- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora o...
- 06.11.2025 Od nedjelje u ponoć započinje 14. po redu upis trezoraca za ...
- 06.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u crvenom, promet umanjen
- 06.11.2025 Na kraju listopada u HZMO-u 28,5 tisuća osiguranika više neg...
- 07.11.2025 Tokić u IPO-u prikupio 23,3 mil. eura, konačna cijena dionic...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 10.11.2025 Cijene nafte blizu 64 dolara
- 10.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi zeleni na početku tjedna uz umanjen promet
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 10.11.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi porasli na početku tjedna
- 10.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, u fokusu Kongres SAD-a
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 10.11.2025 Krajem listopada 77.825 nezaposlenih, 9,8 posto manje nego lani
- 10.11.2025 Bugarska priprema teren za preuzimanje kontrole nad Lukoilovom imovinom
- 10.11.2025 Zaklada FIPRO dodjeljuje novac za financiranje komercijalizacije inovacija
- 10.11.2025 Osjetno pogoršano ozračje u njemačkoj kemijskoj industriji
- 10.11.2025 Indija priprema teren za pojačani izvoz šećera
DOMINO-EFEKTObjavljeno: 25.01.2016

Prijevoznici užasnuti suspenzijom Schengena
| Podijeli sadržaj: | ||||
Privremeni izlazak iz sustava Schengena najprije Njemačke pa Austrije i Slovenija, te strože kontrole koje uvodi i Hrvatska, uz Makedoniju, koja je privremeno zatvorila granicu s Grčkom, razlog su novih napetosti među hrvatskim cestovnim prijevoznicima, koji strahuju da će se te mjere odraziti na njihovo poslovanje i izazvati gubitke.
U Hrvatskoj gospodarskoj komori ne očekuju dramatične zastoje, no u cestovnom prijevozu, u Sektora za promet i veze predviđaju izvjesno usporavanje, posebice na granici sa Srbijom. Nova situacija, međutim, otvorit će hitne pregovore između kupaca robe i prijevoznika o novim cjenicima transportnih usluga.
Spas u jeftinom gorivu
U proteklom razdoblju niskih cijena goriva prijevoznici su, kako iz vlastitog iskustva objašnjava vlasnik najvećeg europskog distributera robe široke potrošnje Orbica Branko Roglić, profitirali, a sada bi im "danak" mogli uzeti novi troškovi zbog usporenog prometa robe. Roglić je, kao i većina gospodarstvenika, u vezi s ovom temom blago pesimističan jer očekuje nešto otežaniji promet robe.
Međutim, napominje, teško je u ovom trenutku kvantificirati negativne učinke. Njegova tvrtka radi u 18 zemalja članica Europske unije te u Ukrajini, s prometom koji se u ovoj godini planira u iznosu od oko 1,7 milijardi eura, a predviđa da će se režim pojačanih kontrola osjetiti ne samo među članicama zapadnog dijela Europe nego i u središnjem i istočnom dijelu. Veliki troškovni udar u poslovanju svoje grupacije ipak ne očekuje. Dosadašnju razliku nastalu zbog pada cijena goriva u Orbicu nisu osjetili kroz smanjenje cijene prijevoza. Drugim riječima, pozitivni efekt zadržavali su njihovi prijevoznici, pa se sad i očekuje da oni više ′povuku′.
Mi smo kupci, a snosit ćemo troškove ako se oni povećaju. Moguće je da će prijevoznici zatražiti povećanje cijene s obzirom na to da će put dulje trajati nego dosad, što se onda odražava na dnevnice vozača. S druge strane gorivo je sve jeftinije pa se dio novog troška time može kompenzirati - kaže Roglić te dodaje da će se prve kalkulacije znati za nekoliko tjedana.
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika, pak, očekuje znatnije usporavanje prometa robe i kamionskog prijevoza od onog koji je uslijedilo nakon što je Njemačka prva uvela privremenu suspenziju schengenskog režima, i to skretanjem vozila u jednu traku na granici s Austrijom. Njezin predsjednik Dragutin Kranjčec ističe da se prijevoznici ne mogu pripremiti kako bi umanjili štete, jer nemaju alternativu.
Moraju se prilagoditi novom privremenom režimu, a zna se koliko vozač mora provesti za volanom. Svako usporavanje umanjuje limitirano vrijeme vožnje samim time što se preveze manji broj kilometara, što je baza i za financijske rezultate i znači gubitke. No, manji subjekti su ipak fleksibilniji, pa možemo računati s time da će najviše biti opterećeni oni najjači - kaže Kranjčec.
U Atlantic grupi ne očekuju da će im novi režim uzrokovati znatnije poremećaje u poslovanju. Strože kontrole na granici, kažu, odnose se prije svega na promet ljudi te je određena smetnja i dodatni trošak koji je nuspojava postroženja administrativnih barijera i u prometu robe.
U djelatnosti prijevoza i skladištenja radi oko 60 tisuća zaposlenika u oko četiri tisuće subjekata, a ukupan prihod iznosio je 30 milijardi kuna i od ulaska u Europsku uniju bilježi rast. Novi režim već su mnogi od njih osjetili, no to je, kako tvrdi potpredsjednik te udruge Darko Vukadinović, tek kap u moru u odnosu na troškovni udar i gubitke koji se tek očekuju. Vukadinović je također akter u ovom biznisu pa i iz vlastitog iskustva potvrđuje da je već zamjetno usporen promet između Austrije i Njemačke. Međutim, nove restrikcije, ovisno o trajanju i samom režimu, kako smatra Vukadinović, odrazit će se na obrtaj vozila.
Ipak, ne očekujemo da će se troškovi prebaciti na direktne kupce, što znači da će teret novog režima u najvećem dijelu snositi sami prijevoznici koji će bilježiti gubitke. Pogotovo je to problematično za hrvatske prijevoznike, koji troškovni udar mogu očekivati i u segmentu prijevoza za treće zemlje kao i u bilateralnome prijevozu. Najveći problemi kod toga očekuju se u prometu sa zapadnom Europom - kaže Vukadinović.
Cijena se još ne zna
O konkretnom iznosu mogućih gubitaka poduzetnicima još je rano govoriti. Njihov opseg ovisit će o više faktora, u prvom redu o duljini zadržavanja prilikom prelaska granice, intenzitetu postroženih kontrola i samoj duljini trajanja privremenih restrikcija. Zanimljivo je da su u međuvremenu propale inicijative dijela njemačkih prijevoznika da se to nekako ublaži.
Naime, okupljanje predstavnika ove branše iz više zemalja nije donijelo rezultate. Riječ je o inicijativi poslodavaca koji su htjeli, upravo zbog čestih kontrola na cestama Europske unije koje su izazvane situacijom s migrantima, zatražiti neku vrste tolerantnosti prema vozačima jer zbog kontrola oni gube određeni broj sati. Međutim nije bilo suglasnosti i zajedništva u Europskoj uniji da se to na neki način ublaži.
U Hrvatskoj gospodarskoj komori ne očekuju dramatične zastoje, no u cestovnom prijevozu, u Sektora za promet i veze predviđaju izvjesno usporavanje, posebice na granici sa Srbijom. Nova situacija, međutim, otvorit će hitne pregovore između kupaca robe i prijevoznika o novim cjenicima transportnih usluga.
Spas u jeftinom gorivu
U proteklom razdoblju niskih cijena goriva prijevoznici su, kako iz vlastitog iskustva objašnjava vlasnik najvećeg europskog distributera robe široke potrošnje Orbica Branko Roglić, profitirali, a sada bi im "danak" mogli uzeti novi troškovi zbog usporenog prometa robe. Roglić je, kao i većina gospodarstvenika, u vezi s ovom temom blago pesimističan jer očekuje nešto otežaniji promet robe.
Međutim, napominje, teško je u ovom trenutku kvantificirati negativne učinke. Njegova tvrtka radi u 18 zemalja članica Europske unije te u Ukrajini, s prometom koji se u ovoj godini planira u iznosu od oko 1,7 milijardi eura, a predviđa da će se režim pojačanih kontrola osjetiti ne samo među članicama zapadnog dijela Europe nego i u središnjem i istočnom dijelu. Veliki troškovni udar u poslovanju svoje grupacije ipak ne očekuje. Dosadašnju razliku nastalu zbog pada cijena goriva u Orbicu nisu osjetili kroz smanjenje cijene prijevoza. Drugim riječima, pozitivni efekt zadržavali su njihovi prijevoznici, pa se sad i očekuje da oni više ′povuku′.
Mi smo kupci, a snosit ćemo troškove ako se oni povećaju. Moguće je da će prijevoznici zatražiti povećanje cijene s obzirom na to da će put dulje trajati nego dosad, što se onda odražava na dnevnice vozača. S druge strane gorivo je sve jeftinije pa se dio novog troška time može kompenzirati - kaže Roglić te dodaje da će se prve kalkulacije znati za nekoliko tjedana.
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika, pak, očekuje znatnije usporavanje prometa robe i kamionskog prijevoza od onog koji je uslijedilo nakon što je Njemačka prva uvela privremenu suspenziju schengenskog režima, i to skretanjem vozila u jednu traku na granici s Austrijom. Njezin predsjednik Dragutin Kranjčec ističe da se prijevoznici ne mogu pripremiti kako bi umanjili štete, jer nemaju alternativu.
Moraju se prilagoditi novom privremenom režimu, a zna se koliko vozač mora provesti za volanom. Svako usporavanje umanjuje limitirano vrijeme vožnje samim time što se preveze manji broj kilometara, što je baza i za financijske rezultate i znači gubitke. No, manji subjekti su ipak fleksibilniji, pa možemo računati s time da će najviše biti opterećeni oni najjači - kaže Kranjčec.
U Atlantic grupi ne očekuju da će im novi režim uzrokovati znatnije poremećaje u poslovanju. Strože kontrole na granici, kažu, odnose se prije svega na promet ljudi te je određena smetnja i dodatni trošak koji je nuspojava postroženja administrativnih barijera i u prometu robe.
U djelatnosti prijevoza i skladištenja radi oko 60 tisuća zaposlenika u oko četiri tisuće subjekata, a ukupan prihod iznosio je 30 milijardi kuna i od ulaska u Europsku uniju bilježi rast. Novi režim već su mnogi od njih osjetili, no to je, kako tvrdi potpredsjednik te udruge Darko Vukadinović, tek kap u moru u odnosu na troškovni udar i gubitke koji se tek očekuju. Vukadinović je također akter u ovom biznisu pa i iz vlastitog iskustva potvrđuje da je već zamjetno usporen promet između Austrije i Njemačke. Međutim, nove restrikcije, ovisno o trajanju i samom režimu, kako smatra Vukadinović, odrazit će se na obrtaj vozila.
Ipak, ne očekujemo da će se troškovi prebaciti na direktne kupce, što znači da će teret novog režima u najvećem dijelu snositi sami prijevoznici koji će bilježiti gubitke. Pogotovo je to problematično za hrvatske prijevoznike, koji troškovni udar mogu očekivati i u segmentu prijevoza za treće zemlje kao i u bilateralnome prijevozu. Najveći problemi kod toga očekuju se u prometu sa zapadnom Europom - kaže Vukadinović.
Cijena se još ne zna
O konkretnom iznosu mogućih gubitaka poduzetnicima još je rano govoriti. Njihov opseg ovisit će o više faktora, u prvom redu o duljini zadržavanja prilikom prelaska granice, intenzitetu postroženih kontrola i samoj duljini trajanja privremenih restrikcija. Zanimljivo je da su u međuvremenu propale inicijative dijela njemačkih prijevoznika da se to nekako ublaži.
Naime, okupljanje predstavnika ove branše iz više zemalja nije donijelo rezultate. Riječ je o inicijativi poslodavaca koji su htjeli, upravo zbog čestih kontrola na cestama Europske unije koje su izazvane situacijom s migrantima, zatražiti neku vrste tolerantnosti prema vozačima jer zbog kontrola oni gube određeni broj sati. Međutim nije bilo suglasnosti i zajedništva u Europskoj uniji da se to na neki način ublaži.
Izvor: vecernji.hr
| Podijeli sadržaj: | ||||
- 07.11.2025 Možemo podržati rast minimalne plaće, ali i država se mora o...
- 06.11.2025 Od nedjelje u ponoć započinje 14. po redu upis trezoraca za ...
- 06.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi četvrti dan u crvenom, promet umanjen
- 06.11.2025 Na kraju listopada u HZMO-u 28,5 tisuća osiguranika više neg...
- 07.11.2025 Tokić u IPO-u prikupio 23,3 mil. eura, konačna cijena dionic...
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 07.10.2025 Intercapital fondovi postaju Erste fondovi
- 29.08.2025 Hanfa dala suglasnost Fini za preuzimanje Zagrebačke burze
- 26.04.2025 Proglašeni najbolji fondovi u 2024. godini
- 14.04.2025 Volatilnost na tržištima dionica - što treba ulagatelj znati
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 03.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 03.11.2025. - OTP Invest
- 28.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 27.10.2025. - OTP Invest
- 21.10.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 20.10.2025. - OTP Invest
- 20.10.2025 Investicijski kompas: Izazovi i otpornost globalnog tržišta u rujnu 2025.
- 10.11.2025 Obavijest posjetiteljima - Eurizon AM fondovi
- 10.11.2025 TJEDNI PREGLED: Prevladali fondovi s negativnim tjednim rezultatom
- 04.11.2025 MIROVINCI TJEDNO: Prevladali mirovinski fondovi s pozitivnim rezultatom
- 03.11.2025 TJEDNI PREGLED: U većini fondovi s pozitivnim tjednim rezultatom
- 28.10.2025 MIROVINCI TJEDNO: Većina mirovinskih fondova zabilježila rast
- 10.11.2025 Cijene nafte blizu 64 dolara
- 10.11.2025 ZSE DANAS: Crobexi zeleni na početku tjedna uz umanjen promet
- 10.11.2025 Tjedni komentar tržišta na dan 10.11.2025. - OTP Invest
- 10.11.2025 ZSE INTRADAY: Crobexi porasli na početku tjedna
- 10.11.2025 EU tržišta OTVARANJE: Burze porasle, u fokusu Kongres SAD-a
- 07.11.2025 Poslovni rezultati OTP grupe za prvih devet mjeseci 2025.
- 07.11.2025 MOL s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 07.11.2025 DHL s manjim prihodom u trećem tromjesečju
- 05.11.2025 Stabilizacija prihoda BMW-a u trećem tromjesečju
- 04.11.2025 Saudijski naftni div s manjim prihodom i u trećem tromjesečju
- 10.11.2025 Krajem listopada 77.825 nezaposlenih, 9,8 posto manje nego lani
- 10.11.2025 Bugarska priprema teren za preuzimanje kontrole nad Lukoilovom imovinom
- 10.11.2025 Zaklada FIPRO dodjeljuje novac za financiranje komercijalizacije inovacija
- 10.11.2025 Osjetno pogoršano ozračje u njemačkoj kemijskoj industriji
- 10.11.2025 Indija priprema teren za pojačani izvoz šećera
- Izdavanje / kupnja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Zamjena udjela među fondovimaSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Otkup / prodaja udjela u fonduSve dokumente i upute primit ćete e-mailom.
Usluga je besplatna. - Pitajte nasObratite nam se ako trebate dodatne odgovore i objašnjenja. Investicijske savjete ne dajemo.
(na kraju Q3 - 2025)
(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
- Dionički
- Mješoviti
- Obveznički
- Kratkoročni obv.
| Fond | Prinos | Riz. | Portfelj | Prinosi | Kupi | ||
| Capital Breeder | +37,22% | 3 | |||||
| Global Kapital | +35,58% | 4 | |||||
| Erste SEE Equity - klasa B | A | +33,74% | 3 |
| Fondovi | Trajanje akcije | Info |
| OTP Absolute - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.02.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP Absolute Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Ulazna naknada neće biti naplaćena ulagačima koji pravovremeno dostave potpunu dokumentaciju i čija uplata pristigne na IBAN fonda od 01.04.2022. do 31.12.2025., zaključno do 14:00.
OTP indeksni Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela OTP Meridian 20 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| A1 - ulazna naknada | AKCIJA do 31.12. | |
Društvo je donijelo odluku o nenaplaćivanju ulazne naknade do kraja 2025. godine.
A1 Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u navedenim fondovima putem portala Hrportfolio ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 01.01.2022. do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Bond Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Balanced Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste SEE Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Equity Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela Erste Global Technology Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| Erste AM fondovi - trajni nalog | AKCIJA do opoziva | |
Temeljem odluke o ukidanju ulazne naknade za sva ulaganja putem trajnog naloga, koja se odnosi na sve ex-Icam fondove, sva ulaganja putem trajnog naloga zaprimljena putem portala Hrportfolio, započeta u razdoblju trajanja akcije oslobođena su ulazne naknade tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji
Svi ex-Icam fondovi Usporedba fondova Kupnja udjela u fondu |
||
| Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela putem portala Hrportfolio u Erste Income Plus fondu ulazna naknada je umanjena s 1,00 posto na 0,50 posto, do opoziva.
Za sva ulaganja putem trajnog naloga započeta u vrijeme akcije ukida se ulazna naknada tijekom cijelog razdoblja ugovorenog trajnim nalogom. Odluka o akciji Erste Income Plus Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt fonda Kupnja udjela |
||
| ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% | AKCIJA do opoziva | |
Za izdavanje udjela u fondu ZB Conservative ulazna naknada iznosi 0,00 posto, od 14.11.2022. do opoziva.
ZB conservative Podaci o fondu Ključne informacije - KIID Prospekt i pravila ZB Invest Funds |
||
| Indeks | Vrijeme | Vrijednost | Bod +/- | % | Graf |
| CROBEX* | 10.11. 16:00 | 3774,71 | 28,84 |
0,77 |
|
| CROBEX10* | 10.11. 16:00 | 2408,28 | 20,51 |
0,86 |
|
| CROBEX10tr* | 10.11. 16:00 | 2770,11 | 23,59 |
0,86 |
|
| ADRIAprime* | 10.11. 16:00 | 2943,03 | -20,14 |
-0,68 |
|
| CROBISTR* | 10.11. 16:31 | 185,5946 | -0,01 |
0,00 |
|
| CROBIS* | 10.11. 16:31 | 99,1948 | -0,01 |
-0,01 |
| Dionica | Zadnja | Promjena | Promet |
| RIVP | 6,40 € |
0,00% |
227.637,60 € |
| KOEI | 658,00 € |
2,81% |
156.812,00 € |
| PODR | 160,00 € |
-0,62% |
151.505,00 € |
| HPB | 308,00 € |
2,67% |
140.766,00 € |
| ERNT | 194,50 € |
2,37% |
111.689,00 € |
| ADRS2 | 76,80 € |
1,05% |
92.017,60 € |
| 7SLO | 49,29 € |
-0,96% |
74.149,53 € |
| HT | 41,80 € |
0,00% |
67.241,50 € |
| KODT2 | 3.360,00 € |
3,07% |
56.720,00 € |
| DLKV | 8,46 € |
-0,47% |
52.657,78 € |
| Redovni dionički promet: | 1.372.800,35 € |
| Redovni obveznički promet: | 2.452,45 € |
| Sveukupni promet: | 1.726.252,80 € |








