka, ali i raspravljalo o novim razvojnim trendovima, investicijama i inovacijama u turizmu i hotelijerstvu u Hrvatskoj, regiji i šire.

Ocjenjujući taj drugi Forum jačim i uspješnijim od prvog, posebno zbog aktualnosti i načina obrade tema te dolaska jakih svjetskih i domaćih hotelskih imena, organizatorica Foruma Marina Franolić istaknula je i da je očekivala više hotelijera iz Hrvatske i regije koji bi na jednom mjestu mogu čuti ne samo novosti nego i razmijeniti iskustva te stvoriti nove kontakte, a moguće i poslovne prilike.

Hrvatski turizam odavno dio EU tržišta, ali još se puno može uz suradnju javnog i privatnog sektora

Jedna od tema na Forumu dotakla se i Hrvatske kao nove članice EU-a, u sklopu čega je direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić istaknula da formalni ulazak Hrvatske u EU nije donio bitne promjene za hrvatski turizma jer je već odavno dio EU tržišta budući da oko 90 posto turista u Hrvatsku dolazi upravo iz zemalja EU-a.

Stoga se i ukupna opća promocija dugi niz godina dominantno provodi na najvećim europskim tržištima (Njemačka, Austrija, Italija, Velika Britanija, Francuska, nove članice EU i druge) zahvaljujući čemu je hrvatski turizam u EU dobro pozicioniran i ima pozitivan imidž, kazala je Matešić dodajući da se ipak još puno toga može i treba napraviti.

Nove aktivnosti već je definirala turistička strategija, a još detaljnije će i strateški marketing plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020., čije se donošenje, kako je najavila, očekuje tijekom prvog tromjesečja ove godine, napomenuvši da to nije samo marketing plan HTZ-a nego cjelokupnog hrvatskog turizma kao i da se bez suradnje javnog i privatnog sektora neće moći ostvariti željeni ciljevi.

I drugi panelisti na AHF-u, među kojima i ministar turizma Darko Lorencin, njegov zamjenik Ratomir Ivičić, predstojnik DUUDI-ja Mladen Pejnović, predstavnici crnogorskog ministarstva održivog razvoj i turizma Olivera Brajović, te velikih svjetskih turističkih kompanija TUI-a, Hayatt-a, Best Western-a i InterContinentala kao i domaćih jakih tvrtki poput Valamara, HUP-Zagreba, LRH, Lagune Novigrad i drugih te konzultanti iz hrvatskog ureda Horwath HTL-a i iz drugih kuća naglasili su važnost suradnje svih dionika u turizmu s lokalnim i državnim vlastima u kreiranju i razvoju održivog turizma.

Jedino tako te uz nove investicije, inovacije i pametno promišljanje i realizaciju prostornog uređenja Hrvatska će moći uspješno iskoristiti velike potencijale za razvoj turizma, za što, kako je potencirao Miroslav Dragićević iz Horwath HTL-am, treba i vizija, hrabrost i znanje jer nije lako kreirati konkurentni proizvod za svjetsko tržište koji će privući i velike vanjske igrače-ulagače.

Naglasio je i kako zadnjih godina vidi pomake nabolje u hrvatskoj turističkoj politici, koja po njemu i dalje treba uključivati javnost i lokalno stanovništvo, a svima je u državnim institucijama koje se bave turizmom, od Ministarstva turizma i HTZ-a, preko DUUDI-ja, Agencije za investicije i konkurentnost do drugih, poručio da rade pošteno i transparentno, posebno u provođenju privatizacijskih procesa i privlaćenju stranih investicija.

Investicije nedostaju, ali se potiču i dolaze

Ministar Lorencin na Forumu je podsjetio da se do 2020. slijedom strategije u turizam treba uložiti oko 7 milijardi eura, od čega se polovica odnosi na hotelski sektor, kao i da se sve čini da se do tog vremana povrat investicija u turizmu sa sadašnjih 15 do 17 godina smanji na 10 do 12, a turistička potrošnja udvostruči na oko 14 milijardi eura. To neće biti moguće ako svi u zemlji, na svim razinama, ne prionu poslu najbolje što mogu, kao i u privlaćenju novca iz EU fondova što je za mnoge segmente u turizmu dosta izgledno ako bude suradnje na projektima.

Na Forumu se dosta govorilo i o nedostatku investicija velikih igrača u hrvatskoj hotelskoj industriji, čemu su prepreke brojni neriješeni imovinsko-pravni i vlasnički odnosi nad zemljištem i nekretninama, previše papirologije i administracije, slaba profitabilnost s obzirom na kratku sezonu i drugi problemi čije je rješavanje u tijeku i čemu pomažu i novi zakonski propisi poput primjerice zakona o strateškim investicijama te o poticanju ulaganja.

Naznačeno je i da investicije ne smiju doći u pitanje zbog nekoordinacije među državnim institucijama te različitim mišljenjima političkih stranaka, posebno na lokalnoj razini, što je donekle bio slučaj kod primjera Brijuna i Kupara, koji su sada konačno, nakon 20-ak godina, dobro pripremljeni i u procesu traženja strateških investitora i stavljanja zapuštene imovine u turističku funkciju.

Pejnović iz DUUDI-ja je pritom naglasio da u tom, kao i u slučaju drugih turističkih tvrtki/lokacija u državnom većinskom vlasništvu za koje se traže novi vlasnici, bilo privatizacijom, putem predstečajnih nagodbi ili drugačije, cilj nije samo prodaja nego i stvaranje dodane vrijednosti koja će pridonijeti i turizmu i cijeloj destinaciji i zemlji.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
AHF ~ Adria Hotel Forum ~ turizam ~ investicije

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q2 - 2025)(na kraju Q2 - 2025)

(koji na 30.06.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +25,00%  3
Global Kapital +23,59%  4
InterCapital SEE Equity - klasa B A +22,32%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,14460 -0,01
-0,70%
GBP
0,86490 0,00
0,31%
CHF
0,92970 0,00
-0,04%
JPY
171,52000 0,56
0,33%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
130,72 €
30.07.2025
-0,24%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.09.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 31.07. 16:00  3754,85
-17,08
-0,45
CROBEX10* 31.07. 16:00  2348,06
-12,02
-0,51
CROBEX10tr* 31.07. 16:00  2702,25
-13,63
-0,50
ADRIAprime* 31.07. 16:00  2935,26
0,76
0,03
CROBISTR* 31.07. 16:31  184,4043
0,04
0,02
CROBIS* 31.07. 16:31  99,2311
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:07:53 31.07.2025)
(17:07:53 31.07.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
576,00 €
-0,69%
570.746,00 €
KODT
3.640,00 €
-1,09%
334.220,00 €
SPAN
67,00 €
1,82%
254.807,60 €
ZITO
21,30 €
0,47%
200.946,10 €
ERNT
177,00 €
-0,84%
179.119,00 €
KODT2
3.620,00 €
-0,55%
139.760,00 €
ADRS2
84,00 €
-1,87%
97.971,00 €
HT
41,60 €
-0,48%
74.106,40 €
DLKV
7,40 €
1,09%
72.746,66 €
IG
55,20 €
0,00%
72.045,00 €
Redovni dionički promet:   
2.429.230,59 €
Redovni obveznički promet:   
101.810,00 €
Sveukupni promet:   
3.006.240,59 €