NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

HGKObjavljeno: 22.11.2017
Domaći proizvod mora postati ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma

Domaći proizvod mora postati ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma

Domaći kvalitetni proizvodi moraju postati ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma, koji kao i izvozna grana može pridonijeti boljoj konkurentnosti i prihodima proizvođača, glavna je poruka s manifestacije "Hrvatski proizvod za hrvatski turizam" koja se održava u srijedu i četvrtak u Zagrebu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Ta specijalizirana akcija za turizam, iz sklopa veće akcije HGK "Kupujmo hrvatsko", okupila je u zagrebačkom Plaza Event Centru 65 različitih izlagača, velikih i malih proizvodnih tvrtki, OPG-ova, obrtnika i drugih, kao i brojne hotelijere, ugostitelje i druge predstavnike turističkog sektora, koji će u dva dana te manifestacije moći izravno dogovarati i konkretnu suradnju i poslove.

Napomenuvši da je akcija "Kupujmo hrvatsko" u 20 godina trajanja već urodila brojnim suradnjama i poslovima domaćeg turizma i proizvođača, OPG-ova i drugih, predsjednik HGK Luka Burilović naglasio je da su zbog velikog zanimanja i ograničenog prostora morali ograničiti broj izlagača.

"Sve više domaćih tvrtki želi aktivno povezivanje s hrvatskim turizmom. Takva suradnja je nemjerljivo važna za cijelo hrvatsko gospodarstvo, a ovakve manifestacije dodatno pridonose i promociji hrvatskih proizvoda, koji bi se više trebali promovirati u turističkoj promociji, kao što bi i hotelski lanci u Hrvatskoj trebali više koristiti domaće proizvode u svojim objektima, mada je i takvih sve više", kazao je Burilović.

Važnost većeg povezivanja hrvatskog turizma i proizvođača, pogotovo prehrambene, građevinske, drvne/namještajne i drugih industrija, radi još boljih rezultata u turizmu i gospodarstvu istaknuo je i ministar turizma Gari Cappelli, navodeći da je u nekim hotelskim kućama, poput malološinjske Jadranke, grupacije Bluesun i drugih sve veći udjel hrvatskih proizvoda - penje se na više od 70 posto.

"S porastom investicija u turizmu, koje će iduće godine, ako se uspiju dovršiti zakonske izmjene da bi se omogućilo lakše i šire bavljenje zdravstvenim turizmom i jači razvoj turizma na kontinentu, prijeći milijardu eura, svaki hrvatski kvalitetni proizvod iz bilo koje branše moći će naći svoje mjesto u turizmu. Tome će pridonijeti i mjere Ministarstva turizma i promotivne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice iduće godine, koje će biti iskorak u odnosu na do sada", kazao je Cappelli.

Najavio je i da se od iduće godine u turizmu očekuje da bude dinamična, pogotovo u pred i posezoni, poručujući da ga "nekad i ljuti što se o turizmu priča negativno, da je turista previše i slično, a ne vidi se da turizam zapošljava, otvara mogućnosti za izvoz i donosi nešto dobro".

Izaslanik i savjetnik hrvatske predsjednice Marko Jurčić povezivanje turizma i hrvatskih proizvođača označio je važnim za konkurentnost i jednih i drugih, ocjenjujući da "turizam treba poduplati prihode i prepoloviti udjel u BDP-u, koji sada iznosi oko 20 posto, jer će to značiti da su nam i drugi sektori postali jači nego sada".

Ocjenjujući da domaćih proizvoda još nema u hrvatskom turizmu onoliko koliko bi ih moglo biti, predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar naglasio je da je ta kompanija prisutna u hotelima i drugoj turističkoj ponudi, kao i da je turizam iznimno važan za izvoz.

"Vegeta je najviše uspjela zahvaljujući turizmu, jer su je turisti iz Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske, ljetujući u Hrvatskoj, kupovali i odnosili u svoje zemlje, što je potaknulo i potražnju te naš izvoz u te zemlje, u kojima Vegeta danas ponegdje zauzima i više od 50 posto tržišta", ispričao je Pucar.

Goran Filipović, član uprave Jadranke, i Jako Andabak, vlasnik Sunce koncerna-grupacije Bluesun, istaknuli da njihovi ljudi stalno na terenu po Hrvatskoj traže i zaposlenike, i domaće, kvalitetne proizvode i partnerstva, pri čemu su najvećim izazovima izdvojili često neorganizirano selo i OPG-ove, logističke i prijevozne probleme te nedovoljne količine svježe robe koju mogu naći.

Državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina osvrnuo se na problem nedostajućeg broja radnika u turizmu. To će nastojati, kako je najavio, premostiti ranijim održavanjima sajmova poslova u turizmu, ali i zaokretom u strukovnom obrazovanju te osnivanjem nekoliko centara kompetencija.

"Hotelijeri zadnjih godina sve više ulažu u nabavu domaćih i autohtonih proizvoda, ali i u poboljšanje uvjeta rada, od većih plaća i gradnje i otvaranje smještajnih hotela za radnike do boljih ugovora i sigurno se može još puno toga osvijestiti za još bolje rezultate no proces je u tijeku i vjerujemo u još bolje rezultate", poručio je Glavina.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
HGK ~ turizam ~ domaći proizvodi ~ tvrtke

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q1 - 2025)(na kraju Q1 - 2025)

(koji na 31.03.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
ZB CEE Equity +12,85%  4
Capital Breeder +10,92%  3
InterCapital SEE Equity - klasa B A +10,41%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,13390 0,00
0,00%
GBP
0,84120 0,00
0,00%
CHF
0,93410 0,00
0,00%
JPY
162,96000 0,00
0,00%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
129,91 €
29.05.2025
0,39%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 30.06.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Eurizon fondovi - ulazna naknada AKCIJA do opoziva
Eurizon HR Equity fond - izlazna naknada AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
InterCapital fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
InterCapital Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZBI fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 02.06. 15:22  3469,94
10,77
0,31
CROBEX10* 02.06. 15:22  2180,42
4,52
0,21
CROBEX10tr* 02.06. 15:22  2445,78
5,06
0,21
ADRIAprime* 02.06. 15:24  2597,43
6,89
0,22
CROBISTR* 02.06. 183,5299
0,00
0,00
CROBIS* 02.06. 99,1753
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (15:24:35 02.06.2025)
(15:24:35 02.06.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
KOEI
518,00 €
-1,52%
612.998,00 €
ADRS2
69,00 €
1,17%
221.702,60 €
KODT
3.090,00 €
0,00%
148.330,00 €
HT
41,60 €
-0,95%
138.451,80 €
PODR
142,00 €
2,16%
92.552,00 €
ZABA
23,90 €
-0,42%
90.282,60 €
RIVP
6,00 €
0,00%
66.776,50 €
KODT2
3.000,00 €
-1,32%
62.700,00 €
SPAN
53,00 €
3,52%
58.090,60 €
ATGR
44,00 €
0,46%
32.190,60 €
Redovni dionički promet:   
1.697.097,55 €
Redovni obveznički promet:   
102.220,89 €
Sveukupni promet:   
2.996.118,44 €