NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

HGKObjavljeno: 22.11.2017
Domaći proizvod mora postati ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma

Domaći proizvod mora postati ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma

Domaći kvalitetni proizvodi moraju postati ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma, koji kao i izvozna grana može pridonijeti boljoj konkurentnosti i prihodima proizvođača, glavna je poruka s manifestacije "Hrvatski proizvod za hrvatski turizam" koja se održava u srijedu i četvrtak u Zagrebu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Ta specijalizirana akcija za turizam, iz sklopa veće akcije HGK "Kupujmo hrvatsko", okupila je u zagrebačkom Plaza Event Centru 65 različitih izlagača, velikih i malih proizvodnih tvrtki, OPG-ova, obrtnika i drugih, kao i brojne hotelijere, ugostitelje i druge predstavnike turističkog sektora, koji će u dva dana te manifestacije moći izravno dogovarati i konkretnu suradnju i poslove.

Napomenuvši da je akcija "Kupujmo hrvatsko" u 20 godina trajanja već urodila brojnim suradnjama i poslovima domaćeg turizma i proizvođača, OPG-ova i drugih, predsjednik HGK Luka Burilović naglasio je da su zbog velikog zanimanja i ograničenog prostora morali ograničiti broj izlagača.

"Sve više domaćih tvrtki želi aktivno povezivanje s hrvatskim turizmom. Takva suradnja je nemjerljivo važna za cijelo hrvatsko gospodarstvo, a ovakve manifestacije dodatno pridonose i promociji hrvatskih proizvoda, koji bi se više trebali promovirati u turističkoj promociji, kao što bi i hotelski lanci u Hrvatskoj trebali više koristiti domaće proizvode u svojim objektima, mada je i takvih sve više", kazao je Burilović.

Važnost većeg povezivanja hrvatskog turizma i proizvođača, pogotovo prehrambene, građevinske, drvne/namještajne i drugih industrija, radi još boljih rezultata u turizmu i gospodarstvu istaknuo je i ministar turizma Gari Cappelli, navodeći da je u nekim hotelskim kućama, poput malološinjske Jadranke, grupacije Bluesun i drugih sve veći udjel hrvatskih proizvoda - penje se na više od 70 posto.

"S porastom investicija u turizmu, koje će iduće godine, ako se uspiju dovršiti zakonske izmjene da bi se omogućilo lakše i šire bavljenje zdravstvenim turizmom i jači razvoj turizma na kontinentu, prijeći milijardu eura, svaki hrvatski kvalitetni proizvod iz bilo koje branše moći će naći svoje mjesto u turizmu. Tome će pridonijeti i mjere Ministarstva turizma i promotivne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice iduće godine, koje će biti iskorak u odnosu na do sada", kazao je Cappelli.

Najavio je i da se od iduće godine u turizmu očekuje da bude dinamična, pogotovo u pred i posezoni, poručujući da ga "nekad i ljuti što se o turizmu priča negativno, da je turista previše i slično, a ne vidi se da turizam zapošljava, otvara mogućnosti za izvoz i donosi nešto dobro".

Izaslanik i savjetnik hrvatske predsjednice Marko Jurčić povezivanje turizma i hrvatskih proizvođača označio je važnim za konkurentnost i jednih i drugih, ocjenjujući da "turizam treba poduplati prihode i prepoloviti udjel u BDP-u, koji sada iznosi oko 20 posto, jer će to značiti da su nam i drugi sektori postali jači nego sada".

Ocjenjujući da domaćih proizvoda još nema u hrvatskom turizmu onoliko koliko bi ih moglo biti, predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar naglasio je da je ta kompanija prisutna u hotelima i drugoj turističkoj ponudi, kao i da je turizam iznimno važan za izvoz.

"Vegeta je najviše uspjela zahvaljujući turizmu, jer su je turisti iz Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske, ljetujući u Hrvatskoj, kupovali i odnosili u svoje zemlje, što je potaknulo i potražnju te naš izvoz u te zemlje, u kojima Vegeta danas ponegdje zauzima i više od 50 posto tržišta", ispričao je Pucar.

Goran Filipović, član uprave Jadranke, i Jako Andabak, vlasnik Sunce koncerna-grupacije Bluesun, istaknuli da njihovi ljudi stalno na terenu po Hrvatskoj traže i zaposlenike, i domaće, kvalitetne proizvode i partnerstva, pri čemu su najvećim izazovima izdvojili često neorganizirano selo i OPG-ove, logističke i prijevozne probleme te nedovoljne količine svježe robe koju mogu naći.

Državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina osvrnuo se na problem nedostajućeg broja radnika u turizmu. To će nastojati, kako je najavio, premostiti ranijim održavanjima sajmova poslova u turizmu, ali i zaokretom u strukovnom obrazovanju te osnivanjem nekoliko centara kompetencija.

"Hotelijeri zadnjih godina sve više ulažu u nabavu domaćih i autohtonih proizvoda, ali i u poboljšanje uvjeta rada, od većih plaća i gradnje i otvaranje smještajnih hotela za radnike do boljih ugovora i sigurno se može još puno toga osvijestiti za još bolje rezultate no proces je u tijeku i vjerujemo u još bolje rezultate", poručio je Glavina.

Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Ključne riječi:
HGK ~ turizam ~ domaći proizvodi ~ tvrtke

NAJČITANIJE

IZDVOJENO

ANALIZE

FONDOVI

NEWSLETTER

Obavještavat ćemo vas o novostima i akcijama vezanim za fondove, posebnim prilikama za ulaganje te novostima u našim uslugama.

NAJVEĆI PRINOS FONDOVA (na kraju Q3 - 2025)(na kraju Q3 - 2025)

(koji na 30.09.2025. posluju min. 12 mjeseci)
  • Dionički
  • Mješoviti
  • Obveznički
  • Kratkoročni obv.
Fond Prinos Riz. Portfelj Prinosi Kupi
Capital Breeder +37,22%  3
Global Kapital +35,58%  4
Erste SEE Equity - klasa B A +33,74%  3

1 EUR - tečajna lista

Valuta Vrijednost   Promjena Graf
USD
1,16450 0,00
-0,18%
GBP
0,87270 0,00
-0,21%
CHF
0,93650 0,00
0,27%
JPY
180,76000 0,21
0,12%
BAM
1,95583 0,00
0,00%
EUR/USD - 1mj 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g
Konverter valuta

FOND HRVATSKIH BRANITELJA Podaci o fondu

Vrijednost Datum Promjena Graf
129,60 €
04.12.2025
-0,97%

ANKETA

AKCIJE

  • Ulazna / izlazna naknada
  • Ostale akcije
Fondovi Trajanje akcije Info
OTP Absolute - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
OTP indeksni i OTP Meridian 20 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
A1 - ulazna naknada AKCIJA do 31.12.
Erste AM fondovi - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Erste AM fondovi - trajni nalog AKCIJA do opoziva
Erste Income Plus - ulazna naknada 0,50% AKCIJA do opoziva
ZB Conservative - ulazna naknada 0,00% AKCIJA do opoziva
Osvježi
Indeks Vrijeme Vrijednost Bod +/- % Graf
CROBEX* 05.12. 16:00  3834,27
14,44
0,38
CROBEX10* 05.12. 16:00  2445,97
11,06
0,45
CROBEX10tr* 05.12. 16:00  2813,46
12,72
0,45
ADRIAprime* 05.12. 16:00  2979,33
2,27
0,08
CROBISTR* 05.12. 16:31  185,8909
0,01
0,01
CROBIS* 05.12. 16:31  99,17
0,00
0,00
*Live podaci *Podaci na kraju trgovanja
CROBEX - 1 mjesec 2025 1tj 1mj 3mj 6mj 1g 2g 5g

ZSE - DIONICE (17:09:00 05.12.2025)
(17:09:00 05.12.2025)

    Osvježi
  • Promet
  • Rast
  • Pad
Dionica Zadnja Promjena Promet
ADRS2
74,00 €
0,27%
356.317,00 €
ZABA
24,30 €
1,25%
118.404,90 €
RIVP
6,58 €
0,00%
115.109,98 €
KODT2
3.460,00 €
-2,26%
98.860,00 €
ERNT
200,00 €
2,56%
87.742,00 €
KOEI
674,00 €
1,20%
77.170,00 €
ARNT
36,40 €
-1,62%
66.172,60 €
ZITO
19,60 €
0,77%
43.452,20 €
HT
41,70 €
0,72%
36.974,80 €
ATGR
44,20 €
0,00%
32.852,60 €
Redovni dionički promet:   
1.204.474,87 €
Redovni obveznički promet:   
14.729,40 €
Sveukupni promet:   
1.219.204,27 €