NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

TURIZAMObjavljeno: 14.02.2014
Adria Hotel Forum 2014: Investirajte, inovirajte, brendirajte i educirajte se

Adria Hotel Forum 2014: Investirajte, inovirajte, brendirajte i educirajte se

Hrvatsku turističku i hotelsku industriju ove i idućim godinama čekaju brojni poslovni i promotivni izazovi, poput pokretanja novog investicijskog ciklusa u postojeće i nove objekte, kreiranje kvalitetnih i konkurentnih proizvoda te u edukaciju i ljudske resurse, kao i provedba turističke strategije, nacionalno brendiranje, restrukturiranje sustava turističkih zajednica i produljenje sezone, što uz primjenu novih tehnologija i inovacija podrazumijeva i okretanje novim razvojno-poslovnim modelima upravljanja u turizmu.

To su samo neke od poruka sa netom završene najjače regionalne hotelsko-investicijske konferencije, drugog po redu Adria Hotel Foruma (AHF) koji se održavao od 11. do 13. veljače. Na Forumu je više od 200 domaćih i stranih sudionika, većinom hotelijera i konzultanata te predstavnika javnog turističkog sektora, slušalo razmišljanja 50-ak panelista-stručnjaka, ali i raspravljalo o novim razvojnim trendovima, investicijama i inovacijama u turizmu i hotelijerstvu u Hrvatskoj, regiji i šire.

Ocjenjujući taj drugi Forum jačim i uspješnijim od prvog, posebno zbog aktualnosti i načina obrade tema te dolaska jakih svjetskih i domaćih hotelskih imena, organizatorica Foruma Marina Franolić istaknula je i da je očekivala više hotelijera iz Hrvatske i regije koji bi na jednom mjestu mogu čuti ne samo novosti nego i razmijeniti iskustva te stvoriti nove kontakte, a moguće i poslovne prilike.

Hrvatski turizam odavno dio EU tržišta, ali još se puno može uz suradnju javnog i privatnog sektora

Jedna od tema na Forumu dotakla se i Hrvatske kao nove članice EU-a, u sklopu čega je direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić istaknula da formalni ulazak Hrvatske u EU nije donio bitne promjene za hrvatski turizma jer je već odavno dio EU tržišta budući da oko 90 posto turista u Hrvatsku dolazi upravo iz zemalja EU-a.

Stoga se i ukupna opća promocija dugi niz godina dominantno provodi na najvećim europskim tržištima (Njemačka, Austrija, Italija, Velika Britanija, Francuska, nove članice EU i druge) zahvaljujući čemu je hrvatski turizam u EU dobro pozicioniran i ima pozitivan imidž, kazala je Matešić dodajući da se ipak još puno toga može i treba napraviti.

Nove aktivnosti već je definirala turistička strategija, a još detaljnije će i strateški marketing plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020., čije se donošenje, kako je najavila, očekuje tijekom prvog tromjesečja ove godine, napomenuvši da to nije samo marketing plan HTZ-a nego cjelokupnog hrvatskog turizma kao i da se bez suradnje javnog i privatnog sektora neće moći ostvariti željeni ciljevi.

I drugi panelisti na AHF-u, među kojima i ministar turizma Darko Lorencin, njegov zamjenik Ratomir Ivičić, predstojnik DUUDI-ja Mladen Pejnović, predstavnici crnogorskog ministarstva održivog razvoj i turizma Olivera Brajović, te velikih svjetskih turističkih kompanija TUI-a, Hayatt-a, Best Western-a i InterContinentala kao i domaćih jakih tvrtki poput Valamara, HUP-Zagreba, LRH, Lagune Novigrad i drugih te konzultanti iz hrvatskog ureda Horwath HTL-a i iz drugih kuća naglasili su važnost suradnje svih dionika u turizmu s lokalnim i državnim vlastima u kreiranju i razvoju održivog turizma.

Jedino tako te uz nove investicije, inovacije i pametno promišljanje i realizaciju prostornog uređenja Hrvatska će moći uspješno iskoristiti velike potencijale za razvoj turizma, za što, kako je potencirao Miroslav Dragićević iz Horwath HTL-am, treba i vizija, hrabrost i znanje jer nije lako kreirati konkurentni proizvod za svjetsko tržište koji će privući i velike vanjske igrače-ulagače.

Naglasio je i kako zadnjih godina vidi pomake nabolje u hrvatskoj turističkoj politici, koja po njemu i dalje treba uključivati javnost i lokalno stanovništvo, a svima je u državnim institucijama koje se bave turizmom, od Ministarstva turizma i HTZ-a, preko DUUDI-ja, Agencije za investicije i konkurentnost do drugih, poručio da rade pošteno i transparentno, posebno u provođenju privatizacijskih procesa i privlaćenju stranih investicija.

Investicije nedostaju, ali se potiču i dolaze

Ministar Lorencin na Forumu je podsjetio da se do 2020. slijedom strategije u turizam treba uložiti oko 7 milijardi eura, od čega se polovica odnosi na hotelski sektor, kao i da se sve čini da se do tog vremana povrat investicija u turizmu sa sadašnjih 15 do 17 godina smanji na 10 do 12, a turistička potrošnja udvostruči na oko 14 milijardi eura. To neće biti moguće ako svi u zemlji, na svim razinama, ne prionu poslu najbolje što mogu, kao i u privlaćenju novca iz EU fondova što je za mnoge segmente u turizmu dosta izgledno ako bude suradnje na projektima.

Na Forumu se dosta govorilo i o nedostatku investicija velikih igrača u hrvatskoj hotelskoj industriji, čemu su prepreke brojni neriješeni imovinsko-pravni i vlasnički odnosi nad zemljištem i nekretninama, previše papirologije i administracije, slaba profitabilnost s obzirom na kratku sezonu i drugi problemi čije je rješavanje u tijeku i čemu pomažu i novi zakonski propisi poput primjerice zakona o strateškim investicijama te o poticanju ulaganja.

Naznačeno je i da investicije ne smiju doći u pitanje zbog nekoordinacije među državnim institucijama te različitim mišljenjima političkih stranaka, posebno na lokalnoj razini, što je donekle bio slučaj kod primjera Brijuna i Kupara, koji su sada konačno, nakon 20-ak godina, dobro pripremljeni i u procesu traženja strateških investitora i stavljanja zapuštene imovine u turističku funkciju.

Pejnović iz DUUDI-ja je pritom naglasio da u tom, kao i u slučaju drugih turističkih tvrtki/lokacija u državnom većinskom vlasništvu za koje se traže novi vlasnici, bilo privatizacijom, putem predstečajnih nagodbi ili drugačije, cilj nije samo prodaja nego i stvaranje dodane vrijednosti koja će pridonijeti i turizmu i cijeloj destinaciji i zemlji.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
AHF ~ Adria Hotel Forum ~ turizam ~ investicije

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2024)(na kraju Q1 - 2024)

(koji na 29.03.2024. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Erste Quality Equity +12,06%  5
InterCapital Global Technology - klasa B A +11,60%  5
OTP indeksni A +11,36%  4

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,08660 0,00
0,31%
GBP
0,85850 0,00
0,01%
CHF
0,98220 0,00
0,22%
JPY
168,33000 -0,10
-0,06%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
98,67 €
15.05.2024
2,56%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
InterCapital Nova Europa - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 16.05. 16:00  2822,34
6,09
0,22
CROBEX10* 16.05. 15:53  1705,85
1,01
0,06
CROBEX10tr* 16.05. 15:53  1881,98
1,10
0,06
ADRIAprime* 16.05. 16:00  1934,50
3,59
0,19
CROBISTR* 16.05. 16:31  174,0743
0,04
0,02
CROBIS* 16.05. 16:31  96,4548
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2024 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:04:30 16.05.2024)
(17:04:30 16.05.2024)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ZABA
17,60 €
1,44%
171.004,00 €
ERNT
207,00 €
0,00%
78.442,00 €
ADPL
13,00 €
0,00%
68.689,45 €
KOEI
262,00 €
0,77%
67.098,00 €
RIVP
5,14 €
1,18%
44.363,58 €
ADRS2
60,80 €
-0,98%
43.085,40 €
PLAG
360,00 €
-2,17%
41.232,00 €
PODR
158,00 €
0,00%
34.604,00 €
HT
30,50 €
-1,61%
31.328,60 €
7BET
14,26 €
-0,35%
30.872,94 €
Redovni dionički promet:   
823.170,82 €
Redovni obveznički promet:   
30.498,80 €
Sveukupni promet:   
853.669,62 €